Микроконтролери и електроника
http://mcu-bg.com/mcu_site/

манипулирано ECU?
http://mcu-bg.com/mcu_site/viewtopic.php?f=11&t=16413
Страница 1 от 1

Автор:  lcr [ Съб Мар 16, 2019 4:13 pm ]
Заглавие:  манипулирано ECU?

Здравейте!

Става въпрос за ECU "Simtec 75.3".

Подозирам, че е имало намеса по компютъра с цел манипулирането на показанието за пробега.

В момента въпросният пробег не се променя единствено в ECU - то.
Параметърът "vehicle speed" също не се променя адекватно. При скорост 0, той има стойност 67 km/h а в движение се увеличава до 72 km/h.

Бих искал това да го оправя, защото реалната скорост е значим фактор при управлението на мотора.

Като изключим това, не усещам проблеми с мотора.

Единствено ми прави впечатление, че компресорът на климатика не се изключва автоматично при по-голяма нужда от мощност, както пише в документацията. Не знам, дали това последното има връзка с описания проблем.

Моля за вашите насоки по въпроса.

Автор:  slav4o.com [ Нед Мар 17, 2019 10:17 pm ]
Заглавие:  Re: манипулирано ECU?

Според мен климатика трябва да се изключва (следи) натоварването на двигателя. По точно над определена дължина на импулса отварящ впръскващата дюза. На празен ход при рязко натискане на газта (не докрай) натоварването се увеличава импулсите нарастват от 4 на докъм 8-10ms докато двигателя се развърти до някакви обороти. Когато ги достигне импулса пак остава около 4ms. Съответно при връщане на газта за момент спират импулсите. Това съм го мерил с осцилоскоп. Климатика изключва и след секунда две отново зацепва. Не мога да го усетя как е в движение. Но логиката а и това проявление дори на празен ход, ме кара да мисля, че изобщо не се следи скоростта на автомобила а въпросните милисекунди - колкото са за съответния двигател.

Автор:  Реконструктор [ Пон Мар 18, 2019 9:56 am ]
Заглавие:  Re: манипулирано ECU?

По-скоро си виж датчика на кутията. Иначе ЕКУ-то не му трябва да знае скоростта на колата, освен в случаите, когато има ограничител.

Автор:  itso.t [ Пон Мар 18, 2019 10:13 am ]
Заглавие:  Re: манипулирано ECU?

Освен ако няма заложени различни параметри на различните предавки, и освен скоростта, му трябва да знае и преводните отношения на силовото предаване.

Автор:  lcr [ Пон Мар 18, 2019 10:48 am ]
Заглавие:  Re: манипулирано ECU?

Няма датчик на обороти в скоростната кутия.
Скоростта я мери ABS - ът посредством сензорите на колелата и я "съобщава" по CAN шината на боди компютъра, на таблото и на ECU - то.
ABS, VDC и ASR работят коректно, в боди компютъра и в таблото скоростта се вижда коректно, само в ECU - то е проблемът.

По въпроса с автоматичното изключване на компресора, в документацията на ECU - то пише:

Connection with the climate control system
When there is a request for power, due to the compressor being switched on, the control unit adjusts the air flow rate with the advantage of maintaining optimum driveability.

The control unit momentarily cuts off the supply to the compressor:

- during starting

- over 6000 rpm

- with the engine temperature above 120 °C

- during take off (depending on the engine speed, pedal position and vehicle speed.)


Това е и единствената описана ситуация в която скоростта на движение участва в бизнеса на ECU - то.

Автор:  Реконструктор [ Пон Мар 18, 2019 11:18 am ]
Заглавие:  Re: манипулирано ECU?

А, значи е от по-новите шитни. :) ОК, като пуснеш лайв стрийма от ЕКУ-то на АБС-а, всички датчици нормално ли работят?

Автор:  lcr [ Пон Мар 18, 2019 11:30 am ]
Заглавие:  Re: манипулирано ECU?

Не разбирам добре въпроса ти.

Ако питаш за данните в реално време, да, като изключим скоростта на движение в ECU - то, те се виждат адекватни и в ABS - а и в ECU - то
При сработване на ASR, оборотите на мотора се понижават от което съдя, че и комуникацията между ABS и ECU е ОК.

Автор:  Реконструктор [ Пон Мар 18, 2019 11:33 am ]
Заглавие:  Re: манипулирано ECU?

Еми не знам тогава, не изключвам и самата диагностика да се омотава.

Автор:  lcr [ Пон Мар 18, 2019 11:40 am ]
Заглавие:  Re: манипулирано ECU?

Със същите инструменти за диагностика съм гледал, как стоят нещата на кола от същата модификация и там нещата са ОК.

Както и да е - щом параметъра скорост на движение в ECU - то участва само в бизнеса с компресора, излиза, че проблемът не е толкова голям и пред алтернативата да се омаже още нещо заради некадърно пипотене, предпочитам да си остане така.

А разсъжденията, които направи Славчо, ме подсещат, как мога да реализирам "work around" решение за изключването на компресора. За целта мога да ползвам скоростта на нарастване на инжекторните времена.

Автор:  itso.t [ Пон Мар 18, 2019 11:49 am ]
Заглавие:  Re: манипулирано ECU?

lcr написа:
...Както и да е - щом параметъра скорост на движение в ECU - то участва само в бизнеса с компресора, излиза, че проблемът не е толкова голям и пред алтернативата да се омаже още нещо заради некадърно пипотене, предпочитам да си остане така...

Не се знае дали скоростта участва само в управлението на компресора. При някои автомобили, има лимит на въртящия момент по предавки. Ако автомобилът е с ръчни скорости, традиционно предавката се определя според обороти на двигателя и скорост на движение. А има лимит на въртящия момент, за да не падат парчета от скоростната кутия по пътната настилка на ниските предавки. :lol:

При други автомобили има доста параметри които се настройват за всяка предавка.
И т.н.

Автор:  lcr [ Пон Мар 18, 2019 12:01 pm ]
Заглавие:  Re: манипулирано ECU?

itso.t написа:
Не се знае дали скоростта участва само в управлението на компресора. ...


Според описанието на ECU - то, скоростта на движение участва само при управлението на компресора.
Това съответства и на моите наблюдения.

Автор:  slav4o.com [ Пон Мар 18, 2019 2:06 pm ]
Заглавие:  Re: манипулирано ECU?

Има логика при потегляне (0км/ч) да е активно това изключване и при някаква скорост да не е толкова необходимо. Но не мисля че при 67 км/ч съвсем ще е неактивно, все пак може да решиш да изпреварваш.
В този компютър като са ровичкали не се знае какво са омазали.
И все пак каква е колата ?

Автор:  jig.tak [ Пон Мар 18, 2019 2:10 pm ]
Заглавие:  Re: манипулирано ECU?

VSS не участва в пряк вид за управлението на компресора. Само за сведение: Екуто знае с много голяма достоверност дали колата се движи или не дори и без VSS.

Просто когато усети зора ЕКУ-то прекъсва компресора
И също за сведение: реалната скорост на автомобила няма никакво касателство по поведението на мотора, освен когато трябва да се ограничи скоростта например на 180км в Япония.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 1 час [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/