Микроконтролери и електроника http://mcu-bg.com/mcu_site/ |
|
Boeing 737 Max 8 http://mcu-bg.com/mcu_site/viewtopic.php?f=6&t=16409 |
Страница 1 от 68 |
Автор: | HCL [ Сря Мар 13, 2019 12:27 pm ] |
Заглавие: | Boeing 737 Max 8 |
Малко интересна информация от кухнята по въпроса за redundancy and error handling в критични с-ми. Иначе самолетът от вчера е със забрана да навлиза в европейското въздучно пространство и една камара полети са обръщали или кацали на алтернативни летища. https://www.satcom.guru/2018/11/737-fcc ... mmand.html |
Автор: | Н'бабане Гт'муан'га [ Сря Мар 13, 2019 2:42 pm ] |
Заглавие: | Re: Boeing 737 Max 8 |
Мдаа... сигурно са "оптимизирали" разни процеси при разработката и са заложили на модерни платформи като андроид и последна генерация армове |
Автор: | ToHu [ Сря Мар 13, 2019 3:41 pm ] |
Заглавие: | Re: Boeing 737 Max 8 |
За Max 8 все още няма нищо ясно, има два репорта от САЩ за проблем с това, че забивал носа при включване на автопилот. Имайки в предвид опита на пилотите, нищо чудно нещо толкова просто да е довело до катастрофа. Тоя последният бил с 200 часа .... коооо, как е станал пилот с 200 часа, големия син учи за пилот, за да започне където и да е в САЩ му трябват минимум 750 часа, тоя с 200 часа ... в момента се надява да натрупа малко часове като инструктор в едно училище, иначе как се трупат тия часове никой не ти казва, от няколко години има промяна и изискването за пилотите в гражданската и търговската авиация доста са се качили, Федекс искат 1000. |
Автор: | MYXATA [ Сря Мар 13, 2019 3:48 pm ] |
Заглавие: | Re: Boeing 737 Max 8 |
за съжаление поиндийчването на софтуерите няма да води до нещо хубаво..... и хайде при самолетите има железни правила, пък и процентно като возила са сравнително малко... ама ще видите след годинка две при автономните автомобили какво ще стане.... ще е страшно да си покажеш носа от мазето |
Автор: | ToHu [ Сря Мар 13, 2019 4:25 pm ] |
Заглавие: | Re: Boeing 737 Max 8 |
За самолет ане знам дали се пише в Индия, а и за автомобилите май по-критичните неща не с еправят от индийци, те драскат по интерфейси, юзер интерфейси подобни простотии ... и тия в БГ правят подобни бози, не знма някой да е разработвал ABS софтуера тук, или някой друг сейфти, или критичен софт, то там иам чуство че и не се бута много. |
Автор: | MYXATA [ Сря Мар 13, 2019 5:11 pm ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Boeing 737 Max 8 | |||||||||
абе дават им. проблема не е че са поголовно тъпи - напротив има изключителни мозъци там. лошото е , че всичко се слага под един знаменател, и като им се тури марката много добри и евтини софтуеристи - и нема нема току някой извади късата клечка.... |
Автор: | HCL [ Сря Мар 13, 2019 6:15 pm ] |
Заглавие: | Re: Boeing 737 Max 8 |
Тони, не съм запознат с детайлите, но е възможно тези 200 часа да са опитът му с тази машина. А хора който са летяли както с Airbus, така и с Boeing твърдят, че разликата е огромна, а навикът или липсата му са най-големият източник на грешки в професията. В случая изглежда роля играят редица събития. 1. Решението на Боинг да монтират двигатели, които са били разработени за друг самолет и с това да променят аеродинамиката на машината. 2. Решението им да компенсират аеродинамиката с нов feature - Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS) който по същество е част от автопилот системата, но работи когато автопилотът е изключен... 3. Решението им да спестят пари като не вложат редундантност на всички места в системата 4. Липсата на достатъчно тренировка на пилотите в ситуация на отказ на тази нова система. Особено в ситуаци след старт, когато времето за реакция е минимално Представи си, че седиш зад пулта и автопилота е изключен обаче системата се намсва защото така е решила (БАМ - първи път), по инерция опитваш да коригираш обаче командата се игнорира (БАМ - втори път), а още не си стигал два 2000м, паниката е сериозна. Нямаш време да четеш наръчника, то нямаш време и да мислиш, ако не си го обиграл стават бели. И по всяка вероятност така е станало. Индийците не са тъпи, никак даже. Или по-скоро са доста кухи, но смятат добре. Подобни редундантни системи се пишат от двама човека по обща спецификация. И биват не само верифицирани срещу заданието, но и валидирани в набор от условия. Обаче срещу комбинацията от грешки по веригата няма застраховка. https://www.satcom.guru/2019/03/atlas-a ... olumn.html https://www.satcom.guru/2018/11/stabilizer-trim.html https://www.satcom.guru/2018/11/737-mca ... ption.html |
Автор: | ToHu [ Сря Мар 13, 2019 6:30 pm ] |
Заглавие: | Re: Boeing 737 Max 8 |
Ами или ти си случил на читави индийци или ние на тъпи, но всичките ми опити са с плачевен резултат, и мои и на клиенти. |
Автор: | HCL [ Сря Мар 13, 2019 6:34 pm ] |
Заглавие: | Re: Boeing 737 Max 8 |
Intel и Qualcomm са над 50% индийски, освен ако не броиш американските индийци за американци, но по мои наблюдения мисленето им си е индийско, само диалектът го няма... Не че двета компании са цъфнали и вързали, но си бачкат хората що годе нормално. |
Автор: | bobihot [ Сря Мар 13, 2019 9:59 pm ] |
Заглавие: | Re: Boeing 737 Max 8 |
Защото го пообсъждахме в любимото фейсо. По принцип колкото е по-голям диаметърът на двигателя, толкова повече въздух претака и е по-ефективен и икономичен. Както писа ХЦЛ, От Боинг са се изхитрили и сложили на малкият 737 двигател с доста голям диаметър, като на батковците. Понеже е под тялото и центъра на тежестта, като му се повиши тягата, съответно повдига носа. Решили да компенсират проблемът, като самолетът автоматично си отклонява хоризонталните стабилизатори, да компенсират и натиснат носът надолу. Но вероятно при намаляване тягата, не се връщат достатъчно бързо, или прекомпенсират ефекта при някои ситуации. В следствие самолетът автоматично забива нос и както е близко до земята при излитане, успява да го подземи. Вероятно е да може да се оправи със софтуерни ъпдейти, да видим развитието? Може би ще трябват доста симулации и тестове. Подобен проблем са имали руснаците с първият вариант на Ту-22, наречен "Шило". Двигателите са му били над тялото покрай верикалният стабилизатор, което е красиво и вероятно ефективно. И освобождава тялото. Но всяка промяна на тягата водела до вертикални наклони. Принудили се да сложат двигателите покрай тялото, силата им да е по остта му и се решили проблемите - от Ту-22М. Да се надяваме, че скоро ще го оправят проблемът. Подобно се е случило и с първият демонстрационен полет на А-320 май, който не се издига след излитане и се забива в отсрещната на пистата горичка. Адд (Lyuben Lozanov ) За любителите на подробности: http://www.b737.org.uk/mcas.htm |
Автор: | nik [ Сря Мар 13, 2019 11:05 pm ] |
Заглавие: | Re: Boeing 737 Max 8 |
сетиха се... https://dnes.dir.bg/svyat/tramp-prizemi ... maks-8-i-9 |
Автор: | HCL [ Сря Мар 13, 2019 11:22 pm ] |
Заглавие: | Re: Boeing 737 Max 8 |
Bobihot това което е най-смущаващо е, че след първия инцидент са знаели, че трябва да претенират пилотите и не са го направили. Преебали са конструкцията, електрониката и в последствие тренировката на пилотите. Пълен фарс |
Автор: | bobihot [ Сря Мар 13, 2019 11:32 pm ] |
Заглавие: | Re: Boeing 737 Max 8 |
Аниме на първата катастрофа Lion Air Flight JT610 - Crash Animation [X-Plane 11] https://www.youtube.com/watch?v=4h8GTXK3e2g |
Автор: | Grubi [ Чет Мар 14, 2019 10:21 am ] |
Заглавие: | Re: Boeing 737 Max 8 |
https://www.dnevnik.bg/sviat/2019/03/14 ... _main_news Германия отказала поради липса на технически възможности... не могат да четат черната кутия, нямат проектори или нямат инжинери. Накъде отива тоя свят... Или просто не искат да се занимават с Боинг... |
Автор: | nik [ Чет Мар 14, 2019 11:56 am ] |
Заглавие: | Re: Boeing 737 Max 8 |
не съм запознат с конкретната черна кутия но до колкото съм чувал не може да се чете от кой да е, защото може да има само 1 шанс, трябва да е от човек запознат с конкретния модел |
Страница 1 от 68 | Часовете са според зоната UTC + 1 час [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |