Автор |
Съобщение |
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10573 Местоположение: София
|
Re: Коли
Предполагам че не си даде труд да погледнеш конструкцията на двата вида двигатели за които споменах? Според теб каква е разликата?
|
Вто Яну 19, 2021 11:01 pm |
|
|
lcr
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm Мнения: 4379 Местоположение: София
|
Re: Коли
Ти спомена за този са кафезния ротор и за този с ротор с постоянни магнити. За тази разлика ли питаш?
|
Вто Яну 19, 2021 11:25 pm |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10573 Местоположение: София
|
Re: Коли
Струва ми се, че не четеш внимателно... Каква според теб е разликата между иновативния двигател на Мъск и стандартен, ретро AC servo двигател? Освен, че тоя на Мъск е новост, а дъртия двигател е ретро проза...
|
Вто Яну 19, 2021 11:38 pm |
|
|
bongo_x2
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Яну 20, 2009 10:54 pm Мнения: 11338 Местоположение: "Занзибар"
|
Re: Коли
Убу де, но смисълът в електричките никога не е бил да ходиш по-евтино надалеко, нито да се гъзариш с ускорения по светофарите. По-скоро да си закараш децата на училище и на връщане да напазариш от супера. А класиката е да закараш ковчега до гробищата...
|
Вто Яну 19, 2021 11:42 pm |
|
|
lcr
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm Мнения: 4379 Местоположение: София
|
Re: Коли
ретро AC servo двигатели съществуват няколко вида. Съществуват такива с постоянни магнити в ротора или без такива. Така че аз все още не разбирам, с кое точно искаш да сравнявам "двигателя на Мъск". Кавичките ги поставям за да ти обърна внимание върху факта, че този израз го използваш ти. Преди да ми попетиш, че не чета внимателно, би било далеч по-лесно да си формулираш въпросите в прав текст.
|
Вто Яну 19, 2021 11:53 pm |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10573 Местоположение: София
|
Re: Коли
Ами формулирал съм го съвсем ясно - кое е иновативното?
|
Вто Яну 19, 2021 11:58 pm |
|
|
lcr
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm Мнения: 4379 Местоположение: София
|
Re: Коли
Иновативното е в това, че използва комбинация от двете (синхронен реактивен двигател + постоянни магнити), което е най-доброто, познато до момента, що се касае до конкретното приложение. А именно да притежава едновременно голям въртящ момент при ниски скорости и относително ниски загуби при високи. Никъде не съм казал, че той го е измислил. Просто се отказва от кафезните ротори и ги заменя с по-доброто.
|
Сря Яну 20, 2021 12:05 am |
|
|
Реконструктор
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am Мнения: 7878 Местоположение: София
|
Re: Коли
Ами реално може да бъде по-евтино - в софийските задръствания примерно. Преди 15 години с бате Тони си фантазирахме за един такъв проект - малка градска количка от калибъра на Лупо/Туинго и т.н. с не повече от 30 KW, ограничен пробег макс. 50 км и високоефективна рекуперация към суперкондензатори. Би било доста евтин транспорт до офиса и обратно. Подобен проект, с достатъчно добър маркетинг, би имал нелош пазарен успех, според мен. I-MiEV е най-близо до тая концепция, но все пак е излишно мощен. И прекалено скъп.
|
Сря Яну 20, 2021 12:08 am |
|
|
lcr
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm Мнения: 4379 Местоположение: София
|
Re: Коли
При теслите се ползва и друго интересно решение. Когато трябва да се подгрее батерията, умишлено се намалява КПД - то на управлението на моторите и получената заради това топлина в статорите, се пренася от охладителната течност до батерията. Все си мислех, че за целта би трябвало да се ползва, ако не нагреватели, то термопомпа, но очевидно, конструкторите са имали своите съображения.
|
Сря Яну 20, 2021 12:30 am |
|
|
ToHu
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm Мнения: 27949 Местоположение: София
|
Re: Коли
Абе като цяло електромобила за градски условия има своите предимства, обаче някак не се връзва с манталитета на ползвателите. Те такива тикви като мен никога няма да се качат в сапунерка с 5 квт мотор и пробег от 50-100 км. Иначе всякак е по ефективно, на практика две такива сапунерки ще зав,ат по-малко място от един нормален седн, за сув да не говорим, та дори мъжа и жената да са с по една, и да паркират на един паркинг дори и от тая гледна точка ще е по-ефикасно. Може да работи като персонален градски трнспорт, е.т. може да отидеш до рбота, да напазаруваш, да вземеш детето от училище ...да ама потребителя трябва да се пречупи. Такова нещо много трудно може да е красиво, за да се използва ефективно обема трябва да е грозно или хич да не прилича на кола. Ся идва въпроса със безопасността, ама като ще се движи макс със 60 не е чак толкова страшно, особеннно като разпределиш масата в обема точковите натоварвания рязко намаляват ...ама ..някой трябва и да го купи.
|
Сря Яну 20, 2021 1:42 am |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10573 Местоположение: София
|
Re: Коли
Синхронен какъв двигател? Тоя завиден пробег от 50 км. ще спадне драстично като виснеш в няколко задръствания при температури каквито гледахме преди няколко дена. Че топлото при електричките май не беше бонус, а скъпа като енергиен ресурс екстра. Разбира се можеш да спестиш няколко киловат-часа като шофираш с ушанка, ръкавици и чистачка за прозорци - за забърсване конденза...
|
Сря Яну 20, 2021 10:40 am |
|
|
lcr
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm Мнения: 4379 Местоположение: София
|
Re: Коли
|
Сря Яну 20, 2021 11:04 am |
|
|
gicho
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Мар 13, 2006 12:59 pm Мнения: 3855 Местоположение: Габрово
|
Re: Коли
За два дена в годината не е проблем - аз бих предложил на пазара "plug-in парно" - като на ЗАЗ-ката, ама за да сме грийн може да е на "био"-етанол Разбира се, щя трябва да се кихме на Илон да даде да се боднем в бот-нет-а им за да може клиента да го пали от телФона наранина. Може и под наем да ги давам - висят си като прани гащи на "суперстанциите" - който иска си грабва една и после я връща (ако иска де, депозит 2К долара и наем $50/час). После ще развия бизнеса - освен "парна", ще има и закачалки с "plug in range extender"-и - руската идея за бензиново генераторче в багажника. "Няма място на зареждащата станция до Вас? Ние ще ви помогнем - дърпате стартера и оставяте да пърполи 8 часа на супер-еко-био-етанол". А може и комбо - хем генерира ток, хем затопля колата - там вече ще ги разцепим... А пък те ще си мислят че карат електромобил (което ще е вярно за останалите 363 дни в годината). Или за 365, ако са малко по- наюг. Или ако изчакат малко глобалното затопляне - ще броим наобратно - тая година 2 дни, след 10 години един ден, после ще се радваме ако изобщо има отрицателнни температури и сняг. Малко по-сериозно ако погледнем - вебасто и еберсбахер бая кинти направиха от отопление на коли с ДВГ. Макар че там далеч по-смислено е другото - от механичната енергия на мАторЯ да се прави топлинна - дали през мощен алтернатор и нагреватели, дали чрез компресор и термопомпа, дали чрез въртене на "бъркалки" в гъста смес да се стопля от триенето (това не съм го виждал на живо, но тойотите имали такива - мисля че първите авенсиси). Май някакъв "силикон" твърдят че има вътре.
|
Чет Яну 21, 2021 9:41 am |
|
|
bongo_x2
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Яну 20, 2009 10:54 pm Мнения: 11338 Местоположение: "Занзибар"
|
Re: Коли
Да бе, изгъзици! За 50лв си решаваш проблема
|
Чет Яну 21, 2021 12:18 pm |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10573 Местоположение: София
|
Re: Коли
И един меджик моп за да попиваш реките стичащи се от стъклата и си готов. А и ще бъдеш атракция на пътя... Редакция: За топлото в електричките казахме по-нагоре. А какво ще стане ако трябва едновременно да се пусне и топло и компресора на климатика за изсушаване на въздуха? Май бутане или прибиране "на въже" са единствените алтернативи...
|
Чет Яну 21, 2021 12:35 pm |
|
|