Виж темите без отговор | Виж активните теми
Дата и час: Съб Апр 20, 2024 4:58 am
Кола с ДВГ ---> Електромобил
Автор |
Съобщение |
miro_atc
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm Мнения: 10368 Местоположение: Добрич
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Видях някакви български двигателчета да се споменават, любопитно ми е дали някой ги е пробвал. Отдавна се ослушвам за някакво неголямо двигателче, което да не е безбожно скъпо. Щото цените на китайчетата са като на истински, ама ме съмняват да са толкова истински...
|
Сря Яну 06, 2016 9:16 am |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10614 Местоположение: София
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Пропускаш диференциали, карета, цялата железария в скоростната кутия която се върти без да има нужда. А ако направим сравнението с автомобил със задвижване 4х4, вероятно разликата ще е кошмарна...
|
Сря Яну 06, 2016 10:30 am |
|
|
timt
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Ное 27, 2012 8:27 pm Мнения: 2008
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Страницата и аз я разгледах но освен една разбивка на 5500 кинта друго не видях. Има едни транспалетни колички на линде и много им се кефя, моторчето е много готино и си върви с колелото.
|
Сря Яну 06, 2016 10:49 am |
|
|
radolin
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Дек 19, 2005 11:21 am Мнения: 1029
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Виж тук, има и цени на сайта: http://kostov-motors.com/На тематика електромобили има същo специализиран форум - http://electriclub.com/
|
Сря Яну 06, 2016 11:39 am |
|
|
ToHu
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm Мнения: 27998 Местоположение: София
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Взимам ги, от двигателя до колелата имаш точо 4 зъбни предавки, две в скоростната кутия и две в диференциала. Да върти се излишна маса, спор няма но това май влияе повече динамиката, има загуби разбира се и в лагерите. Въпроса е колко реално се получава разликата защото ще имаш и батерии, ей ти още едно конвертиране да храниш батериите ... А пък масата на валове и зъбчатки ще се изяде само от добавената маса на едната главина като я направиш ротор, ако пък имаш стандартен двигател и редуктор към главината както е при големите камиони пак имаш прредавки и то планетарни и тежки ротори на моторите ....
|
Сря Яну 06, 2016 3:53 pm |
|
|
Pif
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Сеп 26, 2013 1:24 pm Мнения: 1103
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Тойота Приус е гениално измислен като концепция. Върха на инженерната мисъл. Всяко нещо вътре е пипнато и мислено с години и то от големи мозъци. Толкова ноу-хау има вътре, че може книги да се изпишат. Основната далавера от електрическа система е спирането. Кола движещата се с 60 км/час и тегло 1500 кг отделя над 200 килоджаула енергия в спирачките за да спре. Или иначе казано ти съкращава пробега със 100 метра. Ако това спиране връща енергията в батерията и тази енергия се ползва за да тръгне колата тогава получаваш 3.5 литра/100 км среден градски разход. Някой се фукаше и за 2/100 дизел градско с хибрид. Чисто електрическото е много забавно и приятно за каране докато не ти свърши тока. Тогава имаш каруца. Трябва някой да те дръпне. Няма от къде да заредиш, не можеш да си занесеш ток в туба... А цялата разправия покрай пускане на кабел всяка вечер и това, че трябва да паркираш на определено място е много ограничаващо. 2 пъти ми е свършвал тока на 1 км преди да се прибера и няма къде да заредя. Хората не дават ток. Страх ги е да не им изгори бушона. А зимата трепериш за всеки ват. Дали да го ползваш за топло или за разстояние. За забавление става но на удобствата които сме свикнали с петрола - скоро няма да ги има в електромобилите.
|
Чет Фев 04, 2016 10:47 am |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10614 Местоположение: София
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Да, добре че се е появила фирмата тойота за да открие рекуперацията на електроенергия.
|
Чет Фев 04, 2016 11:05 am |
|
|
DD
Ранг: Минаващ
Регистриран на: Пон Дек 10, 2007 5:41 pm Мнения: 18
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
А после юзърите на Тойота Приус откриха че рекуперацията на дело, въобще не е като рекуперацията по рекламите Иначе и аз съм мислил по въпроса, ама в любителски условия, да се докара до използваема система ще е суперскъпо, и понеже от много мислене боли глава, реших че няма нужда освен безпаричие да ме мъчи и главоболие и приключих с мисленето П.С. А системата с двигател в колелото, технически е безумица. Може да стане, но само за велосипед, където мощността е до няколкостотин вата и двигателчето е малко и леко. Двигател, който е способен да вдигне достатъчно високи обороти за максимална скорост, и същевременно да дава достатъчен въртящ момент при ниски обороти, за кола ще тежи много. Първо се увеличава неподресорената маса на колелата, с което се влошава комфорта на возене. Комфорта е в пряка зависимост от съотношението на подресорената маса към неподресорената, или колкото по-леки са колелата и останалите движещи се части по окачването, спрямо останалата маса на автомобила, толкова по-добре и обратно. Второ увеличава се инерционния момент на самото колело спрямо оста на въртене, което е още енергия на вятъра за развъртане на колелата при всяко ускорение на колата.
|
Пет Фев 05, 2016 7:45 pm |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10614 Местоположение: София
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
|
Пет Фев 05, 2016 9:11 pm |
|
|
bobihot
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Фев 13, 2013 2:35 pm Мнения: 1748
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Има двигатели без магнитопровод, което доста намалява теглото. Мисля и загубите в магнитопровода. За сега само за велосипеди съм ги виждал, но като се развият за по-голяма мощност. Акумулаторите доста надобряха и 350км+ пробег на зареждане е норма вече. Малко моторче работещо в номинален режим е достатъчно, да се пуска понякога, ако се налага за по-дълги пътувания.
|
Вто Фев 09, 2016 12:15 pm |
|
|
NikB
Ранг: Почетен член
Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 9:32 pm Мнения: 710
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Освен изброената класика: ЖП машини, кораби, минен транспорт, ... дори Мерцедес имат автобус: мисля, Сито се казва: на външен вид е странен - свърша до задния мост, защото над него са двигателите и генератора. Произвели са около 850 броя преди 10-15 години. Наскоро едни словенци работиха с такъв автобус (и ние поработихме с тях ) http://electric-bus.si/
|
Сря Апр 06, 2016 9:55 am |
|
|
velio
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Юни 07, 2005 5:20 pm Мнения: 3227
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Автобуси си има. Дори наскоро в Търново тестваха за няколко месеца автобус на кондензатори... Китайците също правят...
|
Чет Май 26, 2016 12:25 pm |
|
|
jig.tak
Ранг: Почетен член
Регистриран на: Чет Яну 20, 2005 12:44 am Мнения: 616 Местоположение: Варна
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Какви са тези двигатели, сподели повече информация моля
|
Чет Май 26, 2016 2:13 pm |
|
|
bobihot
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Фев 13, 2013 2:35 pm Мнения: 1748
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Аз си ги мислех навремето. После гледах филмчета с тях. Познат ми прати схеми, струва ми се че не бяха коректни обясненията и посоката на магнитните полета. Представете си диск, по крайщата му са поставени цилиндрични дълги магнити линейно по тангентата, поляризацията им по обиколката. Около тях са огънати тороидални намотки. Като им се подава променливо напрежение, придвижват разположените вътре магнити и се получава синхронен двигател. Предимства: -ниско тегло; -няма загуби в магнитопровода -възможност за работа на много високи обороти- не се пренамагнитва сърцевината -електрически обратим- динамо. Недостатъци: -щом не са масово разпространени, явно нещо им липсва. Вероятно мощност, но не съм сигурен. Така изглеждат: Това прилича, но няма описание http://hiconsumption.com/2013/09/greyp-g12-electric-bicycle/Това намерих асинхронен тип, на друг принцип http://www.koshindenki.com/img/file/CL_TechnologyOvr_R3a_Std.pdfКато намеря подробно описано, да не го чертая- ще пратя. Също и вие така
|
Пет Май 27, 2016 11:33 am |
|
|
kasparov
Ранг: Почетен член
Регистриран на: Сря Апр 05, 2006 8:52 pm Мнения: 877 Местоположение: Разград
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Ел. двигатели без магнитопровод е силно казано, все едно река без корито. Става въпрос за двигатели с кух ротор, наричани coreless, aironless или slotless. Такива са моторчетата за вибрация на телефон. Магнитопровод обаче пак си има.
|
Пет Май 27, 2016 10:58 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|