Автор |
Съобщение |
gicho
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Мар 13, 2006 12:59 pm Мнения: 3855 Местоположение: Габрово
|
Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
Да, в този use case 1394 изглежда използваем - за гигабит е по-трудно, но за 10/100 може да сравним примерно с един wiznet - за под 3 евро дава фи, мак и стек. За евро отгоре и процесор. Разбира се, няма да има екстрите на синхронизация, което е голям плюс за real time приложения. Но към момента ми се струва че е необоснован риск да се гледа в тая посока? И ти казваш че не го ползваш вече и не виждаш движение в тоя сегмент? Ако има чип, който да поема цялата мрежова част и да представи мемори зоната върху локал бъс, или dual port memory, ще се хвана да направя някаква проба - примерно 2..4 модула да си говорят. Това ще е интересна демонстрация и ми се струва че има един достатъчно луд началник, дето може да го хареса Някой от ония тексасците могат ли да свършат тая работа?
|
Съб Фев 15, 2020 11:02 am |
|
|
miro_atc
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm Мнения: 10356 Местоположение: Добрич
|
Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
Ми отдавна не се занимавам с мрежи и видео... така че няма за какво да го ползвам и да искам. Но и да бях в тоя бизнес пак щях да се замисля, щото факт е, че няма развитие за съжаление. Иначе тексасците определено си бачкат, въпросът е да намериш приложение. Така просто няколко модула да си говорят не звучи като сериозно приложение. От 1394 има файда ако търсиш гарантиран трафик, добра синхронизация и т.н. Другия вариант да ползваш 1394 само като идея, демек да си откраднеш малко от архитектурата... Не знам, ако дадеш повече инфо за нуждите може да разсъждаваме. Иначе ако тръгнеш да бориш каубойчетата свиркай каквото мога ще помагам.
|
Съб Фев 15, 2020 4:32 pm |
|
|
bongo_x2
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Яну 20, 2009 10:54 pm Мнения: 11338 Местоположение: "Занзибар"
|
Офтопик, ама надали:
И накрая ме питайте що не ща да разкарам Гоуфо: мии прозорците му се задвижват с ръчка! През Гигабита точността е +– 10см ако си достатъчно ловък Джендърия!!!
|
Съб Фев 15, 2020 5:17 pm |
|
|
miro_atc
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm Мнения: 10356 Местоположение: Добрич
|
Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
Не знам дали в голфовете ще пуснат гигабит скоро Но едно от приложенията на 1394 е при военните, по-точно MIL-STD-1394 и доколкото знам го ползват в някои фърчила като ф35, мисля че и по танковете го слагаха. Слуховете са че уж ще се наложи, точно щото гонят надеждност, явно не искат джамовете на танковете и фърчилата да заяждат с по +/- 10см и вътре хората да настиват Иначе може да се ползва и с фпга или да си издялаш чеп, ето примерно фирмичка дето прави IP-та...
|
Съб Фев 15, 2020 7:01 pm |
|
|
Grubi
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 8:42 am Мнения: 10892 Местоположение: Гьотеборг
|
Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
Ей тва вирее по самолетите, и оптичната му разновидност https://en.m.wikipedia.org/wiki/MIL-STD-1553
|
Съб Фев 15, 2020 9:49 pm |
|
|
miro_atc
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm Мнения: 10356 Местоположение: Добрич
|
Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
това е дядото... само 1Мбит, което е прекалено бавничко Но го запазват като протоколи, просто отдолу жицата става 1394. Между другото върху 1394 стандартизираха много интерфейси и протоколи. Като почнеш от SCSI и разните SBP1,2,3, минеш през ip4/ip6, всякакви audio/video, има даже industrial разни, включително нейтив ieee-488, по-известен ни като gpib.
|
Съб Фев 15, 2020 10:24 pm |
|
|
HSB
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Юли 26, 2006 11:15 am Мнения: 1244 Местоположение: Phoenix AZ
|
Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
Пак да повторя че избора не е мой . Оказа се че и Марвел са сковали автомобилен нет
MARVELL® 88EA1512 10/100/1000Mbs PHY Media Convertor Integrated 10/100/1000 Mbs EEE Transceivers for Automotive Applications
|
Чет Фев 20, 2020 1:39 am |
|
|
gicho
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Мар 13, 2006 12:59 pm Мнения: 3855 Местоположение: Габрово
|
Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
Сори за отнасянето в друга посока. Иначе те и тексасците имат PHY за тоя стандарт (по-точно National изглежда означението).
|
Чет Фев 20, 2020 9:17 am |
|
|
gicho
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Мар 13, 2006 12:59 pm Мнения: 3855 Местоположение: Габрово
|
Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
Това е той (тексаския 100BASE-T1): http://www.ti.com/product/DP83TC811S-Q1Докато преглеждах тексасците попаднах на това "нормално" PHY - особеното е размера и цената (малък и евтин): http://www.ti.com/product/DP83825I
|
Чет Фев 20, 2020 9:30 pm |
|
|
MYXATA
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Юни 05, 2006 12:48 pm Мнения: 4393 Местоположение: където небето среща земята, ракията е Jameson, а бирата Guinness
|
Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
то за коване коват, ама кабелажа е много важен в днешно време на ауто производителите. затова всики гледат ако може да се мине на една усукана двойка и да е без екранировка. та така... ще има нови идеи и решения
_________________ ... ако трети ден не ти се работи... това означава, че е сряда !
|
Пет Фев 21, 2020 11:35 am |
|
|
HSB
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Юли 26, 2006 11:15 am Мнения: 1244 Местоположение: Phoenix AZ
|
Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
На мене ли ми го казваш....наясно съм с кабелажа много добре... от неиде 1999 съм в аутомотива та тенденците са ми напъно ясни. Марвела го открих реверсваики платката дето Тесла са сковали за онзи топозлиския дисплеи в центъра на колата ,само дето маркировката на чиповете е няква секретна ама логото е на Марвел. Гичо - наще искат 1 Гб -както казах засега никои според мене не занай що и за какв чеп ни е притрябвал 1Г ама да има... 100 имат бая хора и аз лично ако аз правех архитектурата ще заложа на 100 - достатъчно е поне засега за доста цели -повечето производители дават 40-60 метра с 1 двоика на 100Мб.
|
Пон Фев 24, 2020 8:53 pm |
|
|
miro_atc
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm Мнения: 10356 Местоположение: Добрич
|
Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
тия дни разбрах, че имало 60 модела на пазара с drive by wire... Явно всички вземат насериозно Мъск
|
Пон Фев 24, 2020 10:09 pm |
|
|
HSB
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Юли 26, 2006 11:15 am Мнения: 1244 Местоположение: Phoenix AZ
|
Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
То това дет му викат drive by wire е че вече няма механична връзка между газ педала и мотора а това е поне 20 г старо и се и добавят и инфо на коя скорост е ,температури и т.н .... То като се замисля не се сещам коя кола не е тъй днешно време. Инак това дет видях че е made by TESLA е доволна трагедия ,ама им признавам че прибраха бая пари от реклама и това че бяха първите.
|
Пон Фев 24, 2020 10:39 pm |
|
|
ДедоБоре
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Ное 21, 2004 10:31 pm Мнения: 9635
|
Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
a как седи практически въпроса с мултдроп-а? преди години положението със суичовете не беше розово, не съм се задълбочавал напоследък какво е сложено на сергията, но подозирам само 1-2 играча (Broadcom + Marvell) с по един чип. автомобилния контекст предполага някаква по-висока масовка, но цените ще си останат високи и/или неизгодни. във всеки случай далеч от нивата на алтернативите (CAN,LIN), да не говорим за 485.
|
Вто Фев 25, 2020 8:48 am |
|
|
miro_atc
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm Мнения: 10356 Местоположение: Добрич
|
Re: BroadR-Reach Ethernet -automotive connectivity applicati
Говоря за 60 модела, на които може да се инсталира автопилот. Не на всички е инсталиран такъв, но въпросът е че може да си инсталираш примерно това. Според вики-то това са 50-на модела, но в интервю човека твърди че са вече над 60. Ако имаш време изгледай интервюто... има интересни неща както за бизнеса, т.е. че далаверата не е във въртенето на геврека, а в събирането на данните, които със съответните обработки могат да се използват за много неща. Диагностики, застраховки, модели и какво ли не. Говори също и за стратегиите и защо въпреки че още никой няма читав автопилот, всички се подготвят за такъв. Дали Мъск ще успее както твърди до 1г. не е ясно, но ако успее другите няма да имат голям избор, освен да го последват. Затова окабеляването трябва да е готово още сега. И когато се появи читав автопилот само да го вържат към налични вече модели, а не тепърва да трябва да разработват нови модели.
|
Вто Фев 25, 2020 10:04 am |
|
|