Виж темите без отговор | Виж активните теми
Дата и час: Чет Апр 25, 2024 6:41 am
Автор |
Съобщение |
syscop
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 8:39 pm Мнения: 1972
|
Re: Автомобилите ...
И как точно ще стане този номер - вдигаш 200, трябва да спреш и батерията е 100% ? Направо перпетуум мобиле се получава...
_________________ Определянето стойността на дадена величина се нарича ИЗМЕРВАНЕ!
|
Сря Яну 08, 2020 8:21 pm |
|
|
Bai Ui
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Ное 06, 2018 4:18 pm Мнения: 1228
|
Re: Автомобилите ...
ами не само, времето на спиране е кратко и не стига да възбуди химическия процес в батерията, камо ли да върне обратно някаква енергия, обикновенно се използват кондензатори, които се разреждат обртно в двигателите при ускоряване. Същата работа е и с електромагнитните амортисьори.
|
Сря Яну 08, 2020 8:44 pm |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10622 Местоположение: София
|
Re: Автомобилите ...
Модерните електрични на "целата газ" и когато се карат с над 200км/ч не харчат енергия. Напротив, те генерират такава от етера и от торсионното поле което са усукали с ускорението си. Затова и са с такива спирачки - че иначе нема кой да ги удържи на паркинага.
|
Сря Яну 08, 2020 8:44 pm |
|
|
Bai Ui
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Ное 06, 2018 4:18 pm Мнения: 1228
|
Re: Автомобилите ...
Е тука вече разбрах че нито от компоти разбираТЕ нито от компютри, ама карайТЕ да върви лафа да става
|
Сря Яну 08, 2020 8:48 pm |
|
|
miro_atc
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm Мнения: 10376 Местоположение: Добрич
|
Re: Автомобилите ...
Доколкото знам спирачките се тестват при пълна газ Все пак ако по някаква причина съединителя откаже да отлепи или шофьора се паникьоса, колата трябва да спре. Сещам се за един колега дето го учех че автомат се кара с един крак, ама той не та не, с двата му било по-удобно. Само че колата беше много умна и като усети и двата педала натиснати ни хвърляше на предния джам. Няколко пъти така и се научи
|
Сря Яну 08, 2020 8:52 pm |
|
|
bongo_x2
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Яну 20, 2009 10:54 pm Мнения: 11338 Местоположение: "Занзибар"
|
Re: Автомобилите ...
Ннам, аз от времето на москвича твърдя, че двигателят може да не е мнооо у ред, но спирачките - задължително! Ще разчитам аз на батерийки...
Последна промяна bongo_x2 на Сря Яну 08, 2020 9:00 pm, променена общо 1 път
|
Сря Яну 08, 2020 8:59 pm |
|
|
Bai Ui
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Ное 06, 2018 4:18 pm Мнения: 1228
|
Re: Автомобилите ...
Жена ми така кара автомат та сега не смее да подкара нормална кола. Между другото автоматичната кутия на фолксваген DSG има един режим, който се нарича launch control - с левият крак натискаш спирачката а с десният газта до ламарината, двигателя се форсира до около 3-4 хиляди оборота и при отпускане на спирачката колата се ускорява до максимума.
|
Сря Яну 08, 2020 8:59 pm |
|
|
Dimitar
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пет Ное 12, 2004 2:38 pm Мнения: 9103 Местоположение: Chicago, IL
|
Re: Автомобилите ...
Не можеш да вдигнеш 200 и да си стоиш на 100% заредна батерия - въпроса естествено беше идиализиран. Реалността е, че колко енергия и колко бързо можеш да вкараш в една Li-Ion батерия зависи доста от нивото на стейт ъф чарджа и също на температурата на батерията. Ще ти дам малък пример - Li-Ion батерии дето тестваме почти всеки ден с нашите алтернатори ако са на стайна температура мога да ги зареждам с около 400 ампера, ако са на 50 градуса мога да ги зареждам само с 10 ампера иначе се изключват. Същото става и колкото повече се доближавам до -20 градуса, а като мина под -25 градуса и не мога и 1 ампер вече да вкарам в тях. Ако са на 10% SOC и при стайна температура мога да им засиля 400-я ампера, но ако са на 90% и при стайна температура няма начин да им вкарам 400 ампера ако стоя на 28 волта, трябва да ида на над 30 волта, ама пък тогава батерията ще се изключи от DC шината, заради големия пиков ток и високото напрежение. Друг тест дето правим е да направя лоад дъмп примерно от 400 до 20 ампера, който да предисзвика волтидж спайк (обикновено до към 50 волта) и да тестваме как батерията го абсорбира. Ами напълно според очакванията при по-нисък SOC го абсорбира доста по-добре от колкото при по-висок. Много хора забравят че Li-Ion батерии не са като оловните акумулатори. Това са повече електронни устройства с всичките им предимства и недостатъци от колкото прости акумулатори. Въпреки, че и оловен акумулатор може да поеме различна енергия в различните си стемени на зареденост. Друг проблем е ако разсейваш енергията в някакво друго устройство, дето я превръща в топлина примерно резистори. Смятан за ненужно да обяснявам тука как всеки резистор се дерейтва с покачване на температурата му и ако при стайна можеш да разсееш примерно 1 ват при 100 градуса можеш само половин или по-малко, а ако спра аварийно с такъв резистор 10 пъти за една минута и може защитат на резистора да го изключи напълно, за да не изгори. Та с две думи, това което иска да кажа е, че спирането базирано на рекупериране на енергията не е с гарантиран пърформънс и в определени ситуации даже може да е напълно невъзможно. В следствие на това си е нужен запас в истинските спирачки, защото ако трябва да спреш аварийно трябва да можеш да го правиш в 100% от ситуациите иначе аз лично няма да си купя кола, която не може да го прави - за вас не знам . А и също, дето Миро спомена - трябва да може да се спира с натиснат до дупка педал на газта . Та толкова за това колко разбираме от компютри и компоти .
|
Сря Яну 08, 2020 9:27 pm |
|
|
Bai Ui
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Ное 06, 2018 4:18 pm Мнения: 1228
|
Re: Автомобилите ...
ВИЕ с тези протекшъни на резистори и батерии за грейсфул фейлиъ не сте ли чували, нищо чудно че ви дропват самолетите като круши
|
Сря Яну 08, 2020 9:36 pm |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10622 Местоположение: София
|
Re: Автомобилите ...
Нема, нема и току се подкарате и се сдъФчете... Не съм казал че написаното от мен непременно е най-правилното решение. Размишлявах си на глас - на това Сони не са ли му големи спирачките като за електромобил който би трябвало да разполага и с алтернативен начин за намаляване на скоростта, и то значително по-добре от автомобил с ДВГ.
|
Сря Яну 08, 2020 9:51 pm |
|
|
Dimitar
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пет Ное 12, 2004 2:38 pm Мнения: 9103 Местоположение: Chicago, IL
|
Re: Автомобилите ...
Ицо - да, и съответно казахме че сонито е 536 коня, което обяснява нещата.
|
Сря Яну 08, 2020 9:55 pm |
|
|
Bai Ui
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Ное 06, 2018 4:18 pm Мнения: 1228
|
Re: Автомобилите ...
544 ако трябва да бъдем точни
|
Сря Яну 08, 2020 10:12 pm |
|
|
Dimitar
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пет Ное 12, 2004 2:38 pm Мнения: 9103 Местоположение: Chicago, IL
|
Re: Автомобилите ...
Там дето аз четох пишеше 536 ама това е щото американските коне са по-мощни от европейските, а ти явно гледаш европейските. 100kW са 134 американски коня срещу 136 европейски магарета . Демек при 400kW разликата е точно 8, т.е. бяхме си точни и преди ти да искаш да сме точни .
|
Сря Яну 08, 2020 11:05 pm |
|
|
Bai Ui
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Ное 06, 2018 4:18 pm Мнения: 1228
|
Re: Автомобилите ...
Сега си конфидънт като го сметна, ама не беше много сайънтифик да цитираш стейтмънт на брийф артикъл на ars(e)technica. Те не случайно Сони са анонсирали мощността в kW.
|
Сря Яну 08, 2020 11:26 pm |
|
|
Dimitar
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пет Ное 12, 2004 2:38 pm Мнения: 9103 Местоположение: Chicago, IL
|
Re: Автомобилите ...
Нищо не съм смятъл - видях го тук като търсих какви са и параметрите (това беше първото, дето гугъла ми показа): https://ww.electrek.co/2020/01/06/okay- ... -now/#aprdТи верно ли сега ще вървиш след всеки мой пост да ми проверяваш цифрите, дето цитирах и то само щото ти се изсмях на глупавото твърдение, че батериите за джойстици били като тези за колите?
|
Чет Яну 09, 2020 12:38 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|