Виж темите без отговор | Виж активните теми
Дата и час: Вто Апр 23, 2024 7:05 pm
Основи на механиката - задвижване
Автор |
Съобщение |
Реконструктор
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am Мнения: 7893 Местоположение: София
|
Re: Основи на механиката - задвижване
Ами в онова нещо аз виждам 1 тръба, 2 винкела и 3 мотора. Въпроса е какви да бъдат те?
|
Пет Дек 04, 2020 12:03 am |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10621 Местоположение: София
|
Re: Основи на механиката - задвижване
Знам че те мързи да обясняваш какво искаш да направиш, но ако драснеш една скица как си представяш кинематиката, може да получиш и по-практични съвети. Че подобна задачка като механика може да се изпълни по много и различни начини. Не е едно и също дали ще повдигаш диск за щанги 15кг. или 15кг. пухени възглавници...
|
Пет Дек 04, 2020 10:09 am |
|
|
kasparov
Ранг: Почетен член
Регистриран на: Сря Апр 05, 2006 8:52 pm Мнения: 877 Местоположение: Разград
|
Re: Основи на механиката - задвижване
Ето едно примерно решение за средни по мощност приложения: https://rozum.com/servomotors/#modificationsизползват се вълнови редуктори и сервомотори, и енкодер за позиция.
|
Пет Дек 04, 2020 10:28 am |
|
|
ToHu
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm Мнения: 28011 Местоположение: София
|
Re: Основи на механиката - задвижване
Ами няма нещо сложно да, задвижването на двете рамене не е проблем, там усилие почти няма. Самото вдигане, и там има доста варианти, това псоред мен ти е последната задача. За мен основното е лагеруването на двете рамена. Аз правих в Мексико нещо подобно и използвах готови главини за ремаркета, но при мен товара е доста по-голям, около 40 кг. Има няколко варианта, нещо от типа на главина ти е директно решение, друг вариант е да се използва стандартен лагерен възел, но няма да е евтино, третият вариант е да си го направиш сам, ще трябва да си намериш някой стругар и общо взето това е. Дай някакви размери, може да ти начертая набързо нещо.
|
Пет Дек 04, 2020 6:40 pm |
|
|
Реконструктор
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am Мнения: 7893 Местоположение: София
|
Re: Основи на механиката - задвижване
| | | | ToHu написа: Ами няма нещо сложно да, задвижването на двете рамене не е проблем, там усилие почти няма. Самото вдигане, и там има доста варианти, това псоред мен ти е последната задача. За мен основното е лагеруването на двете рамена. Аз правих в Мексико нещо подобно и използвах готови главини за ремаркета, но при мен товара е доста по-голям, около 40 кг. Има няколко варианта, нещо от типа на главина ти е директно решение, друг вариант е да се използва стандартен лагерен възел, но няма да е евтино, третият вариант е да си го направиш сам, ще трябва да си намериш някой стругар и общо взето това е. Дай някакви размери, може да ти начертая набързо нещо. | | | | |
Добре, колко да не е проблем, обикновено Nema 17 с 0.5 nm без редукция ще стане ли? Изборът на мотор до голяма степен определня възела.
|
Нед Дек 06, 2020 7:15 pm |
|
|
ToHu
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm Мнения: 28011 Местоположение: София
|
Re: Основи на механиката - задвижване
Тук въпроса е идеята ти е мотора да върти директно макара или да имаш редуктор. Следващият въпрос е каква вертикална скорост искаш да постигнеш. Друг въпрос за който може би не си мислил е как ще е закачен товара, в смисъл ако мести някакви реални товари Обикновенно имаш в най-простия случай кука, но примерно моята фикстура за вдигане на мониторите е 10-на кг, горе долу 30% от самият товар. По тия трите може да се реши диаметър на макара та и да се сметне момента. Проблема обаче на директното куплиране е не само че иска по-висок момент на мотора ами, че нямаш спирачна сила при изключен мотор, каквото има ще слезе долу без захранване, освен ако не сложиш спирачка. Според мен обаче спирачка сама по себе си е по-проблемна за изпълнение от използването на подходящ редуктор.
|
Нед Дек 06, 2020 7:30 pm |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10621 Местоположение: София
|
Re: Основи на механиката - задвижване
Що не си вземеш една машинка с въже за ел. стъкла от моргата и да пробваш. Имаш наготово як двигател, червячен редуктор, макара за въже. Е, двигателят е предвиден за кратковременен режим на работа, ама доколкото не си уточнил и тая подробност, приемам че няма да е проблем... Предполагам се досещаш, че е хубаво механизъма да не е от Тико...
|
Нед Дек 06, 2020 7:38 pm |
|
|
bongo_x2
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Яну 20, 2009 10:54 pm Мнения: 11338 Местоположение: "Занзибар"
|
Re: Основи на механиката - задвижване
Рек, теоритично и моторче от дърт кас'тофон би свършило работа - както Архимед щял да повдигне Земята с лост. Ама то е само на теория. А признай си най-после к'вошипрайш, че боба го сварихме "Nema 17 с 0.5 nm без редукция ще стане ли?" - зависи от макарата и конеца, но на практика: забрави!
|
Нед Дек 06, 2020 8:06 pm |
|
|
ценков
Ранг: Професионалист
Регистриран на: Пон Фев 20, 2012 6:49 pm Мнения: 581 Местоположение: Пловдив
|
Re: Основи на механиката - задвижване
А за управлението мислил ли си? Как ще пресмята траекторията на движение! Иначе механиката не е проблем. Може да се направи, но няма да е бързо.
|
Нед Дек 06, 2020 8:16 pm |
|
|
Реконструктор
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am Мнения: 7893 Местоположение: София
|
Re: Основи на механиката - задвижване
За ставите говорим, не повдигането.
|
Вто Дек 08, 2020 9:53 am |
|
|
nik
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Мар 22, 2006 2:25 am Мнения: 6019
|
Re: Основи на механиката - задвижване
за стави трябва много голямо предавателно число, за това ползват вълнови редуктор, по 2 причини, по-голямо предавателно число, и няма луфт иначе и с планетарен можеш да докараш нужното предавателно число, многостъпален, но там всяко стъпало добавя още луфт, и накрая става доста ако ставата е вертикална както беше в някаква картинка по-горе - там повече трябва да се наблегне на лагеруването - да се движи леко с максимален товар
|
Вто Дек 08, 2020 3:19 pm |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10621 Местоположение: София
|
Re: Основи на механиката - задвижване
Вълновите редуктори са скъпи джаджи. Може би ще е уместно Реконструктора да спомене какъв бюджет си е намислил, за да не му се предлагат железарии които няма да може да използва.
|
Вто Дек 08, 2020 4:19 pm |
|
|
nik
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Мар 22, 2006 2:25 am Мнения: 6019
|
Re: Основи на механиката - задвижване
предлагането е според питането, има една приказка - с пръдня боя не става за това споменах и многостъпални планетарни, да си прави сметката за луфта, ако луфт от 1-2 градуса, на 1 метър рамо не го бърка ( така ми изглеждаше картинката пусната по-рано ) - става и планетарен edit: сега се сещам че има разни вариации на вълновите, разни хора гледам из интернет се опитват да си ги правят, незнам дали няма нещо да се продава готово https://youtu.be/guvatctnjww?t=195
|
Вто Дек 08, 2020 5:32 pm |
|
|
Реконструктор
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am Мнения: 7893 Местоположение: София
|
Re: Основи на механиката - задвижване
Хора, ето за тези места говорим. Какви са подходящите моторчета?
|
Сря Дек 09, 2020 1:35 pm |
|
|
mitko_el
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Яну 24, 2006 5:34 pm Мнения: 1698 Местоположение: Варна
|
Re: Основи на механиката - задвижване
С нещо от сорта ? Това са често срещаните мотор/редуктор в промишленни у-я ... https://www.olx.bg/ad/motor-reduktor-0- ... 8c7495e9d0
_________________ За пари сичко праим,даже и работим...
|
Сря Дек 09, 2020 2:26 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|