Отговори на тема  [ 998 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 67  Следваща
Boeing 737 Max 8 
Автор Съобщение
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 26, 2005 1:01 pm
Мнения: 1952
Местоположение: Варна
Мнение Re: Статистика:
bongo_x2 написа:
Сравнявайки броя на постовете в тази темa и онази за Тръмп излиза, че в този форум пишат около три пъти повече "аероспейс инджинери" отколкото "политолози".

:D Нормално.
Всеки зъболекарски форум в България има раздел System Verilog. А най-ожесточено спорят около методиките за измерване на джитер.

_________________
Най-опасният враг на истината и свободата е мнозинството.


Съб Сеп 07, 2019 9:57 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пет Фев 04, 2005 8:59 pm
Мнения: 6019
Местоположение: София
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
ilkor написа:
А защо се е наложило това отместване на двигателя напред? Понеже е ползвана същата конструкция от NG а е добавен по голям двигател който просто не се събира под крилото. В последствие е решено вместо редизайн на колесника (което е било доста по сложно) да се премести двигателя напред и нагоре (той става по висок от фронта на крилото) и да се добави MCAS за да елиминира ефектите

Ето на това му се вика: "да решиш хардуерен проблем софтуерно".

_________________
Warriors of the Night, ASSEMBLER!!!


Съб Сеп 07, 2019 10:02 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27994
Местоположение: София
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
Илко, не е само той, DC-9 ако не ме лъже паметта има такава склонност, вече не помня всички, но някъде имаше съвсем професионално обяснение и бяха изброени и други самолети с такова поведение. Не знам кога един пилот трябва да минава тайп рейтинг , и дали целта не е била да не се налага това, и затова да са въвели тая система, идеята е била да има поведение като на 737-800 иначе няма нищо лошо в склонността му да вдига нос, това се коригира.


Съб Сеп 07, 2019 11:33 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Сря Фев 13, 2013 2:35 pm
Мнения: 1748
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
To c това свойство и корекции, бяха спасили самолет с блокирано управление, чрез разделно коригиране мощността на двигателите. Пилотът почина преди седмица-2.
Почина капитан Ал Хейнз – спасил 185 пътника от “неспасяем” полет

Изображение

[url]https://www.letene.com/почина-капитан-ал-хейнз-спасил-185-пътни/[/url]


Нед Сеп 08, 2019 10:03 pm
Профил WWW
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27994
Местоположение: София
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
Е там е друго, не е само с това, и е правено не само на дс-10, по спомен и бойнг има приземен с контрол на тягата. Зависи къде е двигателя, над или под центъра на тежестта, при дц и ту на които май има най-много случаи е над.
Но не беше това въпроса, това че вдига нос е особеност, не е дефект и го правят и други. Дефекта е в системата с която са се опитали да го контролират за да няма разлики в пилотиране то спрямо други от серията. Ако пилотите са знаели че самолета вдига нос, просто са щели да компенсират както на други такива и нямаше да имат нужда от система... но пък е трябвало Най-вероятно да минат тайп рейтинг което е време и пари и са искали да го спестят на превозвачите.


Пон Сеп 09, 2019 2:59 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am
Мнения: 7884
Местоположение: София
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
Тая фирма продължава да затъва в проблеми.
И понеже стана дума за ДЦ-10 тоя проблем е същия като един от многото на въпросния - вратата изхвърча като тапа от налягането. :) Добре, поне, че са го хванали по време на изпитания.


Пон Сеп 09, 2019 4:50 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27994
Местоположение: София
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
Мен ми се струва че просто сега са на фокус и каквото и да стане става новина. За DC-10, това не е проблем на DC-10, това е специфика, същото е и при ТУ-134, Ту-154, там причината е във високо разположените двигатели, има и самолети с двигатели под центъра на тежестта които също вдигат нос, но не са пътнически.
Самолети много, и всички с проблеми, утре ще падне Ербъс и ще е новата жертва на новините. При Ербъс не са били по-малко проблемите, въпреки че са имали предимството да се учат от десетилетия чужди грешки. Истината е че има ли човешки фактор проблеми ще има, някои са прото грешки, други са технологични проблеми с които производителите се примиряват, но все пак тия самолети трябва и да летят, и има приемливи вероятности за отказ и повреда. Ако военните трябваше да отговарят на същите сейфти и експлотационни регулации, сигурно още щяха да са на биплани.
За мен проблема повече е в компютаризацията, това е най-слабото звено, и най-неподатливо на анализ и превенция, особено с модерните средства и техники за развой. Програмисти батка, програмисти, ама в случая и самите програмисти не са виновни ...


Пон Сеп 09, 2019 5:19 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Дек 19, 2005 11:21 am
Мнения: 1029
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
Накоро видях снимка от кокпита на Еърбъс. Основният екран пред пилота явно търкаля браузър, с някакво уеб приложение. На екрана имаше съобщение "This script is taking too long, do you want to stop it?" и бутончета, Yes/No.


Вто Сеп 10, 2019 9:43 am
Профил
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран

Регистриран на: Вто Май 07, 2019 8:16 pm
Мнения: 277
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
При навигационните системи има постоянни бъгове и постоянни фиксове, но там нещата се разминават леко а и предвид комплексността на навигационните задачи софтуеризирането в тая част е далеч по-оправдано. При маневриращите системи от друга страна -при грешка няма прошка и ако се правят промени, трябва да са наистина много добре обосновани.
Това че няма да го пишеш на софтуер, а ще решаваш 'морски шах' и ще табулираш единици и нули не променя твърде много нещата, ако тоя който го прави не е на 150 процента наясно със задачата и лично заинтересован от нейното правилно решение. Вината на софтуера е по-скоро в това че донесе един определен тип отношение в хората работещи и търгуващи с това -пускай там да върви и потребителя да търси логическите бъгове, всичко е лесно поправимо със следващата ревизия.
Предполагам -механичния дизайн със съвременните CAD системи крие същите заблуди за изкуствена лекота на задачите, но там пък де тея CNC-та и спецове да ти изработят бързо и достъпно проектираното - някаква нАучна фантастика... За една матричка или месингов механизъм трябва да си продадеш бъбреците за да ги платиш.
За аеродинамиката - дето трябвало да е такава, пък тя излезла онакава , чудя се как точно са я проектирали- на Уинд Тунел Симулатор или на X-Plaine на Ламинар Рисърч. ( поне от един двама вземащи себе си на сериозно инджинери съм чувал такива приказки и това не в режим на майтап че софтуера ставал за емулиране на реална аеродинамика, колко му е ...)
Пилотите на Кралските военно-въздушни сили се обучават теоретически на....Майкрософт флайт симулатор, преименуван на Локхийд Мартин... трейнинг ...нещо си..., след което чакат по четири-пет години за практическо обучение което така и не дочакват, но Локхийд си вземат парата на абонамент. ( в тая връзка - щом така провеждат тренинга на кралските ВВС, чудно ми е как ще го проведат на наште връзкодечковци, за да могат да си ползват играчките за милярди).
Тенденцията сред новите авионики по таблата- накичени таблети по които търкаш с пръсче и прехвърляш менюта ( скоро ще се появи ново професионално заболяване в класификацията-'протъркано пилотско пръстче' ). Въпреки всичко това -едни хора вървят напред, разполагайки с чуждите пари като свои, налагат си извратените нови стандарти и хич не им дреме за нечие мрънкане или обективни възражения. Пак всичко опира до лесните пари, инвеститори, спекуланти и т.н.
...Между другото пак в тая връзка- утре е 11 септември - Деня на арабската авиация - оня 11 септември след който хиляди европейски читави и съвестни авио-специалисти си събраха куфарите от Американско щото не можеха да работят повече в тая сфера и да се надяват на прогрес. Али и Мемет обаче си останаха, защото фамилиите им са финансово и политически окопани там и сега си запушват Пито тръби и саботират системи съгласно техните си разбирания и култура колкото си искат, за някой екстра - долар отгоре.


Вто Сеп 10, 2019 11:53 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 14, 2004 12:31 pm
Мнения: 3301
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
Jack, не познавам нещата от близо, но ако зад инструменталните панели не стой формално верифициран хардуер и софтуер, това е много сериозна ебавка. Не говоря за EFB-то, там ако искат и Windows 7 да пускат, но всичко което е критично би трябвало да е 2 от 3 хардуерно редундантно и формално верифицирано. Епъл за едни джобни тефтери си дават зора да го направят като хората, остава Боинг и Еърбъс да взимат преки пътечки...


Вто Сеп 10, 2019 2:17 pm
Профил WWW
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27994
Местоположение: София
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
jack, за аеродинамиката там отдавна компютърните симулации са не по-малко точни от аеродинамичните тръби. И с аеродинамиката, и с када нещата са доста по ясни, съпромата не се е променил последните 100-на години, както и няма как да вкараш вал с Ф 100 в отвор с Ф80. Та общо взето много от грещките са видни. Верно има неща които по-трудно се преценяват, като умора на материала и то не защото не могат да се симулират достатъчно точно, а защото не винаги могат да се вземат под внимание всички фактори.
При софтуера е съвсем различно, и винаги е свързано основно с човешки фактор, и този който девелопва, и този който тества и верифицира. Каквито и тестови процедури да мислиш, колкото и да автоматизираш тестването, винаги има варианта самата тестова процедура да е некоректна .... и има голяма разлика на какво стъпваш, какво управялваш, имаш ли нужна наистина от RTOS, ама истиснки RTOS ли ти трябва или просто таск мениджър, на какво го търкаляш, има ли нещо което е черна кутийка за теб, това дето го търкаля наясно ли си как всъщност рбаоти .. и доста други въпроси с много неясни отговори. А като стигнем и до мишкопрогрмаирането и нещата стават страшни, 90% от кода дори не си го виждал, някакви библиотеки, които в добрия случай ще им имаш сорса, изобщо модерните тенденции в развоя на софтуер все повече се отдалечават от концепциите за надежден софтуер. Докато това всичко стои на ниво мултимедийна система, или дори навигация да речем е приемливо, но дали стои само на това ниво, дали не започва да отива и там където не му е работа да ходи ? Подкарам тук арм платка, и всичко което правим е някакъв ап, да ама отдолу има ОС която е туикната 185 пъти за да тръгне като хората, има библиотеки които никой не знае какво има в тях и как работят .. как това може да даде надежден продукт, никак. Да имаш разни ровайдери като грийн хилс които се тупат в гърдите че техните продукти са надеждни, всичко е под контрол и ала бала .. ама и те не дават всички сорсове, и там не знаеш какво има, а и като им дойде нещо от сорта на imx.6 или 8 как го подкарват .. дали и тма не се появяват черни кутийки ... а реално да отчиташ ъгъла на атака и да управляваш хоризонталните кормила е нещо което можеш да го решиш и с i4004. нямам представа какво стои в системите им за управление, силно се надявам да не е нищо много модерно но ...


Вто Сеп 10, 2019 6:58 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пет Фев 04, 2005 8:59 pm
Мнения: 6019
Местоположение: София
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
radolin написа:
Накоро видях снимка от кокпита на Еърбъс. Основният екран пред пилота явно търкаля браузър, с някакво уеб приложение. На екрана имаше съобщение "This script is taking too long, do you want to stop it?" и бутончета, Yes/No.

А спомняте ли си едно време, когато това: https://www.youtube.com/watch?v=qDrDUmuUBTo само беше научна фантастика.

_________________
Warriors of the Night, ASSEMBLER!!!


Чет Сеп 12, 2019 6:34 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 8:22 am
Мнения: 1404
Местоположение: София
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
Jack написа:
Тенденцията сред новите авионики по таблата- накичени таблети по които търкаш с пръсче и прехвърляш менюта ( скоро ще се появи ново професионално заболяване в класификацията-'протъркано пилотско пръстче' ).
Добре дошли в безбутонното таблетно бъдеще :D :

> SSC Tuatara - The World's Fastest Car! - сегментът за таблото е от 4:37 до 5:10

> Inside SpaceX's Dragon V2 spacecraft

> Crew Dragon | Interior

Малко носталгичен полъх от Студената война с нейните rock solid тумблери и кнопки, но и с модернизирана авионика:
Прикачени файлове:
Союз ТМА-М кабина.jpg
Союз ТМА-М кабина.jpg [ 483.62 KiB | Прегледано 2524 пъти ]

_________________
-= All our life, we are beta testers =-


Пет Сеп 13, 2019 2:46 am
Профил
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран

Регистриран на: Вто Май 07, 2019 8:16 pm
Мнения: 277
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
...
Аха, това на снимката на Private горе има ужасно много бутони за вкуса на Honeywell, Колинс и Краля на Бендиксите ( Bendix King ) - ужас - бутони , врътки, кад дизайн, ЦНЦ-та, матрици, шприцове, мехатроники ... Идеалния вариант е светеща бисквита и евтин индиец който да я тунингова -от тамагочи да стане на PFD /ND - само с един бутон: Вкл./Изкл.


...
Никой обаче не може да бие по вкус Дайнон. Сергия за тАлафончета на Димитровградския пазар :
Прикачени файлове:
ShitGlass.jpg
ShitGlass.jpg [ 91.98 KiB | Прегледано 2480 пъти ]






Как ли ще се отрази търкането с пръстче и търсене на менюта при ето такава ситуация:
https://youtu.be/fZtpLFICLec

Ето и варианта на 'протъркано инженерско пръстче' :
Прикачени файлове:
pr06032014.jpg
pr06032014.jpg [ 283.31 KiB | Прегледано 2480 пъти ]


Пет Сеп 13, 2019 4:38 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27994
Местоположение: София
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
Споко, нали всеки има талафон, вади талафона, пуска app pocket bible и почва да чет на рандом, не е лошо и малко чувство да влага, евентуално някой свише ще го чуе и току виж върнал тока, ако не .... както е казано, ако ти е писано да се удавиш няма да се обесиш, варианта е щурвала мах на пред, тротъла до дупка и поне да се свърша по-бързо и безболезнено, ако си достатъчно високо до съдбовният момент вече ще си изгубил съзнание от G-то и няма да усетиш нищо.


Пет Сеп 13, 2019 7:21 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 998 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 67  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни