Отговори на тема  [ 12522 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 791, 792, 793, 794, 795, 796, 797 ... 835  Следваща
Новини от страната 
Автор Съобщение
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 31, 2009 9:25 am
Мнения: 1390
Мнение Re: Новини от страната
Бонго за теб и останалите фенове бат ви бойко е казал не една мъдра мисъл:

https://www.facebook.com/watch/?v=1698856206852338

https://youtu.be/9Um54VB7veI


Сря Яну 06, 2021 7:47 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 20, 2009 10:54 pm
Мнения: 10193
Местоположение: "Занзибар"
Мнение Re: Новини от страната
Мии всички сте проЗти, но само най-умните си го признаваме!


Сря Яну 06, 2021 9:13 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 2:25 pm
Мнения: 4328
Местоположение: София
Мнение Re: Новини от страната
papi92 написа:
Grubi написа:
Кои пък са тези и кой прави хардуер / софтуер или е нещо сглобено от готови модули?
https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2020/12 ... ome_layer2

https://www.develiot.com/

Че и patent pending...


Аз съм от "тези", дето правят хардуера и софтуера на нещото сглобено в лъскав офис с готови модули и без използването на мултимер, отверка и чук. Ако някой има конкретни въпроси мога да отговоря подробно. Отговарям на вече зададените по ред на номерата:
1. Патента е за камера за климатизация на въздуха, поради спецификата на работата на електрохимичните сензори, за които трябват подходящи условия, за да имат минимална грешка в измерването.
2. Какви са - Българи. Каква платформа - наша разработка. Какви сензори използват - електрохимични с различен диапазон на концентрация. Каква комуникация - GSM, NBIoT, LoRa.
3. Публикуване на комплектации и цени е неприложимо за сеществуващия бизнес модел. Забележката със спецификациите на сензорите няма да я коментирам, защото е несериозно и непрофесионално да променяш характеристики на компонент с гарантирани показатели от фирмата производител.
4. Desert Leo, това, което не ти звучи сериозно само показва компетентността ти по този въпрос. По изискване за подобен тип оборудване трябва да имаш възможност за дистанционен рестарт. При 90% от устройствата на пазара този рестарт се осъществява с 2-6метрова пръчка с магнит на върха и допирането й до определено място на корпуса.
5. Колко акумулатора смяташ, че трябва да има, за да е професионално? Може би 5?
6. Използването на "класически" сензори за посока и скорост на вятъра, както и за "шишарка" с температурен сензор е породено от наредби и изисквания, с които явно не си запознат.

Статията на Дневник е изключително подвеждаща. Прави ми впечатление, че форумните богове се изказват без никаква подготовка по въпрос, който очевидно не разбират. Доста е лесно да оплюете някой по картинка без да се замислите за основни неща.


1. Патентоване у нас е безсмислено. На практика е почти невъзможно да си защитиш патентните права.
2. Екипа ви е тип "много вождове, малко индианци", което намирисва на опит за развиване на дейност с цел дръпване на едни пари.
3. Не ви знам бизнес модела, но като потенциален клиент ми е неясно продаватели или отдавате под наем, на каква цена, кои датчици трябва да бъдат избрани, колко ще струват, цена за монтаж, съпорт, ...
В така наречения dataSHIT з чий х@й описвате процесорите и условията за експлоатация и съхранение на всеки сензор?
4. Дистанционене рестарт за мен означава, че априори предполагате зависване на системата. Ами, ако ресетващия процесор или неговата комуникация зависне?
5. Акумулаторът е най-непредвидимия елемент като надеждност. В болшинството случаи е неизвестно кога е произведен и как е съхраняван. Затова където мога слагам по два акумулатора с power OR-ing откъм зарядното и товара. Ако единия се разреди, системата го изключва от товара и го включва към зарядното до изравняваене с другия. Ако това стане рецидив - аларма към кораба-майка и работата продължава от читавия акумулатор.
6. Класическите сензори за вятър си имат своите недостатъци. Не случайно са разработени ултразвуковите. А "шишарката" се нарича https://en.wikipedia.org/wiki/Stevenson_screen.


Чет Яну 07, 2021 9:51 am
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Пон Сеп 11, 2006 10:15 am
Мнения: 18
Мнение Re: Новини от страната
1. Защо смяташ, че патентоваме в България? Защо смяташ, че продаваме само в България? Защо смяташ, че таргета ни е България?
2. Кого познаваш от екипа, за да можеш да се изкажеш с мнение кой е вожд и кой индианец? По снимките ли съдиш? Ако сме гаражна фирма и продаваме само в България даже не е нужно да имаме сайт. Ако целта е била да се приберат едни пари дали щяхме да влагаме пари в маркетинг и излизане извън България?
3. Ти НЕ си потенциален клиент! Ако си потенциален клиент ще имаш малка идея от материята и няма да пишеш глупости. Ще знаеш какво търсиш и какво да гледаш. Ще знаеш какви са ти другите алтернативи.
4. Пак казвам, че явно не са ти ясни нещата за изискванията на подобен тип апаратура. Забивания нямаме, но сме изпълнили изискване по много по-иновативен начин от пръчка с магнит. Принципно следене и рестартиране на забиване се прави с WatchDog, а не с втори контролер с безжична комуникация. Мисля, че го заеш.
5. Не знаеш кога е произведен и къде е съхраняван ако го купуваш от търговци на дребно или прекупвачи. Дори и да знаеш това не е толкова важен фактор при съвременните акумулатори. Да не говорим за случая, когато си предвидил системета сама да следи състоянието му и да алармира при атипично поведение на заряд и разряд и следене на капацитета. Двата акумулатора означават по-голям размер на кутията, по-голямо тегло, по-сложна конструкция, по-скъпо, повече разходи за поддръжка. Слагането на втори е абсолютно ненужно. В колата си два ли имаш? Или си държиш туба бензин? А може би имаш резервни чистачки?
6. Можеш да говориш за недостатъци, като сравниш двата вида сензори. А можеш да коментираш напревения избор, като се запознаеш с изискванията.

Нещата които пишеш не са подплътени с никакви аргументи! Единствения, който има идея е Grubi и не случайно неговото отношение е по-различно. Това за акумулатора е мислене от преди 25-30 години. Сам написа, че си мислел за подобна разработка, но не си намерил смисъл. Е, ние сме намерили смисъл, разработили, тествали, произвели и инсталирали. Мисля, че е повече от лаене във форум. Радвам се, че си прочел дейташита! Очевидно те е заинтригувал. :)


Чет Яну 07, 2021 10:28 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am
Мнения: 7582
Местоположение: София
Мнение Re: Новини от страната
papi92 написа:
...Двата акумулатора означават по-голям размер на кутията, по-голямо тегло, по-сложна конструкция, по-скъпо, повече разходи за поддръжка. Слагането на втори е абсолютно ненужно. В колата си два ли имаш?...

Неудачен аргумент... Има автомобили произведени с два акумулатора. При леките се среща по-рядко, при високопроходимите 4х4 по-често.
Да повторя - високопроходими 4х4, а не имитации с вид на високо комби...


Чет Яну 07, 2021 10:44 am
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Пон Сеп 11, 2006 10:15 am
Мнения: 18
Мнение Re: Новини от страната
А сега отговори на въпроса защо са два и печелиш джакпота. Дали е за резервираност?


Чет Яну 07, 2021 10:48 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Вто Окт 11, 2011 10:53 pm
Мнения: 3229
Местоположение: Brussels / Пловдив
Мнение Re: Новини от страната
itso.t написа:
... Има автомобили произведени с два акумулатора. При леките се среща по-рядко, при високопроходимите 4х4 по-често.
Да повторя - високопроходими 4х4, а не имитации с вид на високо комби...

Новия Субару Форестър даже е с три - един за ел.мотора, един за стартера на бенз.мотор и третия е за всичко останало (климатик, фарове, навигация, радио и т.н.) - така всеки възел не хабял тока на другите.

_________________
Мразя да мразя ...


Чет Яну 07, 2021 10:53 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am
Мнения: 7582
Местоположение: София
Мнение Re: Новини от страната
papi92 написа:
А сега отговори на въпроса защо са два и печелиш джакпота. Дали е за резервираност?

Ако трябва да бъдем точни, въпросът ти към Лео не беше каква е функцията на двата акумулатора в автомобилите с два, а дали в автомобила има два. И както разбрахме, има автомобили с два акумулатора.
Ето, спечелих джакпота. Къде да мина да го взема?

Което ме подсеща, че наскоро сменях акумулатор на резервната ми кола, и известно време старият се возеше в багажника - докато мина покрай пункт за вторични суровини. Можем ли да приемем, че за някакъв период от време съм имал автомобил с два акумулатора?
Втори джакпот?


Чет Яну 07, 2021 11:06 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 2:25 pm
Мнения: 4328
Местоположение: София
Мнение Re: Новини от страната
Що се обиждаш от некомпетентно (според теб) мнение? Аз в такива случай просто не обръщам внимание. :)
Нещо не намирам декларация за съответствие на сайта ви, а това е обичайната практика. :wink: Без нея нямате право да продавате. EMC/EMI сертификации на радиата имате ли?
Дейташита би трябвало да е юзъл мануал, а той има съсвем друга структура и съдържание.
Това
Цитат:
Once per year for gas and PM sensors, can be performed by non-professionals

няма как да да бъде допуснато, особено в чужденеция.
Успех!


Чет Яну 07, 2021 11:11 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 8:42 am
Мнения: 8247
Местоположение: Гьотеборг
Мнение Re: Новини от страната
OOO, добре че не карате ново Волво - там са май повече от три. и повечето вече са литиеви.

Въпросът с акумулаторите в станциите за качество на въздуха...ами не е тривиален.
Понякога става - когато имаш само сензори които не харчат много, и не е нужно да се мери бързо
и не е нужно да се рапортува бързо, и трябва да са малки и лесни за монтаж. Зависи и от комуникацията.
И от това как логваш/осредняваш/филтрираш данните.

При референтни станции няма как да стане, със всичките компресори, филтри, понякога задвижвания,
сигнализации и т.н.

Относно сертификациите - да, ако се продава серийно нещата загрубяват - за безопасност и ЕМC/EMI.
Проблема с калибровката na сензорите е много сериозен, особено защото калибровката в лаборатория (с artificial air, при една или няколко влажности и температури), показват едни неща, а навън съвсем други. Някои колеги работят цял живот върху определен тип сензор...
Аз по скоро се виждам като интегратор на работещи сензори, по възможност калибрирани и събиране на данни по желания от клиента начин.
За тези евтини станции, смяната с калибриран нов сензор или сензорна глава е много по-удачна от калибриране (както при референтните станции).
И пак - всичко е въпрос на влак, пътници и цена на билета.


Чет Яну 07, 2021 11:12 am
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Пон Сеп 11, 2006 10:15 am
Мнения: 18
Мнение Re: Новини от страната
itso.t написа:
papi92 написа:
А сега отговори на въпроса защо са два и печелиш джакпота. Дали е за резервираност?

Ако трябва да бъдем точни, въпросът ти към Лео не беше каква е функцията на двата акумулатора в автомобилите с два, а дали в автомобила има два. И както разбрахме, има автомобили с два акумулатора.
Ето, спечелих джакпота. Къде да мина да го взема?

Което ме подсеща, че наскоро сменях акумулатор на резервната ми кола, и известно време старият се возеше в багажника - докато мина покрай пункт за вторични суровини. Можем ли да приемем, че за някакъв период от време съм имал автомобил с два акумулатора?
Втори джакпот?

Ако трябва да бъдем точни, въпросът тръгна от това, че трябва да са два заради резервираност. Следователно въпроса премина в това дали в колата има втори акумулатор за резервираност. Следователно няма джакпот. Като си сменил акумулатора, това означава, че стария не става за резервиране на първия. Пак няма джакпот.


Desert Leo написа:
Що се обиждаш от некомпетентно (според теб) мнение? Аз в такива случай просто не обръщам внимание. :)
Нещо не намирам декларация за съответствие на сайта ви, а това е обичайната практика. :wink: Без нея нямате право да продавате. EMC/EMI сертификации на радиата имате ли?
Дейташита би трябвало да е юзъл мануал, а той има съсвем друга структура и съдържание.
Това
Цитат:
Once per year for gas and PM sensors, can be performed by non-professionals

няма как да да бъде допуснато, особено в чужденеция.
Успех!

Не се обиждам изобщо. Показвам факти. Декларацията за съответствие може да я изискаш след като си купиш устройството. Споделянето й е по-желание. Задължен си да я представиш при поискване или с комплекта документи придружаващ устройството. Дейташита не е юзер менюал. Мога да ти го изпратя след като подпишеш NDA.

Grubi написа:
OOO, добре че не карате ново Волво - там са май повече от три. и повечето вече са литиеви.

Въпросът с акумулаторите в станциите за качество на въздуха...ами не е тривиален.
Понякога става - когато имаш само сензори които не харчат много, и не е нужно да се мери бързо
и не е нужно да се рапортува бързо, и трябва да са малки и лесни за монтаж. Зависи и от комуникацията.
И от това как логваш/осредняваш/филтрираш данните.

При референтни станции няма как да стане, със всичките компресори, филтри, понякога задвижвания,
сигнализации и т.н.

Относно сертификациите - да, ако се продава серийно нещата загрубяват - за безопасност и ЕМC/EMI.
Проблема с калибровката na сензорите е много сериозен, особено защото калибровката в лаборатория (с artificial air, при една или няколко влажности и температури), показват едни неща, а навън съвсем други. Някои колеги работят цял живот върху определен тип сензор...
Аз по скоро се виждам като интегратор на работещи сензори, по възможност калибрирани и събиране на данни по желания от клиента начин.
За тези евтини станции, смяната с калибриран нов сензор или сензорна глава е много по-удачна от калибриране (както при референтните станции).
И пак - всичко е въпрос на влак, пътници и цена на билета.

Референтните станции са доста по-скъпи и доста по-големи. Там технологията на измерване е съвсем различна. Целта на тези станции и да информира населението и отговорните органи, че има проблем с качеството на въздуха. При достатъчно голямо количество станции и математически модел можеш да получиш насока от къде идва замърсяването, като конкретен завод или квартал.


Чет Яну 07, 2021 3:22 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 2:25 pm
Мнения: 4328
Местоположение: София
Мнение Re: Новини от страната
Мааалиии. Юзър мануал под NDA!?! Аре нема нужда. :D И в същото време всеки прошляк може да бърника вътре.


Чет Яну 07, 2021 3:37 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Сря Мар 22, 2006 2:25 am
Мнения: 3939
Мнение Re: Новини от страната
че то за софия е ясно от къде идва замърсяването и без да се харчат грешни пари за неработещи станции - дори същите чиновници които са източили парите за тая глупост са го казвали - горенето на боклуци за отопление - дрехи, обувки, гуми, пластмаси и каквото друго намерят, основно цигани, но не само
гъсто населено, в котловина, и с ясна представа какви автомобили се карат и какво горят в печките, за чий се точат пари за измервателни прибори след като информация дори да има нищо няма да се прави по въпроса?


Чет Яну 07, 2021 3:41 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 27, 2004 8:22 am
Мнения: 15173
Местоположение: София
Мнение Re: Новини от страната
Незнам защо в един момент някой реши, че липсата на точност на измерването, може да се компенсира с изкуствен интелект. Сиреч можеш да замениш 10 абсолютни измервания с 1000 относителни и малко мозък.

Като цяло идеята беше "предварително" да се знае, че на другия ден ще е мръсно, за да се пусне зеления билет... Общо взето се оказа, че циганката с кристалната топка има по-читава прогноза. Но пък парите се усвоиха, работата е свършена. Резултата... е ясен.

_________________
"Да еба и шибаната държава" мислеше си Гошо, докато се опитваше да улучи кофата за боклук от балкона на осмия етаж.


Чет Яну 07, 2021 3:45 pm
Профил ICQ
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 8:42 am
Мнения: 8247
Местоположение: Гьотеборг
Мнение Re: Новини от страната
Идеята е за "citizen science", ама веднага се губи като се намесят държавата и разни интереси - "кой ще плаща обяда", и като данните и сензорите започнат да се крият, настава голяма боза. Това беше и една от причините след 5 години в подобен проект да кажа на комуналните служби да се оправят сами.
За тях е много по-лесно да си разкарват вагонетките със спектрометрите, газ-анализатори, и т.н. Има и друг проблем - тия "неща" стават за относително "мръсни" градове. В чистите градове почваш да гониш някакви гранични концентрации и да търсиш неща които ги няма, за да оправдаеш последната мода при НПО-тата и главите на разни политици. Да не говорим като се намесят и разни "експерти" по компютърна сигурност - как данните щели да бъдат защитени, за да не могат руснаците да ти напишат че има повече пушек във въздуха отколкото има и да паникьосат населението.
Т.е. ако това се прави в София, Шанхай, Бенгази, Делхи и т.н. - има някакъв смисъл. В относително чисти градове - тия кутии стават за образование и експерименти. Но има развитие все пак - и Sensirion, и Honeywell и разни други се намесиха в играта, и излизат с калибрирани решения, които са доста по-различни.

Грешките се конпенсират с ИИ, ама се правят дълги и чести измервания със станции точно до референтните, за да се обучи модела какви грешки се появяват при съоветните сензори. Но като смениш сензора ... пак идват едни девиации, защото и праховите и газовите (още повече) сензори не са безсмъртни.

Затова по-добре тия станции да струват 100-500Евро, като немския проект, да се локализират за всяка страна, да са с отворен код и хардуер, и общо всичко да е достъпно за всички. Иначе... има си фирми.

Но да завърша пак - влакове, пътници, билети и т.н. Има за всички.

Ето ви малко сериозни и несериозни продукти
https://www.aeroqual.com/outdoor-air-quality-monitors
https://www.sensirion.com/en/environmen ... /nubo-air/
https://smartcitizen.me/
https://www.purpleair.com/map?q=purplea ... 73/11.9987
https://aqicn.org/map/germany/
https://www.libelium.com/
https://luftdaten.info/

и така нататък, и така нататък. Списъкът е безкраен.
Има и един друг сериозен въпрос - какво правим като видим замърсяването - зелени билети, маски, вентилатори, глоби? Ами пак не е черно-бяло...


Чет Яну 07, 2021 3:58 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 12522 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 791, 792, 793, 794, 795, 796, 797 ... 835  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни