Отговори на тема  [ 63 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applications. 
Автор Съобщение
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Пон Юни 05, 2006 12:48 pm
Мнения: 4393
Местоположение: където небето среща земята, ракията е Jameson, а бирата Guinness
Мнение Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
ДедоБоре написа:
a как седи практически въпроса с мултдроп-а?
85.

NXP имат един 5 портов свич ьа аутомотива, имат и фи-та.

_________________
... ако трети ден не ти се работи... това означава, че е сряда !


Вто Фев 25, 2020 3:42 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Сря Юли 26, 2006 11:15 am
Мнения: 1244
Местоположение: Phoenix AZ
Мнение Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
:D :D :D
След подсказката на Мухата ( Благодарско ) веднага викнах NXP и това дето ми показаха е много по зряло като комплексно решение .
Засега за само на 100 М но като цяло имат система -докат Броадкомаджите са малко на парче го карат- еи ти тва оправяи се.


Пет Фев 28, 2020 1:04 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Сря Юли 26, 2006 11:15 am
Мнения: 1244
Местоположение: Phoenix AZ
Мнение Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
miro_atc написа:
HSB написа:

То това дет му викат drive by wire


Говоря за 60 модела, на които може да се инсталира автопилот. Не на всички е инсталиран такъв, но въпросът е че може да си инсталираш примерно това. Според вики-то това са 50-на модела, но в интервю човека твърди че са вече над 60. Ако имаш време изгледай интервюто... има интересни неща както за бизнеса, т.е. че далаверата не е във въртенето на геврека, а в събирането на данните, които със съответните обработки могат да се използват за много неща. Диагностики, застраховки, модели и какво ли не. Говори също и за стратегиите и защо въпреки че още никой няма читав автопилот, всички се подготвят за такъв. Дали Мъск ще успее както твърди до 1г. не е ясно, но ако успее другите няма да имат голям избор, освен да го последват. Затова окабеляването трябва да е готово още сега. И когато се появи читав автопилот само да го вържат към налични вече модели, а не тепърва да трябва да разработват нови модели.


Разбрах те . FYI на това мъ викат Аутономус Дравинг и по памет са клас 1,2,3,4,5.
5 е - колата няма шофиор вътре , 1 е шофиора си кара и има некви ситеми дето му помагат.
Кат бях в Ю Кореа Хщндаиците ме водиха в развоен център баш за такова .

Моито лично мнение за фирми тат тия дет си посочил- тия коват нещо и чакат няко да ги купи .
Инак тва може и да работи ама ако някои си го сложи в колата и после стане кататрофа застраховката ще му палти на върба.
Щом е е апрувнато от производителя - довиждане.
А аз не виждам как някои производител ще окабели колаа и ще даде порт на некви си да сложат тяхно устроиство ...

И GM и FCA и FORD изкупиха разни такива старт ъпи по калито и си коват тяхна сиситема за автономност.


Пет Фев 28, 2020 1:29 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm
Мнения: 10355
Местоположение: Добрич
Мнение Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
Не съм спец по нивата, но оня келеш би трябвало да чува петела, защото все пак е правил първия автопилот на теслите. Та по неговите обяснения ниво 2 означава да караш по магистралите из Аризона, демек сам си на пътя и само си пазиш лентата. Докато 5-то ниво автопилот трябва да може да се оправя сам по улиците на Ню Йорк. Аз не знам защо не са предвидили 6-то ниво за София, където всеки си кара накъдето му сочи оная работа, ама това е друга тема.
Дали ще има или няма човек в самолета си зависи от съответното законодателство. Степените оценяват само способностите, а не правоспособностите.

HSB написа:
А аз не виждам как някои производител ще окабели кола и ще даде порт на некви си да сложат тяхно устроиство ...

Това се опитвах да ти обясня... Автопилотите са много по-голям бизнес, отколкото въртене на геврек. Даже и ти да въртиш геврека се свалят едни данни къде ходиш, как караш, дали случайно не си заспал, отделно данните за двигателя, колата и т.н. Някои от тези данни са ценни за застрахователи, други за сервизи и т.н.
Не знам дали си представяш какъв бизнес е това с данните. Съдружника ми преди нова година ходи до Норвегия и пътува после с тесла до Германия, каза пускаш си маршрута и то ти предлага варианти къде да заредиш, колко време ще отнеме и т.н. Нормални неща на пръв поглед. Да, ама не. Освен всичко останало ти показва и менюто на заведенията в които ще чакаш. И ти си избираш дали да спреш за едно виенско кафе, или пък ти се хапва телешки стек в съседното. Познай как рекламата на заведенията стига до дисплея на теслата? Дали Мъск я показва безплатно, ъ?

Та такива ми ти работи за бизнеса и данните... Това, което ти казвам е просто върхЪ на айсберга. Бизнесът е твърде голям и пред производителите не стои въпроса ДАЛИ да окабеляват като хората и ДАЛИ да дават достъп. Въпросът е КОЛКО могат да спечелят от това и КАК ще духат супата, ако не го направят.
Естествено ако (или когато) се появи автопилот 5-то ниво, това ще е като черешка на тортата. Но самата торта се пече сега, а и даже без черешка си е бизнес, от който някои вече печелят.


Пет Фев 28, 2020 10:25 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Сря Юли 26, 2006 11:15 am
Мнения: 1244
Местоположение: Phoenix AZ
Мнение Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
Миро
наясно мие далаверата с данита ,рекламите и т.н
Моито предположение е че големите няма да допуснат малките да им взимат от кинтите.
На тоя дори да чува петела ,ако не се присламчи към някои -никои няма да му даде парче от баницата.


Пет Фев 28, 2020 11:34 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 21, 2004 10:31 pm
Мнения: 9635
Мнение Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
NXP имат и GE, но още е прелиминари.
все пак се оглеждай внимателно какво ти дават като сорсове и/или информация за регистрите. напоследък са тръгнали по пътя на куалком - 'use case' срещу няколко десетки хилки.


Съб Фев 29, 2020 10:03 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm
Мнения: 10355
Местоположение: Добрич
Мнение Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
HSB написа:
никои няма да му даде парче от баницата.


Пазарът се променя. И не е ясно какво ще се случи. Но има голяма вероятност да се повтори историята с телефоните. И тогава имаше едни едри риби, дето си мислеха че че няма кой да ги бие на тема слушалка с червено и зелено копче и фенерче.... Те също не си даваха баницата, просто тая баница стана непродаваема.
По същия начин и сега някои си мислят, че смисълът на колата е да стигнеш от точка А до точка Б. Но както вървят нещата скоро такава кола може да е непродаваема. Толкова непродаваема, колкото и обикновен телефон с копчета.
Най-големият проблем за производителите е, че тази революция може да се случи много бързо. Колите могат да станат "умни" доста по-бързо, отколкото електрически примерно. Достатъчно е един да изкара наистина умна кола на цената на обикновена и за нула време пазарът ще се обърне като палачинка. Та затова е тая истерия по окабеляването и drive-by-wire...


Пон Мар 02, 2020 9:42 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 21, 2004 10:31 pm
Мнения: 9635
Мнение Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
e, тИлифон с фенерче, червено и зелено копче е стотина пъти по-еФтин от умнофон.
пък има и други съображения при избора му. наскоро попаднах в един офис, в който ~80% от планктона беше с 'тъпофони'. 'стимула' се оказа шефката, която обичала да ги бомбардира със задачки по скайпа и вайбъра в най-неподходящи моменти и после да им се кара 'аз ти писах на скайпа, защо не изпълни задачата?!'. и хората си взели тутурутки без скайп/вайбър.


Пон Мар 02, 2020 10:20 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Вто Май 29, 2007 1:23 pm
Мнения: 3545
Местоположение: Високо в планината
Мнение Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
Проблемът, дедо, в случая е друг: шефката... За скромния ми житейски опит не съм попаднал на нормална жена-шефка.

_________________
Хайде де!


Пон Мар 02, 2020 11:38 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm
Мнения: 10355
Местоположение: Добрич
Мнение Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
ДедоБоре написа:
e, тИлифон с фенерче, червено и зелено копче е стотина пъти по-еФтин от умнофон.


От гледната точка на потребител е така. Умнофонът може да е 100 пъти по-скъп, но от гледна точка на производителя умнофонът може да носи 100 пъти по-голяма пИчалба. И в един прекрасен момент се оказа, че всички дето са произвеждали фенерчета са глътнали плувката. Странно е защото по едно време ми беше голям зор да намеря просто телефон за възрастни хора с лошо зрение и без компютърни умения...
Ситуацията с колите е още по-кофти, тъй като умната кола няма да е 100 пъти по-скъпа. Разликата ще е в нещо като компютър в повече, но като себестойност компютърът е нищо в сравнение с ламарините. Само че като печалба, от ламарините печелиш веднъж и чат-пат ако се надраскат, докато от компютъра може да печелиш постоянно. Е - както най-вероятно Мъск печели от кафетата дето пиеш, от застраховките дето правиш и т.н. Така че *когато* се появи компютъра никой няма да му гледа себестойността и ще ти го инсталират безплатно и даже няма да те питат искаш или не искаш. Ще стане невъзможно да си купиш просто кола, дори да искаш. Нещо повече, за отрицателно време автопилотите ще станат задължителни по закон, както предпазните колани, дневните светлини и т.н. Забележи, че не е нужно автопилотът да е много добър, достатъчно е само с няколко процента да намаля катастрофите и приключваме с нормалните коли. А те автопилотите това *вече* го могат, демек радвайте се на талигите дето са само с педали и гевреци докато можете, защото това няма да трае дълго....


Пон Мар 02, 2020 11:54 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27949
Местоположение: София
Мнение Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
Явно ти е скромен опита, има и читави шефки, всъщност не са по-малко от читавите шефове, чудно защо хората са по-склонни да приемат некадърни шефове от колкото некадърни шефки. При повечето жени има един сериозен проблем, липсата на увереност, дори когато са по-способни и по-знаещи дали заради хилядолетията патриархат, дали по други причини, но много често се доверяват на мнения на подчинени им мъже, дори когато не са съвсем уверени в тях. Работата на добрият шеф е да поема отговорност и да взема решения, па било то и грешни. Няма лошо да питаш подчинените какво мислят, но много често то е изкривено през техните си гледни точки, виждания, очаквания и желания. Ако един шеф е минал по цялата стълбица, няма никакъв смисъл да разпитва подчинените за мнение, достатъчно е да прекара малко време с тях, да поеме дейността им за ден два за да се ориентира.
Сега със шефове по диплома е друг въпрос, те никога не са били на по-долните нива, нямат никаква представа от спецификата, за такива най-добре е да си наемат външни консултанти, но отново доверието към мнението и виждането на подчинените много често не води до нищо добро, може да ги чуеш но до там.


Пон Мар 02, 2020 12:01 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 21, 2004 10:31 pm
Мнения: 9635
Мнение Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
пример за успешна шефка за мен е др. Фиорина. след нея НР вече е друга фирма, поне като качество на продукцията.
като пИчалба може и да е по-добре (в краткосрочен аспект), но специално в измервателната техника с нейното управление приключи една епоха. но това от инжИнерна гледна точка. когато инженерите са давали списък с компоненти на счетитата и последните са смятали колко да струва изделието. после стана наопъки и резултатите са видими или не толкова, поне не и с 'просто око'.


Пон Мар 02, 2020 1:22 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Сря Юли 26, 2006 11:15 am
Мнения: 1244
Местоположение: Phoenix AZ
Мнение Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
miro_atc написа:
ДедоБоре написа:
e, тИлифон с фенерче, червено и зелено копче е стотина пъти по-еФтин от умнофон.


От гледната точка на потребител е така. Умнофонът може да е 100 пъти по-скъп, но от гледна точка на производителя умнофонът може да носи 100 пъти по-голяма пИчалба. И в един прекрасен момент се оказа, че всички дето са произвеждали фенерчета са глътнали плувката. Странно е защото по едно време ми беше голям зор да намеря просто телефон за възрастни хора с лошо зрение и без компютърни умения...
Ситуацията с колите е още по-кофти, тъй като умната кола няма да е 100 пъти по-скъпа. Разликата ще е в нещо като компютър в повече, но като себестойност компютърът е нищо в сравнение с ламарините. Само че като печалба, от ламарините печелиш веднъж и чат-пат ако се надраскат, докато от компютъра може да печелиш постоянно. Е - както най-вероятно Мъск печели от кафетата дето пиеш, от застраховките дето правиш и т.н. Така че *когато* се появи компютъра никой няма да му гледа себестойността и ще ти го инсталират безплатно и даже няма да те питат искаш или не искаш. Ще стане невъзможно да си купиш просто кола, дори да искаш. Нещо повече, за отрицателно време автопилотите ще станат задължителни по закон, както предпазните колани, дневните светлини и т.н. Забележи, че не е нужно автопилотът да е много добър, достатъчно е само с няколко процента да намаля катастрофите и приключваме с нормалните коли. А те автопилотите това *вече* го могат, демек радвайте се на талигите дето са само с педали и гевреци докато можете, защото това няма да трае дълго....


Както ти казах - напълно съгласен че са зпочнали да слагат тъпотии в колата само и само да има реклами,продажби т .н - дотук ясно.
Обаче анлаогията с телфоните не е наий удачната- при колите има 1 фактор дето няма как де се изключи -застраховката.
Аз например задавах въпроса- ако 2 автономни коли се блъснат по причина х - кои на кого ще плати ,еле пък ако има човешки наранявания ,а недаи си боже някои да умре?

Ще правят разследване на коя кола софта е по смотан или е регирал криво и т.н та да намерят виновния и тои да обере пешкира?

Дори и в днешно време тука в братска америка застраховката ако намрят че нещо е променено по колата ,си намират повод да не платят.
Та затова и казах че малките няма кои да ги пусне дирекнто да ядат от голямата баница.


Пон Мар 02, 2020 11:04 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27949
Местоположение: София
Мнение Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
Дедо, то това се случва масово, но дали проблема е само в ръководството, дали не е и смяната на поколенията при самите инженери....от друга страна конкуренцията и самите потребители, нуждата да се вместиш в определен бюджет за да може изобщо да съществува твоето изделие е много сериозен фактор, както често ми казват, то може да стане много хубаво ама ако не е готово утре и няма кой да го плати каква полза че е толкова хубаво.


Вто Мар 03, 2020 8:54 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm
Мнения: 10355
Местоположение: Добрич
Мнение Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
HSB написа:
Обаче анлаогията с телфоните не е наий удачната- при колите има 1 фактор дето няма как де се изключи -застраховката.
Аз например задавах въпроса- ако 2 автономни коли се блъснат по причина х - кои на кого ще плати ,еле пък ако има човешки наранявания ,а недаи си боже някои да умре?


Надявах се, че ще намериш време да гледаш интервюто... И тъй като явно не си намерил, ще ти кажа само че крайната цел на тоя пич не е бизнеса с автопилоти (наясно е, че ще го изядат големите риби), не е и да печели от реклами (на кафета, пържоли и т.н.). Крайната му цел е ... познай? Застрахователна компания!
Застрахователният бизнес е най-силно заинтересован от drive-by-wire и от изкуствения интелект, защото от жицата получава информацията, а от акъла получава профила на шофьора (който или каквото е там). Законодателството също влияе, но то влияе като константа във формулата. Законите важат за всички, независимо какви са. Демек законодателството ти дава само средностатистическа информация. Тая информация естествено се взема предвид, но застрахователят може да си вдигне печалбата само ако вземе предвид и индивидуалната информация за автомобил Х + шофьор Y.
Така че отговора на въпроса ти, как ще се определи вината може да го намериш в законодателството. Колко ще плати виновният също. Вина между другото означава "съзнателно отношение към извършено престъпно действие или бездействие". И законодателството се грижи винаги да има виновен човек, дори когато проблемът е свързан с дефект на машина. Така че не го мисли това. Виновник ще се намери. Ако е застрахован, щетите или поне част от тях ще са за сметка на застрахователя. Застрахователите, обаче, не си задават тези въпроси след като колата се обърне. Те си задават въпросите още преди да предложат някаква полица. И най-добрия отговор могат да получат само ако разполагат с профила ти на шофьор, затова и някои вече предлагат отстъпки ако им дадеш тая информация като си инсталираш едно или друго следящо устройство. Естествено устройството трябва да е разрешено по закон.
И въпросът тук е дали автопроизводителите могат да стопират тоя процес. Ти казваш, че могат. Аз казвам, че не могат. Не могат, защото пазарът (и особено застрахователите) изисква такъв сорт устройства. И дори големите да се опъват, ще се пръкнат нови и старите ще издухат супата, точно както я издухаха някои производители на телефони. А пък фактът, че вече се предлагат 60 модела с drive-by-wire говори, че голяма част от производителите нямат и намерение да стопират каквото и да било, даже напротив.


Вто Мар 03, 2020 12:22 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 63 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни