Виж темите без отговор | Виж активните теми
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:34 pm
Автор |
Съобщение |
Edesign
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 12:57 pm Мнения: 1040
|
Re: Моята CNC фреза
Китайски не съм пробвал. Но е хубаво да вметна и малко българска реклама. И тук се правят контролери, може да се видят на място как работят, без да се гадае по снимка от нета. Но все пак ето малко снимки на контролер, който управлява 3 осен рутер. По-рано бях вметнал че имаме наша разработка на CAM софтуер, с който може да се отваря DXF файл, гербер за платки, да се рисува в него и да генерира toolpathа...
|
Чет Май 05, 2016 6:57 pm |
|
|
stoyanoff
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Юни 25, 2009 12:01 pm Мнения: 2201
|
Re: Моята CNC фреза
А бе я да питам една работа! Интересно ми е има ли разлика дали един рутер или там cnc машина е построен с 2 винта от двете страни на моста или с водачи отстрани и 1 винт отдолу! Предполагам, когато са 2 винта могат да се поставят 2 двигателя => повече мощност. Има ли отношение това към точността и т. н. ?!
_________________www.elkran.com
|
Чет Май 05, 2016 10:37 pm |
|
|
Cekins
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 11:02 am Мнения: 8873 Местоположение: Разград
|
Re: Моята CNC фреза
Е за много голяма машина естествено че има - то ако е рутер е малко по сложно. Този дето си го правим си е с два мотора ама моста ни е почти два метра и конструктора го направи около 100 кг... цялата машина от профили 80х80 със стена 4мм - тежък дзвер при положение че трябваше да е ултра лек. Двата мотора ти дават някаква стабилност на такава дължина - представи си какво би представлявал моста ако бяхме го направили със задвижване само по средата. Сега съм го направил с независимо управление на двата мотора (slave axis в Мач3) и с два отделни датчика за нулата като двете оси се референсват поотделно. Отношение към точността едва ли ще има ама към стабилността определено ще има. Мощността можеш да я докараш с по-мощен мотор, ама стабилност може само с много повече желязо -> тежест която трябва да ускоряваш. И ако е със стъпкови мотори машината става бавна, щото хич ги няма в ускоренията.
|
Пет Май 06, 2016 1:03 pm |
|
|
stoyanoff
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Юни 25, 2009 12:01 pm Мнения: 2201
|
Re: Моята CNC фреза
Да бе ясно, че за такава машина се слага серво. Събирам малко инфо, че то има неща, които трябва да си ги правил, за да знаеш разликите. Още съм начинаещ в cnc техниката ама като си сглобя принтерче, мисля да се пробвам и с фреза, че ни трябва Това, което ме притеснява при такава постановка, е че може единият двигател да избързва и да усуква моста, но щом казваш, че е 6... Благодаря!
_________________www.elkran.com
|
Пет Май 06, 2016 6:09 pm |
|
|
s7ama7
Ранг: Почетен член
Регистриран на: Съб Ное 29, 2014 9:11 am Мнения: 744
|
Re: Моята CNC фреза
За инструментите определено не оспорим факт е че обработването по посока на въртене на инструмента ще е съпроводено с удалжаване на живота на фрезера предвид по ниското триене и нагряване , както на самия материал така и на фрезера . Предвид възможностите на машината като и преди това се опитах да намекна е че една и съща работа в единия случай става с 6 -7 пъти по-бързо за сметка на обратното подаване , което ме кара да си мисля че фрезера би трябвало да изкара повече или ако има да прави 10 детайла от тези от клипа когато е по посока ще отнеме 7 часа и 30 минути машинно време, а в другия случай 1 час и 20 минути . Мисля че примера е достатъчно красноречив . По същата моя логика е и двойното странично натоварване . Определено предимството на контролер който да управлява машината без фактическа намеса на компютър си е предимство и необходимост . Не знам защо постоянно визирате китайците с ниско бюджетните - следовтелно ниско качествени стоки , независимо от тяхната сфера в ежедневието . В този ред на мисли да ви покажа и един китайски контролер който лично на мен доста ми привлече окото . http://lncen.weebly.com/lnc-518a-series.html http://www.cnczone.com/forums/vertical-mill-lathe-project-log/213078-brother-tc225-retrofit.htmlОстава единствено цената да е достъпна за нашите стандарти
|
Чет Май 12, 2016 11:18 am |
|
|
stoyanoff
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Юни 25, 2009 12:01 pm Мнения: 2201
|
Re: Моята CNC фреза
Имам въпрос! Как се определя колко мощен шпиндел трябва да се постави на дадена фреза? Или трябва да се отиде на асинхронен двигател с патронник?! Има ли някаква таблица или параметър, по който мога да се ориентирам, за максималната дебелина(примерно) на детайла, който ще мога да обработвам с даден шпиндел? Примерно ако шпинделът е 1,5кВ или 2,2кВ, каква е сметката?! Благодаря!
_________________www.elkran.com
|
Нед Май 22, 2016 5:41 am |
|
|
ДедоБоре
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Ное 21, 2004 10:31 pm Мнения: 9635
|
Re: Моята CNC фреза
чудничко прост въпрос с невъзможен кратък отговор. все едно да питаш 'какъв двигател да сложа на ладата, че да литне'
както обясних в другия пост, в момента на отнемане на стружката, възниква вектор на силиата на рязане. и този вектор се гъне като градински маркуч - колкото е по-високо налягането на водата, толкова повече се върти маркуча. основния параметър на вектора е въртящия момент (който донякъде корлира към мощността на двигателя).
всички двигатели имат променлив въртящ момент при различни обороти. не случайно се дават и двата параметъра в табличка с оборотите. обикновено върховата мощност се получава при гранични обороти на двигателя. тука са замесени много фактори, като инерция на вала, брой фази и градуси на застъпване и купища други не толкова очевидни неща, които се откриват емперично. в крайна сметка се получава въпросната табличка.
от там нататък, вземайки въртящия момент за определени обороти, може да се определи какви са силите при влизане и при излизане на режещия ръб в материала. разлагаш вектора по трите оси. вектора по посока на рязане се определя от подаването. перпендилулярните му вектори се определят от дълбовината на рязане (колко навътре е инструмента в двете посоки), или по-просто от дължината на режещия ръб. ако ръба е наклонен/спирален, получаваш още една шантава промена на вектора в пространството.
като получиш силите, почва една оптимизация в две посоки - какъв въртящ момент да можеш да подадеш от шпиндела (условно, зависи от мощността на двигателя и диаметъра на инструмента); в второ - как да отведеш въпросните сили в сложната система шпиндел-детайл. целта на тази оптимизация е да постигнеш почти статично поведение без резонанси и огъвания в цялата система. разбира се, най-лесното решение е да сложиш безкрайно мощен двигател в безкрайно тежка контрукция, което не е практично. затова решението на задачата обикновено започва от 'какво искам да обработвам, с какъв максимален добив на стружки' и се върви в посока достатъчност на статичност. целта е системата да не се превръща в механизъм, а да остане относително статична при някакви допустими деформации.
понеже двигателите отдават върхова мощност само в тесен диапазон от обороти, се налага използване на редуктор (скоротна кутия), с който запазваш големината на въртящия момент в инструмента при различни обороти, като държиш двигателя в оптималния му диапазон. отдавна има високо-ефективни двигатели за директно (главно) задвижване с разширен диапазон на постоянен въртящ момент, но и цената им е съответна. е, не е колкото на обикновен двигател със скоростна кутия, но не е и колкото на обикновен AC/DC двигател.
разбира се, не очаквай да видиш табличка с въртящите моменти за двигател, купен от алибаба/ebay. защото: (1) вероятно не е за показване; 95% от купувачите не знаят, че тези параметри са важни и избират само по цена; (3) не им се занимава с досадни сметки на вектори, резонанси и маси. основния въпрос е 'може ли да се управлява с ПИК или ардуино?'. като правило, по-наточените двигатели са с водно охлаждане, което навява на мисълта за екстремни режими, и в задвижването, и в лагерите, т.е ниско КПД електрическа мощност към въртящ момент. нормално двигател от 1-2kW не би трябвало да се охлажда принудително, поне при по-леки режими. за въпросните двигатели надали ще намериш и информация за лагеруването. а на шпинделен двигател с директно закрепване на инструмента, това е важно. дефакто имаш 3-в-1: шпиндел, скоростна кутия и задвижване, с едно лагеруване. а изискванията са съвсем различни и е трудно да се направи с по-нормални лагери, най-малкото само с една двойка. лагерите за вентилатор в хола, за кафемелачки и шпиндели са различни. всяка уважаваща себе си фирма за лагери има каталог от 1000 страници с различни видове лагери. аз не мисля, че масовия шпиндел-двигател от алибаба е с наточени лагери, просто там се гони цена за балъците.
резултата е експериментално да се установи, че стабилност и добив се получават на изключително високи обороти (което по принцип не е правилно). второто предполага и инструмент с голям диаметър, при който произведената стружка може да се побере в канала. получава се система с големи сили и високи честоти на резониране, което комбинирано с леки конструкции на опорите тип "рутер" води до необясними 'ефекти'. освен, че се гъне инструмента (в общия случай палцова фреза), се гъне и цялата конструкция. и или трябва да го караш по-кротко, или да приемеш не особено удовлетворителните резултати. в крайна сметка, дори да тунинговаш запорожец с 12-цилинтров двигател от ягуар, той или ще се изправя на задни колела, или ще се върти като пумпал, като дадеш газ. по-вероятно и двете.
въобще не претендирам за изчерпателност. горното само повдига завесата на процеса на проектиране на една металорежеща машина. дори не обелвам дума за охлаждането и смазването на процеса на рязане, влиянието на наклепването и крехкостта на обработвания материал, износване на инструмента и прочие.
|
Нед Май 22, 2016 8:53 am |
|
|
Edesign
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 12:57 pm Мнения: 1040
|
Re: Моята CNC фреза
зависи основно какво ще обработваш - за рекламната индустрия - разни пластмаси, тънки плоскости - мощност 800 вата до 1,5квата са ок. Например KRESS FME800 използвам аз. Реже основно пластмаси и текстолит. За 8 години работа веднъж съм сменял четки, лагерите са ок. Натоварване по 3-5 часа дневно. Диаметър на инструмента, който ползвам <4мм. Макс дебелина на материала, който обработвам 20мм. Но това са шпиндели с много високи обороти - не падат под 10 000. - за метали - оборотите които се търсят за значително по-малки. Усилията много по-големи, както и инструментите които се използват. Тук се отива на вариант трифазни и киловати, като патронника не е директно на вала на мотора. За такива шпиндели има отделно редуктори които да им увеличават оборотите над космическите 10000, но цената на тези редуктори е колкото на малък рутер
|
Нед Май 22, 2016 9:31 am |
|
|
s7ama7
Ранг: Почетен член
Регистриран на: Съб Ное 29, 2014 9:11 am Мнения: 744
|
Re: Моята CNC фреза
Подкрепям по горното изказване дори и това на ДедоБоре но звучи твърде професионално и на съвсем друго ниво . Определено това каза с възможно по мощен двигател и по възможност по тежка конструкция са основни фактори за удовлетворяващ резултат. Но тук по-скоро сме хора с ограничен бюджет и с доста по занижени критерии предвид стойностното изразяване на проекта . За пластмаса дърво и други меки материали различни металите определено един шпиндел от 1.5кв ще си върши добра работа . Китаеца прави нещата според покупвателната способност на клиента . Произвежда рутери които идват и се продават от български търговци по за 1800-2000лв оставащи цяла мистериозна следа от това как е произведена как е транспортирана и за каква печалба предвид факта че повечето търговци в България са на принципа ден година храни. В същото време CNC машините на YCM са на съвсем друго ниво рамо до рамо с OKUMA MAZAK DMG.... В Aliexpres съм гледал шпиндели с пневматичната система за сменяеми инструменти http://www.aliexpress.com/item/ATC-Spin ... e90531dd9fСлагаш си серво мотор и си имаш доста сериозен инструмент . Иначе има и италянски http://www.hsdusa.com/viewdoc.asp?co_id=111 Избираш си според нуждите , ти плащаш казваш какво искаш и хората та насочваш към коя група шпиндели да си избираш . На кратко хората са го измислили едни мислят за клиенти с ограничен бюджет други за клиенти търсящи златната среда , митологична и абстрактна някъде между най-евтиното и скъпото , а други просто знаят какво искат и че това в 99% от случаите е пари а на тях това не е проблем . Ето клипче на китайския шпиндел , не изглежда никак зле : https://www.youtube.com/watch?v=vuP0n1ENH8Y https://www.youtube.com/watch?v=6BBjuw3hK7c
|
Нед Май 22, 2016 10:11 am |
|
|
4040
Ранг: Почетен член
Регистриран на: Сря Фев 04, 2015 7:11 pm Мнения: 610
|
Re: Моята CNC фреза
Има си формули , учат се от машинните инженери. Мощността се определя от материала и скоростта с която ще го смъкваш (количеството за 1-ца време). Даже по-важни са въртящият момент и оборотите ,а от тях се извежда мощността. На практика ,много често самия наличен инструмент определя мощността , защото просто не би понесъл по-голяма. Например на 10мм фрезер няма смисъл да му слагаш 5кВт двигател - може, но реално няма да го товариш.
|
Нед Май 22, 2016 11:37 am |
|
|
stoyanoff
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Юни 25, 2009 12:01 pm Мнения: 2201
|
Re: Моята CNC фреза
Разбрах! Важи правилото на мечо Пух "колкото повече, толкова повече"! А каква е разликата в това, дали се използва шпиндел или някакъв асинхронен двигател?! Разбирам, че шпинделът може да се управлява до 400Hz и развива повече обороти. Това означава ли, че работи(реже, кълца, пасира, прави таратор...) по-бързо?! Асинхронният двигател няма ли да се загрява по-малко и да работи по-продължително?!
Вярно е, че доста по-тежък, но аз изпитвам влечение към неща направени да ги мачка танк ...
_________________www.elkran.com
|
Нед Май 22, 2016 12:12 pm |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10573 Местоположение: София
|
Re: Моята CNC фреза
Може би трябва да уточним терминологията. Тя ще е малко ала хоби, ама от мен, толкова.
При фрезите и подобните им машини - шпиндел, е това в което се хваща държача за инструмента, осигуряващ въртеливото му движение. Традиционно, лагерува в шпинделно тяло. Работата на целия възел шпиндел-шпинделно тяло е да осигури съответната опора, лагеруване и охлаждане. Би могъл да е окомплектован и с възел за ATC - съответния захват за бърза смяна на инструментите. Последното може да е автоматизирана функция. Традиционно, в любителските проекти не е. По фискални причини.
Същия възел може да е с интегриран двигател или последния да е външен.
Какъв двигател ще се използва, зависи от конкретното приложение, изисквания и възможности. Например, асинхронните двигатели имат доста скромен въртящ момент при ниски обороти. Нямаш възможност за контрол на позицията на инструмента. Последното не е важно в 95% от случаите, но ако искаш да имаш функция като синхронизирано нарязване на резба с метчик, без компенсираща глава, е задължително. Горното в голяма степен е валидно и за масовите китайски шпиндел-мотори предлагани на пазара.
|
Нед Май 22, 2016 12:37 pm |
|
|
s7ama7
Ранг: Почетен член
Регистриран на: Съб Ное 29, 2014 9:11 am Мнения: 744
|
Re: Моята CNC фреза
Разяснението с шпиндела е на място. Колегата го каза много добре. Иначе щом си фен на сериозните изпълнения по- добре погледни тук и участвай. https://www.surplex.com/en/machines/c/v ... -4361.html
|
Нед Май 22, 2016 12:51 pm |
|
|
woody
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Юли 31, 2007 1:55 pm Мнения: 1792 Местоположение: София
|
Re: Моята CNC фреза
Та чак при достатъчно ниски обороти с ръка можеш да го спреш.
|
Нед Май 22, 2016 1:07 pm |
|
|
ToHu
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm Мнения: 27949 Местоположение: София
|
Re: Моята CNC фреза
Хмм има някои учудващо евтини машини, може би с времето цената ще се качи ... сега ме вкара в размисъл, нямам свободно място в момента иначе .... отдавна си мисля по въпроса
|
Нед Май 22, 2016 1:44 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|