Отговори на тема  [ 15 мнения ] 
Êàêâî å äà ñå íàïðàâè...... 
Автор Съобщение
Мнение Êàêâî å äà ñå íàïðàâè......
Èäåÿòà çà òàçè òåìà íå å ïðîñòî çà ðàçâëå÷åíèå,à ñå áàçèðà äîðè è íà âàøèòå ìíåíèÿ è â
òîçè ôîðóì.Ìîæå äà ñå ïðåäïîëîæè(è òîâà ñåðèîçíî)÷å èìà õîðà(íÿêîé îò òÿõ è â òîçè ôîðóì) äîñòà
ñïîñîáíè â ïðîãðàìèðàíåòî,íî áåç ñèãóðíà èäåÿ çà íåùî ïî ãëîáàëíî.Çà êàêâî ñòàâà âúïðîñ:
ðàçáèðà ñå,íå çà ìèêðîêîíòðîëåðè è åëåêòðîíèêà....à çà íàïðâàòà íà èãðà.Îáèêíîâåíî ãëåäàìå íà
òÿõ êàòî(ðàçâëå÷åíèå,íåùî ñ êîå ñè ãóáèø âðåìåòî è ò.í).Íî ïîãëåäíàòî çàä êîëèñèòå ñòàâà âúïðîñ
çà áèçíåñ,è òî ñåðèîçåí.Êàòî ïðèìåð(à òå ñà ìíîãî)çà PineKiller:ïðàâåíå íà èãðàòà-2Ãîäèíè
îò 20 ÷îâåêà(Ïîëÿöè). Ðåàëèçàöèÿ:100ìèë.â($) ñàìî çà ïúðâèòå 24h â Ùàòèòå.Òîâà àêî íå å
âïå÷åòÿâàùî...íî òî÷íî îò òóê èäâà è ïðîáëåìà.Êàêâî å äà ñå ïðåäñòàâè ïðîäóêò íà Ñâåòîâíèÿ ïàçàð?
Ñúñ ñèãóðíîñò èñêà ñåðèîçíà îðãíèçàöèÿ è äîñòà ñìåëè ðåøåíèÿ...íî íå è íåâúçìîæíè.Ìíîãî îò
ôèðìèòå ñà ïî÷íàëè êàòî ãðóïà îò 4 ÷îâåêà,è ñà ïðåäñòàâè ãîòîâ ïðîäóêò ñëåä 1 ãîäèíà,êàòî ïðèìåð(CMRally).
Çàùî íà íàñ â Áúëãàðèÿ íå íè ñòèñêà äà ñå çàõâàíåì ñ òàêúâ ñåðèîçåí Ïðîåêò(âå÷å íå Ïðîòåëñêè).
Ïîëÿöèòå äîêàçàõà ÷å íå å çàäúëæèòåíî äà ñè â ðàçâèòà äúðæàâà.
 ñàìèòå íàñ ëè å ãîëÿìèÿ ïðîáëåì(÷å ñìå òåñíîãúðäè è îçëîáåíè èëè ïðåäïî÷èòàìå äà ñå äîêàçâàìå ñàìîñòîÿòåëí...ùîòî å ïî ëåñíî)...è àç íå çíàì,çàòîâà èñêàì âàøåòî ìíåíèå.
Êàêâî å äà ñå íàïðàâè èãðà?Ïðåäè ñìÿòàõ òîâà çà íåâúçìîæíî è,÷å å ðàáîòà ñàìî íà ïðîôåñèîíàëèñòè...äà íî
íà ïðàêòèêà ñå îêàçà äðóãî.Ïîâå÷åòî îò ôèðìèòå ïîáëèêóâàò ïúëíèÿ ïàêåò áàçà äàííè çà íàïðàâàòà íà òÿõíàòà èãðà.
Êàòî ïðèìåð MOHAA:èçïîëçâàò åíäæèíà-Quaqe3 êîéòî âå÷å å free.Êàòî ñòðóêòîðà è îðàãàíèçàöèÿ íà èãðàòà,íèùî êîåòî
äà å ïðåêàëåíî ñëîæíî è òðóäíî çà ðàçáèðàíå..äà íå ñå âïóñêàì â ïîäðîáíîñòè.Íàé ìíîãî ñå ãóáè âðåìå ïðè àíèìàöèÿòà,
òåêñòóðèðàíåòî è îçâó÷àâàíåòî è ìîæå áè íàé âàæíîòî,ñöåíàðèÿ íà èãðàòà.Äðóã ñåðèçåí ïðîáëåì å Õàðäóåðà,ñîôòóåðà ñå
íàìèðà.Ïîñëåäíèòå 2 ãîäèíè òîëêîâà free ñîôòóåð ñå ïîáëèêóâà...÷å ñàìî æåëàíèå çà ðàáîòà äà èìàø.
Äðóãî êîåòî å äîñòà âàæíî.Íà÷èíàåùè ôèðìè â òîçè áðàíø,çà äà íåñà íà ñóõî,äîêàòî ïðàâÿò èãðàòà,ñè òúðñÿò ñïîíñîðè
êàòî EA Games THX (ðàçïðîñòðàíèòåëè) çà ïðåäâàðèòåëíî ôèíàíñèðàíå ñðåùó äîãîâàðÿíå çà ïðîöåíò îò ïå÷àëáàòà.È òîâà íå
å òîëêîâà òðóäíî àêî ñå ìèñëè ãëîáàëíî. îáùè ëèíèè ...òîâà å.Òà èñêàì âàøåòî ìíåíèå êàòî (íå ïðîôåñèíàëèñòè) â òàçè
îáëàñò,íî íàÿñíî ñ ïðîãðàìèðàíåòî íà Ñ++,Äåëôè,Ïàñêàë(å íå è çà êîìïèëàòîðè)....çàùî ïîâå÷åòî îò íàñ ñìÿòàò
òîâà çà ãëóïàâà èäåÿ è èìà ìíåíèÿ êàòî íåâúçìîæíî â Áúëãàðèÿ.


Съб Фев 26, 2005 2:49 pm
Ранг: Новодошъл
Ранг: Новодошъл

Регистриран на: Сря Фев 09, 2005 7:52 pm
Мнения: 108
Мнение 
(Гост)пусниси една регистрация....че с тая тема добре си дошъл в този форум.Аз точно МОНАА е разучвах кагато имам свободно време, а и има всичко за нея...скрипта е много лесен,че даже и карта на МР си бях направил.Обаче това за цяла игра си е сериозно.Не че е невъзможно но....май нямаме тоя кураж...обичаме повече да се спасяваме по еденично.Така мисля аз....нека и другите да кажат нещо.


Съб Фев 26, 2005 3:18 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 30, 2004 11:44 pm
Мнения: 2811
Местоположение: София
Мнение 
Пробвано е многократно. Не става, защото сме си самогъзници и трудно работим в екип. Всеки се мисли за най-умния и иска да е началник на другите!


Съб Фев 26, 2005 4:40 pm
Профил WWW
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 28023
Местоположение: София
Мнение 
Ами ... за да излезеш на световния пазар най-малкото трябва да си сериозен, да подхождаш към това което правиш сериозно и професионално. След това трябва маркетинг, и подходяща стратегия. Да речем правиш игра, трябва ти първо сериозен екип, сценаристи, художници, 3д аниматори, програмисти. После трябва да я екламираш по подходящ начин на подходящи места, не много рано и не много късно, т.е. трябва да си наясно какво правиш и какво врме ще ти отнеме, и да си спазваш графика. После самата реклама, трябва да е добра, заинтригуваща, което зависи в конкретния случай и от самата игра. После ценова политика .... трябва точно да прецениш какава е цената на продукта ти, как да го предложиш ..... И във всичко казано по горе има един основен проблем ... България ... тук хората не са учени да правят много от тези неща .. може да има добри художници аниматори и програмисти, но е много трудно да ги накараш да рабтят в екип, а ако направят екип става трудно да ги задържиш в екип. После организацията, тук хората не са свикнали да организират и планират реално, няма я школата, няма го образованието, няма ги традициите, нямаш ли планиране, нио не постигаш. След това маркетинговото проучване, тук хората не са склонни да го правят, на някой му хрумва нещо и почва да прави, но тов че има 20 други подобни продукта и то успешни, не му дреме.. и после .. ами то не става. Или почваш д аправиш игра ... да де . ама я правиш такава каквато на теб ти харесва.. грешка . и тук си трябва маркетингово проучване, може да ти харесват стратегии ак опазара иска пасианс правиш пасианс, ако иска симулатор правиш симулатор, тук също никак нямаме опит и традиции, тук се живее с мисълта за налагане на продукт, да но се налага продукт за който има търсене и интерес, другото могат да си го позволят само най-големите компании, за сметка на бюджета си. След това .. цена ... типично по български ако някой направи игра веднага ще и сложи цена като на други игри в този клас, нямам идея от цени но .. ако диабло струва 50 $ и тук е написана игра от тоя род и те ще и сложат 50 $ .. да но е по добре да и сложиш 5$ ... тук никога сме нямали праивлно отношение към планиране и получаване на цена ... типично по български е да се печели от надценки не от обороти, и това е продиктувано от малкия ни вътрешен пазар, но когато правиш световен продукт не е така, единствената цел е масовизация, особенно за софтуер пазарите не са милионни а милиардни, трябва да се залага на оборот, не на надценки. И после, когато стигне до реализацията ... може да се окаже че дори и всичко друго да са планирали, не са си планирали реализацията и поддръжката ...... Ето това са малко от факторите които не позволяват на много български продукти да станат световни ..... но не е вярно че няма такива, има, може да не са много но ги има.


Съб Фев 26, 2005 4:40 pm
Профил
Ранг: Новодошъл
Ранг: Новодошъл

Регистриран на: Сря Фев 09, 2005 7:52 pm
Мнения: 108
Мнение 
Много добре казано....няма я школата,няма ги традициите...май сме абсолютно начинаещи в всяко едно отношение и затова се дъним при всеки опит да се направи нещо ново....а не че не го можем.И това ако не е сериьозен повод за по решителните за емиграция(Жалко).Иначе да се направи игра въобще не е глупава идея.Поне за мен би било голямо удоволствие.....нещо свежо. :D


Съб Фев 26, 2005 6:02 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Дек 19, 2004 5:26 pm
Мнения: 1628
Местоположение: Сливен
Мнение 
Интересни мнения! Само да допълня нещо - трябва да отвикнем да "усвояваме" средствата. Изисква се сериозна работа за всяко подобно нещо освен сериозните инвестиции. И не може да гледаме в канчето на другия - колко щял да се нагуши работодателят! Или колегата щял да вземе 5 пъти повече от нас!
Ами стиска му - инвестира пари, събира екип........., колегата си знае цената и сигурно има защо!
Не може да получаваш нещо без да си го отработил, поне така е редно.


Съб Фев 26, 2005 6:08 pm
Профил ICQ
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 28023
Местоположение: София
Мнение 
А да .. Wise е много прав .... голям ни е мерак да гледаме в канчето на другия, еле пък да смятаме печалбата на работодателя ..... ама това са си вече нодостатъци, типично Български. Опит може да се усвои, знания да с епридобият, ама манталитета да се смени не става ленсо, трябва си време ... много време, та това е най-голямата пречка ... иначе другото, ако човек има желание ще научи каквото му трябва, и опит ще придобие, ако има желание казвам, щото то обикновенно при нас желанието първо се изпарява, и единствения двигател остава идеяата да с епечели, да де, ама то едно нещо провиш ли го без желание, само заради печалба, обикновенно нищо не става, както се кава хубост на сила не става, една курва колкото и да и платиш, никога няма да те чука така както жена която го иска ... и с ранотат е същото, хората нямат ли желание заплатат не е одстатъчен стимул ... а на нас Българите желанието май ни го няма .. това е тъжният факт ....


Съб Фев 26, 2005 6:26 pm
Профил
Ранг: Новодошъл
Ранг: Новодошъл

Регистриран на: Сря Фев 09, 2005 7:52 pm
Мнения: 108
Мнение 
На мен тая философия с работодателите и с гледане в чужди канчета...въобще не ми харесва.Това не е типично нашенски проблем а по скоро човешки проблем.Ако почне да се прави нещо сериозно,думата (работодател)няма практически полезно място в едно такова начинание.По скоро опира до колектив от сериозни хора с сериозни възможности и не ти трябва никакъв работодател.Ако ти трябва маркетинг,наемаш агенция за тая работа,ако ти трябва нещо друго наемаш и това другото,ползваш го(или услугите му) .И не ти се налага да казваш...(чакай да чуеме шефа какво ше каже)...е това вече е типично българско.Навън това е обичайна практика.Много от фирмите като за пример (Acтvision),реално ги има само на документи,games фирми създадени от работодатели често се разпадат след 1 или 2 години.Ако не се лъжа,щото и аз гледах това за Поляците с направата на РК...та те са отделили от една работодателка фирма,за да си направят своя собствена и фирма и игра.Но доколко разбрах,шеф си нямат а работят здраво като колектив.Всеки от тях си има определена задача и не се бърка в работа на другия.А за желанието....то без него за никъде,а тук опира и до сериозни възможности.


Съб Фев 26, 2005 11:54 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am
Мнения: 7896
Местоположение: София
Мнение 
Не съм, съгласен, че няма сериозни български постижения в областта. Не съм съгласен, че няма традиции. Например Хаемимонт реализират големи печалби. Пробиха дори в Япония, което се счита за много голям успех, тъй като там по принцип не-японски фирми не виреят. Можем да споменем и най-продаваната игра в САЩ за всички времена - Deer Hunter, която е писана от екипа на WizCom. Ядрото е писано от един единствен човек. :)
Не съм и много съгласен, че е нужно някакво особено планиране, проучване, маркетинг и т.н. Важна е идеята - ако ти е хрумнало нещо оригинално, достатъчно проучване ще е да разпиташ приятелите си - гейм-манияци. Ако им харесва - давай смело напред. :)


Нед Фев 27, 2005 2:33 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 30, 2004 11:44 pm
Мнения: 2811
Местоположение: София
Мнение 
Ами, ами...
Голата идея е като гол х**. Можеш да го размахваш насам, натам, ама плодове не дава. :lol:


Нед Фев 27, 2005 3:45 pm
Профил WWW
Ранг: Новодошъл
Ранг: Новодошъл

Регистриран на: Сря Фев 09, 2005 7:52 pm
Мнения: 108
Мнение 
Lupos написа:
Голата идея е като гол х**. Можеш да го размахваш насам, натам, ама плодове не дава

....да бе, мрънкаме си тук какво може и какво не....ама никой не се сети да предложи нещо конкретно.Аз пък имам някаква идея,ама да ли е добра,или не е вие ще допълните...
1.Като за начинаещи в тази област....какво е необходимо?
1.Programmers(2бр)....най добре С++.....Делфи и Паскал..също става.
2.3D-Modeling.(1бр)..моделиране и анимация
3.Texturing(1бр)....редактиране на имейджи.
4.Level Desing(2бр)....щото тук пада яко бачкане и скриптиране
5.Manager-тоя трябва да играе ролята на шеф,ама иначе да не му казваме"шефе".
Получи се колектив от 7 човека,който трябва да си осигурят поне по 500лв. на месец,за да не умрят от глад...докато правят играта.(Оглеждаме се за спонсори.)
Сценария на Играта.Харесва ми 3D екшъна.Има толкова богата база от други игри,че не е задължително да се почва от нулата......Q3 енджина е свободен за ползване а всичко в една игра се върти около него.В това да се използва друг енджин няма нищо лошо,много фирми го правят.Аз твърдо се включвам по 3-та и 4-та точка..това със сигурност го мога...горе долу......така стоят нещата ....има ли друг желаещ да продължи?


Пон Фев 28, 2005 10:42 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am
Мнения: 7896
Местоположение: София
Мнение 
А музиката и звуците?
Трябват ти мин. 5 художника - както за 3д моделите, така и за текстурите.


Пон Фев 28, 2005 12:02 pm
Профил
Ранг: Новодошъл
Ранг: Новодошъл

Регистриран на: Сря Фев 09, 2005 7:52 pm
Мнения: 108
Мнение 
За озвучаването....разчитам примерно на Мениджъра да наеме наякое студио..а такива ги има....абе ако трябва и Павел Попандов ще го наемем да пъшка и крещи за 2-3 дена.Мен текстурирането (общо) ме плаши....тук е много бачкане.За 3Д моделите мисля че един човек,ама спец би се справил.Средно един модел се прави за 1 ден...(приблизително)+1ден за текстурине.След това анимациите са много, но на един същи модел.В една игра средно има около 100 до 150 модела,от който 100 са статични(без анимация)....тогава колко модела за 1 година може да направи един човек?


Пон Фев 28, 2005 12:50 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 07, 2004 12:22 pm
Мнения: 1947
Местоположение: София
Мнение 
Готина тема :D Занимавал съм се с Half-Life engine-а, направил съм си няколко карти, модела и пр...Винаги ми е било интересно да си човъркам в някоя игра...ама ако и пари дават за това ще е още по-голямо удоволствие 8)


Пон Фев 28, 2005 1:25 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 28023
Местоположение: София
Мнение 
Ами студиото ще ти запише звуци но то ли е ги обработва и напасва към сцените, и при всяка промяна ще ползваш услугите им ?
После моделите, да 3д дизайнера може и да ги вкара за един ден, но едно е да ги вкараш, друго да ги измислиш, тук си трябва художник.
После сценарист не виждам, няма ли някой който пише сценарии .. забрави да стане нещо читаво.
А тоя менаджер дето няма да му викат шефе, освен че ще трябва да следи за срокове и кое как върви ще трябва да обикаля спонсори за средства, после пък да се занимава са маркетинга, да регистрира фирми, д урежда продажбата на продукта .... а това са неща които струват пари, щото екипа може да са ентусиасти и да работят за без пари, но фирмите които ще извърат те услуги не са, та .. според мен ще има много оснвателна причина да му се вика шефе ..... Имам един познат който си е намерил спонсор, и започват да правят игра .... да видим какво ще стане.


Вто Мар 01, 2005 7:42 am
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 15 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: nixx и 17 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни