Микроконтролери и електроника http://mcu-bg.com/mcu_site/ |
|
Пътя на .... железарията http://mcu-bg.com/mcu_site/viewtopic.php?f=23&t=15680 |
Страница 1 от 2 |
Автор: | trakon [ Нед Яну 07, 2018 12:28 am ] |
Заглавие: | Пътя на .... железарията |
Някой да е прекарвал тежка машинария по пътя на коприната? Очевидно - за всичко от един кубик нагоре и над 100-150 кила аеропланя ще излезне твърде скъп и ще се търси кораб. Другото очевидно е че ще е LCL ( споделен контейнер/групаж ) и оттам вариянти разни - куриери като DHL, UPS в частта си фрайт , предполагам и най-скъпо. Друг очевиден вариант е с фрайт форвуордър да организира шипинга до Варна, Солун , Пирея като тука виждам редица неудобства - трансшипинга в Малта за да дойде по нашите земи и това че големите и утвърдени форвуордъри не работят до тея нашенски дестинации и требе да се ползва нещо от сорта на ф-ма Green Хайвер ООД , Брейн Ltd., МУше Corp. и пр. съмнителни лица. Ако сте ползвали някой утвърден форуордър да праща по нашенско и може да му се вярва , направо го препоръчвайте. Още по-хубаво, ако можем от тоя форум да му ползваме услугите регулярно за да си транспортираме машини от Китай и съответно да му търсим отговорност ако гази лука. Третия вариянт който виждам е транспорт до хъбовите пристанища - Ротердам, Хамбург, Феликтоув с голяма утвърдена компания форуордър ( Амас, Евразия ), нещо от сорта $500-$600 долара за кубик , 150-200кг (с всички включени такси, вкл. пикъп от фабриката на китаеца ($80-$90), порт хандлинг чарджовете на двете места(PHC Load, PHC Dest.), документе такс *2 ($25 + $100) и митническото посредничество. ) Накрая четвъртия вариянт който виждам е ако китаеца работи дистанционно с автоматизиран склад в Европа и продава от тук, но май никой сериозен китайски производител на машинария в Алибаба или Глобалсорс не работи с такъв и това остава вариант само за простотиите от Ибей и Амазон . Ако някой има съвети и предложения? |
Автор: | ToHu [ Нед Яну 07, 2018 3:25 am ] |
Заглавие: | Re: Пътя на .... железарията |
От къде го товариш, има голяма разлика. Моята препоръка, ако си нямаш хора скотио да работиш помоли производителя да ти го шипне, той си има канали. 100-150 кг не са много, не би трябвало да е повече от 5-600 $ с авио карго, но зависи и от това колко е обемисто. До БГ сега цена нямам, но Xiamen - Guadalajara е 3300$ за 3 европалета, палета горе долу 500 кг на пале, като това ми е най-високата цена от азиатския регион до мехико. До БГ трябва да е на половината, доста по-малко прекачвания има, и разстоянието е по-късо. Иначе ние работим с няколко, може да провериш например ойрошпед, има и доста други. Не се набутвай да пращаш до Солун, ако не си го правил ще страдаш, ще те одерът за обработка толкова, колкото е и транспорта. |
Автор: | Grubi [ Нед Яну 07, 2018 10:11 am ] |
Заглавие: | Re: Пътя на .... железарията |
тоя влак, който пътува Китай - Англия? |
Автор: | trakon [ Нед Яну 07, 2018 10:55 am ] |
Заглавие: | Re: Пътя на .... железарията |
За сега нищо не е сигурно - най-вероятно е от Шанхай да се натовари след около месец и нещо най-рано. Китаеца разбира се предлага всякакви условия вкл. FOB и CIF при което за мене остават таксите по обработката при разтоварването, но и те са малко като наште квартални Джи Пи -та , не винаги изписват най-удачното лечение, със сигурност най-скъпото щото фирмите ги вербуват. Заради Инкотермс условията на превозвачите те могат практически да си сложат всякаква сума за разтоварване и обработка, затова предпочитам китаеца да го прати EXW (от фабриката), или FAS , т.е. - най много до консолидиращ склад на голяма фирма форуордър с която съм се уговорил предварително за всички такси. Сега погледнах че споменатата Оирошпед/Дамко транспортират и до английски , и до български пристанища, ще ги питам за условия. За жп. линия не знам нищо. На кратко - голяма каша е тоя транспорт за сега. Не е лошо да изчистим нещата/условията с някой голям форуордър до БГ и да разчитаме на него. PS- незапознатите да не ровят излишно в гугъл какво е Инкотермс - това е като с билетите за полет - в цената влиза общо самото летене плюс летищните такси. Само дето авиолиниите не ти казват че полета струва $1 , а такса слизане от самолета и излизане от летището- още $100 и докато не я платите, ще стоите в терминала и ще плащате $50 на ден за хотел дето спите по пейките. Сигурно са пробвали де, ама там не е минал номера. |
Автор: | Desert Leo [ Нед Яну 07, 2018 12:13 pm ] |
Заглавие: | Re: Пътя на .... железарията |
INCOTERMS са международни търговски правила, които определят от къде до къде се простират задълженията на Продавача, Купувача и останалите субекти (Превозвач, Застаховател, Спедитор, ...) при търговска сделка с движимо материално имущество. Цена EXW се иска само с цел оценка/сравнение на производствени цени на различни производители. Едно време се считаше, че ако не е поискана от Купувача е обидно да му бъде предлагана. А и е рисковано в общия случай, защото може да има експортни ограничения или дори забрана, високи експортни такси и прочее неясноти за Купувача. FOB означава, че в договорената сума, Продавача се задължава да освободи стоката за износ и да я натовари (обикновено за корабен транспорт). Транспорта, евентуална застраховка, разтоварване, импортни такси са за сметка на Купувача. Удобна франкировка беше DDU, но гледам, че е отпаднала, но пък е останала DDP, която пък се считаше за нахалство, ако е поискана от Купувача, поради съображенията относно EXW, но вече от страна на Продавача. Нещата се изменят, но все пак умната (не русата) ... http://morfey-logistics.com/bg/menyu-usloviya-na-dostavka-saglasno-incoterms/menyu-usloviya-na-dostavka-saglasno-incoterms-2010.html |
Автор: | trakon [ Нед Яну 07, 2018 1:37 pm ] |
Заглавие: | Re: Пътя на .... железарията |
Лъвчо, ти ползвал ли си фирмата от линка - някакви впечателния? |
Автор: | ToHu [ Нед Яну 07, 2018 1:46 pm ] |
Заглавие: | Re: Пътя на .... железарията |
Тия дори не съм ги чувал. От моя опит, ако не правиш редовен внос, китаеца ще ти даде най-добрата цена. Отдавна са проумели, че транспорта е по-важен от качеството и са си написали домашното, освен ако не с някои съвсем китайски. Скоро купувах конструкция за щанд, то цял щанд де, и въпреки че постоянно транспортираме по цял свят най-добрата цена а и доста кратък срок, бяха от производителя, разтоварени директно във Варна. |
Автор: | trakon [ Нед Яну 07, 2018 4:20 pm ] |
Заглавие: | Re: Пътя на .... железарията |
Предполагам китайците са пратили оборудването ти като CIF и е било LCL най -малко един кубик. Ако не е неудобно да се обсъжда, колко пристанищни такси плати във Варна за тоя кубик за да освободиш стоката . Тук нямам предвид митото и ДДС , а чистите пристанищни такси. С коя шипинг компания ги прати китаеца и кой е представителя им в България към който плати таксите. Пак казвам- ако само не е неудобно да се обсъжда. |
Автор: | Desert Leo [ Нед Яну 07, 2018 4:37 pm ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Пътя на .... железарията | |||||||||
Не, не съм. Инкотермсите ги използвах, когато продавах джепане. Голема веселба беше ... Слушай ToHu ... |
Автор: | Cekins [ Нед Яну 07, 2018 8:28 pm ] |
Заглавие: | Re: Пътя на .... железарията |
Ния ползваме фирма - чина консулт или нещо такова се казваше . Момъка говори китайски и досега май не е имало грижи. Доста неща е докарал успешно. |
Автор: | ToHu [ Нед Яну 07, 2018 10:18 pm ] |
Заглавие: | Re: Пътя на .... железарията |
Ще проверя, е мойто щандче пълни два контейнера. Но ако питаш китаеца може да ти го прати по въздух за по-малко пари от колктоо ти ще го вкараш с групаж. |
Автор: | ig_ivanov [ Пон Яну 08, 2018 2:52 pm ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Пътя на .... железарията | |||||||||
Получавал съм LCL пратка от Китай- всеки път е различно- между 400 и 550лв. Включва- разтоварване, преместване, дегрупиране на пратката, наем за мястото на пратката, почистване на контейнера, митическо представителство, обработка на документи, бонбони за шефа и т.н. Митото зависи от това дали Киро или Мито е на смяна и каква точка от ТАРИК ще си хареса. Пътните за един палет от другия край на Земята до пристанището във Варна са джобни в сравнение със сумата, която се плаща за да си я вземеш. ПП: Доколкото мога да си спомня- един палет около 150кг по въздух (по думите на китаеца) излизаше повече от 700$. |
Автор: | trakon [ Пон Яну 08, 2018 3:01 pm ] |
Заглавие: | Re: Пътя на .... железарията |
То ако е 400-550 лв пристанищни такси за пратка -един кубик /150-200 кила , дори ми звучи оптимистично и хич няма да се чудя. ig_ivanov, на теб китайците ли ти намериха транспорта ( FOB, CIF ) или го взимаш от тях EXW и ползва външна изпращаческа фирма? |
Автор: | ig_ivanov [ Пон Яну 08, 2018 3:18 pm ] |
Заглавие: | Re: Пътя на .... железарията |
Китаеца ми праща стоката до пристанище- по спомен-от Шенжен до пристанището в Солун- $110, $130 до Варна бяха пътните, между 33 и 50 дена време по кораби. От Солун контейнера го натовариха на ТИР за София и колкото и да е парадоксално- така ми излезе и по-евтино със стотина лева. На BIL-а има написана директно БГ митническия посредник, така че нямаш избор за таксите. |
Автор: | ToHu [ Пон Яну 08, 2018 3:35 pm ] |
Заглавие: | Re: Пътя на .... железарията |
До Солун е удачно ако спедитора ти организира всичко, иначе е разправия. Повечето контейнери при нас са през солун. |
Страница 1 от 2 | Часовете са според зоната UTC + 1 час [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |