Отговори на тема  [ 60 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
LPG Lambda Control 
Автор Съобщение
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Чет Ное 30, 2006 4:17 pm
Мнения: 10
Мнение 
... а на някой да му е попадала блок схема на такова устройство - аз се каня да си го правя сам ( без стъпковия мотор разбира се - него ще си купя )


Съб Дек 15, 2007 6:30 pm
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ
Аватар

Регистриран на: Чет Ное 02, 2006 12:13 am
Мнения: 88
Мнение 
То и аз съм замислил да си правя ламбда-контрол. Колата ми е моноинжекция и смятам да ползвам ширината на импулсите подавани на инжектора и да управлявам стъпковия мотор. така или иначе информацията колко гориво трябва да се подава се крие в импулса на инжектора.


Съб Дек 15, 2007 8:51 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Сря Мар 08, 2006 1:12 pm
Мнения: 1976
Местоположение: Котел
Мнение 
http://www.circuitcellar.com/renesas200 ... stract.pdf - като го направиш сподели резултати. На моя автомобил имам монтиран такъв контрол (на Lovato), работи без забележки, карам само на газ, не подгрявам, въртя и така... при минус 8 без проблем.
Май не е много добре такава експлоатация но...


Съб Дек 15, 2007 9:09 pm
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Чет Ное 30, 2006 4:17 pm
Мнения: 10
Мнение 
solenoid написа:
То и аз съм замислил да си правя ламбда-контрол. Колата ми е моноинжекция и смятам да ползвам ширината на импулсите подавани на инжектора и да управлявам стъпковия мотор. така или иначе информацията колко гориво трябва да се подава се крие в импулса на инжектора.


Да, точно това имах предвид : не ми се ще да правя обикновен контрол базиран само на ламбда сензора - сякаш е по-добре да се възползвам от инженерната мисъл създала ECU-то на колата.


Съб Дек 15, 2007 10:00 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Сря Мар 08, 2006 1:12 pm
Мнения: 1976
Местоположение: Котел
Мнение 
ad68 написа:
Да, точно това имах предвид : не ми се ще да правя обикновен контрол базиран само на ламбда сензора - сякаш е по-добре да се възползвам от инженерната мисъл създала ECU-то на колата.
... която е за работа на бензин :(


Нед Дек 16, 2007 8:14 am
Профил
Ранг: Почетен член
Ранг: Почетен член

Регистриран на: Вто Окт 25, 2005 9:54 am
Мнения: 864
Мнение 
Това с меренето на импулсите към инжекторите и да ауправлявам степера съм го правил за пробата - не става. Ако имате интерес мога да ви дам сорс Приа, прост е. Причините да не става с много, но най вече инертността на състемата при работа на гас е много по голяма заради бавния степер и натрупаната смес в колекторите. Изобщо нещата са изчислени да работят по друг начин.
На тая тема преди време бях доста писал в фитския форум, ако искате потърсете.

Горната идея става (и то доста успешно) само за газови инжекциони, но си трябва естествено корекция на пулса преди да се подаде на газовите инжектори, тази корекция даже е крива която може да се настройва, т.е. за дадена измерена ширина - каква ширина на импулса да се подаде на газовия инжектор.

За пробите използвах оригинален Ловато Еко контрол. Вече година карам с оригиналния софт, но сега реших да си го пренапиша и да му вкарам две подобрения спрямо оригиналния.
Оригиналния работи така:
- постоянно или отваря или затваря в зависимост дали сместа е бедна или богата, като междувременно осреднява стоиностите и се получава средна оптимална стойност на степера, тази стойност се използва само и единствено за мигновен преход от покой в натоварване, т.е. ако натиснеш газта степера да скочи направо там. Това означава ча при приеход покой->натоварване степера веднага заема оптимална стойност, докато при оратния преход натоварване->покой степера бавно прави това, от тук се получава че сместа е доста дълго време богата ако само от време на време чукаш газта, както например е при задръстване на светофар.

Та аз сега пренаписвам софта така че:
1. да има две оптимални позиции на степера - за покой и при натоварване, така степера веднага отива в съответната позиция.
2. в сътоветната оптимална позиция степера да ходи и при всяска промяна на на сместа бедна<->богата, така все едно малко изпреварвам инертността на системата и управлението на сместа става по пъргаво.


Нед Дек 16, 2007 10:06 am
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Чет Ное 30, 2006 4:17 pm
Мнения: 10
Мнение 
То ако ще има повече от едно оптимално положение - нека са много ( за различно положение на TPS-а, за различно натоварване )


Нед Дек 16, 2007 12:51 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Окт 10, 2004 8:55 am
Мнения: 1718
Мнение Мда
t_i_t_o написа:
Това с меренето на импулсите към инжекторите и да ауправлявам степера съм го правил за пробата - не става. Ако имате интерес мога да ви дам сорс Приа, прост е. Причините да не става с много, но най вече инертността на състемата при работа на гас е много по голяма заради бавния степер и натрупаната смес в колекторите. Изобщо нещата са изчислени да работят по друг начин.
На тая тема преди време бях доста писал в фитския форум, ако искате потърсете.

Горната идея става (и то доста успешно) само за газови инжекциони, но си трябва естествено корекция на пулса преди да се подаде на газовите инжектори, тази корекция даже е крива която може да се настройва, т.е. за дадена измерена ширина - каква ширина на импулса да се подаде на газовия инжектор.

Газовия инжекцион затова си има компютър който да прави това , в началото му се прави настройка как искаш да работи, при моя специално ги накарах да ми го сетнат да превключва при най ниска темпера ( по малко от 25гр не поддържа) и най ниски обороти (по малко от 1300 нямаше), пуска се да поработи на място и му се включва режим да си изкопирва времената от бензиновите инжектори и след това си прави корекция за газта , някой път за по лесно майсторите имат записани параметри от други коли със същите параметри и копират тях ако ги мързи да ти се занимават 1ч с твоята , но ако им висиш на главата щат не щат го правят. :wink:
По принцип бензиновия ком се заблуждава че кара с по лош бензин чрез обратната връзка която има от динамиката на колата и изгорелите газове и си прави нужните корекции и си бачка супер, но забелязах че ако го реснеш от акумулатора явно си има някакви таблици които се нулират му трябват около 500км да си я коригира и после си бачка съвсем прилично , в моя случай както казах не знам защо но ми гори по малко на газ :roll:

_________________
Избийте баламите и тарикатите сами ще умрат!
Няма невъзможни работи - има много трудни работи!
----------------------------------------------------------------------------------
"Я в Москве с киркой уран найду, при такой повышенной зарплате" !


Нед Дек 16, 2007 12:52 pm
Профил
Ранг: Почетен член
Ранг: Почетен член

Регистриран на: Вто Окт 25, 2005 9:54 am
Мнения: 864
Мнение 
ad68 написа:
То ако ще има повече от едно оптимално положение - нека са много ( за различно положение на TPS-а, за различно натоварване )


Това няма особен смисал защото за по малко от секунда, степера ще коригира сместа за по малко от секунда.

plameniv, именно кривата за която говоря се настройва в газовото ЕКУ.


Сря Дек 19, 2007 9:12 am
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Нед Дек 02, 2007 6:59 pm
Мнения: 18
Мнение 
ТИТО с теб доста писахме във Фиатския форум Но това което си се опитвал да направиш го има в по голямите модели *твоята ЛОВАТО ЕКО е един от най малките*.
В по голямите модели ламбда контрола взема информация от ламбда сондата ТПС, оборотите на двигателя, вренето на отваряне на инжекторите, и температурата на двигателя.
В тях има и няколко режима на настроика икономичен, нормален и спорт. Като те се сменят в зависимос от напрежението на ТПС и скороста на покачване на напрежениетому. Ако си на икономичен сместа е леко бедна *до 0.1в. на ламбдата* при покачване на напрежението над определено напрежение минава в нормален *напрежение на ламбдата 0.2/0.8в.* а при пълна газ режима вече е спорт *напрежение на ламбдата 0.45/1в.* Освен това има и допалнителна настройка казва се ОВЕРБУТ *поне аз така му кавам* с тази система мога да задам при определено напрежение на ТПС на коя стъпка да отиде и колко време да стой там. Това се използва за доста по добър старт за сметка на разхода но динамиката може да надмине бензина.
Има и КЪТ ОФФ режим. Това е принудителен празен ход тук мога на настройвам до колко оборота да действа и след като падне под тях на коя стъпка да отиде.
Одеве забравих да напиша че има още един режим това е режима за работа при студена сонда. Този режим работи ламбдата контрола когато сондата е студена *може да се задава колко време ламбда контрола да работи в този режим или ламбдата контрола сама чака да се раздвижи ламбдата*. При работата в нормален режим се захваща една стъпка дефал и на тази стъпка стои когато няма инфо от ламбда сондата. Тази стъпка е плаваща тя се променя в зависимос от колко е запушен филтъра и диаметъра на дефузьора на плочката. *при всичко нормално тази стъпка е около 70*
Та с новите ламбда контроли има доста голями възможности за настройка които ги доближава доста до газ инжекциата, разхода може да се изравни с нея, само има едно предимство ГИ. че не са пълни смукателните тръби с готова смес. :D


Чет Дек 20, 2007 7:52 pm
Профил
Ранг: Почетен член
Ранг: Почетен член

Регистриран на: Вто Окт 25, 2005 9:54 am
Мнения: 864
Мнение 
qnis3 написа:
ТИТО с теб доста писахме във Фиатския форум Но това което си се опитвал да направиш го има в по голямите модели *твоята ЛОВАТО ЕКО е един от най малките*.

Аз несе опитвам, аз вече го направих :)

qnis3 написа:
В по голямите модели ламбда контрола взема информация от ламбда сондата ТПС, оборотите на двигателя, вренето на отваряне на инжекторите, и температурата на двигателя.
В тях има и няколко режима на настроика икономичен, нормален и спорт. Като те се сменят в зависимос от напрежението на ТПС и скороста на покачване на напрежениетому. Ако си на икономичен сместа е леко бедна *до 0.1в. на ламбдата* при покачване на напрежението над определено напрежение минава в нормален *напрежение на ламбдата 0.2/0.8в.* а при пълна газ режима вече е спорт *напрежение на ламбдата 0.45/1в.* Освен това има и допалнителна настройка казва се ОВЕРБУТ *поне аз така му кавам* с тази система мога да задам при определено напрежение на ТПС на коя стъпка да отиде и колко време да стой там. Това се използва за доста по добър старт за сметка на разхода но динамиката може да надмине бензина.
Има и КЪТ ОФФ режим. Това е принудителен празен ход тук мога на настройвам до колко оборота да действа и след като падне под тях на коя стъпка да отиде.

И това съм го мислил ама по скоро ме мързи да го правя.

qnis3 написа:
Одеве забравих да напиша че има още един режим това е режима за работа при студена сонда. Този режим работи ламбдата контрола когато сондата е студена *може да се задава колко време ламбда контрола да работи в този режим или ламбдата контрола сама чака да се раздвижи ламбдата*. При работата в нормален режим се захваща една стъпка дефал и на тази стъпка стои когато няма инфо от ламбда сондата. Тази стъпка е плаваща тя се променя в зависимос от колко е запушен филтъра и диаметъра на дефузьора на плочката. *при всичко нормално тази стъпка е около 70*

Това съм го направил - все пак трябва да знам кога мога да разчитам на сондата.


qnis3 написа:
Та с новите ламбда контроли има доста голями възможности за настройка които ги доближава доста до газ инжекциата, разхода може да се изравни с нея, само има едно предимство ГИ. че не са пълни смукателните тръби с готова смес. :D

За съжаление ламбда контролерите никога няма да се изравнят с инжекционите, поради инертността на системата от "бавните степери" + пълните със смес колектори.

П.С. Само да ти напомня че преди доста месеци ми обеща ТАП за две бубини...


Пет Дек 21, 2007 8:34 am
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Нед Дек 02, 2007 6:59 pm
Мнения: 18
Мнение 
Имам един и е за теб. Ако искаш се обади във Фиатския форум.


Пет Дек 21, 2007 10:33 pm
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Чет Ное 30, 2006 4:17 pm
Мнения: 10
Мнение 
qnis3 написа:
..... го има в по голямите модели *твоята ЛОВАТО ЕКО е един от най малките*.
В по голямите модели ламбда контрола взема информация от ламбда сондата ТПС, оборотите на двигателя, вренето на отваряне на инжекторите, и температурата на двигателя.....


Колеги от къде мога да си поръчам такъв по-голям модел ламбда контрол за моно инжекция. ( не говора за газов инжекцион ). Този който съм си монтирал взема информация само от сондата + ТПС-а.


Съб Дек 22, 2007 9:01 pm
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Нед Дек 02, 2007 6:59 pm
Мнения: 18
Мнение 
ad68 написа:
qnis3 написа:
.....
Колеги от къде мога да си поръчам такъв по-голям модел ламбда контрол за моно инжекция. ( не говора за газов инжекцион ). Този който съм си монтирал взема информация само от сондата + ТПС-а.

Колега в момента има една бройка с 2степ. мотора един на газта и един на изпарителя.


Чет Дек 27, 2007 11:10 pm
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Пон Май 21, 2007 7:51 am
Мнения: 38
Мнение 
Да взема и аз участие в тази тема, като предложа една по-простичка схема за ламбда контрол, която с малки преработки би дала доста добър успех :wink:

Изображение

Ето и лика с малко коментари 8)

http://vwclub-bg.org/forum/viewtopic.ph ... EB&start=0


Пет Фев 01, 2008 7:50 am
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 60 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни