Отговори на тема  [ 60 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
LPG Lambda Control 
Автор Съобщение
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Пон Яну 07, 2008 11:03 pm
Мнения: 36
Местоположение: Враца
Мнение 
Ако си намериш дюзи за газов инжекцион и изпарител за газта който може да се преправи за да захранва дюзите с нужното налягане и с помощта на един Мегаскуирт можеш да си направиш цялостно инжекционно впръскване.С помощта на една широколентова ламбда сонда с контролер(повечето в този форум сигурно не са и чували че има,камо ли пък да видят) сместа се настройва в таблицата и си готов.


Пет Фев 01, 2008 9:49 am
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Пон Май 21, 2007 7:51 am
Мнения: 38
Мнение 
valentin_subashov написа:
Ако си намериш дюзи за газов инжекцион и изпарител за газта който може да се преправи за да захранва дюзите с нужното налягане и с помощта на един Мегаскуирт можеш да си направиш цялостно инжекционно впръскване.С помощта на една широколентова ламбда сонда с контролер(повечето в този форум сигурно не са и чували че има,камо ли пък да видят) сместа се настройва в таблицата и си готов.


Не съм сигурен че е толкова просто, ами рейката за инжекторите, ... , електроника, софтуер ....

иначе съм виждал снимка на автомобил с моноинжекция, на който е монтиран газов инжекцион с 4 дюзи


Пет Фев 01, 2008 10:24 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Съб Юли 22, 2006 8:50 pm
Мнения: 1638
Мнение 
Цитат:
λ - ЛАМБДА СЕНЗОР /Oxygen Sensor/ или датчик който показва наличието на кислород в изгорелите газове, е предназначен да подава информация за съотношението на количеството гориво спрямо количеството въздух в сместа подавана към двигателя, ЕКУ-то на автомобила използва тази информация за да постигне оптималното количество гориво което трябва да се подаде към двигателя в даден момент, това количество зависи от натоварването, параметрите, износването, температурата и др. на двигателя. ЛАМБДА МОНИТОРА използва информацията от ламбда сензора без да пречи на работата на датчика и работата на ЕКУ-то, анализира параметрите на сигнала от датчика и показва на водача информация за усредненото /average/ съотношение на горивото спрямо въздуха в сместа подавана към двигателя.


Нещо ми се губи какво му е толкова сложното на този сензор?


Пет Фев 01, 2008 1:12 pm
Профил
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 26, 2005 11:40 pm
Мнения: 206
Местоположение: София
Мнение 
Цитат:
С помощта на една широколентова ламбда сонда с контролер(повечето в този форум сигурно не са и чували че има,камо ли пък да видят) сместа се настройва в таблицата и си готов.


valentin_subashov, откъде да сме чували камо ли пък да сме виждали. То такава широколентова ламбда сонда с контролер само във Враца има. :D :D :D


Пет Фев 01, 2008 1:46 pm
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Пон Яну 07, 2008 11:03 pm
Мнения: 36
Местоположение: Враца
Мнение 
Правите разлика между теснолентовите ламбда сонди които се монтират на 99 % от автомобилите и широколентова ламбда сонда която се монтира обикновенно при мощни турбоколи (пример VW Beetle turbo и носи наименованието Bosch LSU 4) нали?Ха сега кажете като сте виждали каква е разликата между двете-широколентова и теснолентова (wideband & narrowband) ламбда сонда.


Нед Фев 03, 2008 12:06 am
Профил
Ранг: Почетен член
Ранг: Почетен член

Регистриран на: Вто Окт 25, 2005 9:54 am
Мнения: 864
Мнение 
Батенце, твърде отскоро си тук че да се правиш на умен... подценяването на другите не говори добре за теб!
Иначе не се заяждам, ама в тоя форум не е като другите форуми, приеми го като съвет.


Нед Фев 03, 2008 11:32 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Съб Юли 22, 2006 8:50 pm
Мнения: 1638
Мнение 
Цитат:
Правите разлика между теснолентовите ламбда сонди които се монтират на 99 % от автомобилите и широколентова ламбда сонда която се монтира обикновенно при мощни турбоколи

Добре де,едната има малко по-голям обхват на измерване.И какво от това?Не виждам нищо сложно.Цялата хватка е в контролера и какъв закон за управление ползваш,а имайки в предвид че повечето процеси са нелинейни - ползваш някаква таблица,щото описанието на процеса с полином от ред по-висок от първи си е играчка.Ако ползваш метод на изчисление,който е адаптивен спрямо параметрите на околната среда- температура на въздух,горивна смес,.... и си решаваш нелинейните уравнвния с 8 битов проц - добре.Ама таблицата дето я ползваш (ако си я свалял сам опитно) е едно към гьотере,а фабричните са със някакви уговорки (и обикновенно покрай тях има една камара графики - най-често как варират спрямо околната температура) !Това че може да компенсираш нещо в някакъв режим - хубаво.Отново питам - и какво толкова зависи от този датчик?


Нед Фев 03, 2008 6:22 pm
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Пон Яну 07, 2008 11:03 pm
Мнения: 36
Местоположение: Враца
Мнение 
t_i_t_o написа:
Батенце, твърде отскоро си тук че да се правиш на умен... подценяването на другите не говори добре за теб!
Иначе не се заяждам, ама в тоя форум не е като другите форуми, приеми го като съвет.

Спокойно батенце.Никого не подценявам.Не се заяждам с никого.Съвети приемам,но не и такива.Просто попитах дали знаете.Като гледам във всички бг. форуми е прието като попиташ за нещо да те пращат за зелен хайвер.Та просто искам да кажа че ако човек е специалист в една област в друга не е.
По въпроса за сондите:теснолентовата показва само стойности около 14,7:1(стехиометрична смес) на бензина(тоест когато бензина изгаря пълноценно).Показанието се променя със скок от ниско(при бедна смес) към високо(при богата смес) за циркониевите сонди,каквито са най-разпостранени.Тоест тя има много тесен диапазон на работа.Как тогава батки ще "видите" смес 15,7:1 (стехиометричната смес за пропан-бутан) като ламбдата там не показва?Или ще я храните със 14,7:1 като бензина?Нали ще има преразход-къде ви е файдата тогава?Като допълнение тая сонда при ниски(около и под 1500 оборота) и над 4000 оборота не се вземат предвид показанията и от ЕКУ защото е показала "макс" защото сместа там трябва да е богата.Да не говорим че докато не загрее двигателя до определена температура тази ламбда също не се взема предвид защото също сместа трябва да е богата и пак показва"макс"
Широколентовата сонда показва в широк диапазон(затова се казва така) смеси от около 8:1(много богата смес) до към 22:1 (много бедна смес) като изхода и се променя плавно(не със скок като теснолентовата).Използва се за прецизна настройка на сместа към която са много чувствителни турбо колите (при бедна смес и високи обороти чупят буталата).Даже за състезателни коли се ползват по една сонда на всеки цилиндър за да се направи сместа възможно най прецизно и колата да стане най-мощна.
Та такива ми ти работи.....


Нед Фев 03, 2008 7:42 pm
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Нед Дек 02, 2007 6:59 pm
Мнения: 18
Мнение 
Колега от каде ти дойде на ум че нормалната смес е 15.7/1 при газта и ламбда сондата не може да я следи 8O . А за това че сондта не се следи след 4000об. и това не е вярно а пък за ниски да не говорим и там я следи компа. Това го следя непрекъсната поради пречината че имам ламбда монитор в колата и мога да каже във всеки един момент каква е сместа. А си личи и като закача колата на мотор тестера как варира напрежението и сместа на двигателя. А пък за газта не искам да говоря там съм правил тестова с години как се движи с ламбда контрол *няколко броя* и няколко газ инжекций. Случайно да си забелязал че и във форума на Фиат и на Фолцваген съм писал и то доста по темите? :idea: А и колегата ТИТО се е заигравал доста с тях. :)
Ето ти малко инфо как стават нещата.


Прикачени файлове:


Последна промяна qnis3 на Нед Фев 03, 2008 9:25 pm, променена общо 1 път

Нед Фев 03, 2008 8:56 pm
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Пон Май 21, 2007 7:51 am
Мнения: 38
Мнение 
qnis3 написа:
.................е 15.7/1 при газта .:)



Мисля че нормалното съотношение газ - въздух е някъде към 25:1


Нед Фев 03, 2008 9:03 pm
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Пон Яну 07, 2008 11:03 pm
Мнения: 36
Местоположение: Враца
Мнение 
qnis3 написа:
Колега от каде ти дойде на ум че нормалната смес е 15.7/1 при газта и ламбда сондата не може да я следи 8O . А за това че сондта не се следи след 4000об. и това не е вярно а пък за ниски да не говорим и там я следи компа. Това го следя непрекъсната поради пречината че имам ламбда монитор в колата и мога да каже във всеки един момент каква е сместа. А си личи и като закача колата на мотор тестера как варира напрежението и сместа на двигателя. А пък за газта не искам да говоря там съм правил тестова с години как се движи с ламбда контрол *няколко броя* и няколко газ инжекций. Случайно да си забелязал че и във форума на Фиат и на Фолцваген съм писал и то доста по темите? :idea: А и колегата ТИТО се е заигравал доста с тях. :)
Ето ти малко инфо как стават нещата.

Здравей.Това че не знаеш че нормалната смес е 15,7:1 говори лошо за теб.Казах само че не можеш да видиш нормалната за пропан-бутан смес 15,7:1,но ще виждаш сместа 14,7:1 каквато е за бензина.Оттук ще имаш преразход на пропан-затова запитах къде е файдата.Ламбда монитор е лесен за изработка.Колкото до работата на ламбда сондата при ниски обороти по-модерните двигатели отчитат по ламбда сондата,по старите не.Зависи от двигателя.Колкото до високите-щом ламбдата я "вижда",значи е богата.Опитай да изпревариш някой с 14,7:1 смес на бензин.При пълна газ и високи обороти сместа трябва да е около 13-13,5:1 на бензин.
Не съм забелязал какво си писал защото не се интересувам от Фолксваген и Фиат.Прочети малко по-надолу в линка-там са дадени съотношенията гориво-въздух на различни горива в таблицата. http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra_Tuning_Manual.htm#wblambda
Имам книжка "Автомобилни газови уредби-устройство,обслужване,регулиране и ремонт".Там на страница 6 също е записано че сместа е 15,7:1.Бих те посъветвал да почетеш повече за двигатели и газови уредби и тогава да се изказваш.Не оспорвам какво си правил,но е добре да имаш повече теоретична подготовка.


Пон Фев 04, 2008 11:22 pm
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Пон Май 21, 2007 7:51 am
Мнения: 38
Мнение 
http://www.dze.lpg.ru/Gas_fuel/Srvr.htm


Вто Фев 05, 2008 2:32 pm
Профил
Ранг: Почетен член
Ранг: Почетен член
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 20, 2005 12:44 am
Мнения: 616
Местоположение: Варна
Мнение 
mafiota написа:
...
Мисля че нормалното съотношение газ - въздух е някъде към 25:1


тук май зверски се обърка :D Такова съотношение може да видиш само вътре в газовата бутилка

@mafiota
този линк http://www.dze.lpg.ru/Gas_fuel/Srvr.htm иска IE за да го видиш 8O >> нищо лично, просто коментирам

@valentin_subashov
Ламбда датчика не мери числото 14.7 при бензина а количеството остатъчен кислород. Не му пука какво е горивото
При 14.7 бензин ще показва както 15.5 на газ, .....
Относно широколентовите ламбда датчици дето не сме ги виждали и чували: ами аз съм с http://techedge.com.au/vehicle/wbo2/wbntk.htm и не карам мощна турбо кола ами обикновена градска кола която е правена да харчи малко и същевременно да върви повече от прилично. На разбирачите веднага ще им стане ясно защо съм избрал точно този тип двигател от най големият производител на ДВГ в млечният път, а не нещо масово на което после да се чудя какво газово да му сложа щото бърка в джоба ;)

Хайде със здраве


Вто Фев 05, 2008 3:24 pm
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Пон Май 21, 2007 7:51 am
Мнения: 38
Мнение 
Clever Man написа:
mafiota написа:
...
Мисля че нормалното съотношение газ - въздух е някъде към 25:1


тук май зверски се обърка :D Такова съотношение може да видиш само вътре в газовата бутилка

@mafiota
този линк http://www.dze.lpg.ru/Gas_fuel/Srvr.htm иска IE за да го видиш 8O >> нищо лично, просто коментирам

@.......................не нещо масово на което после да се чудя какво газово да му сложа щото бърка в джоба ;)

Хайде със здраве



нещо май ти си с грешка :?
Говорим за стехометрично съотношение на обемите, а не масово съотношение.
А би ли ми казал според теб как се изчисляват смесителите, :idea:
Пак ти препоръчвам да прегледаш по-горния сайт.


Вто Фев 05, 2008 3:36 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Сря Мар 08, 2006 1:12 pm
Мнения: 1976
Местоположение: Котел
Мнение 
Ей мафиот 25 части газ, 1 част въздух си е сериозно нещо ;)


Вто Фев 05, 2008 4:52 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 60 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни