Виж темите без отговор | Виж активните теми
Дата и час: Чет Апр 18, 2024 7:40 am
Автор |
Съобщение |
ilkor
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Мар 31, 2009 9:25 am Мнения: 1391
|
Re: Коли
Ами там е написано, а бях го чел и другаде че печалбата на Тесла идва от продаването на квоти за вредни емисии на други компании произвеждащи автомобили. Без тях щеше отново да е загуба.
|
Вто Яну 19, 2021 3:36 pm |
|
|
palavrov
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Окт 11, 2011 10:53 pm Мнения: 4194 Местоположение: Brussels / Пловдив
|
Re: Коли
То така, ама спекулативната момента пазарна цена на Тесла е колкото на следващите 7-8 по капитализация събрани заедно. Явно освен качеството на колите има значение и разбутването на индустрията, че както Форд е казал навремето, че ако зависи от хората ще искат по бързи коне и каруци, така и ако зависи от досегашните марки кой знае каква иновация в колите няма да има. Най много да сменят стрелките с ЛЦД. А в Теслата 20 и кусур инчов тъч със шарении, анимации, навигации, опции и т.н. т.е. изглежда модерно и ново. И това още преди 10-на години. Доколко има смисъл е съвсем друг въпрос, но фактът е, че пазара го одобрява, конкуренцията ги копира.
_________________ Мразя да мразя ...
|
Вто Яну 19, 2021 3:57 pm |
|
|
Реконструктор
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am Мнения: 7884 Местоположение: София
|
Re: Коли
Не знам що всяка критика към всичко, свързано с Америка, се приема на нож и като русофилия. Яко са ви промили мозъците, ама аз нищо не мога да направя. Освен Тесла има една камара азиатски, европейски и дори американски производители на електромобили. Тесла се купува не заради качествата си, ами заради снобария и идолопоклонничество. Както правилно си го определил, "Ябълката на автомобилите".
|
Вто Яну 19, 2021 4:32 pm |
|
|
bongo_x2
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Яну 20, 2009 10:54 pm Мнения: 11338 Местоположение: "Занзибар"
|
Re: Коли
Да, ама истерията около курамувируса ще обърка доста сметки и кризата все още се крие. То комповете на старо почнаха да изчезват, да видим колко ще са навити на кола, дето смяната на носач струва една нова Дачиа.
А, Рек писал: ми бъзик да става, бе!
|
Вто Яну 19, 2021 4:34 pm |
|
|
ToHu
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm Мнения: 27994 Местоположение: София
|
Re: Коли
Не съм се интересувал какво влиза в оценката на теслата, предполагам и завода за батерии, а той според мен, на пазара струва повече от автомобилната им фабрика, чисто като инвеститорски интерес. Иначе кой ги купува тия теслИ, като гледам вече доста народ ги кара, не знам дали е снобария, дали е нещо друго ... за къв кур ми е в колата 20 и куср инчов тъч ? къде тук е иновацията ? Тъчове в колите има много отдавна, нашата дърта акура дето е 2005 е с тъч, пък тъчове има от преди това, ама защо трябва да е 20" ? Къде са иновациите при тесла, че нещо не се сещам ? Задвижването е съвсем тривиално, такива колички балканкар произвеждаше в средата на миналият век. Какво им е иновативното в батериите, бичат стандартни елементи, сега напоследък решиха да оптимизират малко обем/маса отношението и получиха още една две екстри, не го имам за иновация, и не е ясно до колко пръст в тая цялата оптимизация няма Панасоник. Да кажеш че автопилота им е иновативен, айде може да мине, въпреки че Ауди показваха коли които сами се паркират преди 15 години, а разработки в тая област и експерименти се правят много преди тесла да се захване. реално и това при тях, както всичко останало е чуждо know how, те просто го събират за да получат въпросният сбирщайн. Не подценявам труда който са вложили за да накарат тоя сбирщайн да се движи и да мяза на нещо, както и усилията да го вкарат в производство, защото и това не е лесна задача, но до тук нищо велико и иновативно няма. Разбирам да струваше 1/3 от нормална кола, или пък да имаше поне едо нещо което да кажеш ихааа, а то ни дизайна им е нещо особено, за интериорния няма да говорим, нито материалите, нито технологията .... тая фирма трябваше да е отдавна фалирала, как получава такава пазарна оценка дори не искам и да се замислям.
|
Вто Яну 19, 2021 7:18 pm |
|
|
Cekins
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 11:02 am Мнения: 8888 Местоположение: Разград
|
Re: Коли
Бонго - бъркаш - смяната на носач на Дачия струва колкото една кола втора употреба Евтините Дачии са мит. Дачия която е евтина малко трудно може да се нарече съвременен автомобил а е горе долу на нивото на Лада петичка. А и трудно може да се нарече и евтина. Плюете ги теслите, ама за сега май няма кола дето поне да достигне техния пробег с едно зареждане. Преди няколко седмици попаднах на едно тестване на европейски електрички - Up, Рено, Пежо, Корса и Mini. Не помня имаше ли други - максимума беше около 230 км. при това беше 90% от това което се твърди че може. И караха само по магистрала (Май М1 щото някой спряха в Милтън Кийнс). Корсата и Пежото на практика бяха еднакви - имаха само някакви разлики в дизайна и изкараха почти еднаква дистанция с разлика 10-тина км. Е да, ще кажете сега, че това са малки коли. Да де ама и големи май няма дето да имат пробега на теслите. И това при положение че капацитета на батериите на теслите е доста под възможния от пакета. Може и да е от стандартни батерии и да не е оптимално, но пак постигат пробег.
|
Вто Яну 19, 2021 7:37 pm |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10606 Местоположение: София
|
Re: Коли
Електромобили има от много време. Или поне някакви опити за такива... Тесла, като компания ме кефи за две неща: 1. Показа на света, че електромобилът може да има относително приемлив дизайн, и да прилича на нормален автомобил, а не на киликанзер. За справка Chevrolet EV1 и другите подобни на него изчадия. 2. Ритна големите производители по глезените, и успя да ги изкара от летрагията. Което вероятно ще му се върне тъпкано когато и те изкарат EV продукти на пазара, но това не е толкова важно. Да се оправя...
|
Вто Яну 19, 2021 8:45 pm |
|
|
lcr
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm Мнения: 4379 Местоположение: София
|
Re: Коли
Тесла, не е като да нямат иновации. Достатъчно е да се спомене построяването на собствена мрежа от зареждачки. Посочваш станцията на която възнамераваш да зареждаш и нещото изчислява времето след което ще пристигнеш и започва да кондиционира батерията за да се получи оптимален заряд. Отделно - отказа от индукционни двигатели и прехода към постоянни магнити, като същевременно конструкцията им е променена за да се избегнат топлинните загуби при високи скорости на въртене.
Изобщо - Мъск доказа, че мисли доста по инак от масата. Не само в автомобилостроенето.
|
Вто Яну 19, 2021 8:53 pm |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10606 Местоположение: София
|
Re: Коли
Ъъъ, такива двигатели има от десетилетия. От няколко вата до десетки киловата. На практика всеки DC бръшлес и AC серво е такъв.
|
Вто Яну 19, 2021 9:08 pm |
|
|
lcr
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm Мнения: 4379 Местоположение: София
|
Re: Коли
Точно такива, няма. Основен недостатък на тези за които говориш е паразитната индукция при високи скорости и респективно - топлинните загуби. https://www.youtube.com/watch?v=esUb7Zy5Oio
|
Вто Яну 19, 2021 9:13 pm |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10606 Местоположение: София
|
Re: Коли
Прехвърлих видеото по диагонал. В клипа обясняват каква иновация било роторът да е с постоянен магнит, а не кафезен. Последното пък е класически променливотоков асинхронен двигател и няма общо с това което споменах... Та, казаното по-горе продължава да е актуално. Двата изброени от мен типа двигатели са точно такива - с ротор с постоянен магнит. Разбира се те са антична технология и не могат да се сравнят с иновацията на Тесла - двигател с ротор с постоянен магнит.
|
Вто Яну 19, 2021 9:22 pm |
|
|
lcr
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm Мнения: 4379 Местоположение: София
|
Re: Коли
Ако не го беше гледал по диагонал, щеше да си разбрал и основната идея.
|
Вто Яну 19, 2021 9:30 pm |
|
|
ilkor
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Мар 31, 2009 9:25 am Мнения: 1391
|
Re: Коли
Точно същите двигатели се произвеждат години преди да съществува Tesla.
|
Вто Яну 19, 2021 9:35 pm |
|
|
palavrov
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Окт 11, 2011 10:53 pm Мнения: 4194 Местоположение: Brussels / Пловдив
|
Re: Коли
Тони, има голяма разлика между това да има иновация и това хората да си мислят, че има. Горе долу същото като разликата между стойността на парите и вярата на хората в тяхната стойност. Едни хартийки, ама се харчат.
_________________ Мразя да мразя ...
|
Вто Яну 19, 2021 9:46 pm |
|
|
lcr
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm Мнения: 4379 Местоположение: София
|
Re: Коли
Ако трябва да сме коректни, Мъск не е измислил нито лазера, нито ниската орбита. Само дето се е сетил, че комбинацията от двете, ще вдигне скоростта на предаване на данни на далечни разстояния, сравнено с традиционната оптика , с едни 77%. В това се състои иновативното мислене. То не трябва да се бърка с откривателството.
|
Вто Яну 19, 2021 9:55 pm |
|
|
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|