Автор |
Съобщение |
Реконструктор
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am Мнения: 7878 Местоположение: София
|
Позициониране
Гледах на едно беенвенце следната много полезна екстра: като дадеш задна, страничните огледала автоматично се отклоняват максимално надолу, естествено с идеята да гледаш за бордюри и други препятствия. Като изключиш задна, се връщат в предишното си положение. Струва ми се много полезна екстра и ми се ще да си я имплементирам на субаруто. Единствения проблем е обратната връзка за положението на огледалото. Дайте някакви идеи как да се направи лесно и евтино.
|
Чет Юли 04, 2019 9:06 am |
|
|
Н'бабане Гт'муан'га
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Яну 25, 2012 8:14 am Мнения: 4578 Местоположение: Новата земя на племето Мутум'ба
|
Re: Позициониране
Ъъъ... с още едно "пре-позиционирано" огледало?
_________________ 'просто' е технически синоним на 'красиво'
|
Чет Юли 04, 2019 9:24 am |
|
|
ps66
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пет Яну 19, 2007 8:16 am Мнения: 1063 Местоположение: путинофили: "иди н***й"
|
Re: Позициониране
задна камера е много по удобно и лесно
|
Чет Юли 04, 2019 9:36 am |
|
|
lcr
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm Мнения: 4379 Местоположение: София
|
Re: Позициониране
Стъпкови мотори. При първоначалната настройка, се броят импулсите и после се възпроизвеждат в двете ситуации.
|
Чет Юли 04, 2019 10:16 am |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10574 Местоположение: София
|
Re: Позициониране
Да, когато е комплект с парцалче за бърсане. Също така, трудно и е да хване автомобила отстрани.
|
Чет Юли 04, 2019 10:27 am |
|
|
ps66
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пет Яну 19, 2007 8:16 am Мнения: 1063 Местоположение: путинофили: "иди н***й"
|
Re: Позициониране
ако не е седан - се монтира на задното стъкло (отвътре) . при FOV >120 имаш много добра видимост, а и винаги можеш да ползваш стр, огледала
|
Чет Юли 04, 2019 11:07 am |
|
|
Bai Ui
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Ное 06, 2018 4:18 pm Мнения: 1188
|
Re: Позициониране
Използвай таймер с възможност за корекция при евентуални температурни зависимости зиме/лете
|
Чет Юли 04, 2019 12:05 pm |
|
|
Реконструктор
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am Мнения: 7878 Местоположение: София
|
Re: Позициониране
Е, аз на мойта съм й монтирал умивалник. Само че не знам как ще ти помогне камерата да си видиш задната гума.
|
Чет Юли 04, 2019 12:12 pm |
|
|
Реконструктор
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am Мнения: 7878 Местоположение: София
|
Re: Позициониране
Това е най-лесния вариант, обаче освен температурни корекции, трябва да се гледа и напрежение и става сложно/ненадеждно.
|
Чет Юли 04, 2019 12:14 pm |
|
|
lcr
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm Мнения: 4379 Местоположение: София
|
Re: Позициониране
Не е невъзможно на постояннотоков колекторен мотор да му се измери ъгловото завъртане без да се ползва сензор на оста.
|
Чет Юли 04, 2019 12:43 pm |
|
|
Реконструктор
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am Мнения: 7878 Местоположение: София
|
Re: Позициониране
Е това питам, как става номера
|
Чет Юли 04, 2019 1:08 pm |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10574 Местоположение: София
|
Re: Позициониране
Захранването на двигателя през дросел. Измерваш променливотоковата съставка. Интересува те да хванеш комутацията на колектор/четки. Съответно, според броя полюси на двигателя ще знаеш колко "импулса" за оборот имаш.
Имаше и друга фатка. Двигателя се захранва с ШИМ. Когато ШИМ е 0, измерваш ЕДН на двигателя. Което пък е свързано с оборотите му. И с друга работи де, ама да не задълбаваме.
|
Чет Юли 04, 2019 1:15 pm |
|
|
lcr
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm Мнения: 4379 Местоположение: София
|
Re: Позициониране
Трябва да го захраниш през шунтово съпротивление. Ако направиш осцилограма на напрежението ясно ще видиш пикове, които се дължат на преходите четка-колектор. Тези пикове трябва да се отделят и да се ползват като информация за ъгловото завъртане.
PS - докато пиша, Ицо го е написал. С дросел не съм пробвал, но това е идеята.
|
Чет Юли 04, 2019 1:16 pm |
|
|
Реконструктор
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am Мнения: 7878 Местоположение: София
|
Re: Позициониране
Супер. Звучи доста интересно и определено ме амбицира. Иначе не съм убеден, че се захранва с ШИМ, с прости ключове се комутира + и -.
|
Чет Юли 04, 2019 1:51 pm |
|
|
Jack
Ранг: Ориентиран
Регистриран на: Вто Май 07, 2019 8:16 pm Мнения: 275
|
Re: Позициониране
Ехеее, къде задълбахме. При положение че завъртането ще е по малко от 180 гр., ( а по всичко личи че ще е по-малко дори и от 90 гр. ) , най-лесния вариант е хоби-серво ( най-добре метъл гиър или робот-серво) - в един корпус получаваш електромотор, редуктор и компаратор. На кабела за сигнал свързваш (най-вероятно) един резисторен V -делител (изграден от две части- жичен пот. /реостат или нещо си устойчиво на достатъчно ток и въртяемо-за да нагласяш позицията в която огледалото ще спира , а втората половина-резистор с ключ към маса, който да се затваря когато лоста го натисне. Или някаква друга ненужно заврънтучена схема за активация в стил 737 MAX. Най-затегнатата логистично част е механиката към която ще трябва да връзваш огледалото/сервото ( и особено ако нямаш собствено подобие на струг, който не е струг).
|
Чет Юли 04, 2019 3:09 pm |
|
|