Автор |
Съобщение |
bobihot
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Фев 13, 2013 2:35 pm Мнения: 1748
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Ролята на магнитопровода са самите магнити на ротора.
|
Съб Май 28, 2016 11:57 am |
|
|
NikB
Ранг: Почетен член
Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 9:32 pm Мнения: 710
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
В действителност - по темата: основният проблем са акумулаторите. Проблемите (ограниченията) са капацитета, теглото, времето за зареждане и, естествено, цената . Хубавите са скъпи (Тошиба). Евтините са слаби и живеят малко (Китай). Акумулаторите, за да работят както трябва - всяка клетка се следи (напрежение, ток, температура) и, в някакви граници, индивидаулно може да се влияе на тока й (обикновено с малко "шунтиране" се регулира тока). Сложна работа . Повечето фирми, заедно с акумулаторите, предлагат и управляващи устройства. УУ си говори с автомобила по CAN, a с батерията (с всяка клетка) - както е решил производителя.
|
Сря Сеп 07, 2016 9:58 am |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10622 Местоположение: София
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Естествено че основният проблем са акумулаторите. Особено когато се разлютят... https://www.youtube.com/watch?v=1Ke5MDarvV8По-притеснителното е, че това се случва след поне две десетилетия употреба на литиево-намсик'ви акумулатори, и то при сериозни производители, с приличен бюджет за развой. В любителски условия вероятно ще е ежедневие...
|
Сря Сеп 07, 2016 10:06 am |
|
|
velio
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Юни 07, 2005 5:20 pm Мнения: 3231
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Ще напреднат, особено сега когато имат стимул... Някакъв човечец измислил как да замести електролита в батерията с керамика (или нещо друго твърдо) и решил проблема с пожарите.
|
Чет Юни 08, 2017 12:19 pm |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10622 Местоположение: София
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Модерности... Ще видим в каква посока и как ще се развият тия техники. Според мен, имат няколко нерешими засега проблема - отоплението и охлаждането. Ако климатикът може да мине за глезотия, макар и да е спорно, то отоплението е нещо без което няма как. Поне аз не сън склонен да се лиша от него. Концепцията за чистачка на стъклото отвън, и още една отвътре нещо не ме грабва... Един приятел мислеше да прави подобно нещо от Смарт. Попарих го неприятно с няколко въпроса: Прибираш се в Обеля, вадиш един щепсел и какво правиш с него? Имаш запазено място за паркиране на което можеш да изградиш зарядна станция? Какво е работещото решение което можеш да изградиш, и то да оцелее да кажем месец? Модерности...
|
Чет Юни 08, 2017 12:34 pm |
|
|
nobodyshadow
Ранг: Почетен член
Регистриран на: Съб Окт 30, 2004 4:18 am Мнения: 632
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
_________________ Не мога да знам всичко,а и не искам.Тогава би било прекалено лесно и скучно!
|
Чет Юни 08, 2017 12:56 pm |
|
|
gicho
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Мар 13, 2006 12:59 pm Мнения: 3855 Местоположение: Габрово
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Е как - не знаеш ли как се модернизира електромобил по руски? Китайски генератор в багажника и имаш хибрид! Ако си паралия взимаш хонда инверторче, иначе лидлски и в краен случай райдърче. Как у вас намаляваш сметката за отопление и охлаждане? С изолация Двоен бонус от пластмасите и стиропора. Е, ся, не е много здраво но ако има карбонова носеща конструкция ще стане. Що не съм един академичен кадър нейде да усвоя някое друго милионче - карбонов скелет и супер изолация - примерно "аерогел" или каквото беше там космическото с вакуума (тука мисля заради енергийната ефективност може да лъзнем едни 5-6млн за рисърч поне). То и като махнем стъклата и ги заменим с китайски очила за VR с телефон с 4К в тях ще ударим небесата като аеродинамика и топлоизолация. Сега се сещам че може да щипнем и още за подобряване на естествения прираст - нали сме с камери и дисплеи - отвън не се вижда вътре и няма проблем в задръстванията да се работи по въпроса. Още малко може да се изцуцат по параграф "създаване на неудобвста на определни пози с цел избягване на алтернативните дупки" че да не си правят само кеф младите двойки Не виждам ако тръгна по тоя налкон да ми се пипат мотори, инвертори, батерии, зареждания и други такива дреболии...
|
Чет Юни 08, 2017 2:53 pm |
|
|
lcr
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm Мнения: 4379 Местоположение: София
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
То е ясно, че бъдещето е на електроавтомобилите, но според мен групата ДВГ - генератор - акумулатор, ще си остане в миналото. Акумулаторите в настоящия им вид също. Най-вероятното решение ще са горивните клетки, работещи с водород и кислород.
|
Чет Сеп 14, 2017 8:08 pm |
|
|
ToHu
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm Мнения: 28022 Местоположение: София
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
абе в бъдеще ще се радват хората ако намерят две стари колела да си направят количка която да теглят, вие за електромобили ми говорите...
|
Пет Сеп 15, 2017 2:37 pm |
|
|
Pif
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Сеп 26, 2013 1:24 pm Мнения: 1103
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Горивните клетки са доста неефективни. Плътноста на водорода е много ниска. Като цяло концепцията не работи.
|
Съб Сеп 16, 2017 7:20 pm |
|
|
lcr
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm Мнения: 4379 Местоположение: София
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Тези, които се предлагат на пазара все някак се справят. https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Mirai
|
Съб Сеп 16, 2017 7:46 pm |
|
|
Реконструктор
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am Мнения: 7895 Местоположение: София
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Абе водорода е кауза пердута. Аз залагам на етанол/метанол. Обещават да го докарат до 50% енергия във вид на ток сравнено с изгарянето, което си е поне едно 10-15% печалба в крайния резултат.
|
Пон Сеп 18, 2017 10:50 am |
|
|
Pif
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Сеп 26, 2013 1:24 pm Мнения: 1103
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
lcr: то такива коли има от 20 години. Някъде в щатите бяха направили и такива автобуси за градския транспорт. Шел се фукаха с не знам си колко водородни станции. Като цяло не става. Много сложен и ненадежден агрегат, опасно гориво, трудно за съхранение. 700 бара налягане. За 5 килограма гориво. Като цяло са ползвали старата никел метал-хидридна батерия с малък капацитет. Ако ще караш на къси разстояния - разхода ти се вдига страшно много. Докато загрееш горивната клетка и ти си стигнал. А и 1.5 киловатчасова батерия от която можеш да ползваш само половината енергия е абсолютно безмислено. Концепцията им е грешна и затова са произвели само няколко стотин коли. Те навремето Мазда като пускаха всякакви шантави и безмислени прототипи правеха между 5000 и 50 000 бройки. С водорода може да стане само ако резервоарите са химични. Литий или някакви сапуни. Водород под налягане е неприложима концепция. Прекалено опасен за ниската си енергийна плътност. Не като тегло а като обем.
Етанол/метанол - може. Има разни горива на силициева основа но не знам дали стават за горивни клетки или само за горене. Пътя е този. Електромобил с някакъв рейндж екстендер. Дали ще е ДВГ или някаква малка горивна клетка - 10-15-20 киловата няма значение. Важното е горивото да може да се носи лесно.
Има и батерии с течен електролит. Едни пичове се фукаха, че са стигнали 500-600 ватчаса на литър. Ако това реално са го направили - и петрола и литиевойонните батерии отиват в историята на транспорта.
|
Пон Сеп 18, 2017 3:26 pm |
|
|
lcr
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm Мнения: 4379 Местоположение: София
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Варианти има и ще има много. Просто към настоящия момент има ужасно много направени инвестиции в добив на фосилни горива и в производство на ДВГ. В момента в който въпросните природни ресурси се изчерпат или станат неприемливо скъпи, рационалните решения много бързо ще станат факт.
|
Пон Сеп 18, 2017 4:00 pm |
|
|
ike
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пет Фев 04, 2005 8:59 pm Мнения: 6019 Местоположение: София
|
Re: Кола с ДВГ ---> Електромобил
Ако това стане реално, русия ще остане без хора. Аз залагам за литиево-йоните електрички.
_________________ Warriors of the Night, ASSEMBLER!!!
|
Вто Сеп 19, 2017 11:29 am |
|
|