Виж темите без отговор | Виж активните теми
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 7:03 am
BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applications.
Автор |
Съобщение |
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10573 Местоположение: София
|
Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
Не знам какво разбираш под drive-by-wire, но тая информация би могла да бъде събрана и в момента, от почти всеки съвременен автомобил.
|
Вто Мар 03, 2020 12:29 pm |
|
|
Dimitar
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пет Ное 12, 2004 2:38 pm Мнения: 9103 Местоположение: Chicago, IL
|
Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
Поне тук никой не може да събира никаква иформация без предварително да си се съгласил. Ако го направи някой такива клас акшъни ще му спретнат, че ще се чуди от къде му е дошло. Иначе застрахователите и сега имат аппове, които ако ти искаш можеш да си инсталираш и да им пращат инфо, от което да зависи колко плащаш за застраховката. Ако някой си гради бизнес модела върху това да инсталира автопилоти и да продава инфо на застрахователите, нещо не си е направил сметката както трябва според мен щото това инфо в момента им е безплатно на въпросните застрахователи.
|
Вто Мар 03, 2020 2:02 pm |
|
|
miro_atc
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm Мнения: 10356 Местоположение: Добрич
|
Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
Да и в момента почти всичко живо има някаква диагностика... На теория и това би свършило работа на застрахователя, но има малък проблем как точно по обороти на двигателя и тем подобни данни да прецени дали си рисков шафьор си. В някои случаи това, че си натиснал газта може да предизвика катастрофа, но в други може да избегнеш катастрофа. С други думи тая информация трябва да се "смели" по някакъв начин. И най-добрият начин към момента е чрез изкуствен "интелект". Но за целта трябва той да вижда всичко по колата, че и в нея и даже извън нея. Освен това трябва да има модел, демек статистики с много ситуации по които да бъде обучен и т.н. Е те това животно на практика си е автопилота. Той гледа пътя, гледа колата, даже и теб те гледа какво правиш... Може да те предупреди ако решиш да дремнеш, може да те предупреди ако отзад идва кола, може да те предупреди ако пред теб някой спира рязко. Може и да е само предупреждение, а може и да ти набие спирачки или направо да поеме управлението (евентуално някой ден). Но най-важното е, че може да направи някакви оценки на ситуациите и някаква статистика колко често влизаш в "ситуации"... Демек може цялата натрупана информация да я сведе до едно число - в скала да речем от 1 до 10 колко хубав шофьор си. И това чисълце ще улесни много застрахователя ти Та на твоя въпрос - може ли да се изкара тая информация през диагностиката... За моженето може и да може, ама няма кой да я изкара, защото ти няма да си сложиш автопилот изобщо, ако нямаш drive-by-wire Просто drive-by-wire ти гарантира, че имаш достатъчно информация и я имаш в реално време (диагностиката не гарантира нито едното, нито другото). Демек може да вържеш автопилот, а това коренно променя каква информация може се изсмуче от теб Естествено, но аз гледам да не коментирам правната страна... Нека да оставим мат'риал и за други форуми Въпросът е чисто технически, дали е възможно да се извлече полезна информация по ефективен начин. Щото примерно аз мога да се съглася да си монтирам камера на челото и да пращам записите на застрахователя, ама това не е ефективно. Никой няма да седне да си губи времето да ги гледа. Моето твърденеи е, че в автопилотите има бизнес потенциал. Естествено, че тоя бизнес ще е в рамките на законите, ще има сертификации за определени неща. Ще има съгласия за други и т.н.
|
Вто Мар 03, 2020 2:26 pm |
|
|
Dimitar
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пет Ное 12, 2004 2:38 pm Мнения: 9103 Местоположение: Chicago, IL
|
Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
Миро, аз въобще не говоря за диагностика, не знам защо я намесваш тук, въпреки че през диагностиката има и информация за скоростта, което въпреки че не е достатъчно пак е нещо. Това, за което говоря е специален апп за телефона, който следи абсолютно всичко - маршрут, скорост, трафик и т.н. Има си и изкуствен интелект, прави и краш детект и разни други неща. Не ти трябват никакви автопилоти да правиш подобно нещо и пак ти повтарям абсолютно безплатно е за застрахователя стига да се съгласиш на това. Това, от което могат да се правят пари от автопилота и въобще от инфосистемите в колата е това, което прави Мъск и което правят Гугъл и Епъл със собствените си сървиси - пробутват ти реклами и продукти. Това е огромния пазар и това е начина примерно Мъск да осигурява безплатно зареждане за S и X моделите. Застраховката може просто да оптимизира риска и зстрахователя и шофьора да спестят някой и друг долар. Пушването на продукти, услуги у други подобни няма лимит и може да носи милиарди. Това е и една от причините въшка автокомпания като Тесла да има по-голяма маркет капитализация от GM и Форд взето заедно, дето правят 100 пъти повече коли от Тесла. Всички възприемат Тесла като технологична хай тек компания, а не като авто такава.
|
Вто Мар 03, 2020 3:33 pm |
|
|
miro_atc
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm Мнения: 10356 Местоположение: Добрич
|
Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
App-чета, тракери и регистратори могат да се ползват, но чисто технически сравнено с автопилота не могат да ти дадат същата информация. Примерно апп-а може да засече катастрофа, но не може да каже колко често минаваш на "оранжево" Замисли се каква е разликата между един автопилот и перфектното устройство за застрахователи. Ако автопилотът не може да прави разлика между опасна и безопасна маневра/ситуация то това ще е един супер калпав автопилот, нали? От друга страна ако той може да прави подобни преценки, то това не е ли перфектното нещо за застрахователите? И разбира се, че автопилота не е само заради застрахователния бизнес, или заради рекламите. Това си е бизнес с много възможни приложения. И разбира се, че повечето от тия приложения ще трябва да се съобразят със законите. Като за някои неща вероятно и законите ще се променят. Но според мен, въпросът не е дали автопилотите ще бъдат легални и дали ще могат да се ползват. Това е 100% сигурно. Въпросът е по-скоро докога ще можем да караме без автопилот в колата. В момента разните асистенти са само екстри, но със сигурност постепенно ще станат задължителни. Както ABS, колани, възглавници, светлини... И в един прекрасен момент няма да можем да се престрояваме без автопилота да е одобрил маневрата.
|
Вто Мар 03, 2020 5:13 pm |
|
|
TheWizard
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Апр 27, 2005 11:48 am Мнения: 4671
|
Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
мноо фантастика четете в момента "бизнеса" е ... събери парите на алчните баламурници с техно-шарения, ко то прави Мъск, надува балона докато се събудят дзеровете
_________________ main[-1u]={1};
|
Вто Мар 03, 2020 6:22 pm |
|
|
Dimitar
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пет Ное 12, 2004 2:38 pm Мнения: 9103 Местоположение: Chicago, IL
|
Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
Миро, автопилота има един малък недостатък в сравнение с апа на телефона - не знае кой стои зад кормилото, а застраховките в белите държави са на шофьора, не на колата .
|
Сря Мар 04, 2020 12:41 am |
|
|
Dimitar
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пет Ное 12, 2004 2:38 pm Мнения: 9103 Местоположение: Chicago, IL
|
Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
Дзверовете казаха преди няколко седмици, че в близките 6 години не могат да направят даже подобие на Hardware 3.
|
Сря Мар 04, 2020 12:42 am |
|
|
miro_atc
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm Мнения: 10356 Местоположение: Добрич
|
Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
Напротив, това му е една от основните функции - зяпа те докато караш и не само те разпознава, ами гледа дали не си разсеян и дали не дремеш и т.н.
|
Сря Мар 04, 2020 8:28 am |
|
|
gicho
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Мар 13, 2006 12:59 pm Мнения: 3855 Местоположение: Габрово
|
Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
Май не е официално от "дзверовете", ами една леля на спирката казала че някой инДженер от някой звяр казал така... Което не променя факта че са напред де. Интересно колко хардуерни дизайнери имат в тесла, дето са го мислили тоя чип? Има ли някъде повече инфо какво съдържа - аз намерих само че е 20 пъти по бърз от предишния.
|
Сря Мар 04, 2020 8:31 am |
|
|
TheWizard
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Апр 27, 2005 11:48 am Мнения: 4671
|
Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
...всъщност го беше казал Мъск в некво интревю, като ги ебаваше, че дори не патентова, били много зле и нямало смисъл
_________________ main[-1u]={1};
|
Сря Мар 04, 2020 8:56 am |
|
|
Dimitar
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пет Ное 12, 2004 2:38 pm Мнения: 9103 Местоположение: Chicago, IL
|
Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
Всъщност го каза инженер от Тойота. Статията я има онлайн за който се интерисува.
|
Сря Мар 04, 2020 9:27 am |
|
|
HSB
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Юли 26, 2006 11:15 am Мнения: 1244 Местоположение: Phoenix AZ
|
Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
Темата се оака тотално... ака поне е весело. ПОнеже се започна пак със сравнения за Тесла - пълно дърво . Целия успех е че са 1ви и имаха много успешна реклама . Ако някои които разбира погледне вътре какво е - пълен амбалаж -то нещо все работи ама по идея нещата не се правят така. Аз лично имам някои неща за теслата и имах достъп до вътрешна документация- верно 2015-2016 аю,сега може и да са поуправили нещо ама тогава просто се хванахме за главата. Ето още нещо за теслата - Tesla Model 3 - Teardown of VCFRONT (Front Body Controller) https://www.youtube.com/watch?v=AVCHC2cw0v0Tesla Model 3 Drive Inverter https://www.youtube.com/watch?v=l6dV2re3rtM
|
Сря Мар 04, 2020 7:51 pm |
|
|
TheWizard
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Апр 27, 2005 11:48 am Мнения: 4671
|
Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
на пръв поглед - ефтинджос... за сметка на рекламата
_________________ main[-1u]={1};
|
Сря Мар 04, 2020 9:10 pm |
|
|
HSB
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Юли 26, 2006 11:15 am Мнения: 1244 Местоположение: Phoenix AZ
|
Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
Някои много очвадни неща 1- на инвертора има една кофа мощни резистори цяла нива -онова в средата ...боздоганските жици не трябва да минават през платката.... 2- боди контролера- една камара шунтове .....още преди почти 2 г има чипове и въобще решения дето безконтактно мерят тока много по точно и сигурно и т.н от таз тъпотия с шунтовете.
И после големите не можели да направят това дето Теслата прави - да никои не е луд да прави тъпанарски неща,верно че Големите са и тромави ама пък нещата се оглеждат от всички страни а не - събрали се една група ковачи и сковали нещо --- аиде ние сме наи великите.
|
Сря Мар 04, 2020 10:39 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|