Отговори на тема  [ 10 мнения ] 
Електрически термостат. 
Автор Съобщение
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm
Мнения: 2703
Местоположение: София
Мнение Електрически термостат.
Става въпрос за електрически термостат BEHR THERMOT-TRONIK TM 41 105.

За незапознатите с подобни термостати:

Термостатът работи на принципа на класическия термостат но има вграден допълнителен нагревател. ECU то управлява този нагревател и така термостатът отваря при желаните обстоятелства. Ако по някаква причина управлението или нагревателят откажат, термостатът отваря, както всеки друг но при температура 105 гр.

Тъй като това ми е първа зима с този автомобил (Алфа Ромео 159 седан, 1,8 MPI - 140 HP), ми направи впечатление, че моторът загрява доста по-бавно от всички останали бензинови мотори, които съм имал.

По-детайлен анализ на ситуацията, доведе до следното:

Начинът по който се изменя температурата на мотора след студен старт при околна температура 10 гр. е следният:

Изображение

Времето между началото и края на графиката е 23 минути.

Съпротивлението на допълнителния нагревател е 15 Ома.

Наляво от червената права напрежението върху нагревателя е 0,3V.
Очевидно това е следящо изправността на веригата напрежение.

Надясно от червената права въпросното напрежение е 9,5V Т.е - нагревателят работи постоянно с мощност около 6 W.

Това, което не разбирам е, защо това напрежение продължава да бъде налично след като температурата пропада до 72 гр. при положение, че първоначално то се появява при 83 гр.

Другите 2 пропадания на температурата в дясната част на графиката се дължат на пускането на вентилатора за принудително охлаждане на радиатора при 97 гр.

Работната температура на този мотор е 90 гр.

Отделно ECU - то записва грешка за термостата:

Изображение

Грешката се появява отново непосредствено след изтриването и.

Вероятно грешката се дължи на несъответстващо съпротивление на нагревателя.

Ясно е, че ще подменя този термостат, но се питам, дали няма нещо криво в управлението му.

Моля, по-запознатите, за мнение по въпроса.


Нед Мар 03, 2019 2:46 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm
Мнения: 2703
Местоположение: София
Мнение Re: Електрически термостат.
Сетих се да проверя дали грешката пак се появява непосредствено след студен старт и при темпаратура под 80 гр.

Не се появява.

Това най-вероятно означава, че нагревателят сгъва под товар.


Нед Мар 03, 2019 8:13 pm
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Вто Фев 03, 2015 8:37 pm
Мнения: 87
Мнение Re: Електрически термостат.
https://www.troublecodes.net/pcodes/p0597/


Пон Мар 04, 2019 8:38 am
Профил
Ранг: Новодошъл
Ранг: Новодошъл

Регистриран на: Сря Май 11, 2011 8:18 am
Мнения: 186
Мнение Re: Електрически термостат.
Ампермер?
Дали не е сдал багажа някой темп. датчик?
Щото да отваря термостата на 85 и ЕКУ-то да му включва и нагревателя да го доотвори, че да свали до 71 - не ми се струва нормално.
Отделно, че на 10 градуса околна температура да включва вентилаторите - би трябвало здраво да си я сръчкал алфата.
На 40 градуса сигурно няма да изключват въобще.

Май много съм назад от модерното автомобилостроене...


Сря Мар 06, 2019 11:28 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm
Мнения: 2703
Местоположение: София
Мнение Re: Електрически термостат.
Със заседнал в отворено положение термостат и в движение, може и да не включи вентилатор.
При работа на празен ход и намясто си го включва, като стой та гледай и при - 10.

Графиката е снемана в покой.


Сря Мар 06, 2019 1:40 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm
Мнения: 2703
Местоположение: София
Мнение Re: Електрически термостат.
Смених термостата, грешката за него вече не се записва, но температурата на мотора се колебае между 97 и 105 гр. като, странното е, че върху нагревателя на термостата има импулси с минималния коефициент на запълване.
Изображение

Измерването е на управляващия извод. Управлението е по шаси.

Преди смяната нагревателят биваше захранен с висок КЗ още при 82 гр.

Освен това сега първата степен на вентилатора се включва при 105 а преди включваше при 97.

Нямам идея, защо така се държи управлението на охлаждането. Утре ще тествам, как са нещата след студен старт и евентуално ще ресетна компютъра.


Съб Мар 09, 2019 5:31 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Яну 01, 2012 7:04 pm
Мнения: 1821
Местоположение: Велико Търново
Мнение Re: Електрически термостат.
Да не би да има термодатчик на самият термостат който да дава грешни данни (по-ниска температура) ?


Съб Мар 09, 2019 11:12 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm
Мнения: 2703
Местоположение: София
Мнение Re: Електрически термостат.
Няма термо сензор на термостата.
Има един до него, който мери температурата на течността в малкия кръг и един на изходящата тръба на радиатора.

Тъй като термостатът отваря при 105 гр. ако не е отворил заради управлението на нагревателя, пробвах при 100 гр. да захраня принудително нагревателя. Тогава температурата пада до 97 но пак започва да расте, защото не се включва вентилаторът.

Накратко:

Защо вентилаторът не се пуска (на бавната скорост) при 97, както преди ами на 105?
Защо няма управление за принудителното отвяряне, дори при температура близка до 105 гр.?


Съб Мар 09, 2019 11:28 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Дек 19, 2005 11:21 am
Мнения: 1007
Мнение Re: Електрически термостат.
Тези измервания на празен ход ли ги правиш? Може и да е нормално. До колкото прочетох от линка в по-горе цялата идея на този термостат е да е по-висока температурата на двигателя, когато няма нужда от мощност. Когато има нужда от по-висока мощност съответно се отваря принудително термостатът чрез включване на нагревателя. Ако има как да мериш в движение виж какът ще е управляващият сигнал, при изкачване на някой по-дълъг баир по възможност :).


Нед Мар 10, 2019 12:43 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm
Мнения: 2703
Местоположение: София
Мнение Re: Електрически термостат.
radolin написа:
Тези измервания на празен ход ли ги правиш? Може и да е нормално. До колкото прочетох от линка в по-горе цялата идея на този термостат е да е по-висока температурата на двигателя, когато няма нужда от мощност. Когато има нужда от по-висока мощност съответно се отваря принудително термостатът чрез включване на нагревателя. Ако има как да мериш в движение виж какът ще е управляващият сигнал, при изкачване на някой по-дълъг баир по възможност :).


След като няколко пъти прегледах всичко и отново обезвъздуших системата (никакъв въздух не излезе) и аз стигнах до този извод.

Това е графиката, която снех днес:

Изображение

Най вероятното обяснение за това, че преди вентилаторът е включвал при 97 а сега при 108 е в това, че вероятно заради засичането на проблем с управляващата верига на термостата, ECU - то пуска превантивно охлаждането при по-ниска температура.

Предстои да изследвам поведението на управлението на термостата в движение и при по-натоварени режими на мотора.

Към настоящия момент считам, че всичко е нормално.

Благодаря ви за отношението към темата.


Нед Мар 10, 2019 2:55 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 10 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни