Отговори на тема  [ 60 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща
LPG Lambda Control 
Автор Съобщение
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 10:32 am
Мнения: 276
Местоположение: Kozloduy
Мнение LPG Lambda Control
Значи някои производители на подобен род електроники са голяма мъгла по отношение на каквато и да било техническа информация. В моя случай имам Landi L.E.S.01 , бих искал да видя дали мога да постигна по-добри настройки от сегашните (има някои малки проблеми в работата около празния ход - в преходен режим). Разконспирирах част от нещата и намерих схеми на кабели, но софтуер точно за моя случай нямам. На сайта на Landi има линк за сваляне на софтуер ама искат пароли и т.н. http://www.landi-gas.it/eng/doctecn.htm
Ще пусна тук всичко което имам ако на някой свърши работа, пък ако някой може да помогне за това http://www.landi-gas.it/doctecn/Software/LES01-450.zip ще е супер.
Имам следните схеми и софтуер за LANDIRENZO OMEGAS


Прикачени файлове:
landiless.JPG
landiless.JPG [ 13.59 KiB | Прегледано 7569 пъти ]
generic_rs232_1.jpg
generic_rs232_1.jpg [ 118.53 KiB | Прегледано 7640 пъти ]
generic_rs232.jpg
generic_rs232.jpg [ 94.44 KiB | Прегледано 7621 пъти ]
Вто Окт 30, 2007 9:12 am
Профил ICQ
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 10:32 am
Мнения: 276
Местоположение: Kozloduy
Мнение 
Още...


Прикачени файлове:
tartarini.jpg
tartarini.jpg [ 12.71 KiB | Прегледано 7568 пъти ]
lovato_lov-eco2.JPG
lovato_lov-eco2.JPG [ 14.77 KiB | Прегледано 7567 пъти ]
landirenzo.JPG
landirenzo.JPG [ 19.8 KiB | Прегледано 7573 пъти ]
Вто Окт 30, 2007 9:14 am
Профил ICQ
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Сря Ное 07, 2007 7:20 pm
Мнения: 7
Мнение 
Здравейте. От много време и аз се каня да си направя интерфейса за настройка на ламбда контрола ми но все не оставяше време. Моя ламбда контрол е ЛОВАТО Лов Еко с код.438046. Понеже съм го взел втора ръка и не мисля че работи по най-рационалния начин. Заинтригуван от по горния пост взех че го сглобих най сетне. Схемното решение е малко по друго, но не знам как да кача ПДФ-а. Най-важното е че още не съм го пробвал, но се надявам като намеря лаптоп със сериен порт и това са стане. Другият проблем е софтуера. Имам някакъв свален за Ловато но не знам дали ще стане. Тук съм качил каквото имам.

http://store2.data.bg/steich/GAZOVA/

п.п. Чак сега виждам че ПДФ-ите са ни еднакви но схемата която е дадена по-горе и снимката на ПДФ-а са 2 различни схеми и се различават малко. Не знам дали е от голям значение, но аз направих това от ПДФ-а.


Сря Ное 07, 2007 7:33 pm
Профил
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 10:32 am
Мнения: 276
Местоположение: Kozloduy
Мнение 
Ами като пробваш кажи резултатите, мен ме спира това че ланди не дават софта свободно и не мога да го докопам от никъде, къде ли не търсих.


Сря Ное 07, 2007 9:19 pm
Профил ICQ
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am
Мнения: 7886
Местоположение: София
Мнение 
Разбирате ли от хардуер и софтуер? :) Ако да, направете си т.нар. piggyback - трансивър между ламбдата и контролера на газовата. Тоест, сигнала от сензора влиза във ваш контролер, той прави там каквото прави и праща "фалшив" сигнал на контролера на газовата.


Чет Ное 08, 2007 9:33 am
Профил
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 10:32 am
Мнения: 276
Местоположение: Kozloduy
Мнение 
Ами за разбиране, разбираме. Ама просто исках да се запозная със техния софтуер, све пак устройството взима инфо от ламбдата и от ТПС (ако се не лъжа) а може би и температурата. Изхода му е стъпков мотор, дозиращ газта (едни врътки-кранчета при "обикновенните" газови вършат тази работа ама статично). Та как и защо предлагаш да модифицирам входните му сигнали или не съм доразбрал.
Моя проблем с газовата е че е нестабилна в преходен режим към празен ход, т.е. подаваш леко за моментт газ, обортите севдигат примерно до 2000, но после падайки надолу падат до 400-500 при което явно системата ги коригира с известно закъснение (0.5-1 сек), в този момент е склонна към изгасване и backfire, който всъщност ме тормози. Понякога всичко е ОК за известен период от време (2,3, че и до 6,7 дни) после пак нестабилна и т.н.
На скоро свалях акумулатора и след това съвсем се ошашка, не знам дали се само обучава и и трябва малко време да се адаптира. Изключвайки описаното състояние всиго друго и идеално (работа на бензин, работа на газ на всякакви обороти над 1500, мощност ,...).


Чет Ное 08, 2007 10:28 am
Профил ICQ
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Сря Ное 07, 2007 7:20 pm
Мнения: 7
Мнение 
bobyk, според мен началното подаване на газ ти е малко може би, т.е. стъпковия мотор и да е отворил на макс то газта е малко и затова оборотите ти падат т.е. колата се опитва да изгасне. Не е 100% сигурно, но пробвай все пак да отвъртиш малко. Но всъщност разправяш че положението се мени за повече дни .... знам ли. Може действително да има и друг проблем.


Пет Ное 09, 2007 12:17 pm
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Сря Ное 07, 2007 7:20 pm
Мнения: 7
Мнение 
Пробвах схемата от пдф-а и работи, но важното в случая е софтуера. Имах 3 различни програми за Ловато, но само една ми свърши работа. Трябва обаче да налучкам най-оптималните настройки сега.


Вто Ное 20, 2007 4:33 pm
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Нед Дек 02, 2007 6:59 pm
Мнения: 18
Мнение 
Колега успяли да си намериш програмата за ЛАНДИ?


Нед Дек 02, 2007 7:01 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am
Мнения: 7886
Местоположение: София
Мнение 
bobyk написа:
Моя проблем с газовата е че е нестабилна в преходен режим към празен ход, т.е. подаваш леко за моментт газ, обортите севдигат примерно до 2000, но после падайки надолу падат до 400-500 при което явно системата ги коригира с известно закъснение (0.5-1 сек), в този момент е склонна към изгасване и backfire, който всъщност ме тормози. Понякога всичко е ОК за известен период от време (2,3, че и до 6,7 дни) после пак нестабилна и т.н.


Ами по принцип стъпковия мотор няма как да има моментална реакция. В този смисъл проблемът е нерешим. Но пък 0.5-1 сек. ми се виждат много. :-k
Пробвали ли сте да закачите wideband ламбда за да видите какво се случва?


Пон Дек 03, 2007 1:03 pm
Профил
Ранг: Почетен член
Ранг: Почетен член
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 20, 2005 12:44 am
Мнения: 616
Местоположение: Варна
Мнение 
има решение на проблема и се нарича газов инжекцион. С ламбда контрола ще си подобриш разхода, но не и динамиката. Като настъпиш педала ламбдата се изключва и ЕКУ-то бичи по таблици и не гледа обратната връзка (бензин). За LPG се сещаш че си в трета глуха :D
Широколентовата ламбда няма да помогне много в случая, а и заради вероятността да я прецакаш като я слагаш не е препоръчително за всеки предвид цената. Който няма такава фабрично да не се захваща.


Вто Дек 11, 2007 11:33 pm
Профил
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 10:32 am
Мнения: 276
Местоположение: Kozloduy
Мнение 
Ами не знам защо си мислиш че като настъпиш педала и ламбдата се изключва, тя е включена постоянно в ламбда контрола т.е. по нея се регулира притока на газ, а през това време на ЕКУто не му е нужна (за това получава "фалшив сигнал от емулатора").
Между другото имам прекрасна динамика на газ в обороти от 1500-2000 нагоре (та чак до 6500-7000), и не знам защо (аз също бих предпочел ГИ, ама няма да тръгна да изхвърлям сегашната система) но повечето хора споделят по лоши резултати за ГИ от това което виждам при ЛК (по висок разход най-вече).
Ако имаш ГИ сподели опит и резултати.


Сря Дек 12, 2007 9:36 am
Профил ICQ
Ранг: Почетен член
Ранг: Почетен член
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 20, 2005 12:44 am
Мнения: 616
Местоположение: Варна
Мнение 
Правилно настроен ГИ дава по малък разход откъдето и да го погледнеш. Освен това при принудителен празен ход не харчиш нищо. За динамиката и дума за сравнение не може да има. Помисли какъв капацитет се явава обема на изпарителя, през какъв маркуч е вързан за колекторите и колко време е преходният процес докато пусне газ при рязко натискане на педала. Ламбдата се изключва в определянето на продължителноста на инжектора при рязко настъпване, не се изключва физически :D Ламбдата се интегрира и след това се се регулира средното А/F съотношение, няма начин да действа риълтайм. Нямам ГИ и не смятам да минавам на газ. Незнам ти какво разбираш под добра динамика, но ако за по малко от 1с от празен ход не нагазя в лютеницата не ме свърта. Предната ми бракма беше на газ - е нямаше такова нещо като добра динамика
И последно: какво е ЛК??


Сря Дек 12, 2007 1:46 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Окт 10, 2004 8:55 am
Мнения: 1718
Мнение Mda
Clever Man написа:
Правилно настроен ГИ дава по малък разход откъдето и да го погледнеш. Освен това при принудителен празен ход не харчиш нищо. За динамиката и дума за сравнение не може да има. Помисли какъв капацитет се явава обема на изпарителя, през какъв маркуч е вързан за колекторите и колко време е преходният процес докато пусне газ при рязко натискане на педала. Ламбдата се изключва в определянето на продължителноста на инжектора при рязко настъпване, не се изключва физически :D Ламбдата се интегрира и след това се се регулира средното А/F съотношение, няма начин да действа риълтайм. Нямам ГИ и не смятам да минавам на газ. Незнам ти какво разбираш под добра динамика, но ако за по малко от 1с от празен ход не нагазя в лютеницата не ме свърта. Предната ми бракма беше на газ - е нямаше такова нещо като добра динамика
И последно: какво е ЛК??

Да спомена и аз , карах 1г на газ преди да напусна БГ с газов инжекцион на Ауди А4 и мога да кажа че там е истината, всичко евтино излиза по скъпо и с повече проблеми, с газовия инжекцион имах по малък разход от колкото на бензин не знам защо беше така но е факт, на бензин имах извънградско 10/100 а на газ 9/100 и си върви без никаква разлика в ускорение и тяга, както си караш изобщо не разбираш кога минава от бензин на газ, особенно ако е студено газовия комп си чака колата да загрее до заложената температура и тогава се превключва.
Имам познат дето беше с такава евтина уредба и пак му беше инжекцион колата, за начало му гръмна ведъж електронната клапа и се наложи да си я смени ,струваше му 800 кинта и ако добавиш 600 за обикновенна уредба излезе на цената на газовия инжекцион, да оставим че харчи с 1-2л/100 повече от на бензин и има осезаемо по слаби параметри колата.

_________________
Избийте баламите и тарикатите сами ще умрат!
Няма невъзможни работи - има много трудни работи!
----------------------------------------------------------------------------------
"Я в Москве с киркой уран найду, при такой повышенной зарплате" !


Сря Дек 12, 2007 3:17 pm
Профил
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 10:32 am
Мнения: 276
Местоположение: Kozloduy
Мнение 
Не чи има голям смисъл да разтягаме локуми, но под добра динамика разбирам същата (а понякога ми се струва и по добра )спрямо тази на бензин. Колата е Фиат Мареа 1.6 16, колата е на 8г. като се движи на газ в последните 5г. аз я карам от 3г., когато я взех си беше с газ (от Италия). Ако сега трябваше да избирам щеше да е ГИ но... А иначе проблемите за които споменавам някога ги нямаше, така че каквато и да е дебелината и дължината на маркучите не е в тях причината (според мен), може би изпарителя. Както и да е, проблема не е фатален а само леко дразнещ.


Сря Дек 12, 2007 8:49 pm
Профил ICQ
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 60 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни