Отговори на тема  [ 24 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
БатериИ за малък УПС 
Автор Съобщение
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Сря Юли 26, 2006 11:15 am
Мнения: 1244
Местоположение: Phoenix AZ
Мнение Re: БатериИ за малък УПС
velio написа:
HSB написа:
А как се зареждат бтерите и евентуално да греят от това - няма как да знам .


Обикновено не греят от заряд. Аз поне не съм виждал.
Прим мен греят трансформаторите (магнитопровода), а батерията е практически залепена за трансформатора.


В моя случаи - от трафа до батерията разтоянието е поне 7-8 сантиметра ,отделно както споменах има около 3мм пластмасова стена която отделя трафа и електрониката от помещението за батерите.
Та се надявам нагряването на трафа да не оказва вредно влияние .Другото ето се надявам да помага трафа да грее по малко е че брат китаец е сковал симулирано синусоидално - не съм го мерли със скоп
ама поне така пише и би трябвало да е по добре ако например помпят с правоъгълно.


Вто Яну 14, 2020 11:44 pm
Профил
Ранг: Новодошъл
Ранг: Новодошъл

Регистриран на: Вто Ное 04, 2014 2:12 pm
Мнения: 114
Местоположение: Станке Лисичково
Мнение Re: БатериИ за малък УПС
:wink: сваляй от колата и слагай на упсъ ...

_________________
А бе много я обичам Наталия Кобилкина, бе !! .. :oops: :oops:


Сря Фев 05, 2020 4:03 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Сря Юли 26, 2006 11:15 am
Мнения: 1244
Местоположение: Phoenix AZ
Мнение Re: БатериИ за малък УПС
hrpankov написа:
:wink: сваляй от колата и слагай на упсъ ...

:D :D :D :D
преди имах една хода сивик дето като я купих и си мислях че са сменили батерията -беше много малка - та може и след време и такъв вариянт да се пръкне.


Чет Фев 06, 2020 2:27 am
Профил
Ранг: Новодошъл
Ранг: Новодошъл

Регистриран на: Пон Авг 24, 2020 3:45 pm
Мнения: 169
Местоположение: София, Люлин 3
Мнение Re: БатериИ за малък УПС
Цитат:
Обикновено не греят от заряд. Аз поне не съм виждал.
Прим мен греят трансформаторите (магнитопровода), а батерията е практически залепена за трансформатора.


Акумулаторните батерии греят основно при заряд, особено когато са в UPS, който няма специално ограничение на зарядния ток. Това става при дълбок разряд след спряло захранване. Като се възстанови захранването, зарядния ток е максимален. Известно време поддържах захранванията в базови станции на телекомите - заварвал съм батерии с температура над 60 градуса и деформирани корпуси. Обикновено след такова явление, батериите се сменят. Обикновено поддържащите инженери нарочно ограничаваха зарядния ток да пазят батериите, но политиката на телекомите е точно обратна - максимално бързо да се възстанови трафика, всяка минута е безумно скъпа.
Но там става дума за по-големи мощности.


Нед Фев 07, 2021 9:16 am
Профил YIM
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Мар 13, 2006 12:59 pm
Мнения: 3855
Местоположение: Габрово
Мнение Re: БатериИ за малък УПС
Тия упс-и и те ли са чакали да вдигнат ниво на заряда преди да подадат ток нататък? Не съм попадал на такива извън разни извращения за сейфти, дето трябва да се гарантира, че ако следващото (захранваното - товара) му се пусне тока, и после мрежата отпадне веднага, ще има гарантирано време между сигнала за отпадане и реалното спиране - за да може "товара" да си се спре коректно (линукса примерно да се shutdown-не при сигнал). Там го правеха така - ако няма поне 40% (примерно), не се захранва машината, щото може да не успее да се спре успешно с по-малко заряд. И заради това минават минути след възстановяване на мрежата преди да тръгне машината.


Нед Фев 07, 2021 9:32 am
Профил
Ранг: Новодошъл
Ранг: Новодошъл

Регистриран на: Пон Авг 24, 2020 3:45 pm
Мнения: 169
Местоположение: София, Люлин 3
Мнение Re: БатериИ за малък УПС
При базовите станции не става въпрос точно за класически UPS. Там батериите са вързани към системното напрежение (48V) и, на практика се зареждат със стабилизираното постоянно напрежение на изправителите. Въпроса беше - дали греят батериите при заряд - греят, и то много, ако не се ограничава тока. Горе долу така стоят нещата и при автомобилните батерии - при мощен генератор, напрежението се поддържа постоянно (около 14V) и зарядния ток може да бъде много голям. Но автомобилните акумулатори специално са оразмерени за големи токове (нали са стартерни), докато при UPS са обикновено гелови и не стават за стартерни (проверено от ентусиасти).


Нед Фев 07, 2021 11:08 am
Профил YIM
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 20, 2009 10:54 pm
Мнения: 11338
Местоположение: "Занзибар"
Мнение Re: БатериИ за малък УПС
ikarlo написа:
..... докато при UPS са обикновено гелови и не стават за стартерни (проверено от ентусиасти).

Стартирал съм Мерцедес-дизел със 7Ач батерия за УПС: оставих около 5мин да се позареди основният акумулатор, щото беше "паднал" :)
Писах заради идеята, де.


Нед Фев 07, 2021 2:12 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Сря Фев 13, 2013 2:35 pm
Мнения: 1748
Мнение Re: БатериИ за малък УПС
На това място отидохме по препоръка на колега за малък УПС на друг.
Гледахме и накрая взехме препоръчаната от продавача от най-ефтините 2х. Като ги сложих, по замервания колко изкарва компа, твърдеше че издържа почти 50% повече от оригиналните американски акумулатори

https://goo.gl/maps/UNTthv8AhavEiYWJA


Нед Фев 07, 2021 10:44 pm
Профил WWW
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Вто Юни 07, 2005 5:20 pm
Мнения: 3212
Мнение Re: БатериИ за малък УПС
ikarlo написа:
Цитат:
Обикновено не греят от заряд. Аз поне не съм виждал.
Прим мен греят трансформаторите (магнитопровода), а батерията е практически залепена за трансформатора.


Акумулаторните батерии греят основно при заряд, особено когато са в UPS, който няма специално ограничение на зарядния ток. Това става при дълбок разряд след спряло захранване. Като се възстанови захранването, зарядния ток е максимален. Известно време поддържах захранванията в базови станции на телекомите - заварвал съм батерии с температура над 60 градуса и деформирани корпуси. Обикновено след такова явление, батериите се сменят. Обикновено поддържащите инженери нарочно ограничаваха зарядния ток да пазят батериите, но политиката на телекомите е точно обратна - максимално бързо да се възстанови трафика, всяка минута е безумно скъпа.
Но там става дума за по-големи мощности.


В UPS-ите за домашно ползване заряда е регулиран. Обикновено пълно зареждане става за около 8 до 16 часа, т.е. токът е малък. Така че там фактора загряване от зареждане не е преобладаващ. Случва се да загряват в края на живота си, когато акумулатора вече не приема заряд и всичко отива в топлина.


Чет Фев 11, 2021 5:04 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 24 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни