Отговори на тема  [ 62 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Кола с ДВГ ---> Електромобил 
Автор Съобщение
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Вто Яну 24, 2006 5:34 pm
Мнения: 1696
Местоположение: Варна
Мнение Кола с ДВГ ---> Електромобил
Що не се правят така каруците, мотора да върти един як алтернатор , после само тоци да ходят към търкалетата?

_________________
За пари сичко праим,даже и работим...


Вто Яну 05, 2016 8:17 am
Профил ICQ
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm
Мнения: 10356
Местоположение: Добрич
Мнение Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
заради $$$$...

100kW алтернатор + 100kW ел.двигатели струват доста парички.

Въпросът е каква полза очакваш. Ако ще е подобрен режим на ДВГ-то, то същото може да постигнеш и с една 7 или 9-скоростна автоматична кутия, при това ще ти излезе и по-евтино.

По-смислено е обратното - на чист електромобил да добавиш ДВГ+алернатор. Но за съжаление и там има проблем с инвестицията, защото технически най-добре би било турбинен или друг двигател с висока специфична мощност. Но те пък са екзотика и то както казах скъпо удоволствие и пак не се вързва сметката...


Вто Яну 05, 2016 10:48 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Дек 19, 2005 11:21 am
Мнения: 1025
Мнение Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Правят ги и така, казва му се 'сериен' хибрид. Примерно Шевролет Волт (макар че в някои режими може да подава и въртящ момент директно от ДБГ към колелата). Също BMW i3.


Последна промяна radolin на Вто Яну 05, 2016 11:02 am, променена общо 1 път



Вто Яну 05, 2016 10:59 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am
Мнения: 10573
Местоположение: София
Мнение Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Не малка полза за повишаване на ефективността би имало ако се премахнат всички железарии от трансмисията и на всяко колело с монтира двигател-главина.
Естествено решението си има своите недостатъци - повишаване на подвижната маса на окачването...


Вто Яну 05, 2016 11:01 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Дек 19, 2004 5:26 pm
Мнения: 1628
Местоположение: Сливен
Мнение Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Ами то има такива "колички". По рудниците 120 и 250 тонните камиони са така.
Имат си дизелова електроцентрала и ел двигател на всяко колело.
Иначе - няма спиране това чудовище.


Вто Яну 05, 2016 11:02 am
Профил ICQ
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Вто Ное 27, 2012 8:27 pm
Мнения: 2008
Мнение Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Локомотивите и те така.


Вто Яну 05, 2016 11:35 am
Профил
Ранг: Почетен член
Ранг: Почетен член

Регистриран на: Нед Фев 16, 2014 2:36 pm
Мнения: 953
Мнение Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
По-смислено е да изкормиш всичко свързано с ДВГ от някоя стара кола и да я направиш електромобил стриктно за града по простата причина че няма да има къде да я заредиш ако излезеш междуградско. По мои приблизителни сметки - 100 км градско каране в неотоплителен сезон ще излиза около 3 лева.


Вто Яну 05, 2016 11:39 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am
Мнения: 10573
Местоположение: София
Мнение Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Те и подводниците май са така, ама дискусията като че ли беше за леки автомобили... :D


Вто Яну 05, 2016 11:41 am
Профил
Ранг: Почетен член
Ранг: Почетен член
Аватар

Регистриран на: Сря Фев 04, 2015 7:11 pm
Мнения: 610
Мнение Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
По-скоро не се прави по политически причини. Като му сложиш ДВГ вече не е "еко" и няма как да изцуцаш повече парички. Иначе и на мен ми се струва оптимален вариант за електромобил при сегашното ниво и цена на батериите. Решава проблема с теглото и количеството на горивото, може би и като цена ще е по-малко от "само батерия".
Ел.генератора може да не е "много як" ,а да е разчетен за средна мощност и да работи само в оптимален режим. Малка батерия трябва да има, за да доставя пиковата мощност,да се ползва за регенерация при спиране и да "изглажда" режима на ДВГ-то.
Но най-хубавото на тази схема е, че може да работи и с ДВнГ. :D


Вто Яну 05, 2016 12:14 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 21, 2004 10:31 pm
Мнения: 9635
Мнение Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
вдигателчето с постоянни магнити ли ще е?
че подходящите руди за супер-магнити са по-малко и от урана


Вто Яну 05, 2016 12:40 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 25, 2012 8:14 am
Мнения: 4574
Местоположение: Новата земя на племето Мутум'ба
Мнение Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
то и с уран става :)

_________________
'просто' е технически синоним на 'красиво'


Вто Яну 05, 2016 7:09 pm
Профил
Ранг: Почетен член
Ранг: Почетен член
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 20, 2005 12:44 am
Мнения: 616
Местоположение: Варна
Мнение Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
става, но само за подводници


Вто Яну 05, 2016 7:22 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 25, 2012 8:14 am
Мнения: 4574
Местоположение: Новата земя на племето Мутум'ба
Мнение Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Така казват господата с костюмите дето по цял ден се ровят в хартия, ама дали е вярно... :)

_________________
'просто' е технически синоним на 'красиво'


Вто Яну 05, 2016 7:37 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Сря Фев 13, 2013 2:35 pm
Мнения: 1748
Мнение Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Да- има доста предимства, някои от които ги писаха тук.
Отдавна го мъдрим това- началото на 1980-те. Предимството ако се слага Двг е, че може да работи на леки постоянни оптимални обороти и да е малък, да кажем 3 цилиндров. Също става и е добре газова турбинка, която не може да даде голям импулсен въртящ момент за ускоряване и за това не се използва в трансмисионните. Имаше предаване за моторджии с такива- казаха, че е трудно докато дигнат 100. После фърчат. Та ел трансмисията решава този проблем :)
Друго много голямо предимство според мен на двигателните колела е, че може да се подава на всяко колело точно толкова въртене, колкото му трябва в момента. Това е тракшън контрол с много голяма точност, водещ да много голяма проходимост и стабилност на управлението и завоите.
Преди 5г имахме предложение за неограничено финансиране, ако имаме готов проект, но то изготвянето му сигурно е 10+млн. Иначе се намери бивш завод и т.н. Ако някой има проект и се нуждае от коопериране- да пише.
Имаме и фейс общност конверсия, но не е много активна към момента, тъкмо можете да я раздвижите :)
https://www.facebook.com/ElektromobiliK ... a/?fref=ts


Вто Яну 05, 2016 8:19 pm
Профил WWW
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27949
Местоположение: София
Мнение Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Да но двойната конверсия, която няма да е само двойна ще изяде повече % от механичната трансмисия май. Като сложиш съединителя двигател-генератор, КПД на генератора, инверторите за charge, инверорите на моторите и самите мотори ..... дали ще е по ефективно от 3-4 зъбни предавки които имаш при механичната кутия и то във всички режими ? Иначе има предимства и то не малко.


Сря Яну 06, 2016 7:03 am
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 62 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни