Отговори на тема  [ 428 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 29  Следваща
Весели, безумни и куриозни DIY проекти 
Автор Съобщение
Ранг: Популярен
Ранг: Популярен
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 10:44 am
Мнения: 326
Местоположение: Lake Geneva Shoreline
Мнение Re: Весели, безумни и куриозни DIY проекти
miro_atc написа:
Open Source 8.5 Digit Voltmeter from CERN


:)

Покрай тези неща се изненадах, колко много хора се занимават с метрология като хоби. Особено в Германия, но не само.

Скоро ще има видео за open source детектор на космически мюони. Тях ги раздаваме като награда на училища, които участват в едно състезание.

_________________
Manners maketh man.


Чет Фев 25, 2021 11:09 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 8:42 am
Мнения: 10891
Местоположение: Гьотеборг
Мнение Re: Весели, безумни и куриозни DIY проекти
mountaineer написа:
miro_atc написа:
Open Source 8.5 Digit Voltmeter from CERN


:)

Покрай тези неща се изненадах, колко много хора се занимават с метрология като хоби. Особено в Германия, но не само.

Скоро ще има видео за open source детектор на космически мюони. Тях ги раздаваме като награда на училища, които участват в едно състезание.


Хубав осцилоскоп, 8-канален... и добър мултиметър.

@mountaneer - ще има ли някакво развитие по проекта, или няма време и желание? аз останах с впечатление от срещатата че е нещо много интересно, но планът за бъдещо развитие не е много изчистен, т.е. искаме ли да правим много, не искаме ли -искаме ли мрежа и изчисления на кв.км или не искаме и т.н.


Чет Фев 25, 2021 12:40 pm
Профил
Ранг: Популярен
Ранг: Популярен
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 10:44 am
Мнения: 326
Местоположение: Lake Geneva Shoreline
Мнение Re: Весели, безумни и куриозни DIY проекти
Grubi написа:

@mountaneer - ще има ли някакво развитие по проекта, или няма време и желание? аз останах с впечатление от срещатата че е нещо много интересно, но планът за бъдещо развитие не е много изчистен, т.е. искаме ли да правим много, не искаме ли -искаме ли мрежа и изчисления на кв.км или не искаме и т.н.


Ами и аз нямам отговор на тия въпроси засега. Тази година сигурно пак няма да има студенти за черната работа. А тук всички сме налегнати от едни и същи неща - работа, забавени проекти, малки деца и т.н. Някои изкараха и короната, при това не съвсем леко.

_________________
Manners maketh man.


Чет Фев 25, 2021 1:13 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Пон Юни 05, 2006 12:48 pm
Мнения: 4393
Местоположение: където небето среща земята, ракията е Jameson, а бирата Guinness
Мнение Re: Весели, безумни и куриозни DIY проекти
mountaineer написа:
Grubi написа:

@mountaneer - ще има ли някакво развитие по проекта, или няма време и желание? аз останах с впечатление от срещатата че е нещо много интересно, но планът за бъдещо развитие не е много изчистен, т.е. искаме ли да правим много, не искаме ли -искаме ли мрежа и изчисления на кв.км или не искаме и т.н.


Ами и аз нямам отговор на тия въпроси засега. Тази година сигурно пак няма да има студенти за черната работа. А тук всички сме налегнати от едни и същи неща - работа, забавени проекти, малки деца и т.н. Някои изкараха и короната, при това не съвсем леко.

я раздуйте малко за тази среща и малко инфо за тоз проект с мюоните ....

_________________
... ако трети ден не ти се работи... това означава, че е сряда !


Чет Фев 25, 2021 1:16 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 8:42 am
Мнения: 10891
Местоположение: Гьотеборг
Мнение Re: Весели, безумни и куриозни DIY проекти
колегата май има запис някъде, може и аз да пазя линка
работата, че аз гледам каква полза ще има от него - т.е. не някакв лична изгода (в което няма нищо лошо, но проекта не е мой),
а по-скоро кой какво ще научи и после как ще го използва в практиката или във друг проект или изследване, какво става с резултатите и т.н.


Чет Фев 25, 2021 1:34 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 25, 2012 8:14 am
Мнения: 4574
Местоположение: Новата земя на племето Мутум'ба
Мнение Re: Весели, безумни и куриозни DIY проекти
@mountaneer, нямате ли случайно нова библиотека с футпринти за алтиум? ;)
Последната дето се мотае по нета е от 2017

_________________
'просто' е технически синоним на 'красиво'


Чет Фев 25, 2021 4:18 pm
Профил
Ранг: Популярен
Ранг: Популярен
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 10:44 am
Мнения: 326
Местоположение: Lake Geneva Shoreline
Мнение Re: Весели, безумни и куриозни DIY проекти
Н'бабане Гт'муан'га написа:
@mountaneer, нямате ли случайно нова библиотека с футпринти за алтиум? ;)
Последната дето се мотае по нета е от 2017


Имаме, даже всеки ден добавят още елементи. Ама не знам да са я пуснали за външна употреба. Може би преди е изтекла случайно.

А това е въпросното видео:
https://www.youtube.com/watch?v=5yS917NmydA

_________________
Manners maketh man.


Чет Фев 25, 2021 4:22 pm
Профил
Ранг: Почетен член
Ранг: Почетен член

Регистриран на: Нед Окт 25, 2009 12:48 pm
Мнения: 661
Мнение Re: Весели, безумни и куриозни DIY проекти
Захващайте KiCad. Аз се мотах 7 години с DesignSpark PCB за къщна употреба, обаче се изхитриха много последните 2 години и направиха платени и електрическия и PCB софтуерите си. Механичния също им куца със степчета и оцветяване. KiCad е абсолютен номер едно като безплатен PCB tool (най-много ме кефи, че има много high-speed tools и калкулатори). И ето, пак е под шапката на ЦЕРН, ако толкова държите. Не, че ЦЕРН са го правили, ама ето, подпомагат го хората. FreeCad е достатъчен за всичко механично. Blender е супер мощен за рендване, анимации, оцветяване. Inkscape не е никак зле вместо фотошопа, но ако умееш Blender, Inkscape не ти трябва. И милиони ги ползват, и видео уроци в тубата бол. Изучих ги към ноември-декември и си изтрих всички пиратски софтуери, въпреки, че в Швейцария още няма проблем да се ползват за лични нужди, тоест, не те гонят с глоби и съдилища, както е в Германия или САЩ (е там, в щатите е вече наистина зле без VPN, инак плюят по руснаци и кой ли не за нарушени правa, свобода на словото и са войнствени срещу всичко, дето не им угажда на политиката). Вече симулирам, рендвам, правя логота, чертежи, механика и платки само на легални софтуери. И нищо от Алтиум, Кедънс, Фотошоп или Солид не ми липсва. Инак имам Алтиум на служебния, при това е непрекъснато актуализиран с всяка нова версия, такъв ни е абонамента от 6 години насам. И компоненти добавям към нашите библиотеки, но смея да твърдя, че моята лична библиотека на KiCad е по-добра от нашите служебни. И като 3Д, и като приложени стандарти или препоръки за компонентите, и като слоеве и информация, и цветово дори.


Чет Фев 25, 2021 8:34 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27949
Местоположение: София
Мнение Re: Весели, безумни и куриозни DIY проекти
За FreeCad не мога да се съглася, върши работа за определени механични дизайни. Сега изгледах няколко видеа, ако изключим целия шит метал който специално за моята работа е много важен, има и липси от към проектиране на тулинг, конкретно матрици, но и детайли за матрици. Да с наличните там инструменти може да се моделира детайл който и да се произведе, но ми се струва ще е по-бавно и тромаво. Може би за любителска работа да е ОК. Значи разликата между кикад-а и протела и между фрикад и солид е доста голяма, а въобще няма да сравнявам със solidedge. Колкото по специфичен е еидн продукт, толква по-големи са разликите между платените и фри версиите. Та много е относително, зависи и колко време изразходваш за определена работа. Мен не ми пречи да си платя на солид, или алтиум и други подобни, много ме дразни обаче изнудването да купувам нови инови версии които освен , че трябва да си плащаш са по-бавни и по-бъгави.


Чет Фев 25, 2021 8:54 pm
Профил
Ранг: Почетен член
Ранг: Почетен член

Регистриран на: Нед Окт 25, 2009 12:48 pm
Мнения: 661
Мнение Re: Весели, безумни и куриозни DIY проекти
ако умееш Blender, нямаш нужда от FreeCad. Аз го почнах, за да си направя втулката за микроскопа, дето спарки ме посъветва. Нямах си идея какво може FreeCad, но определено е класа над DesignSpark Mechanical. Обаче не е от нивото на Блендера - последния е абсолютно откритие за мен. Вече не ползвам FreeCad за мои си модели. Само на Блендер. Ама и няма как да се има мнението ми за миродавно, тъй като съм аматьор в сравнение с теб и моите препоръки с механиката са силно под въпрос. Просто дадох пример за Altium users - на мен FreeCad и KiCad са ми силно предостатъчни за цялостен pcb layout. А ако искам и реалистичен рендер, тогава с блендер (има и рима, хехе). Но рендерът е само пожелателен - ако нямате време за губене, просто не се занимавайте. Кикада си има и вграден рендер в 3Д viewer-а. Има си и гербер програма, има си лого редактор, има и толкова много open source плъгини за знайни и незнайни лиготийки. Сега се позанимавам малко с питон скриптове да изляза от стандартното ползване на KiCad.
Ето и нещо, което ползвам наготово и си е доста шикарно. За любителско насищане на платки си е направо препоръчително:
https://www.youtube.com/watch?v=obG06lG ... e=emb_logo


Последна промяна d_jelev на Чет Фев 25, 2021 9:28 pm, променена общо 1 път



Чет Фев 25, 2021 9:27 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Вто Май 29, 2007 1:23 pm
Мнения: 3545
Местоположение: Високо в планината
Мнение Re: Весели, безумни и куриозни DIY проекти
d_jelev написа:
Захващайте KiCad. ...

В момента си чертая проектчето на KiCad (няколко години преди това съм работил на алтиум, но си смених работата и от три години не съм конструирал нищо). Ами какво да ти кажа, става да се свърши някаква работа, но производителността е далече от алтиум. Май ще се наложи да си взема отпуска, за да направя полигоните.
Проектирам едни активни филтри и ги симулирам в tina-та, после прехвърлям в КиКад. Загуба на време. Задаването на правилата за платката е толкова дървено, че се отказах от него и всичко съобразявам наум...
За частта 3D изобщо няма да отварям дума. Чак си се дразня, че не взех един "уиндоуски" компютър, да му кача алтиум, вече щях да горя транзистори на воля.

_________________
Хайде де!


Чет Фев 25, 2021 9:27 pm
Профил
Ранг: Почетен член
Ранг: Почетен член

Регистриран на: Нед Окт 25, 2009 12:48 pm
Мнения: 661
Мнение Re: Весели, безумни и куриозни DIY проекти
dan написа:
d_jelev написа:
Захващайте KiCad. ...

В момента си чертая проектчето на KiCad (няколко години преди това съм работил на алтиум, но си смених работата и от три години не съм конструирал нищо). Ами какво да ти кажа, става да се свърши някаква работа, но производителността е далече от алтиум. Май ще се наложи да си взема отпуска, за да направя полигоните.
Проектирам едни активни филтри и ги симулирам в tina-та, после прехвърлям в КиКад. Загуба на време. Задаването на правилата за платката е толкова дървено, че се отказах от него и всичко съобразявам наум...
За частта 3D изобщо няма да отварям дума. Чак си се дразня, че не взех един "уиндоуски" компютър, да му кача алтиум, вече щях да горя транзистори на воля.


Хич не съм съгласен с теб, но колкото хора - толкова и мнения.
Аз съм проектирал много платки, при това на всички известни платени програми, както и на няколко безплатни, та затова не смятам, че говоря наизуст. Аз не искам да ползвам нелегален софтуер за хоби проекти, затова пак казвам, че KiCad е умпомрачително добър за безплатен софтуер. На работа ползваме Алтиум, и добре, че аз пак ги убедих преди 5 години, инак още щяхме да караме на CR5000 (не се захващайте с такова нещо никога!). Но и полигоните не са проблем, ако знаеш как. Диференциалните сигнали също, high speed пътечките също са добре намислени. Работи си прекрасно за моите хоби нужди. Даже и безплатните версии на DesignSpark и Eagle не са лоши, това са си професионални pcb tools, дори и безплатни. Но трябва да инвестираш време да ги научиш, то е ясно.


Чет Фев 25, 2021 9:34 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Вто Фев 07, 2012 10:22 pm
Мнения: 3074
Мнение Re: Весели, безумни и куриозни DIY проекти
Правих си една платка на Кикад, става ....хареса ми.
Накрая обаче - не успях да си разпечатам културно монтажната схема...борбата с надписите/означенията беше епохална.
Така и не разбрах кой е по-тъп - аз или Кикада :D .

Гледам разни принципни схеми по апнотове ... доста често са нечетими, трябва ти цветен принтер А3 за да ги четеш , а не да се пулиш.....
Сигурно съм много дърт за тая работа вече....


Чет Фев 25, 2021 10:09 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Сря Юли 11, 2007 9:16 am
Мнения: 1705
Мнение Re: Весели, безумни и куриозни DIY проекти
d_jelev написа:
.... FreeCad е достатъчен за всичко механично. ...

Моят опит с него е негативен. Изнамерих, че Onshape имат безплатна версия и от тогава карам само с него. Супер интуитивен ми се вижда. През браузър е и практически може да се ползва под всеки ОС.
За феновете на Алтиум има олекотена и безплатна версия - CIRCUITMAKER


Чет Фев 25, 2021 10:15 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27949
Местоположение: София
Мнение Re: Весели, безумни и куриозни DIY проекти
блендера пък е съвсем друга бира, като интерфейс и начин на работа е по-скоро близък до софтуери от тип мая и 3dstudio, това са софтуери за 3д дизайн а не за инженерен дизайн. Редовно ми се налага да работя с блендер защото почти всички индустриални дизайнери го използват и съответно ми мятат файлове от блендер или игис/степ експорти, ама с тях голямо дърво. Точно един от последните ми проекти, изгубих сигурно седмица да се мъча да го вкарам в солида, накрая част от нещата няма да ти кажа как ги направих че ще се смееш. Първо исках от дизайнера експорти, и до един момент се импортваха, след това не знам какво вкара в модела обаче солида забива и не може да импортне модела. Прави ми няколко варианта все не става. После си го инсталирах с идеята аз да си играя повече, е не знам колко експорта направих, в какви ли не формати с какви ли не настройки, е няма импортиране и това е.
Абе CAD софтуера си е кад софтуер, работата с блендер и други подобни е много бърза и лесна за хора които правят 3д модели като за визуализация, но за инженерни цели е много тегаво да се работи. Силата на тия софтуери не е толкова в моделирането, колко след това в текстурирането и рендирането, както и в работата с мнгоо сложни модели, примерно данаправиш в солида добър модел да речем на човек или животно, това ако не невъзможно, е много трудоемко, и с модела ще се работи ужасно бавно.


Чет Фев 25, 2021 10:22 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 428 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 29  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни