Виж темите без отговор | Виж активните теми
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 8:00 am
PWM зарядно за автомобилен акумулатор
Автор |
Съобщение |
lcr
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm Мнения: 4379 Местоположение: София
|
PWM зарядно за автомобилен акумулатор
Правя си MC базирано зарядно за автомобилен акумулатор. Идеята ми е, контролирайки зарядния ток и напрежението върху акумулатора да натъкмя и подходящия алгоритъм за зарядния цикъл. Мощната част от схемата ми е следната (PWM е с честота 7,8 kHz и разделителна способност <0,1%): С активен товар и изходен ток в рамките 5 - 10A крайните транзистори греят поносимо (около 40 гр.) Осцилограма с активен товар и среден ток 2А: Проблемите започват, когато свържа капацитивния товар (акумулатора). Дори при 2 А заряден ток, транзисторите пекат до около 60 гр. Осцилограма при капацитивен товар и заряден ток 1,2A: зелената графика е напрежението SD синята е напрежението GS Като начини за решаване на проблема, виждам намаляването на напрежението на източника (26V - с такъв разполагам в момента) на около 16V , добавяне на още изходни транзистори или увеличаване на охлаждащата площ на радиаторите им. Ще Ви бъда благодарен, ако споделите още насоки за минимизиране на топлоотдаването, респективно повишаването на КПД - то на схемата. Същинското MC управление, както и обратните връзки по напрежение и ток мога да ги изясня при необходимост. Държа на това способът за въздействие да си остане PWM. Моля, останалите конвенционални способи, които се практикуват в подобни устройства да не ги коментираме.
|
Чет Май 18, 2017 11:54 am |
|
|
gicho
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Мар 13, 2006 12:59 pm Мнения: 3855 Местоположение: Габрово
|
Re: PWM зарядно за автомобилен акумулатор
Ъ, къде видя намаляване на напрежението? Мен ми се чини че все 26 волтови импулси ще гъделичкат акумулатора. Виждал съм в руски източници да възстановяват акумулатори 12V с около 30V, ама беше нещо по-различно от твоето. Струва ми се че ти липсва някаква интегрираща верига там - дали някое търкало (бобина), дали нещо подобно. Всъщност, какво искаш да регулираш - тока или напрежението?
|
Чет Май 18, 2017 12:49 pm |
|
|
lcr
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm Мнения: 4379 Местоположение: София
|
Re: PWM зарядно за автомобилен акумулатор
Имах впредвид евентуално да ползвам източник с по-ниско напрежение, примерно 15 - 16V вместо сегашния 26 V с който импулсите върху акумулатора са си приблизително с такава амплитуда. Искам да регулирам зарядния ток на базата на ОВ по напрежение и ток.
|
Чет Май 18, 2017 1:02 pm |
|
|
slav4o.com
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Яну 01, 2012 7:04 pm Мнения: 2581 Местоположение: Велико Търново / София
|
Re: PWM зарядно за автомобилен акумулатор
Сложи някакви клампиращи, бързи / шотки диоди. Загубите ти се получават при изключване, MOSFET-а влиза в avalanche mode и ти реже пиковете. Акумулатора ти не е капицитевен а активен и доста индуктивен товар.
|
Чет Май 18, 2017 1:32 pm |
|
|
Pif
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Сеп 26, 2013 1:24 pm Мнения: 1101
|
Re: PWM зарядно за автомобилен акумулатор
Ехааа. Супер. Щом акумулатора е индуктивен значи ще си купя акумулатори вместо бобини. Само им закачам един джей-таг за да си настроя индуктивноста и ще си ги ползвам вместо да навивам тел като ненормален.
|
Чет Май 18, 2017 2:33 pm |
|
|
MYXATA
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Юни 05, 2006 12:48 pm Мнения: 4393 Местоположение: където небето среща земята, ракията е Jameson, а бирата Guinness
|
Re: PWM зарядно за автомобилен акумулатор
славчо.ком, Ставаш лауреат на приза "Най-дълго късо съединение" на годината(е, хаде да е на седмицата, че тука лауреати много из форума )
_________________ ... ако трети ден не ти се работи... това означава, че е сряда !
|
Чет Май 18, 2017 3:37 pm |
|
|
MYXATA
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Юни 05, 2006 12:48 pm Мнения: 4393 Местоположение: където небето среща земята, ракията е Jameson, а бирата Guinness
|
Re: PWM зарядно за автомобилен акумулатор
[quote="slav4o.com"...Акумулатора ти не е капицитевен а активен и доста индуктивен товар.[/quote] В този ред на мисли - дали купчината фъшкии, дето Вуте товари на каруцата си всяка събота сутрин е с повече капацитивен характер или има ясно изразен индуктивен характер а де
_________________ ... ако трети ден не ти се работи... това означава, че е сряда !
|
Чет Май 18, 2017 3:41 pm |
|
|
lcr
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm Мнения: 4379 Местоположение: София
|
Re: PWM зарядно за автомобилен акумулатор
Пробвах със Шотки диоди паралелно на транзисторите и на товара. Ефектът е нулев. На този етап най-добър резултат постигам с последователно с товара включено съпротивление от 0,5 Ома. Грее като за световно, но транзисторите са студени като гроб при същия ток при който преди се пържеха Това ме навява на мисълта, че ако просто си оразмеря подходящо захранване, вероятно всичко ще си дойде намястото. Ако имате други идеи, казвайте. PS: Всъщност транзисторите греят основно заради преходните процеси, които са едно и също количество за единица време. Това означава, че топлоотдаването не зависи съществено от зарядния ток.
Последна промяна lcr на Чет Май 18, 2017 4:46 pm, променена общо 1 път
|
Чет Май 18, 2017 3:49 pm |
|
|
ike
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пет Фев 04, 2005 8:59 pm Мнения: 6019 Местоположение: София
|
Re: PWM зарядно за автомобилен акумулатор
Въпроса ми може да те обиди, но все пак да попитам. Правиш ли разлика между DC/DC и PWM?
_________________ Warriors of the Night, ASSEMBLER!!!
|
Чет Май 18, 2017 4:43 pm |
|
|
syscop
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 8:39 pm Мнения: 1954
|
Re: PWM зарядно за автомобилен акумулатор
Ако успееш да покажеш и тока през транзистора ще (ти) стане ясно защо топли.
_________________ Определянето стойността на дадена величина се нарича ИЗМЕРВАНЕ!
|
Чет Май 18, 2017 4:51 pm |
|
|
lcr
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm Мнения: 4379 Местоположение: София
|
Re: PWM зарядно за автомобилен акумулатор
Да, правя. Вероятно некоректно съм формулирал изискването си за ползване на PWM, като способ за въздействие, но предполагам, че на всички е ясно, какво имам впредвид в конкретния случай.
|
Чет Май 18, 2017 4:56 pm |
|
|
Pif
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Сеп 26, 2013 1:24 pm Мнения: 1101
|
Re: PWM зарядно за автомобилен акумулатор
Ми, Не.
|
Чет Май 18, 2017 5:07 pm |
|
|
ike
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пет Фев 04, 2005 8:59 pm Мнения: 6019 Местоположение: София
|
Re: PWM зарядно за автомобилен акумулатор
На мен не ми е ясно какво имаш в предвид в конкретния случай. Гледа на акумулатора, като на диод с 14.4v падеж в права посока. При PWM 2А*(26v-14.4v)= 2A*11.6v = 23.2 вата отиват в транзисторите. При DC/DC правиш изхода да е 14.4V в акумулатора отиват 14.4V*2A=28.8 вата, а в транзисторите отиват по-малко от 2.88 вата при 90% КПД DC/DC.
_________________ Warriors of the Night, ASSEMBLER!!!
|
Чет Май 18, 2017 5:10 pm |
|
|
lcr
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm Мнения: 4379 Местоположение: София
|
Re: PWM зарядно за автомобилен акумулатор
Не ми е необходимо да го гледам за да ми e ясно, защото знам един много прост "закон на комутацията": "Ток през индуктивност и напрежение на изводите на кондензатор не могат да се променят скокообразно". Накратко - пуснах темата не, защото искам някой да ми обясни, защо греят транзисторите а защото се надявам, някой да сподели идея, как това да бъде преодоляно.
|
Чет Май 18, 2017 5:13 pm |
|
|
ike
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пет Фев 04, 2005 8:59 pm Мнения: 6019 Местоположение: София
|
Re: PWM зарядно за автомобилен акумулатор
Захранвай с 14.4V а не с 26V.
_________________ Warriors of the Night, ASSEMBLER!!!
|
Чет Май 18, 2017 5:18 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|