Автор |
Съобщение |
xor
Ранг: Новодошъл
Регистриран на: Пет Ное 11, 2005 8:30 am Мнения: 124 Местоположение: София
|
G - кодове?
Някой има ли идея, защо в повечето случаи CAM програмите интерполират кръгови движения с отсечки? Т.е. използват множество G1 команди, вместо една или няколко G2,G3. Опитът ми е с Aspire и FlatCAM.
|
Вто Мар 20, 2018 10:49 am |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10573 Местоположение: София
|
Re: G - кодове?
Обикновено е свързано с възможностите на машината която е зададена.
|
Вто Мар 20, 2018 10:54 am |
|
|
Cekins
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 11:02 am Мнения: 8873 Местоположение: Разград
|
Re: G - кодове?
Щото ти е крив CAM софтуера. Ние ползваме SheetCam на работа за разкрой на листов материал - досега не съм видял дъга да ми я интерполира в отсечки. Asper-а на Microstep също си ги прави с G2 и G3. Играл съм си и с ProNest - пак така. Всичките имат настройка за минимален радиус на дъгата при който да я интерполират в прави линии.
|
Вто Мар 20, 2018 11:12 am |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10573 Местоположение: София
|
Re: G - кодове?
Пак - в постпроцесора на програмата за CAM се задава на каква машина ще се ползва генерирания код. Той се съобразява със възможностите и. Съответно, ако тя не изпълнява G02 и G03, те липсват в кода.
|
Вто Мар 20, 2018 11:27 am |
|
|
Cekins
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 11:02 am Мнения: 8873 Местоположение: Разград
|
Re: G - кодове?
Е - най-разпространените хоби моушън контролери (mach3 и LinuxCNC) поддържат и не само G2 и G3... Сигурно има и такива дето могат само прави линии да правят, ама при всичката компютърна мощност дето я има си е направо срамота да не може...
|
Вто Мар 20, 2018 11:40 am |
|
|
xor
Ранг: Новодошъл
Регистриран на: Пет Ное 11, 2005 8:30 am Мнения: 124 Местоположение: София
|
Re: G - кодове?
Може ли да ме упътиш къде в Aspire е тази настройка. И това не е ли само колко да са дълги отсечките, а не дали да са дъги или отсечки?
|
Вто Мар 20, 2018 12:38 pm |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10573 Местоположение: София
|
Re: G - кодове?
Някои машинарии за по над четвърт век и терминът "компютърна мощност" е неуместен...
|
Вто Мар 20, 2018 1:16 pm |
|
|
Gogo
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 24, 2005 10:41 pm Мнения: 1025 Местоположение: Pz
|
Re: G - кодове?
В момента цъкам на Powermill за Fanuc 0М - G2 и G3 си ги има.
|
Вто Мар 20, 2018 2:50 pm |
|
|
ToHu
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm Мнения: 27949 Местоположение: София
|
Re: G - кодове?
Еее ти намери какво да кажеш, естествено че на фанук има G2,G3 фанук е правено за управление на машини от инженери не от любители писачи, да апроксимираш кръгова интерполация с отсечки може да хрумне само на някой велик софтуерен гений който след това да сътвори и толкова гениални моушън контролери ... да ама много машини не поддържат кръгова интерполация, именно защото са мислени и управлявани от толквоа гениални инжИнери и контролери. Да не говорим че аз съм виждал машини при които имаш Г2,3 само привидно, разпознават кода но след това го правят с линейна апроксимация ... не знам толквоа ли е трудно да връткаш два мотора така че да се движиш по окръжност, тука woody може да каже, той се е занимавал с тия неща, аз съм управлявал смао бродировачна машина и да ти кажа при нея дали апроксимацията е линейна, криволинейна или една на гьотера никой не може да разбере
|
Вто Мар 20, 2018 9:25 pm |
|
|
Gogo
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 24, 2005 10:41 pm Мнения: 1025 Местоположение: Pz
|
Re: G - кодове?
Да, но пък на мен ми трябва обратното! Имаме 4-та ос на машината, а нямам постпроцесор на powermill-а за 4-тата ос. Затова програмите се пишат като за 3 оси и после с една програмка G2 и G3 се апроксимира в G1.
|
Сря Мар 21, 2018 9:03 am |
|
|
Cekins
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 11:02 am Мнения: 8873 Местоположение: Разград
|
Re: G - кодове?
@xor - Не бъркай Asper с Aspire - различни неща са. Ако питаш за Asper - нищо не мога да ти кажа - словаците са я направили толкова куцо че няма на къде повече - за мене е "черна кутия" - работи там нещо, реже си ламарините - на принципа храни кучето и не пипай нищо. Ползваме я защото не ми се занимава да пиша постпроцесор за шиткам-а за тъпия микростеп.
|
Сря Мар 21, 2018 9:51 am |
|
|
bobihot
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Фев 13, 2013 2:35 pm Мнения: 1748
|
Re: G - кодове?
Аз пък съм се чудел за 3Д принтерите- защо кръгчетата ги правят с право кръстосано запълване, а не ги връткат като кръгче?
|
Сря Мар 21, 2018 1:29 pm |
|
|
Cekins
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 11:02 am Мнения: 8873 Местоположение: Разград
|
Re: G - кодове?
Шефа беше пробвал - стана много интересно ... нищо ... за което отидоха няколко часа...
|
Сря Мар 21, 2018 2:02 pm |
|
|
stivemaster
Ранг: Напреднал
Регистриран на: Съб Юли 28, 2007 12:10 pm Мнения: 481
|
Re: G - кодове?
Много е прост отговора колега xor , ако от теб не изискват качество и бързина ,ти вземаш един евтин PIC и правиш моушън контрол, при който G код интерпретатора и планировача на движение практически отсъстват и с някакви други методи, се стремиш да изпълниш движение по сложна крива .Най простото такова движение е по права линия,представляваща колебания около идеалната крива .Съответно и CAM-а ти трябва да изработва код, съобразен с това ти несъвършенство - в момента има доста методи за превръщането на контур в поредица от прави линии и разпознаване на външен контур и контури-острови за да се направи и компенсация на инструмента . Всичките тия работи разбира се, са като онази приказка за Архимед - че ако сега му поставят задача да направи телевизия ,горкия трябва да направи 1млн. огледала че да пренася образа из цялата страна.
_________________Посетете сайта ми : http://mashini-plazmeno-riazane.com
|
Съб Апр 07, 2018 3:23 pm |
|
|
Edesign
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 12:57 pm Мнения: 1040
|
Re: G - кодове?
за "съжаление" в нашето тримерно пространство в крайна сметка всяко движение се свежда до определен брой отсечки. В днешно време е абсолютно безсмислие (та дори и малоумие) да се прави сложен моушън контролер. Дали ще е ПИК или какъвто и да е друг (цените на всички са съизмерими) нали ще се възложи задачата на екип от програмисти (дори и 50 човека да са) за определен период (да речем година) да го създадат. Сега представи си какво ще създадат тези хора сравнено с няколко стотин милиона програмиста, десетилетия тествали и развивали библиотеките за персонален компютър ---- разликата ще е милиони пъти А пък каква е връзката с качеството и бързината, ако чете отсечките наготово или ги смята сам по твоите представи, ние можем само да гадаем ....
|
Съб Апр 07, 2018 6:11 pm |
|
|