Автор |
Съобщение |
Dimitar
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пет Ное 12, 2004 2:38 pm Мнения: 9103 Местоположение: Chicago, IL
|
Re: Избор на микроконтролер за конвертиране на честотата от
Някой от аутомотив контролерите на бившите Freescale, сега продаани от NXP. Примерно последните кортекс М0 са направо идеални за целта. Аитомотив грейд температури, 5волта захранване и супер надеждна аутомотив архитектура. И платка не ти трябва да правиш направо купуваш една демо Freedom платка и почваш да програмираш. Само дето и аз съм на мнение че доста турбота ще счупиш докато станеш от софтуерист ембедед девелопър Ей рая е идеална: https://www.nxp.com/support/developer-r ... DM-KEAZ128
|
Пет Май 31, 2019 1:57 am |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10612 Местоположение: София
|
Re: Избор на микроконтролер за конвертиране на честотата от
Само да спомена, че освен микроконтролер, ще ти трябва и някаква допълнителна кинкалерия, за да може да работи със съответните нива и токове на сигналите.
|
Пет Май 31, 2019 10:14 am |
|
|
ДедоБоре
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Ное 21, 2004 10:31 pm Мнения: 9645
|
Re: Избор на микроконтролер за конвертиране на честотата от
и някой друг стенд за балансировка на турбината (гореща перка с вала; събрана в кертриджа; събрана цялата турбина с реален надув и масло) въобще - турбото е деликатна джаджа, която първа се скапва при занемарена поддръжка (смяна на масло) и каквито и да е проблеми с мазането. да не говорим при вариантите на нафтова печка с рекуперация какво се случва с палците при 'управляема геометрия'. това нещо се върти с 80К до 200К оборота и всяко измерване по неговата фунционалност, извън шублера, е скъпо. моделите би-, туин- и подобни мутанти стават още по-кошмарни. а да присадиш турбо с други параметри ... затова първо трябва да се изясни целта на упражнението с турбината, чак след това да се чудиш как да я управляваш.
|
Пет Май 31, 2019 10:53 am |
|
|
Tisho
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Ное 22, 2004 10:24 pm Мнения: 1923 Местоположение: Габрово
|
Re: Избор на микроконтролер за конвертиране на честотата от
Управлението на променливата геометрия на турбината не е кой знае колко сложна задача. Друг е въпросът какъв е зора да се прави цялото това? Ако търсиш повече мощност не става само с турбината, трябва си и повечко нафта. Оттам повече пушек, задръстен дпф и просто поредния таралясник, който пребоядисва колите зад него.
|
Съб Юни 01, 2019 2:13 pm |
|
|
Grubi
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 8:42 am Мнения: 10938 Местоположение: Гьотеборг
|
Re: Избор на микроконтролер за конвертиране на честотата от
тъкмо днес по дискавъри даваха поправката на едно Volvo 850T5R... чудно ми е - ако се абстрахираме от всички еко-приумици, да не кажа нещо по-лошо... колко по-лека, по-евтина и по-лесно сервизирана би била една кола
не искам да почваме спор дали ще е по-замързено или не - просто колко една кола би била повече кола, и нищо друго
|
Съб Юни 01, 2019 2:32 pm |
|
|
ToHu
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm Мнения: 27996 Местоположение: София
|
Re: Избор на микроконтролер за конвертиране на честотата от
Много ... тук /мехико/ все още има много истински коли, друго си е като си отвориш прозореца да ти замирише на нещо истинско, изплуват ми спомени от детството и малко по-късно заигравките ми с една 2105 ...
|
Нед Юни 02, 2019 7:57 pm |
|
|
Реконструктор
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am Мнения: 7886 Местоположение: София
|
Re: Избор на микроконтролер за конвертиране на честотата от
Като начало, със сигурност има разминаване между широчината на импулса и положението на променливата геометрия в двата случая. Тоест, при 50% запълване, в единия случай геометрията е на, примерно, 46%, а в другия на 53. Иначе почти убеден съм, че честотата няма значение в случая. Второ, самата комбинация между мотора и AR на турбината определя управлението на геометрията, с други думи, ще си трябва друго управление.
|
Нед Юни 02, 2019 10:21 pm |
|
|
SoftDev
Ранг: Минаващ
Регистриран на: Сря Май 29, 2019 1:29 pm Мнения: 7
|
Re: Избор на микроконтролер за конвертиране на честотата от
Мисля, че набавих необходимата информация и вече мога да конкретизирам задачата. Ето какво си изясних от четене по чуждите форуми: 1. Вакуумният клапан е соленоид (електромагнитен клапан), който има два изхода + 12V и PWM. Клапана работи на + 12V през цялото време и се зазамява през ЕКУ-то чрез PWM. Увправлението на клапана е чрез работен цикъл - Duty Cycle. максимално намагнитване на клапана (+ 12V) = пуска максимален вакуум към управлението на турбото = максимално затворена геометрия на турбото = максимално налягане на турбото2. Електронният мотор има три изхода + 12V, GND и PWM. Увправлението на мотора също е чрез работен цикъл но работи обратно на вакуумният клапан. минимално напрежение към мотора = минимално завъртане на електромотора = максимално затворена геометрия на турбото = максимално налягане на турботоОт по-горното става ясно, че освен промяна на честотата ще трябва програмно да се заложи и обръщане на работния цикъл ( Duty Cycle ). Ако ECU-то на автомобила изпрати 75% Duty Cycle той трябва да се обърне/конвертира в 25% Duty Cycle. 3. Намерих информация за такъв проект в който е ползван микроконтролер - T e e n s y - 3 . 2 & 3 . 1 + ръчно направена платка и няколко допълнителни елемента (оптрон, резистори, регулатор на напрежението, транзистор..). Този микроконтролер се програмира с Teensyduino - модифициран Arduino IDE софтуер. http://prntscr.com/nygewc4. Логиката на кода, който трябва да напиша е следната: Имаме setup() и loop() 1. В setup() функцията инициализираме кои два пина ще използваме за вход и изход и на каква честота ще е изхода (примерно 140Hz). 2. В loop() функцията ще се обработват сигналите от входния пин, ще се обръща Duty Cycle - а и ще се пуска AnalogWrıte() върху пина за изход. На този пин ще се генерира постоянна квадратна вълна на посочения работен цикъл до следващото повикване на AnalogWrite(). Нещата, който не са ми ясни от вашите коментари в темата и ми е необходима помощ:
1. Какво е индустриал грейд, препоръчително с 5волта толеранс на входове/изходи.
2. Какво е сигнален контролер и на мен такъв ли ми трябва?
3. Какво е PWM периферия?
4. Ще ти трябва и някаква допълнителна кинкалерия, за да може да работи със съответните нива и токове на сигналите?Относно параметри на старото и новото турбо, настройка на ECU, режими на работа, обороти, дебити, налягания, допълнително гориво, чупене на турбини и двигатели - не се притеснявайте за тях. Имам достатъчно опит и софтуерно (т.н. чиптунинг / ремап) и хардуерно - знам какво правя.
|
Чет Юни 06, 2019 5:13 pm |
|
|
TheWizard
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Апр 27, 2005 11:48 am Мнения: 4715
|
Re: Избор на микроконтролер за конвертиране на честотата от
за да пишеш аутомотив приложение на Ардуино ТРЯБВА да си Цар на Кралете по С++ но все пак почни от някъде... а за въпросите които си поснал има Гугъл, Туба, ГитХъб и няколко милиона сайта ... и чак когато се омажеш яко - ревеш за помощ по форумите малко ни трудно да ти обясним какво е PWM и как се ползва за "управление"... на турбо https://deepbluembedded.com/pwm-pulse-w ... -tutorial/
_________________ main[-1u]={1};
|
Чет Юни 06, 2019 5:29 pm |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10612 Местоположение: София
|
Re: Избор на микроконтролер за конвертиране на честотата от
Като идея - защо не свържеш двигателя към захранване и сигнал-генератор, и да провериш в какъв честотен диапазон работи.
|
Чет Юни 06, 2019 6:56 pm |
|
|
lcr
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm Мнения: 4379 Местоположение: София
|
Re: Избор на микроконтролер за конвертиране на честотата от
С управлението на турбото и един 8 битов pic ще се справи. Не е нужно да се прави галванично развързване на входове и изходи. PWM периферия означава това, което стои между PWM изхода на контролера и изпълнителния механизъм. Демек драйвер за и mos транзистори.
|
Чет Юни 06, 2019 7:08 pm |
|
|
s7ama7
Ранг: Почетен член
Регистриран на: Съб Ное 29, 2014 9:11 am Мнения: 748
|
Re: Избор на микроконтролер за конвертиране на честотата от
Каква е турбината ? Идеята на моторното управление на геометрията не е ли това екуто да може да знае актуалното положение на лопатките за да предотврати евентуално счупване на турбото ? В тоя ред на мисли сигурен ли си че управлението става чрез PWM ... Другия вариант е екуто да следи тока към актуатора но така работата става двойна
|
Чет Юни 06, 2019 9:23 pm |
|
|
slav4o.com
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Яну 01, 2012 7:04 pm Мнения: 2586 Местоположение: Велико Търново / София
|
Re: Избор на микроконтролер за конвертиране на честотата от
Едва ли е стъпков мотор. Много бавно би било. А то обратната връзка е всъщност налягането, т.е. компютъра не се интересува пряко от положението на лопатките. Не, че не може да се изчисли положението според коефициента и като се знае пружината колко натиска актуатора.
|
Чет Юни 06, 2019 10:01 pm |
|
|
lcr
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm Мнения: 4379 Местоположение: София
|
Re: Избор на микроконтролер за конвертиране на честотата от
Не е стъпков мотор. Соленоид с пропорционално управление чрез PWM и обратна връзка по ток. Обикновено работят с честота около 500 hz.
|
Пет Юни 07, 2019 9:03 am |
|
|
SoftDev
Ранг: Минаващ
Регистриран на: Сря Май 29, 2019 1:29 pm Мнения: 7
|
Re: Избор на микроконтролер за конвертиране на честотата от
Това е проверено - работи в диапазона 139-141Hz. Ако му се пусне друга честота не работи. Обясни какво е "8 битов pic" и защо няма нужда от галванично развързване на входове и изходи. Ако говориш за HELLA актуаторите обикновено работят на 140Hz или 300Hz. При мен няма нужда от обратна връзка за реалното положение на актуатора. Оригиналния вакуумен соленоид няма обратна връзка.
|
Пет Юни 07, 2019 12:25 pm |
|
|