Отговори на тема  [ 2734 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 183  Следваща
Altium Designer... 
Автор Съобщение
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27949
Местоположение: София
Мнение Re: Altium Designer...
Мдааа :) поне да го бяха направили като изключиш топ овърлей да не селектва .. ама то явно се прави на умно и хваща по правоъгълника който описва падовете в топ слоя ... да ги пита човек това защо е направено. Не знам при вас как е, но аз бих предпочитал да селектвам трудно компонент вместо пътечка полигон, определено който го е мислил тоя алтиум не е рутил никога платки. В 19 гледам се е появил някакъв slector manager, май точно това прави. А горе онова меню за филтрите бая гледах ама така и не разбрах как да си добавя мой филтър а от зададените нищо не ми харесва. Ако не ми трябваха толкова много странни полигони досега сигурно щях да съм изрутил двойно повече в протела, ама точно за тая ми трябват сложни полигони а те там пък хептен ги няма :)


Нед Юли 26, 2020 6:57 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Сря Юли 26, 2006 11:15 am
Мнения: 1244
Местоположение: Phoenix AZ
Мнение Re: Altium Designer...
ToHu написа:
Мдааа :) поне да го бяха направили като изключиш топ овърлей да не селектва .. ама то явно се прави на умно и хваща по правоъгълника който описва падовете в топ слоя ... да ги пита човек това защо е направено. Не знам при вас как е, но аз бих предпочитал да селектвам трудно компонент вместо пътечка полигон, определено който го е мислил тоя алтиум не е рутил никога платки. В 19 гледам се е появил някакъв slector manager, май точно това прави. А горе онова меню за филтрите бая гледах ама така и не разбрах как да си добавя мой филтър а от зададените нищо не ми харесва. Ако не ми трябваха толкова много странни полигони досега сигурно щях да съм изрутил двойно повече в протела, ама точно за тая ми трябват сложни полигони а те там пък хептен ги няма :)



Ами ето какво мога да дам като инфо – надявам се да върши работа.
Знaчи чертаеш полигога някак си – после като го селектираш и идеш на пропъртис
Отдолу идва Outline Vertices и там нахакваш вече Х и Y координати и всичко е ОК.
Може би не е наи оптималното ама аз за по точно нещо освен X и Y координати не се сещам.
Другото дето да се редакртират полигони е пак в Проперти меню-Модифай и коригираш.

Има едно меню – Tools=>Polygon Pours=> Polygon manager
Там може да видиш без да включваш/изключваш като побаркан кой полигон как изглежда и т.н
Има и други бутони ама не съм ръчкал повече че трябваше да правя и други неща.

Другата тъпня която забелязах (като отварям скоба че може би аз да не знам как става)-имам 4 полигона на ТОП , после се опитах да направя един другза ЗЕМЯ които обхваста целия ТОП слои .
Ама по някаква причина таз GND засмука 3 от другите и те станаха земя ...... трябваще да се връщам назад да го оправям.
Такова нещо в ментора не ми е се е случвало.


Пон Юли 27, 2020 10:22 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 27, 2004 8:22 am
Мнения: 15501
Местоположение: София
Мнение Re: Altium Designer...
Странно, не ми се е случвало подобно нещо, това значи да се промени нетлиста, което е ненормално.

По принцип трябва много да се внимава с изчертаването на вложени полигони (такива които имат взаимно пресичащи се контури). То не е добре въобще да се правят де, ама понякога е досадно да рисуваш като гламав чупки. Ако се правят, трябва да е ясен реда на изчертаване, за да няма изненади после. Това обикновенно се задава в полигон менъджера и логиката е най-малките да се чертаят първи.

Аз ползвам много полигони, захранванията извън плеин обикновенно ги чертая с полигони, а не пускам писти. Обикновенно и на малки платки имам по 100 тина полигона и такива проблеми със засмукване не съм срещал.

_________________
"Да еба и шибаната държава" мислеше си Гошо, докато се опитваше да улучи кофата за боклук от балкона на осмия етаж.


Вто Юли 28, 2020 6:29 am
Профил ICQ
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27949
Местоположение: София
Мнение Re: Altium Designer...
Ами явно е бъг някакъв.
HSB мерси за насоките, до тия и аз стигнах. Да ама като си начертал някакъв по-сложен на ръка върви му търси точките :) Намерих някакъв начин да го модифицирам графично след като е изчертан. Не мога да схвана още самата логика на работа, явно съм тъп, обаче успява да добави точки, modify polygon border, може би е същото modify за което ти говориш. Тая простотия да си слага сам чупки за чамфъри ми се струва повече пречеща от колкото полезна, поне във варианта в който е направена. Протела имаше таква функция в полигоните но като кликнеш два пъти в една точка слага прав ъгъл, това не ще :)

Това със селектирането обаче е върховна простотия, наложи ми се да заключа всички компоненти. Докато рутваш някак се работи, но като започнеш да наместваш десигнаторите и става ужас, лошото е че някак без да съм направил нищо успявам да преместя чарк, ако човек не се усети и не пусне DRC след това ... абе получили са сигнал свише ама интерпретацията му е като от туземец чул по радиото за теорията на относителността.
Явно при хора минаващи от версия на версия действа ефекта на варяща се жаба, но за мен си е направо непоносимо, както Шкумбата казваше в един скеч, толкова ти е хубаво, че не разбираш колко ти е лошо :)


Вто Юли 28, 2020 10:28 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 27, 2004 8:22 am
Мнения: 15501
Местоположение: София
Мнение Re: Altium Designer...
Аз съм си създал навик, всичко, което няма да се мести се заключва. Особенно конектори и всякаква арматура. Даже по принцип си дефинирам един клас за компоненти които са механично критични , за да мога да ги третирам на куп, например при експорт към STEP (Експортвам само тях, за да не му приседне на солида).

_________________
"Да еба и шибаната държава" мислеше си Гошо, докато се опитваше да улучи кофата за боклук от балкона на осмия етаж.


Вто Юли 28, 2020 10:42 am
Профил ICQ
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27949
Местоположение: София
Мнение Re: Altium Designer...
Ами малко по-малко ... с мойте 5 платки в година до де му свикна ще има алтиум 392 ....


Вто Юли 28, 2020 12:31 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27949
Местоположение: София
Мнение Re: Altium Designer...
Ново 20 .... или 30 ... тая платка си беше наред, тъкмо реших да започна да подготвям гербери и ... в някои зони полигона изчезна и от двата слоя. Отделно настройката за връзка с обекти от същия слой беше за директна връзка ...

п.с. някак тая платка си е изгубила всичките рулс, не само за полигона, абсолютно всички .... да живее алтиум :)


Прикачени файлове:
polygon.jpg
polygon.jpg [ 461.78 KiB | Прегледано 2827 пъти ]
Вто Юли 28, 2020 1:47 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 27, 2004 8:22 am
Мнения: 15501
Местоположение: София
Мнение Re: Altium Designer...
Ами мръднал ти е (или си го изтрил) някой рул за клирънс и полигона се е преначертал по новите правила.

_________________
"Да еба и шибаната държава" мислеше си Гошо, докато се опитваше да улучи кофата за боклук от балкона на осмия етаж.


Вто Юли 28, 2020 4:15 pm
Профил ICQ
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27949
Местоположение: София
Мнение Re: Altium Designer...
Всички рулове бяха заминали, и за клирънс, и за пътечки, както и руловете за връзките на полигона ... и не съм ги трил :) Направих ги на ново, само дето съм я правил преди 1 месец .....


Вто Юли 28, 2020 6:29 pm
Профил
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран
Аватар

Регистриран на: Вто Окт 05, 2010 10:51 am
Мнения: 280
Местоположение: Русе
Мнение Re: Altium Designer...
За полигон-в-полигон, т.е. когато имаш цялостен GND и някакви други ''отгоре'' на същия слой. Правя си полигона GND изцяло като правоъгълник, а на другите задавам по-висок приоритет при изчертаваме, така те си заемат мястото и избутват масата. Често пъти повече от два полигона ми се засичат. Обикновено платките ми са с поне 30-40 отделни полигона и като им задам правилно рулове и приоритет, няма проблеми.


Пон Авг 03, 2020 8:37 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27949
Местоположение: София
Мнение Re: Altium Designer...
Е те поне това са го уж направили да работи, при мен проблема беше, че бяха изчезнали всички рулове, и за пътечки, и за клирънси и изобщо каквото се сетиш, също и руловете кой полигон как да се връзва .... сега пък на една друга платка, не съм гледал още гербера, реперите по които си плейсвах компонентите са останали по грешка в mechanical1 и май са се появили и в дрил-а, ако и това е сътворил ...


Пон Авг 03, 2020 9:34 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Сря Фев 13, 2013 2:35 pm
Мнения: 1748
Мнение Re: Altium Designer...
milmar написа:
За полигон-в-полигон, т.е. когато имаш цялостен GND и някакви други ''отгоре'' на същия слой. Правя си полигона GND изцяло като правоъгълник, а на другите задавам по-висок приоритет при изчертаваме, така те си заемат мястото и избутват масата. Често пъти повече от два полигона ми се засичат. Обикновено платките ми са с поне 30-40 отделни полигона и като им задам правилно рулове и приоритет, няма проблеми.

По мой опит препоръчвам връзките да си ги правите с писти независимо че после ще слагате полигон, който ще ги свърже падовете. Случи ми се че при последна промяна маската не могла да се вмъкне при някои пинове на QFN корпус. понеже даваше хиляди грешки на маската, че е близо до падовете като са на един и същ клиренс, не ги видях тези съобщения. За тестовите бройки колегата успя да ги запои с жички, но не си е работа.


Нед Авг 09, 2020 10:06 pm
Профил WWW
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27949
Местоположение: София
Мнение Re: Altium Designer...
Ами в дъртия протел нямаше такива екстри, сега ме караш да се замисля, правих няколко платки и тоя чек направо го изключих, не съм предполагал, че прави такива неща.


Нед Авг 09, 2020 10:52 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 8:42 am
Мнения: 10891
Местоположение: Гьотеборг
Мнение Re: Altium Designer...
Взех нов комп и инсталирах 20.1.14, последната - директно от сайта им. Да видим как и дали ще ми хареса.
Инсталацията мина без проблем.

Веднага се опита да репортва през някакъв x2 от директорията на алтиума - и нищо че е законен, аз го отрязах веднага - защото поне да бяха написали че е техен, а те - noname...


Пон Авг 10, 2020 10:32 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 11:02 am
Мнения: 8873
Местоположение: Разград
Мнение Re: Altium Designer...
А да видиш как геймърски драйвер разпознава алтиум като една не много популярна игричка :) Също е с x2.exe :) И директно си го вкарва в режим геймене :)


Пон Авг 10, 2020 3:15 pm
Профил ICQ
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 2734 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 183  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни