Отговори на тема  [ 28 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Проблем с хладилен влагоуловител 
Автор Съобщение
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 20, 2009 10:54 pm
Мнения: 11338
Местоположение: "Занзибар"
Мнение Re: Проблем с хладилен влагоуловител
То това с непонасянето на честото превключване пак е свързано с налягането, не със самия компресор.

Ся, да си призная чеСно: чел-недочел си помислих, че става дума за приставка в хладилник :oops:
Идеята на влагоуловителя е да поддържа нЕк'ви градуси по-студено (точка на оросяване), а фърчилаторът да не работи на големи обороти, че да не издуха влагата.
Значи някой датчик се е сбръчкал, ннам дали има за влага, за околната температура едва ли, остава този на изпарителя (влязла влага?).

ПС: работих в сервиз в който само аз не бях хладилен техник, че затова ги приказвам...


Пет Фев 07, 2020 3:15 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am
Мнения: 10573
Местоположение: София
Мнение Re: Проблем с хладилен влагоуловител
bongo_x2 написа:
То това с непонасянето на честото превключване пак е свързано с налягането, не със самия компресор...

Свързано е и с налягането, и с двигателя. При пускане протичат доста по-големи тоци от номиналните. Като започнеш да си играеш с често ON / OFF, двигателят загрява.
Тествано в редакцията, с компресор от климатик изпълняващ ролята на вакуум помпа...


Пет Фев 07, 2020 3:48 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm
Мнения: 10356
Местоположение: Добрич
Мнение Re: Проблем с хладилен влагоуловител
itso.t написа:
Промяната на оборотите не е много голяма, и би могла да остане незабелязана.


Възможно е...

Въпросът е доколко е смислено като техническо решение. Това, което трябва да прави абсорбатора е видимо от следната картинка:

Изображение

При дадена текуща температура и влажност, трябва да слезеш под точката на оросяване... Очевидно има два варианта да регулираш температурата на радиатора. Единият е да регулираш колко да се охлажда от фреона, другият е да регулираш колко да се затопля от околния въздух.
В идеалния случай и двата метода се ползват едновременно, както е при съвременните климатици. Но като диапазон фреонът дава много по-широки граници, отколкото финтилатора. А видно от горната графика има нужда от широки граници. Има ситуации в които водата си кондензира и без абсорбатор то и затова основно се ползва тоя уред - да те изкара от тая ситуация. От друга страна има ситуации в които се иска сериозно охлаждане.
С обдухване не можеш да постигнеш това, защото:
1) За да има ефект в цялото помещение не трябва да падаш под определено духане.
2) Не може и да духаш много, щото маркетинга иска от теб да не вдигаш шум над определени децибели.
3) Освен че имаш мин и макс, не може и разликата между тях да е много голяма, защото волометричната ефективност заминава на кино.

С други думи мисля, че разумно вариране е в рамките на +/- 50% от номиналния дебит. Това обаче не е достатъчно като диапазон. За пълно регулиране ще се наложи и игра с компресора. Така че управлението на компресора е задължително според мен, а пък на финтилатора е опционално. Няма лошо ако се имплементира, макар че от 3 евтини уреда дето имам наблюдения и при 3-та имат само по две степени и те се избират с копче.


Пет Фев 07, 2020 3:50 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am
Мнения: 10573
Местоположение: София
Мнение Re: Проблем с хладилен влагоуловител
Хм, с последното си писание ме накара да се позамисля. Възможно е в джаджата да има и TRW клапан.


Пет Фев 07, 2020 4:00 pm
Профил
Ранг: Популярен
Ранг: Популярен

Регистриран на: Чет Яну 19, 2012 10:06 pm
Мнения: 362
Мнение Re: Проблем с хладилен влагоуловител
itso.t написа:
bongo_x2 написа:
То това с непонасянето на честото превключване пак е свързано с налягането, не със самия компресор...

Свързано е и с налягането, и с двигателя. При пускане протичат доста по-големи тоци от номиналните. Като започнеш да си играеш с често ON / OFF, двигателят загрява.
Тествано в редакцията, с компресор от климатик изпълняващ ролята на вакуум помпа...




... свързано е с това ,че картера е пълен с масло и при работата фреона движещ се във тръбите със висока скорост увлича нагоре част от маслото ... та ЗА ДА НЕ ТРЪГВА СЪС СУХ КАРТЕР ... изчаква да се окапе маслото !

_________________
Първата жертва на войната пада ... Истината !


Пет Фев 07, 2020 7:11 pm
Профил ICQ WWW
Ранг: Почетен член
Ранг: Почетен член
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 19, 2008 6:26 pm
Мнения: 607
Мнение Re: Проблем с хладилен влагоуловител
Започни първо със смяната на всички електролити. След това смени синия висиковолтов 1uF кондензатор ... ако ти се мери капацитета му, обикновенно намалява и около 400 nF започват проблемите. Измии платката с нещо. Аз мия отдолу с четка и коресилин а отгоре по внимателно с пластмасовите части пак с коресилин. И след това започваш с ремонта. Преглеждаш за спойки, датчиците, мериш транзисторите свалени. После проверяваш за прекъснали съпротивления, случва се. И ако не излезе нещо се съмняваш процесора. Дефроста на повечето ширпоитреба и хлладилници е с таймер в процесора, и когато спира захранването, понякога се объркват. Вероятно дефроста ти е с обдухване със топъл въздух от помещението, при спрял компресор. Не знаеш в момента какво чака контролера и защо е заседнал там. Провери и микретата на водосъдържателя ... И ако удариш на камък го засилваш към кофата за боклук.
Не съм се занимавал с подобно чудо, но общо взето е това.
Успех.

_________________
Вниманиене съмвишист....ИЙ.


Съб Фев 08, 2020 6:44 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Вто Юни 07, 2005 5:20 pm
Мнения: 3212
Мнение Re: Проблем с хладилен влагоуловител
petko_sz написа:
itso.t написа:
bongo_x2 написа:
То това с непонасянето на честото превключване пак е свързано с налягането, не със самия компресор...

Свързано е и с налягането, и с двигателя. При пускане протичат доста по-големи тоци от номиналните. Като започнеш да си играеш с често ON / OFF, двигателят загрява.
Тествано в редакцията, с компресор от климатик изпълняващ ролята на вакуум помпа...


... свързано е с това ,че картера е пълен с масло и при работата фреона движещ се във тръбите със висока скорост увлича нагоре част от маслото ... та ЗА ДА НЕ ТРЪГВА СЪС СУХ КАРТЕР ... изчаква да се окапе маслото !


Едва ли. Маслото е най-малкия проблем. Още повече че дали ще тръгне при сух картер и дали ще работи при сух картер (както казваш) няма особена разлика.
Просто ако не се спази паузата между два работни цикъла компресора изобщо не може да развърти (заради налягането) и стартовата намотка може да изгори. Тествано - безотказно отказват да завъртят. Затова всички хладилни компресори (поне домашните) си имат термо изключвател, който изключва захранването ако стартовата намотка е пуснато по-дълго време.
Много често тая ситуация възниква при спиране на тока за кратко.

Ако не вярваш - тествай. Сигурен съм че си имаш хладилник.

Между другото моите родители имат някакъв Зил. Е тоя хладилник изобщо не го бърка - стартира веднага при всякакви условия.


Пон Фев 10, 2020 11:47 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27949
Местоположение: София
Мнение Re: Проблем с хладилен влагоуловител
За твоят не знам, имам опит с индустриални такива, и такива за сървърни, които са май обикновени офис влагоуловители. При индустриалните, които всъщност са изсушитлеи на въздух, машините работят 24/7 непрекъснато, в смисъл в непрекъснат цикъл на сушене, едва ли компресора има лукса да си почива много.
В няколко сървърни сме слагали, вкл. и в едно от нашите, също работи 24/7, не е спирал от години, по-точно от 10 години, спира само като няма ток. До момента не съм го видял да не работи, може да си почива чат пат, въпреки че помещението е малко и спре ли да работи влажността бързо се променя, а тя се следи и алармира.
Та едва ли е от честото вкл./изкл/чване ако е правено за влагоуловител. По скоро я пусков кондензатор, я нещо по управлението.


Пон Фев 10, 2020 12:15 pm
Профил
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 07, 2010 7:47 pm
Мнения: 239
Местоположение: София
Мнение Re: Проблем с хладилен влагоуловител
Нямах време предния уикенд, занимавах се с чисто програмистка работа - мазилка и шпакловка. То за това и ползвам влагоуловителя, да ми изсуши стените докато правя ремонта. Пусковия кондензатор не е проблем, защото компресора тръгва и замръзва. 99% е управлението, първо ще тествам темп. сензор с един 10к потенц, в краен случай си мисля да му нахакам едно тъпо ардуино да го командори. Не знам принципа точно на действие, ама си мисля нещо такова: пускам компресора докато сензора отчете около 0 градуса (предполагам скрежтта толкова ще е някъде), и спирам компресора докато се отопи, и пак така. През цялото време вентилатора си върти.


Сря Фев 12, 2020 9:12 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 20, 2009 10:54 pm
Мнения: 11338
Местоположение: "Занзибар"
Мнение Re: Проблем с хладилен влагоуловител
Мии то и ардуино не трябва :)
Но: да се гарантира закъснение от 2мин след подаване на захранването или след последното изключване на компресора. Защо - питай хладилните техници за подробности. Просто това съм виждал в почти всички "хладилници" които съм ремонтирал.
А термостатът може да е електромеханичен - има достатъчен хистерезис.


Сря Фев 12, 2020 11:06 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Сря Мар 22, 2006 2:25 am
Мнения: 6004
Мнение Re: Проблем с хладилен влагоуловител
колегата не говореше за пусковия кондензатор на мотора, а за големия синия на платката, който захранва процесора
това също е често срещан проблем - тия кондензатори да си намалят капацитета с времето и да не стига тока, при понижено напрежение могат да се очакват всякакви странни явления, тъй че и това трябва да провериш


Сря Фев 12, 2020 4:45 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27949
Местоположение: София
Мнение Re: Проблем с хладилен влагоуловител
Аз конкретно пусковият имах в предвид, но щом тръгва да развърта и спира очевидно не е той. Като нищо може да е електролит по платката. Пробвай го директно с кабел, за 1 мин работа нищо няма да му стане.


Сря Фев 12, 2020 5:06 pm
Профил
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 07, 2010 7:47 pm
Мнения: 239
Местоположение: София
Мнение Re: Проблем с хладилен влагоуловител
Електролит на платка и нов темп. сензор и е пак в джаза :D


Пет Фев 28, 2020 10:07 am
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 28 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни