Отговори на тема  [ 64 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Основи на механиката - задвижване 
Автор Съобщение
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am
Мнения: 7893
Местоположение: София
Мнение Re: Основи на механиката - задвижване
bongo_x2 написа:
От'де тръгнахме докато стигнем до една гарсониера пари :)


Ами в онова нещо аз виждам 1 тръба, 2 винкела и 3 мотора. Въпроса е какви да бъдат те?


Пет Дек 04, 2020 12:03 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am
Мнения: 10621
Местоположение: София
Мнение Re: Основи на механиката - задвижване
Знам че те мързи да обясняваш какво искаш да направиш, но ако драснеш една скица как си представяш кинематиката, може да получиш и по-практични съвети.
Че подобна задачка като механика може да се изпълни по много и различни начини.
Не е едно и също дали ще повдигаш диск за щанги 15кг. или 15кг. пухени възглавници...


Пет Дек 04, 2020 10:09 am
Профил
Ранг: Почетен член
Ранг: Почетен член

Регистриран на: Сря Апр 05, 2006 8:52 pm
Мнения: 877
Местоположение: Разград
Мнение Re: Основи на механиката - задвижване
Реконструктор написа:
bongo_x2 написа:
От'де тръгнахме докато стигнем до една гарсониера пари :)


Ами в онова нещо аз виждам 1 тръба, 2 винкела и 3 мотора. Въпроса е какви да бъдат те?


Ето едно примерно решение за средни по мощност приложения:
https://rozum.com/servomotors/#modifications

използват се вълнови редуктори и сервомотори, и енкодер за позиция.


Пет Дек 04, 2020 10:28 am
Профил
Online
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 28011
Местоположение: София
Мнение Re: Основи на механиката - задвижване
Ами няма нещо сложно да, задвижването на двете рамене не е проблем, там усилие почти няма. Самото вдигане, и там има доста варианти, това псоред мен ти е последната задача. За мен основното е лагеруването на двете рамена. Аз правих в Мексико нещо подобно и използвах готови главини за ремаркета, но при мен товара е доста по-голям, около 40 кг. Има няколко варианта, нещо от типа на главина ти е директно решение, друг вариант е да се използва стандартен лагерен възел, но няма да е евтино, третият вариант е да си го направиш сам, ще трябва да си намериш някой стругар и общо взето това е. Дай някакви размери, може да ти начертая набързо нещо.


Пет Дек 04, 2020 6:40 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am
Мнения: 7893
Местоположение: София
Мнение Re: Основи на механиката - задвижване
ToHu написа:
Ами няма нещо сложно да, задвижването на двете рамене не е проблем, там усилие почти няма. Самото вдигане, и там има доста варианти, това псоред мен ти е последната задача. За мен основното е лагеруването на двете рамена. Аз правих в Мексико нещо подобно и използвах готови главини за ремаркета, но при мен товара е доста по-голям, около 40 кг. Има няколко варианта, нещо от типа на главина ти е директно решение, друг вариант е да се използва стандартен лагерен възел, но няма да е евтино, третият вариант е да си го направиш сам, ще трябва да си намериш някой стругар и общо взето това е. Дай някакви размери, може да ти начертая набързо нещо.


Добре, колко да не е проблем, обикновено Nema 17 с 0.5 nm без редукция ще стане ли? Изборът на мотор до голяма степен определня възела.


Нед Дек 06, 2020 7:15 pm
Профил
Online
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 28011
Местоположение: София
Мнение Re: Основи на механиката - задвижване
Тук въпроса е идеята ти е мотора да върти директно макара или да имаш редуктор. Следващият въпрос е каква вертикална скорост искаш да постигнеш. Друг въпрос за който може би не си мислил е как ще е закачен товара, в смисъл ако мести някакви реални товари Обикновенно имаш в най-простия случай кука, но примерно моята фикстура за вдигане на мониторите е 10-на кг, горе долу 30% от самият товар.
По тия трите може да се реши диаметър на макара та и да се сметне момента.
Проблема обаче на директното куплиране е не само че иска по-висок момент на мотора ами, че нямаш спирачна сила при изключен мотор, каквото има ще слезе долу без захранване, освен ако не сложиш спирачка. Според мен обаче спирачка сама по себе си е по-проблемна за изпълнение от използването на подходящ редуктор.


Нед Дек 06, 2020 7:30 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am
Мнения: 10621
Местоположение: София
Мнение Re: Основи на механиката - задвижване
Реконструктор написа:
Добре, колко да не е проблем, обикновено Nema 17 с 0.5 nm без редукция ще стане ли? Изборът на мотор до голяма степен определня възела.

Що не си вземеш една машинка с въже за ел. стъкла от моргата и да пробваш. Имаш наготово як двигател, червячен редуктор, макара за въже.
Е, двигателят е предвиден за кратковременен режим на работа, ама доколкото не си уточнил и тая подробност, приемам че няма да е проблем...
Предполагам се досещаш, че е хубаво механизъма да не е от Тико... :D


Нед Дек 06, 2020 7:38 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 20, 2009 10:54 pm
Мнения: 11338
Местоположение: "Занзибар"
Мнение Re: Основи на механиката - задвижване
Рек, теоритично и моторче от дърт кас'тофон би свършило работа - както Архимед щял да повдигне Земята с лост. Ама то е само на теория.
А признай си най-после к'вошипрайш, че боба го сварихме :)

"Nema 17 с 0.5 nm без редукция ще стане ли?" - зависи от макарата и конеца, но на практика: забрави!


Нед Дек 06, 2020 8:06 pm
Профил
Ранг: Професионалист
Ранг: Професионалист

Регистриран на: Пон Фев 20, 2012 6:49 pm
Мнения: 581
Местоположение: Пловдив
Мнение Re: Основи на механиката - задвижване
А за управлението мислил ли си? Как ще пресмята траекторията на движение! Иначе механиката не е проблем. Може да се направи, но няма да е бързо.


Нед Дек 06, 2020 8:16 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am
Мнения: 7893
Местоположение: София
Мнение Re: Основи на механиката - задвижване
ToHu написа:
Тук въпроса е идеята ти е мотора да върти директно макара или да имаш редуктор. Следващият въпрос е каква вертикална скорост искаш да постигнеш. Друг въпрос за който може би не си мислил е как ще е закачен товара, в смисъл ако мести някакви реални товари Обикновенно имаш в най-простия случай кука, но примерно моята фикстура за вдигане на мониторите е 10-на кг, горе долу 30% от самият товар.
По тия трите може да се реши диаметър на макара та и да се сметне момента.
Проблема обаче на директното куплиране е не само че иска по-висок момент на мотора ами, че нямаш спирачна сила при изключен мотор, каквото има ще слезе долу без захранване, освен ако не сложиш спирачка. Според мен обаче спирачка сама по себе си е по-проблемна за изпълнение от използването на подходящ редуктор.


За ставите говорим, не повдигането.


Вто Дек 08, 2020 9:53 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Сря Мар 22, 2006 2:25 am
Мнения: 6019
Мнение Re: Основи на механиката - задвижване
за стави трябва много голямо предавателно число, за това ползват вълнови редуктор, по 2 причини, по-голямо предавателно число, и няма луфт
иначе и с планетарен можеш да докараш нужното предавателно число, многостъпален, но там всяко стъпало добавя още луфт, и накрая става доста
ако ставата е вертикална както беше в някаква картинка по-горе - там повече трябва да се наблегне на лагеруването - да се движи леко с максимален товар


Вто Дек 08, 2020 3:19 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am
Мнения: 10621
Местоположение: София
Мнение Re: Основи на механиката - задвижване
Вълновите редуктори са скъпи джаджи. Може би ще е уместно Реконструктора да спомене какъв бюджет си е намислил, за да не му се предлагат железарии които няма да може да използва.


Вто Дек 08, 2020 4:19 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Сря Мар 22, 2006 2:25 am
Мнения: 6019
Мнение Re: Основи на механиката - задвижване
предлагането е според питането, има една приказка - с пръдня боя не става
за това споменах и многостъпални планетарни, да си прави сметката за луфта, ако луфт от 1-2 градуса, на 1 метър рамо не го бърка ( така ми изглеждаше картинката пусната по-рано ) - става и планетарен

edit: сега се сещам че има разни вариации на вълновите, разни хора гледам из интернет се опитват да си ги правят, незнам дали няма нещо да се продава готово
https://youtu.be/guvatctnjww?t=195


Вто Дек 08, 2020 5:32 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am
Мнения: 7893
Местоположение: София
Мнение Re: Основи на механиката - задвижване
Хора, ето за тези места говорим. Какви са подходящите моторчета?


Прикачени файлове:
kshaea-extension-servo-arms.png
kshaea-extension-servo-arms.png [ 166.85 KiB | Прегледано 1188 пъти ]
Сря Дек 09, 2020 1:35 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Вто Яну 24, 2006 5:34 pm
Мнения: 1698
Местоположение: Варна
Мнение Re: Основи на механиката - задвижване
С нещо от сорта ? Това са често срещаните мотор/редуктор в промишленни у-я ...
https://www.olx.bg/ad/motor-reduktor-0- ... 8c7495e9d0

_________________
За пари сичко праим,даже и работим...


Сря Дек 09, 2020 2:26 pm
Профил ICQ
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 64 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни