Автор |
Съобщение |
mitko_el
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Яну 24, 2006 5:34 pm Мнения: 1696 Местоположение: Варна
|
Кола с ДВГ ---> Електромобил
Що не се правят така каруците, мотора да върти един як алтернатор , после само тоци да ходят към търкалетата?
_________________ За пари сичко праим,даже и работим...
|
Вто Яну 05, 2016 8:17 am |
|
|
miro_atc
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm Мнения: 10356 Местоположение: Добрич
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
заради $$$$...
100kW алтернатор + 100kW ел.двигатели струват доста парички.
Въпросът е каква полза очакваш. Ако ще е подобрен режим на ДВГ-то, то същото може да постигнеш и с една 7 или 9-скоростна автоматична кутия, при това ще ти излезе и по-евтино.
По-смислено е обратното - на чист електромобил да добавиш ДВГ+алернатор. Но за съжаление и там има проблем с инвестицията, защото технически най-добре би било турбинен или друг двигател с висока специфична мощност. Но те пък са екзотика и то както казах скъпо удоволствие и пак не се вързва сметката...
|
Вто Яну 05, 2016 10:48 am |
|
|
radolin
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Дек 19, 2005 11:21 am Мнения: 1025
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Правят ги и така, казва му се 'сериен' хибрид. Примерно Шевролет Волт (макар че в някои режими може да подава и въртящ момент директно от ДБГ към колелата). Също BMW i3.
Последна промяна radolin на Вто Яну 05, 2016 11:02 am, променена общо 1 път
|
Вто Яну 05, 2016 10:59 am |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10573 Местоположение: София
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Не малка полза за повишаване на ефективността би имало ако се премахнат всички железарии от трансмисията и на всяко колело с монтира двигател-главина. Естествено решението си има своите недостатъци - повишаване на подвижната маса на окачването...
|
Вто Яну 05, 2016 11:01 am |
|
|
Wise
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Дек 19, 2004 5:26 pm Мнения: 1628 Местоположение: Сливен
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Ами то има такива "колички". По рудниците 120 и 250 тонните камиони са така. Имат си дизелова електроцентрала и ел двигател на всяко колело. Иначе - няма спиране това чудовище.
|
Вто Яну 05, 2016 11:02 am |
|
|
timt
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Ное 27, 2012 8:27 pm Мнения: 2008
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Локомотивите и те така.
|
Вто Яну 05, 2016 11:35 am |
|
|
DanielDimov
Ранг: Почетен член
Регистриран на: Нед Фев 16, 2014 2:36 pm Мнения: 953
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
По-смислено е да изкормиш всичко свързано с ДВГ от някоя стара кола и да я направиш електромобил стриктно за града по простата причина че няма да има къде да я заредиш ако излезеш междуградско. По мои приблизителни сметки - 100 км градско каране в неотоплителен сезон ще излиза около 3 лева.
|
Вто Яну 05, 2016 11:39 am |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10573 Местоположение: София
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Те и подводниците май са така, ама дискусията като че ли беше за леки автомобили...
|
Вто Яну 05, 2016 11:41 am |
|
|
4040
Ранг: Почетен член
Регистриран на: Сря Фев 04, 2015 7:11 pm Мнения: 610
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
По-скоро не се прави по политически причини. Като му сложиш ДВГ вече не е "еко" и няма как да изцуцаш повече парички. Иначе и на мен ми се струва оптимален вариант за електромобил при сегашното ниво и цена на батериите. Решава проблема с теглото и количеството на горивото, може би и като цена ще е по-малко от "само батерия". Ел.генератора може да не е "много як" ,а да е разчетен за средна мощност и да работи само в оптимален режим. Малка батерия трябва да има, за да доставя пиковата мощност,да се ползва за регенерация при спиране и да "изглажда" режима на ДВГ-то. Но най-хубавото на тази схема е, че може да работи и с ДВнГ.
|
Вто Яну 05, 2016 12:14 pm |
|
|
ДедоБоре
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Ное 21, 2004 10:31 pm Мнения: 9635
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
вдигателчето с постоянни магнити ли ще е? че подходящите руди за супер-магнити са по-малко и от урана
|
Вто Яну 05, 2016 12:40 pm |
|
|
Н'бабане Гт'муан'га
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Яну 25, 2012 8:14 am Мнения: 4574 Местоположение: Новата земя на племето Мутум'ба
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
то и с уран става
_________________ 'просто' е технически синоним на 'красиво'
|
Вто Яну 05, 2016 7:09 pm |
|
|
jig.tak
Ранг: Почетен член
Регистриран на: Чет Яну 20, 2005 12:44 am Мнения: 616 Местоположение: Варна
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
става, но само за подводници
|
Вто Яну 05, 2016 7:22 pm |
|
|
Н'бабане Гт'муан'га
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Яну 25, 2012 8:14 am Мнения: 4574 Местоположение: Новата земя на племето Мутум'ба
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Така казват господата с костюмите дето по цял ден се ровят в хартия, ама дали е вярно...
_________________ 'просто' е технически синоним на 'красиво'
|
Вто Яну 05, 2016 7:37 pm |
|
|
bobihot
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Фев 13, 2013 2:35 pm Мнения: 1748
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Да- има доста предимства, някои от които ги писаха тук. Отдавна го мъдрим това- началото на 1980-те. Предимството ако се слага Двг е, че може да работи на леки постоянни оптимални обороти и да е малък, да кажем 3 цилиндров. Също става и е добре газова турбинка, която не може да даде голям импулсен въртящ момент за ускоряване и за това не се използва в трансмисионните. Имаше предаване за моторджии с такива- казаха, че е трудно докато дигнат 100. После фърчат. Та ел трансмисията решава този проблем Друго много голямо предимство според мен на двигателните колела е, че може да се подава на всяко колело точно толкова въртене, колкото му трябва в момента. Това е тракшън контрол с много голяма точност, водещ да много голяма проходимост и стабилност на управлението и завоите. Преди 5г имахме предложение за неограничено финансиране, ако имаме готов проект, но то изготвянето му сигурно е 10+млн. Иначе се намери бивш завод и т.н. Ако някой има проект и се нуждае от коопериране- да пише. Имаме и фейс общност конверсия, но не е много активна към момента, тъкмо можете да я раздвижите https://www.facebook.com/ElektromobiliK ... a/?fref=ts
|
Вто Яну 05, 2016 8:19 pm |
|
|
ToHu
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm Мнения: 27949 Местоположение: София
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Да но двойната конверсия, която няма да е само двойна ще изяде повече % от механичната трансмисия май. Като сложиш съединителя двигател-генератор, КПД на генератора, инверторите за charge, инверорите на моторите и самите мотори ..... дали ще е по ефективно от 3-4 зъбни предавки които имаш при механичната кутия и то във всички режими ? Иначе има предимства и то не малко.
|
Сря Яну 06, 2016 7:03 am |
|
|