Отговори на тема  [ 56 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
Избор на микроконтролер за конвертиране на честотата от 330h 
Автор Съобщение
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 12, 2004 2:38 pm
Мнения: 9103
Местоположение: Chicago, IL
Мнение Re: Избор на микроконтролер за конвертиране на честотата от
Някой от аутомотив контролерите на бившите Freescale, сега продаани от NXP. Примерно последните кортекс М0 са направо идеални за целта. Аитомотив грейд температури, 5волта захранване и супер надеждна аутомотив архитектура. И платка не ти трябва да правиш направо купуваш една демо Freedom платка и почваш да програмираш. Само дето и аз съм на мнение че доста турбота ще счупиш докато станеш от софтуерист ембедед девелопър :) Ей рая е идеална:
https://www.nxp.com/support/developer-r ... DM-KEAZ128


Пет Май 31, 2019 1:57 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am
Мнения: 10612
Местоположение: София
Мнение Re: Избор на микроконтролер за конвертиране на честотата от
SoftDev написа:
Да, доста въпроси на които за момента нямам отговор. Ще събера необходимата информация и тогава ще конкретизирам какъв контролер точно ми трябва.

Само да спомена, че освен микроконтролер, ще ти трябва и някаква допълнителна кинкалерия, за да може да работи със съответните нива и токове на сигналите.


Пет Май 31, 2019 10:14 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 21, 2004 10:31 pm
Мнения: 9645
Мнение Re: Избор на микроконтролер за конвертиране на честотата от
и някой друг стенд за балансировка на турбината (гореща перка с вала; събрана в кертриджа; събрана цялата турбина с реален надув и масло)

въобще - турбото е деликатна джаджа, която първа се скапва при занемарена поддръжка (смяна на масло) и каквито и да е проблеми с мазането. да не говорим при вариантите на нафтова печка с рекуперация какво се случва с палците при 'управляема геометрия'. това нещо се върти с 80К до 200К оборота и всяко измерване по неговата фунционалност, извън шублера, е скъпо.

моделите би-, туин- и подобни мутанти стават още по-кошмарни.

а да присадиш турбо с други параметри ... :roll:

затова първо трябва да се изясни целта на упражнението с турбината, чак след това да се чудиш как да я управляваш.


Пет Май 31, 2019 10:53 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 22, 2004 10:24 pm
Мнения: 1923
Местоположение: Габрово
Мнение Re: Избор на микроконтролер за конвертиране на честотата от
Управлението на променливата геометрия на турбината не е кой знае колко сложна задача.
Друг е въпросът какъв е зора да се прави цялото това? Ако търсиш повече мощност не става само с турбината, трябва си и повечко нафта. Оттам повече пушек, задръстен дпф и просто поредния таралясник, който пребоядисва колите зад него. :D


Съб Юни 01, 2019 2:13 pm
Профил ICQ
Online
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 8:42 am
Мнения: 10938
Местоположение: Гьотеборг
Мнение Re: Избор на микроконтролер за конвертиране на честотата от
тъкмо днес по дискавъри даваха поправката на едно Volvo 850T5R...
чудно ми е - ако се абстрахираме от всички еко-приумици, да не кажа нещо по-лошо...
колко по-лека, по-евтина и по-лесно сервизирана би била една кола

не искам да почваме спор дали ще е по-замързено или не - просто колко една кола би била повече кола,
и нищо друго


Съб Юни 01, 2019 2:32 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27996
Местоположение: София
Мнение Re: Избор на микроконтролер за конвертиране на честотата от
Много ... тук /мехико/ все още има много истински коли, друго си е като си отвориш прозореца да ти замирише на нещо истинско, изплуват ми спомени от детството и малко по-късно заигравките ми с една 2105 ...


Нед Юни 02, 2019 7:57 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am
Мнения: 7886
Местоположение: София
Мнение Re: Избор на микроконтролер за конвертиране на честотата от
Като начало, със сигурност има разминаване между широчината на импулса и положението на променливата геометрия в двата случая. Тоест, при 50% запълване, в единия случай геометрията е на, примерно, 46%, а в другия на 53. Иначе почти убеден съм, че честотата няма значение в случая.
Второ, самата комбинация между мотора и AR на турбината определя управлението на геометрията, с други думи, ще си трябва друго управление.


Нед Юни 02, 2019 10:21 pm
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Сря Май 29, 2019 1:29 pm
Мнения: 7
Мнение Re: Избор на микроконтролер за конвертиране на честотата от
Мисля, че набавих необходимата информация и вече мога да конкретизирам задачата.

Ето какво си изясних от четене по чуждите форуми:

1. Вакуумният клапан е соленоид (електромагнитен клапан), който има два изхода + 12V и PWM. Клапана работи на + 12V през цялото време и се зазамява през ЕКУ-то чрез PWM.

Увправлението на клапана е чрез работен цикъл - Duty Cycle.

максимално намагнитване на клапана (+ 12V) = пуска максимален вакуум към управлението на турбото = максимално затворена геометрия на турбото = максимално налягане на турбото

2. Електронният мотор има три изхода + 12V, GND и PWM.

Увправлението на мотора също е чрез работен цикъл но работи обратно на вакуумният клапан.

минимално напрежение към мотора = минимално завъртане на електромотора = максимално затворена геометрия на турбото = максимално налягане на турбото


От по-горното става ясно, че освен промяна на честотата ще трябва програмно да се заложи и обръщане на работния цикъл ( Duty Cycle ).

Ако ECU-то на автомобила изпрати 75% Duty Cycle той трябва да се обърне/конвертира в 25% Duty Cycle.


3. Намерих информация за такъв проект в който е ползван микроконтролер - T e e n s y - 3 . 2 & 3 . 1 + ръчно направена платка и няколко допълнителни елемента (оптрон, резистори, регулатор на напрежението, транзистор..). Този микроконтролер се програмира с Teensyduino - модифициран Arduino IDE софтуер.

http://prntscr.com/nygewc

4. Логиката на кода, който трябва да напиша е следната:

Имаме setup() и loop()

1. В setup() функцията инициализираме кои два пина ще използваме за вход и изход и на каква честота ще е изхода (примерно 140Hz).

2. В loop() функцията ще се обработват сигналите от входния пин, ще се обръща Duty Cycle - а и ще се пуска AnalogWrıte() върху пина за изход.
На този пин ще се генерира постоянна квадратна вълна на посочения работен цикъл до следващото повикване на AnalogWrite().


Нещата, който не са ми ясни от вашите коментари в темата и ми е необходима помощ:

1. Какво е индустриал грейд, препоръчително с 5волта толеранс на входове/изходи.

2. Какво е сигнален контролер и на мен такъв ли ми трябва?

3. Какво е PWM периферия?

4. Ще ти трябва и някаква допълнителна кинкалерия, за да може да работи със съответните нива и токове на сигналите?



Относно параметри на старото и новото турбо, настройка на ECU, режими на работа, обороти, дебити, налягания, допълнително гориво, чупене на турбини и двигатели - не се притеснявайте за тях. Имам достатъчно опит и софтуерно (т.н. чиптунинг / ремап) и хардуерно - знам какво правя.


Чет Юни 06, 2019 5:13 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Сря Апр 27, 2005 11:48 am
Мнения: 4715
Мнение Re: Избор на микроконтролер за конвертиране на честотата от
за да пишеш аутомотив приложение на Ардуино ТРЯБВА да си Цар на Кралете по С++
но все пак почни от някъде...

а за въпросите които си поснал има Гугъл, Туба, ГитХъб и няколко милиона сайта ... и чак когато се омажеш яко - ревеш за помощ по форумите
малко ни трудно да ти обясним какво е PWM и как се ползва за "управление"... на турбо
https://deepbluembedded.com/pwm-pulse-w ... -tutorial/

_________________
main[-1u]={1};


Чет Юни 06, 2019 5:29 pm
Профил ICQ
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am
Мнения: 10612
Местоположение: София
Мнение Re: Избор на микроконтролер за конвертиране на честотата от
Като идея - защо не свържеш двигателя към захранване и сигнал-генератор, и да провериш в какъв честотен диапазон работи.


Чет Юни 06, 2019 6:56 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm
Мнения: 4379
Местоположение: София
Мнение Re: Избор на микроконтролер за конвертиране на честотата от
С управлението на турбото и един 8 битов pic ще се справи.
Не е нужно да се прави галванично развързване на входове и изходи.
PWM периферия означава това, което стои между PWM изхода на контролера и изпълнителния механизъм. Демек драйвер за и mos транзистори.


Чет Юни 06, 2019 7:08 pm
Профил
Ранг: Почетен член
Ранг: Почетен член

Регистриран на: Съб Ное 29, 2014 9:11 am
Мнения: 748
Мнение Re: Избор на микроконтролер за конвертиране на честотата от
Каква е турбината ?
Идеята на моторното управление на геометрията не е ли това екуто да може да знае актуалното положение на лопатките за да предотврати евентуално счупване на турбото ? В тоя ред на мисли сигурен ли си че управлението става чрез PWM ...
Другия вариант е екуто да следи тока към актуатора но така работата става двойна :)


Чет Юни 06, 2019 9:23 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Яну 01, 2012 7:04 pm
Мнения: 2586
Местоположение: Велико Търново / София
Мнение Re: Избор на микроконтролер за конвертиране на честотата от
Едва ли е стъпков мотор. Много бавно би било.
А то обратната връзка е всъщност налягането, т.е. компютъра не се интересува пряко от положението на лопатките.
Не, че не може да се изчисли положението според коефициента и като се знае пружината колко натиска актуатора.

_________________
https://github.com/slav4ocom/


Чет Юни 06, 2019 10:01 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm
Мнения: 4379
Местоположение: София
Мнение Re: Избор на микроконтролер за конвертиране на честотата от
Не е стъпков мотор.
Соленоид с пропорционално управление чрез PWM и обратна връзка по ток. Обикновено работят с честота около 500 hz.


Пет Юни 07, 2019 9:03 am
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Сря Май 29, 2019 1:29 pm
Мнения: 7
Мнение Re: Избор на микроконтролер за конвертиране на честотата от
itso.t написа:
Като идея - защо не свържеш двигателя към захранване и сигнал-генератор, и да провериш в какъв честотен диапазон работи.

Това е проверено - работи в диапазона 139-141Hz. Ако му се пусне друга честота не работи.

lcr написа:
С управлението на турбото и един 8 битов pic ще се справи. Не е нужно да се прави галванично развързване на входове и изходи.

Обясни какво е "8 битов pic" и защо няма нужда от галванично развързване на входове и изходи.

lcr написа:
Соленоид с пропорционално управление чрез PWM и обратна връзка по ток. Обикновено работят с честота около 500 hz.

Ако говориш за HELLA актуаторите обикновено работят на 140Hz или 300Hz. При мен няма нужда от обратна връзка за реалното положение на актуатора. Оригиналния вакуумен соленоид няма обратна връзка.


Пет Юни 07, 2019 12:25 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 56 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни