Виж темите без отговор | Виж активните теми
Дата и час: Пет Апр 19, 2024 6:24 am
Автор |
Съобщение |
Bai Ui
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Ное 06, 2018 4:18 pm Мнения: 1219
|
Re: Boeing 737 Max 8
Не съм аз този, който твърди че електрониката може да се прецака.
|
Чет Фев 27, 2020 8:35 am |
|
|
ToHu
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm Мнения: 27995 Местоположение: София
|
Re: Boeing 737 Max 8
Тук може и за друго да става въпрос ама журналистите да не са разбрали, чисто механична повреда. Реално ако има проводимост но не достатъчно добра мълния може да предизвика структурна повреда във въздухозаборника. От там има опасност тия парчета които ще започнат да се къртят да влязат в турбината и да повредят двигателя. Двигателите не са толкова кекави, а на бойнг заборника е композитен сандвич, предполагам лопатките ще са победителя без да понесат щети, но винаги има шанс да доведе до повреда. Но пък това какво общо има с ВЧ облъчване идея си нямам... ще трябва да почакаме за да видим какво са искали всъщност от комисията и какво бойнг правят.
|
Чет Фев 27, 2020 9:58 am |
|
|
Цецо
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Сеп 27, 2004 8:22 am Мнения: 15501 Местоположение: София
|
Re: Boeing 737 Max 8
Те перките на турбината по принцип са мислени да държат на бой, щото вътре не е изключено да влизат птици, камъни, лед....
_________________ "Да еба и шибаната държава" мислеше си Гошо, докато се опитваше да улучи кофата за боклук от балкона на осмия етаж.
|
Чет Фев 27, 2020 10:27 am |
|
|
Реконструктор
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am Мнения: 7885 Местоположение: София
|
Re: Boeing 737 Max 8
Пичове, големото перка отпреде се нарича вентилатор, турбината е отзад.
|
Чет Фев 27, 2020 11:02 am |
|
|
Dimitar
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пет Ное 12, 2004 2:38 pm Мнения: 9103 Местоположение: Chicago, IL
|
Re: Boeing 737 Max 8
Ако не можеше нямаше да се правят сертификации и да се слагат филтри, екрани и разни други неща, за да може да мине EMI/EMC/ESD сертификацията. Не та знам ти какви електроники правиш в кухните, но ние нормалните хора понякога имаме проблеми с тия неща. Особено пък като почнат да падат мълнии наоколо.
|
Чет Фев 27, 2020 2:12 pm |
|
|
bongo_x2
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Яну 20, 2009 10:54 pm Мнения: 11338 Местоположение: "Занзибар"
|
Re: Boeing 737 Max 8
Аз пък съм виждал кабел изваден от метър и половина под земята, а мълнията е паднала на стотици метри: цялата изолация на швейцарско сирене, ама с мнооо ситни дупчици. Пък на острова където бях цяла зима гърмеше. След всяка буря контейнерът за рециклиране се пълнеше с рутъри и компютри които не ставаха за абсолютно нищо.
|
Чет Фев 27, 2020 2:29 pm |
|
|
Bai Ui
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Ное 06, 2018 4:18 pm Мнения: 1219
|
Re: Boeing 737 Max 8
Електрониката в цивилната/военна авиация е на съвсем различно ниво от това, което познаваш, а съм наясно по изказванията ти докъде ти се простират знанията. Гледай си там пушките и пистотелите и безплатните дрънкулки, дето ти идват с колите и избягвай да се изказваш по теми, по които си НАПЪЛНО некомпетентен.
|
Чет Фев 27, 2020 2:35 pm |
|
|
Dimitar
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пет Ное 12, 2004 2:38 pm Мнения: 9103 Местоположение: Chicago, IL
|
Re: Boeing 737 Max 8
Верно елетрониката е на други нива - затова падат самолети от тия други нива и затова вече една година не им дават да летят и затова е сега това последното, че имат ороблеми със светкавиците и EMI. Елетрониката на Бай Уй е извънземна, ние другите ядем доматите с колците.
ПП. Последния път (ноември) като тествахме нашите неща в лаба зад нас тестваха извънземните бай уювци от Еърбъс. Три месеца не могат да се оправят със съсептъбилити теста, предполагам още са там. Ние простите, дето нищо не разбираме сертифицирахме три различни продукта от тогава, за нива дето са подобни на техните. А и не беше ли точно ти, дето ни обясняваше преди време колко били зле тия от кухнята на еоенната авиация. Я сега си признай за кой от двата пъти да ти вярваме.
|
Чет Фев 27, 2020 2:40 pm |
|
|
Bai Ui
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Ное 06, 2018 4:18 pm Мнения: 1219
|
Re: Boeing 737 Max 8
Говорих за определен самолет, но не всичко е скъп буклук.
|
Чет Фев 27, 2020 3:03 pm |
|
|
ToHu
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm Мнения: 27995 Местоположение: София
|
Re: Boeing 737 Max 8
Рек, вентилатор, турбина, ясно е за какво говорим. Реално това също е турбина, вентилатор е завършено изделие. Директните аналогии между английски и български термини тук не е много коректно. Примерно има въздушни турбо компресори, като тези с които се прави сгъстен въздух за пневматични чукове, те също се наричат турбо компресори, защото имат турбини, а самото това се нарича турбино колело. Двигателите са "вентилаторни" или по точно Turbo Fan, защото имаш един вид fan една турбина задвижвана от друга турбина.
|
Чет Фев 27, 2020 3:19 pm |
|
|
Bai Ui
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Ное 06, 2018 4:18 pm Мнения: 1219
|
Re: Boeing 737 Max 8
имам една много хубава книжка за реактивните двигатели на Rolls-Royce, ще пусна линк като се прибера в къщи след работа.
|
Чет Фев 27, 2020 3:24 pm |
|
|
Dimitar
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пет Ное 12, 2004 2:38 pm Мнения: 9103 Местоположение: Chicago, IL
|
Re: Boeing 737 Max 8
Сега не говорим ли пак за определен самолет, дето пак бил скъп боклук? Дето се вика - whatever.
|
Чет Фев 27, 2020 3:28 pm |
|
|
Реконструктор
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am Мнения: 7885 Местоположение: София
|
Re: Boeing 737 Max 8
Излагаш се, дължиш ми 1 бира. "Турбина" е перката, от която се снема въртящ момент. Перката, която консумира тоя въртящ момент и върши работата се нарича различно - вентилатор, компресорно колело, пропелер и т.н.
|
Чет Фев 27, 2020 3:46 pm |
|
|
lcr
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm Мнения: 4379 Местоположение: София
|
Re: Boeing 737 Max 8
Цецо имаше в предвид лопатките, пък вие научни реферати изписахте.
|
Чет Фев 27, 2020 4:00 pm |
|
|
ToHu
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm Мнения: 27995 Местоположение: София
|
Re: Boeing 737 Max 8
Рек, понятието турбина в Българският език, вкл. и в техническия с еизпозлва и за двете. Технологично правилното е от страната на компресора да се нарича помпен агрегат, съответно помпено колело, или пък компресорен агрегат компресорно колело, но конкретно за за помпени колела които не са тип центробежни широко се използва название турбино колело без значение дали е работно или тягово, вкл. в техничекса литература
|
Чет Фев 27, 2020 4:13 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|