Автор |
Съобщение |
Реконструктор
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am Мнения: 7878 Местоположение: София
|
Re: Позициониране
Тоест при по-голямо съпротивление, ще се вижда по-отчетливо?
|
Пон Юли 08, 2019 9:00 am |
|
|
Реконструктор
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am Мнения: 7878 Местоположение: София
|
Re: Позициониране
Доста добре изглежда, Vpp е амплитудата ли? Все пак, мойто моторче беше поне двойно по-малко от това за чистачки, пък тези за огледалата са съвсем миниатюрни. Предполагам, играе някаква роля. Също си мисля, че броя на комутаторните повърхности на ротора също би трябвало да са от значение, или се лъжа?
|
Пон Юли 08, 2019 9:05 am |
|
|
dan
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Май 29, 2007 1:23 pm Мнения: 3545 Местоположение: Високо в планината
|
Re: Позициониране
Я сложи една бобинка, съобразена с макс ток на мотора и виж какво ще се получи.
_________________ Хайде де!
|
Пон Юли 08, 2019 9:07 am |
|
|
Реконструктор
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am Мнения: 7878 Местоположение: София
|
Re: Позициониране
е как да я съобразя, то е лесно да се каже
|
Пон Юли 08, 2019 9:12 am |
|
|
dan
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Май 29, 2007 1:23 pm Мнения: 3545 Местоположение: Високо в планината
|
Re: Позициониране
На осцилограмите шунтът отдолу ли е?
_________________ Хайде де!
|
Пон Юли 08, 2019 9:16 am |
|
|
Реконструктор
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am Мнения: 7878 Местоположение: София
|
Re: Позициониране
Това гледам, на славчо на схемата шунтът е от към маса, при мен беше от към +. Но нали идеята е да се гледат пиковете на напрежение, когато четката минава през дупката между двата комутатора и веригата се отваря?
|
Пон Юли 08, 2019 9:24 am |
|
|
dan
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Май 29, 2007 1:23 pm Мнения: 3545 Местоположение: Високо в планината
|
Re: Позициониране
Искам да разбера колко е действителната консумация. Щом шунтът е бил откъм '+', колко е захранването?
_________________ Хайде де!
|
Пон Юли 08, 2019 9:28 am |
|
|
Реконструктор
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am Мнения: 7878 Местоположение: София
|
Re: Позициониране
При около 5V захранването индикираше 0.9А консумация. Това е първата картинка.
|
Пон Юли 08, 2019 9:32 am |
|
|
dan
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Май 29, 2007 1:23 pm Мнения: 3545 Местоположение: Високо в планината
|
Re: Позициониране
Ти няма ли да го захранваш от бордовото на колата? защо са ти тези 5В?
_________________ Хайде де!
|
Пон Юли 08, 2019 9:41 am |
|
|
Реконструктор
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am Мнения: 7878 Местоположение: София
|
Re: Позициониране
Щото двигателя 18V и ако го пусна на толкова се готви за излитане. Може би трябва да сваля едно моторче за огледало и да си играя с него.
|
Пон Юли 08, 2019 10:00 am |
|
|
lcr
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm Мнения: 4379 Местоположение: София
|
Re: Позициониране
Vpp e разликата от минималната до максималната стойност на графиката. Ако беше синусоидално променливо напрежение с Vpp 2V, амплитудата му щеше да е 1V. Колкото по-голямо е шунтовото съпротивление, толкова по-голяма ще е променливата съставка. За конкретното моторче трябва да подбереш такова, което хем да не орязва много работния ток, хем да води до достатъчен размах на променливата съставка. От броя на полюсите зависи честотата на импулсите.
|
Пон Юли 08, 2019 10:53 am |
|
|
Реконструктор
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am Мнения: 7878 Местоположение: София
|
Re: Позициониране
А да се дига напрежението за да се компенсира съпротивлението добра идея ли е?
|
Пон Юли 08, 2019 1:19 pm |
|
|
slav4o.com
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Яну 01, 2012 7:04 pm Мнения: 2581 Местоположение: Велико Търново / София
|
Re: Позициониране
По принцип идеята е да се следи тока. Четките не би трябвало да остават между две пластини, защото двигателя не би стартирал от такава позиция. Затова има винаги някакво презастъпване. Всъщност четките комутират по време на въртене ту една ту две съседни намотки. Което би трябвало да променя моментния ток двойно. След малко ще правя експеримент да видя.
|
Пон Юли 08, 2019 1:38 pm |
|
|
slav4o.com
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Яну 01, 2012 7:04 pm Мнения: 2581 Местоположение: Велико Търново / София
|
Re: Позициониране
Ето моторче ИЗОТ тип ПИТ 14/5 от някакъв старт принтер или касов апарат може би. Служи за пробиване на платки. Шутов резистор 0.3ом . Вижда се отначало като подам малко напрежение как тока нараства докъм 0.6А докъто ритне и завърти. Шунта всъщност няма значение къде е, стига да сложиш разделителен кондензатор да отделиш само импулсите.
|
Пон Юли 08, 2019 2:32 pm |
|
|
Реконструктор
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am Мнения: 7878 Местоположение: София
|
Re: Позициониране
С малко експерименти успях да постигна доста прилична картинка. Нагласил съм графиката така, че хоризонталната ос показва къде ще седи компаратора. Това е самата схема на свързване. Черната жица към скопа е масата на сондата, червената съответно е самата игла.
|
Пон Юли 08, 2019 8:38 pm |
|
|