Микроконтролери и електроника
http://mcu-bg.com/mcu_site/

Пътя на .... железарията
http://mcu-bg.com/mcu_site/viewtopic.php?f=23&t=15680
Страница 1 от 2

Автор:  trakon [ Нед Яну 07, 2018 12:28 am ]
Заглавие:  Пътя на .... железарията

Някой да е прекарвал тежка машинария по пътя на коприната? Очевидно - за всичко от един кубик нагоре и над 100-150 кила аеропланя ще излезне твърде скъп и ще се търси кораб. Другото очевидно е че ще е LCL ( споделен контейнер/групаж ) и оттам вариянти разни - куриери като DHL, UPS в частта си фрайт , предполагам и най-скъпо. Друг очевиден вариант е с фрайт форвуордър да организира шипинга до Варна, Солун , Пирея като тука виждам редица неудобства - трансшипинга в Малта за да дойде по нашите земи и това че големите и утвърдени форвуордъри не работят до тея нашенски дестинации и требе да се ползва нещо от сорта на ф-ма Green Хайвер ООД , Брейн Ltd., МУше Corp. и пр. съмнителни лица.
Ако сте ползвали някой утвърден форуордър да праща по нашенско и може да му се вярва , направо го препоръчвайте. Още по-хубаво, ако можем от тоя форум да му ползваме услугите регулярно за да си транспортираме машини от Китай и съответно да му търсим отговорност ако гази лука. Третия вариянт който виждам е транспорт до хъбовите пристанища - Ротердам, Хамбург, Феликтоув с голяма утвърдена компания форуордър ( Амас, Евразия ), нещо от сорта $500-$600 долара за кубик , 150-200кг (с всички включени такси, вкл. пикъп от фабриката на китаеца ($80-$90), порт хандлинг чарджовете на двете места(PHC Load, PHC Dest.), документе такс *2 ($25 + $100) и митническото посредничество. )
Накрая четвъртия вариянт който виждам е ако китаеца работи дистанционно с автоматизиран склад в Европа и продава от тук, но май никой сериозен китайски производител на машинария в Алибаба или Глобалсорс не работи с такъв и това остава вариант само за простотиите от Ибей и Амазон .
Ако някой има съвети и предложения?

Автор:  ToHu [ Нед Яну 07, 2018 3:25 am ]
Заглавие:  Re: Пътя на .... железарията

От къде го товариш, има голяма разлика. Моята препоръка, ако си нямаш хора скотио да работиш помоли производителя да ти го шипне, той си има канали. 100-150 кг не са много, не би трябвало да е повече от 5-600 $ с авио карго, но зависи и от това колко е обемисто. До БГ сега цена нямам, но Xiamen - Guadalajara е 3300$ за 3 европалета, палета горе долу 500 кг на пале, като това ми е най-високата цена от азиатския регион до мехико. До БГ трябва да е на половината, доста по-малко прекачвания има, и разстоянието е по-късо.
Иначе ние работим с няколко, може да провериш например ойрошпед, има и доста други. Не се набутвай да пращаш до Солун, ако не си го правил ще страдаш, ще те одерът за обработка толкова, колкото е и транспорта.

Автор:  Grubi [ Нед Яну 07, 2018 10:11 am ]
Заглавие:  Re: Пътя на .... железарията

тоя влак, който пътува Китай - Англия?

Автор:  trakon [ Нед Яну 07, 2018 10:55 am ]
Заглавие:  Re: Пътя на .... железарията

За сега нищо не е сигурно - най-вероятно е от Шанхай да се натовари след около месец и нещо най-рано. Китаеца разбира се предлага всякакви условия вкл. FOB и CIF при което за мене остават таксите по обработката при разтоварването, но и те са малко като наште квартални Джи Пи -та , не винаги изписват най-удачното лечение, със сигурност най-скъпото щото фирмите ги вербуват. Заради Инкотермс условията на превозвачите те могат практически да си сложат всякаква сума за разтоварване и обработка, затова предпочитам китаеца да го прати EXW (от фабриката), или FAS , т.е. - най много до консолидиращ склад на голяма фирма форуордър с която съм се уговорил предварително за всички такси. Сега погледнах
че споменатата Оирошпед/Дамко транспортират и до английски , и до български пристанища, ще ги питам за условия.
За жп. линия не знам нищо. На кратко - голяма каша е тоя транспорт за сега. Не е лошо да изчистим нещата/условията с някой голям форуордър до БГ и да разчитаме на него.

PS- незапознатите да не ровят излишно в гугъл какво е Инкотермс - това е като с билетите за полет - в цената влиза общо самото летене плюс летищните такси. Само дето авиолиниите не ти казват че полета струва $1 , а такса слизане от самолета и излизане от летището- още $100 и докато не я платите, ще стоите в терминала и ще плащате $50 на ден за хотел дето спите по пейките. Сигурно са пробвали де, ама там не е минал номера.

Автор:  Desert Leo [ Нед Яну 07, 2018 12:13 pm ]
Заглавие:  Re: Пътя на .... железарията

INCOTERMS са международни търговски правила, които определят от къде до къде се простират задълженията на Продавача, Купувача и останалите субекти (Превозвач, Застаховател, Спедитор, ...) при търговска сделка с движимо материално имущество.

Цена EXW се иска само с цел оценка/сравнение на производствени цени на различни производители. Едно време се считаше, че ако не е поискана от Купувача е обидно да му бъде предлагана. А и е рисковано в общия случай, защото може да има експортни ограничения или дори забрана, високи експортни такси и прочее неясноти за Купувача.

FOB означава, че в договорената сума, Продавача се задължава да освободи стоката за износ и да я натовари (обикновено за корабен транспорт). Транспорта, евентуална застраховка, разтоварване, импортни такси са за сметка на Купувача.

Удобна франкировка беше DDU, но гледам, че е отпаднала, но пък е останала DDP, която пък се считаше за нахалство, ако е поискана от Купувача, поради съображенията относно EXW, но вече от страна на Продавача.

Нещата се изменят, но все пак умната (не русата) :wink: ...

http://morfey-logistics.com/bg/menyu-usloviya-na-dostavka-saglasno-incoterms/menyu-usloviya-na-dostavka-saglasno-incoterms-2010.html

Автор:  trakon [ Нед Яну 07, 2018 1:37 pm ]
Заглавие:  Re: Пътя на .... железарията

Лъвчо, ти ползвал ли си фирмата от линка - някакви впечателния?

Автор:  ToHu [ Нед Яну 07, 2018 1:46 pm ]
Заглавие:  Re: Пътя на .... железарията

Тия дори не съм ги чувал. От моя опит, ако не правиш редовен внос, китаеца ще ти даде най-добрата цена. Отдавна са проумели, че транспорта е по-важен от качеството и са си написали домашното, освен ако не с някои съвсем китайски.
Скоро купувах конструкция за щанд, то цял щанд де, и въпреки че постоянно транспортираме по цял свят най-добрата цена а и доста кратък срок, бяха от производителя, разтоварени директно във Варна.

Автор:  trakon [ Нед Яну 07, 2018 4:20 pm ]
Заглавие:  Re: Пътя на .... железарията

Предполагам китайците са пратили оборудването ти като CIF и е било LCL най -малко един кубик. Ако не е неудобно да се обсъжда, колко пристанищни такси плати във Варна за тоя кубик за да освободиш стоката . Тук нямам предвид митото и ДДС , а чистите пристанищни такси. С коя шипинг компания ги прати китаеца и кой е представителя им в България към който плати таксите. Пак казвам- ако само не е неудобно да се обсъжда.

Автор:  Desert Leo [ Нед Яну 07, 2018 4:37 pm ]
Заглавие:  Re: Пътя на .... железарията

trakon написа:
Лъвчо, ти ползвал ли си фирмата от линка - някакви впечателния?

Не, не съм. Инкотермсите ги използвах, когато продавах джепане. Голема веселба беше ... :lol: Слушай ToHu ... :)

Автор:  Cekins [ Нед Яну 07, 2018 8:28 pm ]
Заглавие:  Re: Пътя на .... железарията

Ния ползваме фирма - чина консулт или нещо такова се казваше . Момъка говори китайски и досега май не е имало грижи. Доста неща е докарал успешно.

Автор:  ToHu [ Нед Яну 07, 2018 10:18 pm ]
Заглавие:  Re: Пътя на .... железарията

Ще проверя, е мойто щандче пълни два контейнера. Но ако питаш китаеца може да ти го прати по въздух за по-малко пари от колктоо ти ще го вкараш с групаж.

Автор:  ig_ivanov [ Пон Яну 08, 2018 2:52 pm ]
Заглавие:  Re: Пътя на .... железарията

trakon написа:
Предполагам китайците са пратили оборудването ти като CIF и е било LCL най -малко един кубик. Ако не е неудобно да се обсъжда, колко пристанищни такси плати във Варна за тоя кубик за да освободиш стоката . Тук нямам предвид митото и ДДС , а чистите пристанищни такси. С коя шипинг компания ги прати китаеца и кой е представителя им в България към който плати таксите. Пак казвам- ако само не е неудобно да се обсъжда.

Получавал съм LCL пратка от Китай- всеки път е различно- между 400 и 550лв. Включва- разтоварване, преместване, дегрупиране на пратката, наем за мястото на пратката, почистване на контейнера, митическо представителство, обработка на документи, бонбони за шефа и т.н. Митото зависи от това дали Киро или Мито е на смяна и каква точка от ТАРИК ще си хареса. Пътните за един палет от другия край на Земята до пристанището във Варна са джобни в сравнение със сумата, която се плаща за да си я вземеш.
ПП: Доколкото мога да си спомня- един палет около 150кг по въздух (по думите на китаеца) излизаше повече от 700$.

Автор:  trakon [ Пон Яну 08, 2018 3:01 pm ]
Заглавие:  Re: Пътя на .... железарията

То ако е 400-550 лв пристанищни такси за пратка -един кубик /150-200 кила , дори ми звучи оптимистично и хич няма да се чудя. ig_ivanov, на теб китайците ли ти намериха транспорта ( FOB, CIF ) или го взимаш от тях EXW и ползва външна изпращаческа фирма?

Автор:  ig_ivanov [ Пон Яну 08, 2018 3:18 pm ]
Заглавие:  Re: Пътя на .... железарията

Китаеца ми праща стоката до пристанище- по спомен-от Шенжен до пристанището в Солун- $110, $130 до Варна бяха пътните, между 33 и 50 дена време по кораби. От Солун контейнера го натовариха на ТИР за София и колкото и да е парадоксално- така ми излезе и по-евтино със стотина лева. На BIL-а има написана директно БГ митническия посредник, така че нямаш избор за таксите.

Автор:  ToHu [ Пон Яну 08, 2018 3:35 pm ]
Заглавие:  Re: Пътя на .... железарията

До Солун е удачно ако спедитора ти организира всичко, иначе е разправия. Повечето контейнери при нас са през солун.

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 1 час [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/