Отговори на тема  [ 1008 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 68  Следваща
Boeing 737 Max 8 
Автор Съобщение
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 8:39 pm
Мнения: 1971
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
https://tech.slashdot.org/story/19/12/1 ... ax-crashes
интересно...
Цитат:
...reveals that without agency intervention, the MAX could have averaged one fatal crash about every two or three years...

_________________
Определянето стойността на дадена величина се нарича ИЗМЕРВАНЕ!


Сря Дек 11, 2019 9:28 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 28018
Местоположение: София
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
tutiv написа:
М-да, Боинг през 2018 са направили към 900 самолета, от които 98 военни, плюс 2 сателита и затова са инкасирали 101 млд. долара, с печалба 10,5 млд. долара. През 2019 нещата стават наполовина. Странното е, че за 2017 нещата са както 2019, т.е. наполовина на 2018.

Ами данните ти не са много точни, https://www.statista.com/statistics/273 ... by-boeing/, и за тази година се очаква да доставят около 720, поне с темповете с които доставят към момента. Да 2018 има повечко ръат благодарение на MAX, затова и има ткаъв спад тази година. С две думи, няма осезаем ръст, но няма и осезаем спад. в дългосроен план. Примерн 2001-2003 спадът е бил много по-сериозен.


Сря Дек 11, 2019 10:01 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Сря Мар 22, 2006 2:25 am
Мнения: 6019
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
без прескачане на проверки по сигурността и самосертифициране работата не върви..... очаквам сега типично по хамерикански да се задействат лобистите и да закрият ФАА щото пречи на бизнеса
https://www.theguardian.com/business/20 ... uction-faa


Пон Дек 16, 2019 3:00 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 28018
Местоположение: София
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
ами знаейки как се случват нещата в САЩ сега предполагам ще им отказват и за най-малката глупост която може и изобщо да не е сейфти проблем, и много вероятно като вземе сертфикация, да е най-добре тестваният и най-безопасният самолет в света. Нещата в САЩ са на крайности, до преди година ФАА им е отпуснала края, а сега е в другата крайност, дори няма да се очудя ако се пръкне закон по тоя повод.


Пон Дек 16, 2019 4:46 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Сря Мар 22, 2006 2:25 am
Мнения: 6019
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
каквото и да измислят няма да е за дълго... една вратичка ще им затворят, те ще си платят на лобистите да им отворят друга... дивия капитализъм в действие... сега си траят щото много се размириса, като се поразмине ще започнат пак отначало с дивотиите


Пон Дек 16, 2019 5:12 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 28018
Местоположение: София
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
Абе не е ясно, това ще им държи влажно много дълго. Случилото се не е много типично за тази индустрия, дори ми е чудно как още не са сменили CEO-то, но с оглед че е и президен а беше и претседател на борда може би до някъде е ясно защо все още е на поста, въпреки че му взеха борда. От друга страна той не е типичният СЕО обикалящ от цвете на цвете, в бойнг е вече над 30 години, и дори може би да не е бил наясно с компромисите правени в този проект. Сега някой ще каже това не може да бъде, не може ама може, на това ниво в управлението дори и да искаш е трудно да следиш проектите на такова ниво, започваш да разчиташ на писарушки които са готови на всичко за да изкарат бонуса.


Пон Дек 16, 2019 7:28 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am
Мнения: 7895
Местоположение: София
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
nik написа:
без прескачане на проверки по сигурността и самосертифициране работата не върви..... очаквам сега типично по хамерикански да се задействат лобистите и да закрият ФАА щото пречи на бизнеса
https://www.theguardian.com/business/20 ... uction-faa


Това в случая няма значение. Още една катастрофа с тоя модел в близките 10 год. (след като го пуснат) и смело може да я закриват тая фирма.


Пон Дек 16, 2019 8:42 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 28018
Местоположение: София
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
Абе и това не знам дали е точно така, но не е нещо което е чак толкова обичайно. Нещата са много изкривени и преекспонирани според мен. Най-вероятно никой не е предполагал, че има толкова сериозен проблем, много вероятно и никой да не се е усетил за него до първата катастрофа. Дето се вика, като се обърне колата пътища много, имаше всякакви специалисти, най-вече бивши техни които плюеха, критикуваха, предупреждавали, едва ли не го предричали, според мен това са пълни глупости. Проблемите са започнали някъде на момент спецификация на тази функционалност, и понеже е била кръпка, която дори може и да не се е класифицирала като критична, е била внедрена без сериозно тестване и анализ. На ниско ниво нещата най-вероятно са били правени да изглеждат добре за тия от високото, да се отговори на очакванията за срокове. Може би никой не е осъзнал критичността на тази добавка, още по-малко да осведоми по подходящият начин висшето ръководство.
Напълно разбирам ръководството на Бойнг, и мога да си представя какво е ставало надолу по веригата и какво се е връщало нагоре. Голямата разлика с преди 50 -60 години, е че компаниите не се ръководят от еднолични лидери, които в много случаи са тези които са ги основали, и които дори и с някакъв борд около тях мота да си позволят да вземат решения които не се харесват на инвеститорите, но както знаем и Джобс е бил изхвърлен от инвеститорите.
Не знам защо някой си мисли че подкупите и законите решават нещо, не решават нищо. Бойнг не са на държавната хранилка, или сравнено с основният им бизнес държавните поръчки са нищо. Държавата няма как и с какво да им помогне, каквото и да прави тя не може да принуди авиокомпаните да пазаруват от тях ако те не искат. Не може и да принуди акционерите да си държат акциите. Бъди сигурен, че ако ръководството е предполагало че има подобен риск никога нямаше да пусне модела в експлоатация.
А след първата катстрофа е съвсем нормално да отричат всичко, да се молят да няма втора и да се опитат тихомълком да оправят нещата, сигурен съм че всеки един тук ще постъпи точно така. Късметлии са всъщност че няма нито една със щатски самолет, което пак повдига въпрос ако всички самолети са били с този дефект как точно ония двата са паднали, при условие че тия в САЩ са били много повече, и са правили много повече полети ...


Пон Дек 16, 2019 9:12 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Вто Фев 07, 2012 10:22 pm
Мнения: 3078
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
Цитат:
Късметлии са всъщност че няма нито една със щатски самолет, което пак повдига въпрос ако всички самолети са били с този дефект как точно ония двата са паднали, при условие че тия в САЩ са били много повече, и са правили много повече полети ...


Пон Дек 16, 2019 11:15 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 8:22 am
Мнения: 1404
Местоположение: София
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
ToHu написа:
Напълно разбирам ръководството на Бойнг, и мога да си представя какво е ставало надолу по веригата и какво се е връщало нагоре. Голямата разлика с преди 50 -60 години, е че компаниите не се ръководят от еднолични лидери, които в много случаи са тези които са ги основали, и които дори и с някакъв борд около тях мота да си позволят да вземат решения които не се харесват на инвеститорите, но както знаем и Джобс е бил изхвърлен от инвеститорите.
С моят принцип да посочвам ползваните източници и автори става малко зацикляне понякога. :D Сега ще цитирам фрагменти от тема в HWBG, в която съм цитирал фрагменти от тема тук, но за целта на постройката на настоящият ми пост жертвата е оправдана.
Private през 2016 написа:
ToHu през 2014 написа:
С днешните технологии проектирането и докарването до прототип на един изтребител би трябвало да е в пъти по кратко от колкото преди 40 години, а то май е точно обратното, 50% от времето се заема от бюрократщина и менажиране на безумно големи екипи, 20% се играе на тука има/тука няма, а в другите 30% реално работещите и разбиращи 1% от целия екип, свършват работата на всички останали. Определено липсата на страх, дали от Сибир или от СССР си казва думата навсякъде по света, друго е всеки ден да си мислиш дали твоите ракети ще стигнат Москва преди техните Вашингтон.
Dimitar през 2014 написа:
Дето викаше един тъпак - "да, ама не" :D .
Едно време по времето на Кели Джонсън и Скънк Уоркс в Локхийд Мартин успяват да проектират самолет като SR-71 "Blackbird" в рамките на 2 години плюс всички инструменти и машини необходими за производството му, защото целия е бил от титан. Има даже интересен случай с кодовото означение на тоя самолет - трябвало да бъде RS-71 ама в едно изявление тогавашния президент на САЩ Линдън Джонсън го произнася като SR-71 и после в Локхийд им се наложило да променят над 12000 чертежа с новото означение :D . Сега същите хубостници вече 15 години не могат да завършат новия F-35 изтребител и постоянно имат някакви проблеми, а цената на самолета се утрои от $65 млн. на $155 до $199 млн на бройка за различните варианти, а цената на цялата програма стигна $1.5 трлн. Ама едно време Кели Джонсън не е ебавал никакви мениджъри и икономисти и е ръководел това поделение на Локхийд като самостоятелна компания и не е давал на никой да се бърка в работа на инженерите. Същия подход е продължил да ползва и наследника му Бен Рич, който пък е виновен за F-117. След като и той се оттегля в началото на 90-те години и нещата вече тръгват яко по нанадолнището и като резултат с всичките съвременни технологии, компютри и CAD системи, дето разполагат вече сума си време не могат да направят един пиклив изтребител - ще каже човек, че софтуера му го пишат в Индия и Китай :D . Просто в сегашното време се напълни с лигльовци, за които най-важното нещо е да се лапат кинти, без да се прави нищо и това важи не само за самолетите ами за всички области. Тъжна картинка направо като гледам какво става и това е при военните и само мога да си представя какво е в другите отрасли :D .
miro_atc през 2014 написа:
Навремето другарят Сталин е изпращал най-добрите учени в лагери, където им оставяли само една смислена причина да продължат да живеят - това да работят. Така хем работели безплатно, хем по много без да ги разсейват жени, деца и други "грижи"... Това ли искаш?
Dimitar през 2014 написа:
Ами явно за някои индивиди това ще е най-подходящото решение . Тук от известно време такива неща наблюдавам в една от новите военни програми, където участваме, че направо ми се изправят косите и не мога да проумея как могат да допускат такива малоумности за неща, от които ще зависи живота на хиляди войници както и други важни неща свързани с воденето на военни действия .
От форума за програмисти
Private през 2016 написа:
> Авиоконструкторът Кели Джонсън – гений, който идва от бъдещето
Прикачени файлове:
Clarence “Kelly” Johnson.jpg
Clarence “Kelly” Johnson.jpg [ 44.02 KiB | Прегледано 2829 пъти ]

Той е изключително талантлив, сприхав, упорит, работохолик, човекът-институция. За него няма непостижими неща – измислил и построил едни от най-футуристичните, красиви, странни летящи машини, заради които поколения деца мечтаят и знаят, че като пораснат или ще летят, или ще правят самолети, а тези, които нямат таланта и способностите за това – просто ще ги обичат!

Неговите „деца” – U-2, SR-71 Blackbird, A-12, F-117 Nighthawk (по-известен като Стелт), P-38 Lightning, F-104 Starfighter, F-80 Shooting Star, F-94 Starfire, C-130 Hercules, C-140 JetStar, Electra, Constellation. Участва и в създаването на F-22 Raptor.
...
Кели Джонсън (Clarence Leonard „Kelly“ Johnson – 1910-1990) – американски авиоконструктор от шведски произход, за който Хал Хибард, шеф в Локхийд, казва: „Проклетият швед буквално може да вижда въздуха.”

Прикачени файлове:
Clarence “Kelly” Johnson with model.jpg
Clarence “Kelly” Johnson with model.jpg [ 103.98 KiB | Прегледано 2816 пъти ]

Заради изключителния си талант, креативност, размах на мисълта и въображението, изключителен професионализъм, започва бързо да расте в кариерата, докато става шеф на секретния отдел на Локхийд, намиращ се в Бърбенк, Калифорния – Отдел за перспективни разработки, популярен и като Skunk Works.
...
С необятен размах на мисълта и кадърен, печели 41 награди и отличия за постиженията си, а списание Week & Space Technology го класира 8-ми в Топ 100 на най-важните, най-интересните и най-влиятелните хора в света. Създал едни от най-прекрасните самолети, сякаш връщащ се от бъдещето, за да ни научи по-рано на важни неща, на които още не им е дошло времето, дар за света на авиацията и историята на човечеството – всичко това е великият Кларънс „Кели” Джонсън.
bird of prey през 2016 написа:
И в допълнение, 14-те правила на Кели Джонсън.

1. The Skunk Works manager must be delegated near complete control of his program in all aspects. He should report to a division president or higher.

2. Strong but small project offices must be provided both by the military and industry.

3. The number of people having any connection with the project must be restricted in an almost vicious manner. Use a small number of good people (10% to 25% compared to the so-called normal systems).

4. A very simple drawing and drawing release system with great flexibility for making changes must be provided.

5. There must be a minimum number of reports required, but important work must be recorded thoroughly.

6. There must be a monthly cost review covering not only what has been spent and committed but also projected costs to the conclusion of the program.

7. The contractor must be delegated and must assume more than normal responsibility to get good vendor bids for subcontract on the project. Commercial bid procedures are often better than military ones.

8. The inspection system as currently used by the Skunk Works, which has been approved by both the Air Force and Navy, meets the intent of existing military requirements and should be used on new projects. Push more basic inspection responsibility back to subcontractors and vendors. Don’t duplicate so much inspection.

9. The contractor must be delegated the authority to test his final product in flight. He can and must test it in the initial stages. If he doesn’t, he rapidly loses his competency to design other vehicles.

10. The specifications applying to the hardware, including rationale for each point, must be agreed upon well in advance of contracting.

11. Funding a program must be timely so that the contractor doesn’t have to keep running to the bank to support government projects.

12. There must be mutual trust between the military project organization and the contractor, and there must be very close cooperation and liaison on a day-to-day basis. This cuts down misunderstanding and correspondence to an absolute minimum.

13. Access by outsiders to the project and its personnel must be strictly controlled by appropriate security measures.

14. Because only a few people will be used in engineering and most other areas, ways must be provided to reward good performance by pay not based on the number of personnel supervised.

Kelly also had a unofficial 15th, 16th, and 17th rules, which he is known to have stated repeatedly to his subordinates:

15. Never do business with the Navy!

16. No reports longer than 20 pages or meetings with more than 15 people.

17. If it looks ugly, it will fly the same.
Private през 2016 написа:
17-то правило рулира (по писти и ливади :D ):

17. If it looks ugly, it will fly the same.
Извод, който май е ясен на всички, но хайде пак и от мен:

Ако искаш badass [военна] машина, дай цялата власт на инженерите, а не на счетоводителите и на мушмороците, фигуриращи в йерархичната стълба заради едните заплати и бонуси. :D

_________________
-= All our life, we are beta testers =-


Последна промяна Private на Вто Дек 17, 2019 12:41 am, променена общо 3 пъти



Пон Дек 16, 2019 11:37 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Сря Мар 22, 2006 2:25 am
Мнения: 6019
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
гледай ти митака какви смислени приказки е говорил преди да се захласне по лозунгите на тромпетчо....
както и да е, отдавна инженерите нямат думата, дори ако не слуша щото си разбира от работата го заменят с друг който може и да не разбира, ама за сметка на това послушно изпълнява всяка малоумщина спусната от меринджея работещ единствено за по-красиви числа в доклада за тримесечието


Пон Дек 16, 2019 11:45 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 8:22 am
Мнения: 1404
Местоположение: София
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
nik написа:
...за сметка на това послушно изпълнява всяка малоумщина спусната от меринджея работещ единствено за по-красиви числа в доклада за тримесечието
Това щото живеем в мирно време и всеки може да си чеше мъдите и да цоца безкрайно бюджета. Виж, ако завият сирените за въздушна опасност (не го пожелавам никому, разбира се, защото последствията са ужасни), тогава на преден план ще застанат нови машини като Кели Джонсън, ако все още има такива някъде из конструкторските отдели по всичките земни кълбета.

---------------------------------------------------------------

Private написа:
Тази история ми хареса и в общи линии разбрах сюжета, но ще се радвам ако някой с добро познаване на езика я преведе на български в името на общия кеф :D :

> The Ultimate Ground Speed Check - Tales from the Blackbird

Прикачени файлове:
SR-71.jpg
SR-71.jpg [ 104.67 KiB | Прегледано 2818 пъти ]

I don't know of any ludicrous speeding tickets so I can't participate in today's QOTD, but it did remind me of my favorite SR-71 story.

This is an expanded excerpt from Brian Schul's book Sled Driver : Flying the World's Fastest Jet. (which happens to be out of print and ludicrously expensive now, I wish I had bought a copy when I could have afforded it).

There were a lot of things we couldn't do in an SR-71, but we were the fastest guys on the block and loved reminding our fellow aviators of this fact. People often asked us if, because of this fact, it was fun to fly the jet. Fun would not be the first word I would use to describe flying this plane. Intense, maybe. Even cerebral. But there was one day in our Sled experience when we would have to say that it was pure fun to be the fastest guys out there, at least for a moment.

It occurred when Walt and I were flying our final training sortie. We needed 100 hours in the jet to complete our training and attain Mission Ready status. Somewhere over Colorado we had passed the century mark. We had made the turn in Arizona and the jet was performing flawlessly. My gauges were wired in the front seat and we were starting to feel pretty good about ourselves, not only because we would soon be flying real missions but because we had gained a great deal of confidence in the plane in the past ten months. Ripping across the barren deserts 80,000 feet below us, I could already see the coast of California from the Arizona border. I was, finally, after many humbling months of simulators and study, ahead of the jet.

I was beginning to feel a bit sorry for Walter in the back seat. There he was, with no really good view of the incredible sights before us, tasked with monitoring four different radios. This was good practice for him for when we began flying real missions, when a priority transmission from headquarters could be vital. It had been difficult, too, for me to relinquish control of the radios, as during my entire flying career I had controlled my own transmissions. But it was part of the division of duties in this plane and I had adjusted to it. I still insisted on talking on the radio while we were on the ground, however. Walt was so good at many things, but he couldn't match my expertise at sounding smooth on the radios, a skill that had been honed sharply with years in fighter squadrons where the slightest radio miscue was grounds for beheading. He understood that and allowed me that luxury.

Just to get a sense of what Walt had to contend with, I pulled the radio toggle switches and monitored the frequencies along with him. The predominant radio chatter was from Los Angeles Center, far below us, controlling daily traffic in their sector. While they had us on their scope (albeit briefly), we were in uncontrolled airspace and normally would not talk to them unless we needed to descend into their airspace.

We listened as the shaky voice of a lone Cessna pilot asked Center for a readout of his ground speed. Center replied: "November Charlie 175, I'm showing you at ninety knots on the ground."

Now the thing to understand about Center controllers, was that whether they were talking to a rookie pilot in a Cessna, or to Air Force One, they always spoke in the exact same, calm, deep, professional, tone that made one feel important. I referred to it as the " Houston Center voice." I have always felt that after years of seeing documentaries on this country's space program and listening to the calm and distinct voice of the Houston controllers, that all other controllers since then wanted to sound like that, and that they basically did. And it didn't matter what sector of the country we would be flying in, it always seemed like the same guy was talking. Over the years that tone of voice had become somewhat of a comforting sound to pilots everywhere. Conversely, over the years, pilots always wanted to ensure that, when transmitting, they sounded like Chuck Yeager, or at least like John Wayne. Better to die than sound bad on the radios.

Just moments after the Cessna's inquiry, a Twin Beech piped up on frequency, in a rather superior tone, asking for his ground speed. "I have you at one hundred and twenty-five knots of ground speed." Boy, I thought, the Beechcraft really must think he is dazzling his Cessna brethren. Then out of the blue, a navy F-18 pilot out of NAS Lemoore came up on frequency. You knew right away it was a Navy jock because he sounded very cool on the radios. "Center, Dusty 52 ground speed check". Before Center could reply, I'm thinking to myself, hey, Dusty 52 has a ground speed indicator in that million-dollar cockpit, so why is he asking Center for a readout? Then I got it, ol' Dusty here is making sure that every bug smasher from Mount Whitney to the Mojave knows what true speed is. He's the fastest dude in the valley today, and he just wants everyone to know how much fun he is having in his new Hornet. And the reply, always with that same, calm, voice, with more distinct alliteration than emotion: "Dusty 52, Center, we have you at 620 on the ground."

And I thought to myself, is this a ripe situation, or what? As my hand instinctively reached for the mic button, I had to remind myself that Walt was in control of the radios. Still, I thought, it must be done - in mere seconds we'll be out of the sector and the opportunity will be lost. That Hornet must die, and die now. I thought about all of our Sim training and how important it was that we developed well as a crew and knew that to jump in on the radios now would destroy the integrity of all that we had worked toward becoming. I was torn.

Somewhere, 13 miles above Arizona, there was a pilot screaming inside his space helmet. Then, I heard it. The click of the mic button from the back seat. That was the very moment that I knew Walter and I had become a crew. Very professionally, and with no emotion, Walter spoke: "Los Angeles Center, Aspen 20, can you give us a ground speed check?" There was no hesitation, and the replay came as if was an everyday request. "Aspen 20, I show you at one thousand eight hundred and forty-two knots, across the ground."

I think it was the forty-two knots that I liked the best, so accurate and proud was Center to deliver that information without hesitation, and you just knew he was smiling. But the precise point at which I knew that Walt and I were going to be really good friends for a long time was when he keyed the mic once again to say, in his most fighter-pilot-like voice: "Ah, Center, much thanks, we're showing closer to nineteen hundred on the money."

For a moment Walter was a god. And we finally heard a little crack in the armor of the Houston Center voice, when L.A.came back with, "Roger that Aspen, Your equipment is probably more accurate than ours. You boys have a good one."

It all had lasted for just moments, but in that short, memorable sprint across the southwest, the Navy had been flamed, all mortal airplanes on freq were forced to bow before the King of Speed, and more importantly, Walter and I had crossed the threshold of being a crew. A fine day's work. We never heard another transmission on that frequency all the way to the coast.

For just one day, it truly was fun being the fastest guys out there.
bird of prey написа:
Готово. :)
----------------------

Бързи и Яростни

Прикачени файлове:
SR-71 pilot in flight.jpg
SR-71 pilot in flight.jpg [ 141.41 KiB | Прегледано 2818 пъти ]

Имаше много неща, които не можехме да правим в SR-71, но пък бяхме най-бързите наоколо, и обичахме да напомняме на нашите колеги- авиатори за този факт. Хората често ни питаха дали това е причината полетите с тази машина да са толкова забавни. "Забавно" не е първата дума с която бих описал полетите с този самолет. Интензивно, може би. Интелектуално, дори. Но имаше един ден в нашето преживяване, за който трябва да кажем, че наистина беше забавно да сме най-бързи, макар и за кратко.

Това се случи, когато Уолт и аз изпълнявахме своята последна тренировъчна задача. Трябваха ни 100 часа в самолета, за да завършим обучението си и се сдобием с "Готов за мисия" статут. Някъде над Колорадо ние вече бяхме преминали тази граница. Вече бяхме завили над Аризона и самолетът се държеше безупречно. Постепенно започнахме да се чувстваме доста добре, не само защото съвсем скоро ще започнем да изпълняваме реални задачи, но и защото през последните 10 месеца придобихме огромна увереност в машината.

И докато прелитахме на 80 хиляди фита над безплодната пустиня, аз вече виждах бреговете на Калифорния, още от границата с Аризона. Аз бях- най-после, след много месеци прекарани в симулатори и обучение- овладял машината.

Започнах малко да съжалявам Уолтър. Той беше там, на задната седалка, без да има добър изглед към невероятните гледки пред нас, натоварен със задачата да следи работата на четири различни радиа. Това беше много добра практика за него, за момента в който ще започнем да изпълняваме истински мисии - когато приоритетно съобщение от щаба може да бъде жизненоважно. За мен също беше трудно да оставя контрола над радиото, защото през цялата ми кариера винаги аз съм се занимавал с тази задача. Но това беше част от своеобразното разделение на труда в този самолет, и аз трябваше да се нагодя към това. Все пак настоявах да говоря по радиото, докато сме на земята. Уолт беше добър в много неща, но така и не можа да достигне моята вещина в постигането на равен тон по радиото, умение усъвършенствано с годините в изтребителните ескадрили, където и най-малката грешка е повод да те обезглавят. Той разбираше това и ми позволяваше този лукс.

За да добия представа с какво трябва да се бори Уолт, започнах да превключвам и следя радиочестотите с него. По-голямата част от съобщенията идваха от Лос Анджелис Център, далеч под нас, управляващи трафика в техния сектор. Въпреки, че бяхме в техния обхват, ние летяхме в неконтролирано въздушно пространство, и обикновено не говорехме с тях, освен ако не е необходимо да се снижим в тяхното въздушно пространство.

Слушахме как самотен пилот на Чесна, с неуверен глас иска от РВД данни за своята земна скорост. "Новембър Чарли 175, скороста е Деветдесет кноти спрямо земята." Нещо, което трябва да се знае за контрольорите в РВД е, че независимо дали говореха на зелен пилот, или на Еър Форс 1, те винаги използваха един и същ спокоен, дълбок, професионален тон, който кара човек да се чувства важен. Аз го наричах "Гласа от центъра Хюстън". Винаги съм чувствал, след всичките години гледайки документални филми за космическата програма на тази страна, и слушайки спокойния и открояващ се глас на диспечерите от Хюстън, че всички техни колеги след тях са искали да звучат като тях, и те наистина го правеха. И нямаше значение над коя част от страната ще летим, винаги изглеждаше така, сякаш говореше един и същи човек. През годините този тон стана нещо като успокояващ звук за пилотите навсякъде. От друга страна пък, пилотите непременно се опитваха да звучат като Чък Йегър, или поне като Джон Уейн. По-добре да умреш, отколкото да звучиш зле по радиото.

Само мигове след справката на "Чесна"-та, на същата честота се появи Туин Бийч, който с надменен тон попита за своята наземна скорост. "Сто Двадесет и Пет кноти". Човече, помислих си, "Бийчкрафт"-а наистина трябва да си мисли че е издухал "Чесна"-та. И тогава, от нищото, пилот на Ф-18 от базата "Лиймор" изскочи на радио-канала. Веднага можеш да разбереш, че това е авиатор от флота, защото той звучеше много спокойно по радиото." Център, Дъсти 52, проверка на земната скорост." Преди РВД да може да отговори, аз си помислих: "Хей, Дъсти 52 има индикатор за земна скорост в този кокпит за един милион долара, тогава за какво пита Центъра? И тогава ми стана ясно, че стария Дъсти просто иска да бъде сигурен, че всеки таралясник, от Уитни до Мохаве, ще разбере какво е истинска скорост. Той е най-бързия в долината днес, и просто иска всеки да знае колко много той се забавлява в новичкия си "Хорнет" И отговорът, винаги с този познат, спокоен глас, с по-изразена алитерация, отколкото емоция: "Дъсти 52, Център, наблюдаваме ви с 620 спрямо земята."

В това време аз си мислех: "И това ако не е златна възможност?" Докато ръката ми инстинктивно посегна към бутона на микрофона, аз трябваше да напомня на самия себе си, че радиото е под контрола на Уолт. И все пак-мислех си аз,- това трябва да се направи, само след секунди ще бъдем извън сектора, и възможноста ще бъде загубена. Този "Хорнет" трябва да умре, и то сега. Спомних си за всички тренировки в симулатора, и колко е важно да се оформим като екипаж и знаех, че да скоча върху радиото означава да съсипя всичко това, за което бяхме работили. Разкъсвах се отвътре.

Някъде, 13 мили над Аризона, един пилот крещеше вътре в своя космически шлем. Тогава го чух. Щракването на бутона на микрофона от задната седалка. Това беше моментът, в който знаех, че Уолтър и аз сме станали екипаж. Изключително професионално и без емоция, Уолтър заговори: "Лос Анджелис Център, Аспен 20, можете ли да ни дадете данни за нашата земна скорост?" Нямаше никакво двоумене, и отговорът дойде, сякаш беше най-обикновено всекидневно питане. "Аспен 20, скороста е Хиляда Осемстотин Четиридесет и Две кноти, спрямо земята." Мисля, че това, което най-много ми хареса бяха тези "Четиридесет и Две кноти", толкова точен и горд беше диспечера да достави тази информация без колебание, а и вероятно с усмивка. Но точния момент, в който знаех, че Уолт и аз ще бъдем наистина добри приятели за много дълго време беше, когато той отново посегна към микрофона, за да съобщи с неговия най-добър "изтребителен" глас: "Ааа, Център, благодаря, при нас уредите показват близо Хиляда и Деветстотин (3500 км/ч)." За един миг, Уолтър беше Бог. А ние най-сетне чухме пукнатина в бронята на "Гласа от центъра Хюстън", когато от Ел Ей отвърнаха с "Разбрано Аспен, вашето оборудване вероятно е по-точно от нашето. Успех, момчета!" Всичко това траеше само няколко мига, но за този кратък, запомнящ се спринт през Югозапада, Флотът стана за смях, всички смъртни самолети на радио-честотата бяха принудени да се поклонят пред краля на скоростта, и още по-важно: Уолтър и аз бяхме преминали онзи праг, зад който вече сме "екипаж". Добра работа за един ден. Не чухме друго радиопредаване на тази честота през целия път към брега. Само за един ден наистина беше забавно да бъдем най-бързите.
Private написа:
Много благодаря за съдействието, сега е по-добре. \:D/ \:D/ \:D/

> Dryden 1997 Research Aircraft Fleet on Ramp - X-31, F-15 ACTIVE, SR-71, F-106, F-16XL Ship #2, X-38, Radio Controlled Mothership and X-36

Прикачени файлове:
Toys.jpg
Toys.jpg [ 71.83 KiB | Прегледано 2818 пъти ]

_________________
-= All our life, we are beta testers =-


Последна промяна Private на Вто Дек 17, 2019 12:36 am, променена общо 6 пъти



Пон Дек 16, 2019 11:54 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 28018
Местоположение: София
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
Ник, светът не е бинарен, а ти го приемаш като такъв. Причините са много, но според мен основната е влиянието на инвеститорите от една страна, разбирай акционерите, и на подходящата за виреене на паразити среда, която пък се стимулира най-вече от ляво клонящи политици.


Вто Дек 17, 2019 12:20 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 12, 2004 2:38 pm
Мнения: 9103
Местоположение: Chicago, IL
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
Много е трудно в днешно време да виреят организации в организацията като тази на Кели Джонсън. Нещата вече са толкова комплексни, че не е по силите дори на големи организации да правят всичко сами. Отделно за мен най-големите проблеми не са мениджърите или самите бизнеси а по-скоро идиотщините като политическата коректност, профсъюзите, социалните политики и т.н. Просто човек не може вече да говори свободно и да работи свободно щото винаги ще се появи някой, дето бил засегнат или дескриминиран. Просто педеращината е до небето и съответно всичко става супер неефективно. Преди просто не съм ги виждал толкова ясно тия неща или не съм им обръщал внимание. Сега се сблъсквам с тях почти всеки ден, затова и аз като Тони чакам големия ресет с нетърпение :). Отделно вече съм убеден, че въпреки че най-добрите мениджъри са все инженери, инженерите като цяло не са добри мениджъри и Кели Джонсън и другите като него са изключенията, които просто доказват правилото. Много фирми са опитвали и опитват да копират модела на Скънк Уоркс и почти всички се провалят. Просто инженерното мислене обикновено е обратно на бизнес мисленето и съответно вредно за бизнеса. Това го виждам в различна степен почти всеки ден и ако зависеше от мен щях да забраня инженери да стават мениджъри и да играят ролята на селс гайс въпреки че нещата, които харесвам най-много е да ходя при клиентите и да се опитвам да им продавам продуктите ни и смея да твърдя, че се справям по-добре от половината ни селс отдел взети заедно :)


Вто Дек 17, 2019 1:53 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Сря Мар 22, 2006 2:25 am
Мнения: 6019
Мнение Re: Boeing 737 Max 8
тони, нищо не е бинарно, просто търся корена на проблема, а не последствията
инженер да стане меринджей не е толкова голям проблем колкото масово некадърници и скатавки да ги слагат и за инженери и за меринджеи
тва че не е инженер и е сложен за меринджей не означава автоматично че има бизнес мислене
проблема е, че капацитета на населението не може да захрани прекалено раздутата индустрия, ако 5% се раждат и образоват до достатъчно умни и кадърни кадри за отговорните постове, и ако преди 20 години са стигали, сега не стигат, а масовата практика на много държави за занижаване на образованието допълнително намаля тоя процент, масовото глезене на децата от родителите също си казва думата, не искам да си мисля какви ще са новите меринджеи след 10-20 години, майка му ще го води на работа и ще вдига скандал на шефа що му дал толкова работа...
имаше и по-красноречива картинка ама и тая става....
https://i.pinimg.com/originals/a1/69/99 ... 19d9bf.jpg
а на фона на тази масова некадърност като сложим лошото възпитание и алчност в комбинация със слаб контрол и рядко някакви последствия - е такъв меринджей само тестове за сигурност чака...


Вто Дек 17, 2019 2:10 am
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 1008 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 68  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни