Отговори на тема  [ 2734 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 183  Следваща
Altium Designer... 
Автор Съобщение
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Чет Юни 25, 2009 12:01 pm
Мнения: 2201
Мнение Re: Altium Designer...
Погледни ако обичаш къде е тази опция! Ето какво виждам там:
Прикачени файлове:
poligon.jpg
poligon.jpg [ 93.24 KiB | Прегледано 2058 пъти ]

Аз съм дал да премахва острови по малки от 30 sq mils. Този явно е по-голям, но не е свързан никъде!

_________________
www.elkran.com


Пет Май 17, 2019 4:48 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Вто Май 29, 2007 1:23 pm
Мнения: 3545
Местоположение: Високо в планината
Мнение Re: Altium Designer...
здесь


Прикачени файлове:
altium stoyanoff.png
altium stoyanoff.png [ 455.47 KiB | Прегледано 2052 пъти ]

_________________
Хайде де!
Пет Май 17, 2019 5:01 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Чет Юни 25, 2009 12:01 pm
Мнения: 2201
Мнение Re: Altium Designer...
аааа! Аз съм кьорав!
А защо не свързва полигоните с GND пистите? Или така е по-добре?! Малко разяснения ако може!
Благодаря!

_________________
www.elkran.com


Пет Май 17, 2019 5:15 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 21, 2004 10:31 pm
Мнения: 9635
Мнение Re: Altium Designer...
принципно не схващам разликата между името на полигона (в ляво) и нет-а (в дясно)
никой не знае какви мисли са се въртяли в главата на програмиста, още по-малко как е претворили въпросните мисли в алгоритъм.
но може да пробваш в дясно да напишеш в името на полигона Top-GND, знае ли човек с какви фючъри е надарена конкретната версия.

че мислите са били объркани, според мен е видно от желанието да се чертае кръглата 'дупка' в полигона с прави линии.
днешния гербер си има команда за завойче и не виждам практическия смисъл от чертането им с прави. едно време, когато експонаторите (оригиналния гербер фотоплотер) бяха с едни търкалца с дупки (наричани бленди) и имаше някакъв смисъл, ама поне от 90-те години на миналия век филмиращите устройства са растерни и подобно нещо не е необходимо.

възможно е да свързано с пълненето на полигона. ако винаги се прави със щриховка (със застъпващи се линии), тогава може и да има някакъв алгоритмичен смисъл. ама в днешния гербер формат си има команда за чертане на полигон (затворена поли-линия), която накрая и казваш 'fill' и всичко си е красиво и се прави в дивайс-координати на фото-машинката.

протел определено прави пълните полигони със щриховка. не знам днешния алтиум до къде е стигнал, не съм гледал скоро герберските им файлове. ефекта е, че файловете стават ненужно големи, ами и трудно се подават на пипане в САМ-а


Пет Май 17, 2019 5:35 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Вто Май 29, 2007 1:23 pm
Мнения: 3545
Местоположение: Високо в планината
Мнение Re: Altium Designer...
Идеята е да няма "свободно висящи" парчета мед по платката. Причините са поне две:
1. увеличава капацитета между линиите, между които е полигона. Тоест линиите могат да си пречат.
2. увеличава и капацитивната връзка между тези линии и околния свят. Тоест смущение отвън по-лесно ще проникне в линиите, ако пък сигналите по тях са със стръмни фронтове - полигона може да подпомогне излъчването. Един вид полигона го играе антена.

Сега, ако става дума специално за полигоните, нека да спомена и още нещо- ограденото на картинката горе.
В случай, че отдолу имаш друг полигон (пак на маса), като цяло е оферта да "затвориш" двета полигона в кафезче - с ваи по периферията на полигона. Причините за това също са две:
1.


Прикачени файлове:
problem.jpg
problem.jpg [ 55.61 KiB | Прегледано 2040 пъти ]

_________________
Хайде де!
Пет Май 17, 2019 5:39 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am
Мнения: 10574
Местоположение: София
Мнение Re: Altium Designer...
stoyanoff написа:
аааа! Аз съм кьорав!
А защо не свързва полигоните с GND пистите? Или така е по-добре?! Малко разяснения ако може!
Благодаря!

Ако правилно разбирам въпроса ти, питаш защо алтиума не свързва автоматично полигоните към маса? Вероятно очакваш автоматично да "издупчи" някоя и друга вия за да свърже полигона с маса от другата страна?
Едва ли очакваш да сам пусне писта с маса на място на което няма такава?


Пет Май 17, 2019 5:48 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Чет Юни 25, 2009 12:01 pm
Мнения: 2201
Мнение Re: Altium Designer...
dan написа:
Сега, ако става дума специално за полигоните, нека да спомена и още нещо- ограденото на картинката горе.
В случай, че отдолу имаш друг полигон (пак на маса), като цяло е оферта да "затвориш" двета полигона в кафезче - с ваи по периферията на полигона. Причините за това също са две:

Имам чувството, че не разбираш въпроса ми!
Това, което си обяснил за свобоните(несвързани) острови го знам. Интересуваше ме как да ги премахна! Всичко е 6 по този въпрос вече.
Това, което си оградил с жълто е по-интересно! Отгоре и отдолу, където може, съм ги свързал с вии! Интересува ме защо, когато съм начестал някъде GND и пусна полигон отгоре, полигонът не се свъзва(слива) с пистата GND, а се оставя разстояние все едно са 2 отделни и само в някакви възлови точки се прави връзка? Това не ми изглежда много добре да се прави така. Както виждаш на снимката съм сложиш 2 вии за да може островът да е свъзан с GND в повече от 1 точка! Може ли да се слеят GND и полигона?! Да не оставя разстояние м/у тях?!
Благодаря!

_________________
www.elkran.com


Пет Май 17, 2019 6:06 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Вто Май 29, 2007 1:23 pm
Мнения: 3545
Местоположение: Високо в планината
Мнение Re: Altium Designer...
Аха, сега ти разбрах въпроса. Нямам предства защо се получава така. Виж в падащото меню какви са възможните опции, че не ги помня точно.

_________________
Хайде де!


Пет Май 17, 2019 6:12 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27949
Местоположение: София
Мнение Re: Altium Designer...
Ам иимаш настройка, remove dead copper


Пет Май 17, 2019 6:26 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27949
Местоположение: София
Мнение Re: Altium Designer...
по принцип, още от едно време някои неща са недомислени. В новите версии май доста са оправени, аз си карам с 99 колкото и да е дървено и недоклатено. За да ти стават полигоните както трябва не е само до настройки на полигона, трябва и малко рулове да направиш. освен проблема с несвързаните острови, има и други проблеми, много често се опитва да свърже остров водейки се по стандартният рулс за клирънс, но ти може да не искаш там да влезе полигон. няма много обравия, еидният вариант е с размерите на примитивите, но това има недостатък, интерполацията на нещо различно от права става кофти. По-добрият вариант е да направиш съответните рулс, понякога доста комплексни. В 99 няма разумен начин да забраниш определена зона за полигон, в алти ума не знам добавили ли са нещо, keepout зоните могат да се използват, но тогава пък има някои други недостатъци, абе зависи и от начина на работа.


Пет Май 17, 2019 6:57 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am
Мнения: 10574
Местоположение: София
Мнение Re: Altium Designer...
stoyanoff написа:
...Както виждаш на снимката съм сложиш 2 вии за да може островът да е свъзан с GND в повече от 1 точка! Може ли да се слеят GND и полигона?! Да не оставя разстояние м/у тях?!
Благодаря!

За да може да ти се отговори на тоя въпрос, качи скрийншот от същата част на платката в алтиума. Без да има яснота какво си задал, няма как да се каже защо резултатът е такъв.


Пет Май 17, 2019 7:10 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27949
Местоположение: София
Мнение Re: Altium Designer...
Под въпроса могат ли да се слеят GND и полигона, да разбирам че полигона ти е с net GND, имаш пътечка с нет GND, но те не се сливат ? Ако питаш за площадките, това беше преди в manufacturing rules, да не ги свързва изобщо, да ги свързва с релийф или да ги свързва нацяло. Аааа да и аз съм кьорав, сега видях за какво говориш виж в manufacturing rules, там е настройката как да прави връзка към площадките, може в алтиума да има нещо и за пътечките като цяло.


Пет Май 17, 2019 7:25 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Вто Май 29, 2007 1:23 pm
Мнения: 3545
Местоположение: Високо в планината
Мнение Re: Altium Designer...
Абе мисля, че това се управляваше точно от падащото меню над отметката за дед копър

_________________
Хайде де!


Пет Май 17, 2019 7:32 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27949
Местоположение: София
Мнение Re: Altium Designer...
Да има логика, защото това е една от настройките които влияят, ама не виждам какво друго има :)


Пет Май 17, 2019 7:45 pm
Профил
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран

Регистриран на: Вто Май 07, 2019 8:16 pm
Мнения: 275
Мнение Re: Altium Designer...
А какъв е смисъла между виите и падовете които са дeфинирани към GND-нет първо да ги рутваш с пътечки помежду им , а после да се пуска полигон GND ?
Не че много разбирам от платки, но аз само ги дефинирам GND, после настройвам правилата за отстояние и пускам полигона GND и всички GND- вии и падове се
свързват автоматично с полигона по правилния за спояване начин .


Пет Май 17, 2019 8:43 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 2734 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 183  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни