Виж темите без отговор | Виж активните теми
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 2:39 am
Автор |
Съобщение |
Tisho
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Ное 22, 2004 10:24 pm Мнения: 1923 Местоположение: Габрово
|
|
Вто Апр 06, 2010 3:26 pm |
|
|
zaphod
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Юли 24, 2005 9:28 am Мнения: 2657
|
ами и в бъдещите технологии пак ще трябва да е толкова, не че няма много по-здрави покрития от асфалта, ама се пукат от липсата на мегдан за разширение. има бетонени пътища тук таме, които наистина са здрави, но имат оставен луфт на всеки няколко метра за целта. това не е много приятно, да ти трака колата докато върви.
|
Вто Апр 06, 2010 3:29 pm |
|
|
MidNighT_SpiRiT
Ранг: Напреднал
Регистриран на: Нед Сеп 17, 2006 11:00 am Мнения: 450 Местоположение: Plovdiv
|
Чувал съм, че в Германия има останали бетонни пътища от времето на Хитлер и не се мръднали до сега.
|
Вто Апр 06, 2010 3:41 pm |
|
|
Wise
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Дек 19, 2004 5:26 pm Мнения: 1628 Местоположение: Сливен
|
В Северна Корея - също - виждал съм де, не съм чувал
|
Вто Апр 06, 2010 3:55 pm |
|
|
Cekins
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 11:02 am Мнения: 8873 Местоположение: Разград
|
Ами предимно в бившата източна германия има останали магистрали дето се разбира, че са бетонни, но върху бетона има тънък пласт асфалт. Там проблема е бил да изравнят плочите - след 45 години комунизъм платната са били пропаднали и е хлопало ужасно, но миналата година бетона се виждаше само отстрани и имаше съвсем слабо похлопване. Но това не беше така в Чехия - там хлопането беше отвратително - два часа ми се видяха като 20. Между другото Чехите също бяха асфалтирали - явно недотам успешно.
|
Вто Апр 06, 2010 7:08 pm |
|
|
dan
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Май 29, 2007 1:23 pm Мнения: 3545 Местоположение: Високо в планината
|
Има запазени пътища от времето на Хитлер. Такъв е например пътя до Бухенвалд.
|
Сря Апр 07, 2010 9:56 am |
|
|
CarBeta
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пет Май 01, 2009 3:01 pm Мнения: 1438
|
Най-здравата настилка не е асфалтът. Паветата са най-здравата настилка, но за съжаление най-хлъзгавата и несъвместима с днешните изисквания. С най-добро сцепление е бетонът, но и най-скъп за полагане а и най-ронлив при натоварена експлоатация. Асфалтът е среден вариант и компромис цена-качество. В Германия платната не са "пропаднали" а са с различна степен на износване между отделните "блокове" и от там се получава денивелация. И така най-лесният, евтин и надежден начин за ремонт си остава асфалтирането.
|
Сря Апр 07, 2010 11:26 am |
|
|
miro_atc
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm Мнения: 10356 Местоположение: Добрич
|
ох, тая тема е за разпускане и фантазиране бе хора
Какви са тия бомби и бетони из главите ви
Иначе бетонът е значително по-евтин, като настилка излиза около 50лв/квадрат поне толкова платихме за да си направим уличка около блока. За съжаление тъй като беше по проект и съфинансиране от общината ни натресоха и изпълнител общинска фирма, та не го направиха много добре. А бетонът си иска майсторлък... да не говорим че има толкова технологии за reinforced concrete, технологии за импрегниране, пресоване и не знам още какви... Но нашите общинари не могат класически бетон да положат па камо ли да им говориш за по-специална технология...
бтв, асфалта също има маса технологии и се ползват по света. В битума се добавят полимери, в асфалта се слага арматура - обикновено от фибро стъкло. Тъй че оня асфалт дето го гледаме из европата няма нищо общо с нашия.
|
Сря Апр 07, 2010 8:55 pm |
|
|
zmej
Ранг: Новодошъл
Регистриран на: Нед Ное 28, 2004 9:02 pm Мнения: 141 Местоположение: София
|
Re: Слънчеви магистрали
Миро, можеш ли да споделиш къде си виждал такива цени, 'щото по мои данни цените са от порядъка около 4-5 еври на ват?!?
Иначе, по темата, върху клетките може да се положат релси, а колелата на превозните средства ще са железни - по този начин се решават няколко проблема:
- първо - далекопроводната мрежа вече е изградена с релсите
- второ - ясно е откъде ще се захранват превозните средства
- трето - наличието на високо напрежение може би ще задържи за известно време мургавите ни събратя да не отнесат "далекопроводите"
- четвърто - частично се решава въпроса с ПТП - вече ще могат да те натресат само отзад
|
Чет Апр 08, 2010 8:57 am |
|
|
miro_atc
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm Мнения: 10356 Местоположение: Добрич
|
Re: Слънчеви магистрали
4-5 евро излиза централа със сравнително качествени модули. Не пазя оферти, но ей ти една примерна . Тая не е много точна, щото не включва всички джунджурийки, та като сметнеш всичко ще видиш че самите панели са малка част от разходите. Те затова хората не слагат супер евтини панели а гледат ефективност.
Иначе има оферти и по 1$/Wp но тия модули се ползват за осветяване на пътни знаци и други подобни дето малко по-ниско кпд не е фатално. Модулите дето стават за централи са около 2 евро.
В случая за магистралата обаче не е задължително да са най-ефективните модули, защото площта така или иначе ще една и съща, кабелите също...
А за "слънчева" ЖП-линия не бях се сещал, не е лоша идея, даже на запад сигурно може да се приложи почти веднага и със сегашните технологии... Особено високоскоростните линии дето са с качествени мотриси и се охраняват, а не като нашите влакове от които капят масла, висят разни маркучи и синджири. Да не споменаваме мургавите ни събратя
|
Чет Апр 08, 2010 10:34 am |
|
|
bongo_x2
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Яну 20, 2009 10:54 pm Мнения: 11338 Местоположение: "Занзибар"
|
Смееех!
Ама то има слънце където няма пари, бре!
Пък бетонът нямаше ли 100г. период на втвърдяване...
Иначе: новата ми квартира е малко на баир. По традиция тук най-наклонените участъци от пътя са бетонирани обаче това не важи за входния участък - забравили са го, к'во ли. Там и от плюнка се занася колата, че и пешеходците при дъжд си сядат на г*за.
|
Сря Апр 14, 2010 11:15 pm |
|
|
zmej
Ранг: Новодошъл
Регистриран на: Нед Ное 28, 2004 9:02 pm Мнения: 141 Местоположение: София
|
Re: Слънчеви магистрали
Миро, тези панели излизат по 3 еври на ват пик, но пак е доста по-добре в сравнение с цените, които помня. Току-виж след няколко години стигнали евро на ват... Иначе ме интересуват само панелите без нищо допълнително, те са основното перо.
|
Чет Апр 22, 2010 10:55 am |
|
|
miro_atc
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm Мнения: 10356 Местоположение: Добрич
|
Re: Слънчеви магистрали
Някой краде безумните ни идеи http://nauka.offnews.bg/news/Технологии_7/Във-Франция-ще-покрият-повече-от-1000-км-пътища-със-слънчевите-панели-видео_36808.html
|
Вто Фев 09, 2016 10:55 am |
|
|
DanielDimov
Ранг: Почетен член
Регистриран на: Нед Фев 16, 2014 2:36 pm Мнения: 953
|
Re: Слънчеви магистрали
В дългосрочен план магистралите ще изчезнат и ще бъдат заменени от "пътища" с доста по-голяма степен на контролиране на условията, предвидимост, сигурност и т.н. Това ще са нещо като тунели (изцяло затворени) с всичко което е необходимо в тях. Дали отгоре им ще има панели, а около тях ветрогенератори - вероятно да защото най-изгодно е да не пренасяш енергия, а да я произвеждаш където ще се харчи. Предимствата на този тип транспорт са страшно много: - много лесен контрол на транспортните средства и предотвратяване на сблъсъците - много лесно подаване на енергия към превозното средство (може дори да е контактно) - независимост от метео-условията - възможност за намалено налягане в тунелите => по-малки загуби от въздушно съпротивление - възможност за автоматично рутиране на превозните средства ако някоя отсечка дефектира или се пренатовари
Тогава най-вероятно колите ни ще са нещо като хибрид между сегашната кола и вагонче от метро - ще могат да се движат и по асфалтови, макадамови пътища и също така ще могат да влизат в тунелите под пълен контрол на системата за да пътуват на големи разстояния. Всеки град ще си има "порт" към тази система за междуградски пътувания, големите градове ще имат много такива портове и т.н.
|
Вто Фев 09, 2016 1:03 pm |
|
|
4040
Ранг: Почетен член
Регистриран на: Сря Фев 04, 2015 7:11 pm Мнения: 610
|
Re: Слънчеви магистрали
Нашият премиер-слънце строи такива магистрали. Да, нямат слънчеви панели , но цената им е все едно, че имат.
|
Вто Фев 09, 2016 7:19 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|