Отговори на тема  [ 997 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67  Следваща
Boeing 737 Max 8 
Автор Съобщение
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 27, 2004 8:22 am
Мнения: 15501
Местоположение: София
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
Бе то в случая с фрезата, може да се ползва и това ядро, просто "защото го има" и "работи". Ама в случая с давинчито... едва ли. При самолета също.

_________________
"Да еба и шибаната държава" мислеше си Гошо, докато се опитваше да улучи кофата за боклук от балкона на осмия етаж.


Пет Май 08, 2020 3:07 pm
Профил ICQ
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран

Регистриран на: Вто Май 07, 2019 8:16 pm
Мнения: 275
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
Ако се имат предвид изчислителните блокове занимаващи се с изчисленията по навигацията на даден метал от една точка до друга, то и процесора при тях не е класическите Фон Нюман или Харвард архитектура.
Тъй като споменатите архитектури изпълняват задачи по съхранение и сортиране на данни, приведени към някакъв сортировъчен алгоритъм, който пък е приведен към 'product of sums' или 'sum of products' полином изпълняващ се в ALU, състоящо се от по един AND ; OR; и NOT gate и декодер на входа който според конкрететната инструкция ги навързва в последователности.
От друга страна, задачите по навигация не че не могат да се преведат до тея сортировъчни алгоритми, но не е ефективно, постъпващите данни са да кажем от сорта на позиция на дадена точка по X , Y, изчисляване на ъгъла на вектор Z , или обратния вариaнт, или комбинации от тея с цел да се определи позиция , дрифт от зададен маршрут и т.н. , Т.е. - задачите са тригонометрични. Да речем - от росолвери постъпват аналогови данни за стойностите на X, Y и Z и оттам -към аналогов компютър. Или по-новото - от оптични енкодери постъпват дискретни данни, полинома който трябва да опише конкретната тригонометрична функция за обработката им не е от класическото 'sum of products' а е от типа 'sum of powers' , който се подава към процесор състоящ се от три шифт регистъра( шифтването е равносилно на вдигане на степен), и един декодер който да навързва тея шифт регистри в различни комбинации.


Съб Май 09, 2020 10:22 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27949
Местоположение: София
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
Ами то навигацията е частен случай, по скоро въпросът беше дали в някоя критична система на самолета живее линукс. За машините изобщо няма да се учудя ако има машини на линукс та и на боза. Не съм се занимавал с CNC-та много отдавна и не знам модерните какво ги търкаля, на старите фануци с които съм работил не мязаше да има каквато и да е ОС, имаше едни HMI които имаха ОС на тях но реално не те управляваха CNC-то, те бяха само юзер интерфейс, който пак може да е критичен де, въпреки че емърдженси стопа нямаше общо с тях. Това от опит като ползвател на такова чудо, но пак казвам много дърто, Fanuc 0 трябва да е било.


Съб Май 09, 2020 10:47 am
Профил
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран

Регистриран на: Вто Май 07, 2019 8:16 pm
Мнения: 275
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
Да вземем най-простия самолет - двуместна Cessna 152 - в него има само една критична система - пилота, но тя може да е 'критична' по пет-шест различни начина - може да обърка маньовъринга и счупи самолета физически, навигацията-и да се изгуби, флайт-енджинерната част-и да повреди двигателя или да остане без гориво и т.н. Да вземем сега Ан-12 от 70-те - има четири пет критични с-ми(всяка критична по един единствен начин)- капитан и първи офицер(за маньовъринга), навигатор-за решаване на тригонометричните задачи на навигацията, флайт енжинер- за задачи от линейната алгебра свързани с консумация на гориво при различни двигателни режими, пърформанс на различни полетни височини, тегло, дистанция за излитане и кацане и т.н.
Секънд-офисър-Радист- изпълнява задачи по съхранение на база данни с радио-честоти на различните полетни зони, техните класове, действащите в тях правила и т.н.
Как всяка от тея пет с-ми изпълнява своите задачи - навигатора решава тригонометричните задачи посредством механични изчислителни средства - навигационен плотер, механичен 'флайт компютър' за вятърен триъгълник и т.н. Флайт енжинера - решава своите задачи от линейната алгебра (гориво, дистанция на излитане и кацане, максимум рейндж) посредством интерполация върху т.нар. 'пърформънс чартс' които се изработват веднага след производството и експерименталното облитане на дадения самолет.
Да се придвижим сега малко във времето на аналоговата схемотехника и възможностите на конкретните авиолинии -Convair, Dash De Haviland, Boing 707 - аналогови сензори (синус-косинус потенциометри и ресолвери), аналогови термометри, пресостати и аналогови компютърни блокове на мястото на навигатора. Аналогови блокове вършещи по-голямата част от задачите на флайт енжинера и задвижващи мехнични дисплеи и стрелки за да предоставят информацията на пилотите. Радиа с възможност за предварително съхранение и авто-тунинг на радио честотите по целия маршрут на полета. Елементарна аналогова автоматика на база компаратори за вършене на рутинни и досадни задължения на пилотите, която не може сама да налети даден параметър като attitude, vertical speed, turn rate - пилота ръчно налита дадения параметър и включва автоматиката да го поддържа.
И още малко във времето -на цифровата схемотехника - автоматиката занимаваща се с маньовъринг(автопилот) продължава да решава общо взето същите арбитрарни задачи които решава една кафе-машина - кои ръчки и бутони са натиснати , кои лимит-суичове са се активирали, покрит ли е даден параметър идващ от другите системи-Да/Не, да се задействали тоя мотор или соленоид- Да/Не. За всичко това е достатъчна една планарна комбинаторна логика от всякъкъвScaleIntegration - MSA, LSA, VLSA и като отпадне предходното - PROM, PLA, PAL, клони към следващото - синтез върху ASIC , FPGA на същите елементарни кафе-машински функции.
"Навигационния" компютърен блок - процесор базиран на шифт регистри ( Cordic архитектура ) решаващ тригонометрични задачи с поредици от шифт-ване и сборуване.
"Флайт-инженерния" (флайт-пърформансния) компютърен блок за решаване на линейни уравнения - същата 'shift/add' архитектура .
Дотук това са 90% от 'критичните' системи. Остават задачите по съхранение на бази данни с радио-честотите и пространства, задачи по дисплейването на данните вместо на механични на ЛСД дисплеи. Нямам представа вътре какво се върти в тях , поне до 737NG включително не са се смятали за критични системи , водят се добавъчни -т.е. към ЛСД-тата винаги е имало и механични уреди, карти и навигационни логове с честотите на хартиен носител. Твърде възможно е да е нещо Unix/Open GL базирано.


Съб Май 09, 2020 1:53 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 11:02 am
Мнения: 8873
Местоположение: Разград
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
@Тони - ами нашите DMG-та са със Сименс 840D - може би една от най модерните им системи. Екрана е с WinCC, ама както каза, той е само един интерфейс и нищо повече. Управляващия модул е с неясно каква ОС - гледам на места пишат че е с NT 4.0 ама не всички екземпляри. Сейфтито обаче си е изцяло с ET200 - техни си сейфти PLC-та и модули. Толкова зъбати че машината някой път спира и без да има видима причина. Имах един случай в който фрезата не тръгваше защото липсваше едното захранване на един от сейфти модулите - само му разбутах кабела (пружинна клема) и се оправи.


Нед Май 10, 2020 12:47 pm
Профил ICQ
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 31, 2009 9:25 am
Мнения: 1391
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
Сега пък някакъв клапан ръждясвал във всички модификации на Боинг ...
https://www.spokesman.com/stories/2020/ ... post-risk/

Макса май няма да литне преди 2021.


Вто Юли 28, 2020 4:41 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 20, 2009 10:54 pm
Мнения: 11338
Местоположение: "Занзибар"
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
Здраве да е! Аз все още вдигам самолета.


Вто Юли 28, 2020 4:54 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27949
Местоположение: София
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
За къде да лети, те авиокомпаниите не летят, да видим колко изобщо ще оцелеят след вируса.


Вто Юли 28, 2020 7:20 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Сря Мар 22, 2006 2:25 am
Мнения: 6004
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
бе то няма за къде да лети, ама тоя вирус им спъна конкуренцията и даде време да си оправят батаците за да догонват, да видим колко ще оправят или ще ревнат че ще фалират и ще виснат и те на държавна хранилка


Вто Юли 28, 2020 8:43 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 31, 2009 9:25 am
Мнения: 1391
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
Boeing 747s still get critical updates via floppy disks


Пон Авг 17, 2020 1:29 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Пон Юни 05, 2006 12:48 pm
Мнения: 4393
Местоположение: където небето среща земята, ракията е Jameson, а бирата Guinness
Мнение Re: Boeing 737 Max 8

нищо учудващо.
направили са система за ъпдейт, сертифицирана е, написали са требници/мауали, трейнинг матряли...

щом си работи не се пипа. това златно правило често се забравя.

едва ли някой ще тръгне да преправя най-успешният пътнически самолет, заради някой пъпчив дришляк дето знае само да гледа утуб и фейсбук и не е виждал друг носител на информация

_________________
... ако трети ден не ти се работи... това означава, че е сряда !


Пон Авг 17, 2020 2:23 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27949
Местоположение: София
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
Нищо му няма на флопито, аз пазя няколко машини с дискети, имам едно вайо с флопи на докинга, имам и още един два по-дърто, че се не знае. Последно качвах фърмуер през флопи.


Пон Авг 17, 2020 4:25 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Сря Мар 22, 2006 2:25 am
Мнения: 6004
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
https://business.dir.bg/kompanii/boing- ... la-737-max

като изтропаш едно л@*но кръщаваш го баничка и всичко е наред :D


Чет Авг 20, 2020 12:12 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 8:39 pm
Мнения: 1954
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
https://www.seattletimes.com/business/b ... -now-safe/

_________________
Определянето стойността на дадена величина се нарича ИЗМЕРВАНЕ!


Пон Сеп 14, 2020 7:54 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27949
Местоположение: София
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
е вече може да спрат и короноавируса :D


Пон Сеп 14, 2020 4:20 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 997 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни