Отговори на тема  [ 63 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща
BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applications. 
Автор Съобщение
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Сря Юли 26, 2006 11:15 am
Мнения: 1245
Местоположение: Phoenix AZ
Мнение BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applications.
По памет неиде ми се върти из главата че имаше дискусии и писания от колеги тука за индустриялен Ethernet.

Та аз започвам да правя нещо от сорта само дето е автомобилен както се вижда от заглавието.
BroadR-Reach technology is an Ethernet physical layer standard designed for use in automotive connectivity applications.
https://en.wikipedia.org/wiki/BroadR-Reach

От страна на скорости -ами по LVDS - там кабела е ширмован ,съм имал проекти дето докарват 30-40 Мбит и повече не се е налагало , има проблеми ама е средна трудност да го наречем.
MOST25 – там е 25 Мбит но е относително лесно щото беше оптичен кабел и на тестовете като покриеш с ламарина приемника и предавателя общо взето 95% всичко е ок.
На това BroadR-Reach technology са набутали по 1 двоика дори да може да се докара дори 1 Гига бит – на чаршафа на чипа поне таи пише ,при макс кабел 15 метра.
Като за подкарване не изглежда кои знае какво – от страна на MAC (МЦУ то) си е нормален RGMII – такова са избрали моите тука,щеше да е супер ако има ЛВДС от процесора до Броадкомския чип ама както споменах – RGMII само. На 1 Гбит дават клока да е 125мандахерца .
Имат няккви демо бордове и даже пишат че са ходили на тестове и показват резултати.
На фронта дето е след конектора препоръчват дросел подобен на тоя дето се ползва когат се прави CAN.
Галваничното отделяне не с траф като на домашния нет а с кондензатори – много прилича на APIX ,преди 10на години правих едно такова с APIX1( Automotive pixel link) ,ама АПИХА тогава тва беше тъкмо родено и не беше изчистено ,отделно не е мислено да се разкарва по дълги кабели.
Аз най вече се вълнувам как се държи това при облъчване – какво ще лъсне на тестовете за имунити... за емисите дето това причинява, ако има такива почти нищо не може да се барне от страната
дето излиза навън към конентора...евентуално ще трябва да се ширмова кабела ама това не е мои проблем в общия случаи.
Да има колего правили нещо от сорта и наи вече минали през блатото на тестовете?

Гледам че BroadR-Reach го има и за индустрилни приложения , Броадком саита за справка.


Чет Фев 13, 2020 8:57 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 21, 2004 10:31 pm
Мнения: 9645
Мнение Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
не съм стигал то тестове.
уморих се още на етапа NDA.

a като се почна с криптираните PDF-и, дето все с различен ключ се отварят, и то само ако е закачен компа в интернет, съвсем ме загубиха.
моя опит не е особено положителен с тая компания. все нещо крият, заключват, трията и недоизказват. всичките FAE-та говорят различни неща, накрая със сумтене ти записват от лаптопа си поредния супер-дупер-секретен чаршаф, само за твоите очи, в който пак липсва по някоя глава.

може и да стават за нещо, на мен просто ми се загуби фокуса с тоя техен подход.
уж все искат да се направи проект, и все някакви спънки, все 'ще го отворим другия месец'. на суичовете дори табличка не можах да си направя кой чип какво може. хем имам опит с марвел :roll:
накрая свали летвата до 2/4 порта LAN PCIe карта. викам си - к'во толкова секретно може да има. е, имало... и това остана само на хартия (даже май и на хартия не съм го печатал)

та, или си уредете FAE, заключете го предварително в някой килер при вас на хляб и вода, или си потърсете друга фирма.


Чет Фев 13, 2020 9:59 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Пон Юни 05, 2006 12:48 pm
Мнения: 4406
Местоположение: където небето среща земята, ракията е Jameson, а бирата Guinness
Мнение Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
HSB написа:
По памет неиде ми се върти из главата че имаше дискусии и писания от колеги тука за индустриялен Ethernet.
....

Гледам че BroadR-Reach го има и за индустрилни приложения , Броадком саита за справка.


Незнам за броадрич, ама в последно време аутомотива се копа за етхернет T1S. демек по една усукана двойка къса дистанция, полудуплекс(мултидроп).
скоро ще почнат да излизат(то вече и има) чипове от микрочеп тексасците, броудком, пък може и от нашта колибка знае ли човек...

та мисля натам вървят нещата в аутомотива. всичко да е на една физическа медия-етхернет. и отгоре каквито искаш протоколи и приложения, но данните да се пренасят и свичват по един начин.

за тестването има едни юнаци (нещо такова беше IOL UNH) в НюХемпшир.
наште phy-та ги минаваме през UNH за interoperability тестване. там в лаба съм гледал и са ми разказвали, че и модеми и други продукти тестват за interoperability . и вече като си имаш тапията по друг начин гледа клиента на теб защото е пълно с производители и на чипове и на продукти дето пише например ADSL/ Ethernet/ DSL, пък като го закачиш се връзва само с подобните си, а с конкурентните не се ...

а за индустриялните приложения - народа търчи към етхернета. сега е на мода 10baseT1L.,
и нормалният етхернет със TSN свичове(и те са на мода).

_________________
... ако трети ден не ти се работи... това означава, че е сряда !


Пет Фев 14, 2020 12:24 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Сря Юли 26, 2006 11:15 am
Мнения: 1245
Местоположение: Phoenix AZ
Мнение Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
Курабахата да идем при Броадком е доста политическа.
Доколкто прегледах в алианса членове на ТКЗС са повече ОЕМ фирми отколкото полупроводници. - Справка -OPEN Alliance SIG - https://en.wikipedia.org/wiki/OPEN_Alliance_SIG
Та тия правят
Technical committees [TCs]
Technical committees are responsible for the technical work within the OPEN Alliance. Their output is generally in form of specifications available to members and often also to non-members on the OPEN website.
И като погледнем ТС тата по едно време лъсва - Comply with AUTOSAR network management
От тука нататък кавала свири яко - или си с нас или да го духаш..... в резюме.
Та както и да е - засега няма проблем с съпорта от там.
Ние даже сковахме едно прототипче дето има Гигабитов Нет -засега гигабитов чип имат само те ,100 имат и други ама трябвало да е 1Г .. друг е въпроса за чии ама това пъке съвсем отделно...
В момента му чепкат софта ,ама това дет сковахме е недодялана работа- горе долу си е домашен нет щото е с 4 усукани двоики и началника на cable harness кат видя и щеше да скочи през прозореца. :D
Ако това трябва да му опънеш кабелите по колата и ...нямам думи. Отделно трафа седи кат слон на ПЦБ то -огромен е ,понеже требе да е аутомотив е брадва и като добавиш останалата карантия за протекция и съгласуване и става една.....

Тия от Броадкома са сковали няколко платчета -опанали са кабелите и са тествали какво ще стане - имам некви резултати ...ама това е локум отвсякъде - такива съм виждал 100 и после кат го турим в колата ,съвсем друга музика свири.


Пет Фев 14, 2020 2:00 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Мар 13, 2006 12:59 pm
Мнения: 3855
Местоположение: Габрово
Мнение Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
В индустриалния сектор много се говори и работи по TSN, но все още май няма реални deployment-ти по този тертип. Разните организации (PROFINET, OPC UA) мъчат да изкарат разширения на техните си протоколи с TSN, но като гледам основно за гигабит и нагоре мислят (имам предвид че целта им е да постигнат real-time поведението на по-специализираните бъсове като EtherCAT без да използват "нестандартни" решения. А той проблема си с специфичен и това значи че направиха група да измисли стандарт... Идеята не е лоша, но всичко зависи доколко ще се наложи - т.е. дали накрая цената на силикона ще оправдае ползването му. И сега има подобни решения (switch-ове с контролиране на времеви интервали и делене на трафика - профинет IRT, Ethernet/IP), но са си специфични и, съответно, доста скъпи.
Аз нямам досег на хардуерно ниво (в смисъл проектиране и тестове) щото съм по-скоро ползовател, но ми стои отворена темата - на първо време да огледам тексасците какво предлагат (AM6x серията).


Пет Фев 14, 2020 8:29 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm
Мнения: 10369
Местоположение: Добрич
Мнение Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
Малко оффтопик щото една друга тема дето се присетих за 1394 ;-)

Едва ли имате избор, но все пак някои предимства на 1394:
- разнообразие от канапи - от усукани двойки до оптики
- в случай на медна жица, още на PHY ниво се грижат за неща като изолация. Обикновено капацетивна и вградена в чипа, т.е. няма нужда от трафове. Верно по-малко киловолти за разлика от траф, но го имаш готово. Също така още на PHY ниво се правят по няколко порта, така че топологията е дърво, т.е. няма нужда да се опъват много кабели и могат да се разклоняват произволно.
- протоколът почти до транспортно ниво е реализиран почти на 100% хардуерно. Обикновено е едно чипче PHY+LLC+части от TLC. Демек няма нужда от стекове и процесори, за да работи.
- трафикът е менажиран, демек няма такова нещо като колизии и никакъв проблем по една и съща жица да тече супер мазна мултимедия с 4К видеа дето изполват 99.99% от бандвида и в същото време да се ползва за критични неща като ABS.
- мрежата по дефиниция е синхронизирана, всеки нод си има таймер с резолюция 1ns и всички се синхронизират, защото е необходимо за функционирането на мрежата. Демек няма нужда от 1588 или тем подобни екстри.
- но може би най-важно от всичко е, че е проста и изчистена. Това е нещо, което трудно се обяснява, докато не се пипне ;-)


Пет Фев 14, 2020 9:21 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Мар 13, 2006 12:59 pm
Мнения: 3855
Местоположение: Габрово
Мнение Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
Темата с firewire е интересна - спомням си че преди 10-15 години при нас се чуваше за подобна идея. Тогава масовия бъс беше CAN или оптика (SERCOS). От тая идея и до ден днешен при нас ползваме firewire конектори на системи за да прекарване CAN през тях (по-точно два CAN-а).
Интересно защо са се отказали наШте хора от нея - айде липсата на нагласа сред клиентите да приемат нещо съвсем различно (и силно обвързващо) е ясно, но на мен ми е интересно техническата част дали е имала някакви проблеми? Някъде ползват SPI примерно за между-платково решение, но гледам че слагаме LVDS буфери, return clock и т.н. за да работи - дали в този use case firewire-а ще е поносима алтернатива (да стане срещу няколко долара на устройство)?
Та имаш ли идея кой чип да погледна за нещо подобно - да приемем че искам да вържа примерно 8 нода, и имам нещо от класа на cortex-m4/m7 във всеки. Искам тия 8 нода да се сихронизират с точност в порядъка на 100-200нс, да обменят примерно по 50-100 байта на всеки примерно 50-100мкс цикъл. Какъв хардуер ще трябва отстрани на кортекс микроконтролера, примерно на паралелен бъс (да не е PCI/PCIe) някакво чипче да прави firewire-а, и ако трябва някакво PHY още до него?


Пет Фев 14, 2020 11:17 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27998
Местоположение: София
Мнение Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
с 1394 може да имаш пробле с дължините на кабелите, не е мислен да работи на много големи разстояния. Също така 50-100 uS си извън спецификацията, там е на 125 uS ако не ме лъже паметта.


Пет Фев 14, 2020 11:50 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am
Мнения: 10615
Местоположение: София
Мнение Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
miro_atc написа:
Едва ли имате избор, но все пак някои предимства на 1394:
- в случай на медна жица, още на PHY ниво се грижат за неща като изолация. Обикновено капацетивна и вградена в чипа, т.е. няма нужда от трафове...

И друг път си споменавал че има изолация, но моята практика показва друго - ако включа кабела наопаки, PHY се вкисва и загива геройски...


Пет Фев 14, 2020 11:56 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm
Мнения: 10369
Местоположение: Добрич
Мнение Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
gicho написа:
но на мен ми е интересно техническата част дали е имала някакви проблеми?

Аз се занимавах с 1394 в периода 1996-2000г и тогава проблемите бяха свързани единствено с нежаланието на М$ да направи бъс драйвер и това създаваше каша тъй като производителите освен техните си девайс драйвери правеха и бъс драйвери, но те не бяха съвместими. Така ако инсталираш единия бъс драйвер някои устройства отказваха да работят.
След като навлезе OHCI и от Windows XP нагоре няма софтуерни проблеми доколкото знам. Хардуерни имахме съвсем в началото с един производител, но той излезе от тоя бизнес и ние минахме на каубойски чипове и не е имало никакви ядове.

Цитат:
дали в този use case firewire-а ще е поносима алтернатива (да стане срещу няколко долара на устройство)?

Има различни интерфейси към LLC. Масово в компютрите се ползва PCI и неговите производни плюс OHCI и доколкото са масови там цените са ниски. При ембедед интерфейсите има вариации, най-често 32-битова класическа шина, т.е. все едно боравиш с SRAM (плюс прекъсвания). Има и с по две шини (за да отделиш управлението от high speed трафика). Но като цяло не са масови и от там цените са в пъти по-високи (10-15$, естествено зависи от бр.). Зависи и дали е комбо чип (LLC+PHY в едно) или ще ползваш два чипа
А навремето имаше трепач оферта - ARM7+1394 сингъл чип за около 7$, тогава още нямаше куртекси и ние давахме по толкова само 16-бит контролерче. И това ми беше първия АРМ по който ми потекоха лигите (то нямаше и много други като изключим SA11xx), но така или иначе не стигнах до него а и не знам още дали го има, а и да го има АРМ7 не е вече актуален...
Иначе сега може да отидеш на сайта на каубойците, гледам че вече са преместили 1394 от раздел интерфейс в раздел "други интерфейси".. и всъщност номенклатурата май няма промени, само цените сигурно заради инфлацията... Има го и проца TSB43xxx има го и lynx-a още... и двата варианта за ембедед си стоят - TSB12LV01 за комбо и TSB12LV32 + отделно PHY. С две думи нищо ново за последните 20 години, не знам другите производители...


Пет Фев 14, 2020 12:38 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm
Мнения: 10369
Местоположение: Добрич
Мнение Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
ToHu написа:
с 1394 може да имаш пробле с дължините на кабелите, не е мислен да работи на много големи разстояния. Също така 50-100 uS си извън спецификацията, там е на 125 uS ако не ме лъже паметта.


Така е... като изключим оптиката, дължината е ограничена заради акнолиджите и арбитрацията, които трябва да са в реално време. При етернета ги нямаш, но нямаш и акнолиджи, нямаш и арбитрация (т.е. имаш колизии).
125uS е бъс цикъла който ограничава броя транзакции. На практика цикъла е разделен на две части - една за асинхронни и друга за синхронни трансфери. Синхронните се менажират, т.е. искаш от мениджъра някакъв дял. Нещо като ISO ендпоинтите при USB-то, само че тук нямаш статичен лимит, колко слота и колко да са големи. Може да искаш всичко, а какво ще ти даде шефа е друг въпрос. Въпросът е, че веднъж като ти се даде, това време е резервирано за теб и няма да бъде дадено на друг. И в тоя случай си женен за тоя дял от тия 125uS.
Но по спецификация не е задължително да има ISO-та, ако никой не си резервира нищо то само cycle start-а е през тия 125uS. Всичко останало е въпрос на асинхронна комуникация и арбитрация. Арбитрацията е 1 бит тайм и винаги го има, така че ако искаш да кажеш нещо и шината е свободна закъснението ти се свежда до 1бит тайм, което на 400Mb е нищо и половина. Ако не е свободна, седиш и чакаш естествено докато другия свърши, след което се арбитрирате, като арбитрацията е такава, че просто се редувате. Но мисълта, че ако имаш контрол кой ще ползва шината и ползваш само асинхронна комуникацията, то тия 125uS изобщо не те бъркат, просто през тоя интервал грубо ще те прекъсват с едно малко пакетче и толкоз.
Между другото по стандарт пакетите може да са много малки, защото винаги са четене/писане но си има отделен пакет за четене на куад (4 байта) и той е малък. И ако всички нодове работят на думи, то максималното ти закъснение е броя на маймуните (защото се редувате) по 4 байта + хедърите + акнолидж+арбитрация, което в общия случай е доста, доста под 125us ;-)

itso.t написа:
И друг път си споменавал че има изолация, но моята практика показва друго - ако включа кабела наопаки, PHY се вкисва и загива геройски...

Малко странно как обръщаш наопъки, щото конектора не е реверсивен... но това че има възможност за изолация, не е гаранция че е използвана при теб. По принцип изолацията се прави между LLC и PHY, за да може пфи-то да остава захранено от мрежата и да не прекъсва връзката между портовете, дори когато устройството ти не е захранено. Когато си захранен, нормално е ти да захранваш и пфи-то, че и мрежата, ако си ларж.
Е сещаш се предполагам, че това изисква изолирано DC/DC, което е една идея по-скъпо и някои го спестяват. Така дори и да имаш изолация по сигналните жици межу фи-то и линка, ако нямаш изолация по захранването ефекта е нулев ;-)


Пет Фев 14, 2020 1:24 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Мар 13, 2006 12:59 pm
Мнения: 3855
Местоположение: Габрово
Мнение Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
Видях нещата на TI, ама цените са неразумни - има някакъв смисъл да се работи в тая посока ако ще се спестят пари, но не изглежда така. За толкова пари взимаме микроконтролер+phy-та+софтуера за стандартен филдбъс по етернет.
Както и да е, явно е изоставен стандарт и не мисля че си струва да се инвестира в него - макар че за времето си изглежда доста прилично направен. Но всичката тая логика, която е хардуера (или някакъв ROM/микрокод) няма как да е евтина.


Пет Фев 14, 2020 3:58 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm
Мнения: 10369
Местоположение: Добрич
Мнение Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
логиката не е толкова сложна, но чипове които работят на 400+MHz все пак изискват определена технология. И ако не станат масови, както явно не станаха...
И все пак това е технологията, ако трябва да закачаш и прости и сложни неща в една мрежа. Примерно какъв проц и какъв стек и MAC/PHY ти трябват за да вържеш един тъп мигач по гигабитов етернет?


Пет Фев 14, 2020 6:15 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am
Мнения: 10615
Местоположение: София
Мнение Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
miro_atc написа:
...Малко странно как обръщаш наопъки, щото конектора не е реверсивен... но това че има възможност за изолация, не е гаранция че е използвана при теб. По принцип изолацията се прави между LLC и PHY, за да може пфи-то да остава захранено от мрежата и да не прекъсва връзката между портовете, дори когато устройството ти не е захранено. Когато си захранен, нормално е ти да захранваш и пфи-то, че и мрежата, ако си ларж.
Е сещаш се предполагам, че това изисква изолирано DC/DC, което е една идея по-скъпо и някои го спестяват. Така дори и да имаш изолация по сигналните жици межу фи-то и линка, ако нямаш изолация по захранването ефекта е нулев ;-)

Конекторът по дифолт не може да бъде обърнат. Но, както винаги има едно "но"... Има и талантливи хора. Например аз. :D
Джаджата е стояла в рак. По някое време явно кабелът е подръпнат странично и конекторът на 1394 се е поотворил. При следващо включване без видимост, само с опипване, 'щото "нали не може да се включи на обратно" се получава точно това - включване на обратно. И PHY стана цял проводник...
Вече вземам мерки по-кекавите конектори да не могат да зяпнат като на снимката...
Прикачени файлове:
1394.jpg
1394.jpg [ 38.56 KiB | Прегледано 5994 пъти ]


Пет Фев 14, 2020 9:17 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Сря Юли 26, 2006 11:15 am
Мнения: 1245
Местоположение: Phoenix AZ
Мнение Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
Темата се разклони ама караи....
От любопитство прегледах набарзо 1394 - някви писания за употреба в кола има от 2009 - натакък нищо. А чипове квалифицирани със АЕСЕКЮ .... няма
Отделно по спецификация му дават 4,5 метра... и дотук.Броакомаджите поне на книга дават 15 метра за 1 гигабит..

Само да си ида в къщи ще пусна тука фронта на двужичния гигабитов нет - както споменах е с кондензатори - не е с траф и в тоя случаи е положително -поне аз тъй мисля .
Като се иде на тестове си представям на BCI или Strip Line какво ще стане с трафа ,по точно тва след него от страна на чипа....


Съб Фев 15, 2020 2:51 am
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 63 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни