Микроконтролери и електроника
http://mcu-bg.com/mcu_site/

Акъл за търсене на загуба на вакуум
http://mcu-bg.com/mcu_site/viewtopic.php?f=11&t=14530
Страница 1 от 2

Автор:  gicho [ Вто Апр 26, 2016 9:07 pm ]
Заглавие:  Акъл за търсене на загуба на вакуум

Онзи ден бях отворил капака на дзверо и като и приръчкам от празен ход рязко се случва нещо странно - в първия момент оборотите се мъчат да паднат и се чува едно изсъскване нейде отгоре на мотора.
Брех, зачудих се и се сетих че последния път газаджията се маеше оти и на бензин имам някакви чудовищни тримове от 18-19. Викам си - тая смуче нещо непремерено. Почнах да гледам пущината и да се мъча да чуя откъде - ама понеже чувам доста моно отпреди няколко години и нищо не локализирах - съска змията ама не знам откъде.
Четох по нетЯ и викат - голЕм трим заедно с "ленивост" и високи обороти на празех ход значи vacuum leak.
Огледам деЙБИтомерът и гледам голямо черно вътре - позачистих да светне. Понаместих кутията на филтъра, поизвадих тук-там и пак нагласих и викам ще пробвам, ама leak не съм намерил, едва ли ще има ефект. Да, ама не - почна да се напъва все едно е първа младост, никаква замисленост, не чувам и да смуче отнякъде. Нещо взеха отдалеко да бягат бабичките по зебрите и такситата взеха да ми дават предимство където нямам, ама това друга тема.

Та към въпросът - как се търси vacuum leak? Най-хитрото в нета е някакъв димогенератор дето вдига 1-2 атмосфери и като забучи в смукателя то само си изпушва през дупките. На чист празен ход нямаше шум, смукането идва като натисна дросела - мисля си че би трябвало нейде по пътя след деИБИтомера и дросела - ако е по-напред няма да прави трим, ако е по-назад ще се чува постоянно.
Чета че на по-късните години на тоя мАтор са има TSB да сменят гарнитурата между пластмасовия всмукателен и главата, че оригиналната била много тънка.
Та другите неща на които попаднах са пръскане с нещо и следене на оборотите и тримовете - като се запуши дупката се сменя режима и се усещало. Можело с вода, може и с летлив спрей (за чистене на карбуратори). Ако беше да надува можеше да се гледа със сапунената вода откъде бълбука, ама като смуче навътре сигурно нищо няма да видя.
Най- ми иде да я дам някъде да я правят, но много вероятно е да ми я върнат като "нищо и няма" и само да си загубя времето.
Не мисля че само дебитомерът може да е помогнал толкова много, може би съм го притворил като съм ръчкал.
Имате ли идеи?

Автор:  dyaneff [ Вто Апр 26, 2016 9:21 pm ]
Заглавие:  Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум

Първо трябва да закачиш един вакуумметър за да си сигурен, че наистина има проблем.
На работещ двигател се използва леснозапалим спрей. За какъв автомобил става въпрос?

Автор:  gicho [ Вто Апр 26, 2016 11:17 pm ]
Заглавие:  Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум

Бензинов, тойота, 1zz-fe. За вакума мога да сложа осцилоскопа на изходите на сензора на газовата, или на сензора на МАП-а на бензиновия.
Аз съм почти убеден заради съскането - нямало го е никога, а при старателно опитване успях да я загася даже с рязко подаване от празен ход (това на неутрал, на място). След като поразбутах изчезна напълно и колата се промени неузнаваемо, преди доста години си я спомням да е била толкова приятно нервна (изключвам ефекта да е само от чистенето на MAF-а).
Искам да съм подготвен с всички възможни средства че ако успея да го провокирам да се обади пак да го хвана на момента.
За летлив спрей четох че и с нормална запалка ставало? Другото е тоя спрей за почистване на карбуратори, или има някакви за лесен старт (етер?). Не знам примерно с пулверизиран спирт, но той едва ли ще има различен ефект от вода (в смисъл няма да спомогне горенето както тия летливите и само ще сработи да запуши дупката).
Кофтито е че не стигат и ръцете - понеже на празен ход го няма се налага да форсирам и там ми е заета едната ръка, и с една не е лесно да наклоня здраво гърлото след MAF-а.
А и както казват, първата работа при такива проблеми (и други) е да си спомниш кой, кога и какво ти е пипал по колата че да се насочиш бързо какъв золум са направили. Правя връзка с едни мастери дето покрай другото ми сменяха въздушния филтър, та ще гледам какво може да са "оправили" в бързането.
Което успях да откача и запуша около вакуумите го пробвах - няма ефект и съскането си оставаше. Има байпас на дроселовата клапа в тялото и за регулиране на празния ход - там не можах да пробвам но е лят алумин и ме съмнява.

Автор:  sparkybg [ Сря Апр 27, 2016 12:01 am ]
Заглавие:  Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум

Запуши с ръка входящия въздух, най-добре веднага след филтъра. Би трябвало да започне да съска и на празен ход. Със сигурност ако има смучене е между дросела и филтъра.

Автор:  gicho [ Сря Апр 27, 2016 12:48 am ]
Заглавие:  Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум

Да, така звучи по-лесно за проба и да местене ако има нужда да се изкълчи нанякъде за да се отвори. Благодаря за идеята.

Автор:  goose [ Сря Апр 27, 2016 6:33 am ]
Заглавие:  Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум

Горе ти го казаха - старт пилот спрей ;-) Пръскаш по пътищата (без входа на въздушния филтър) без да пипаш нищо с ръка и дебнеш промяна на оборотите. Не бързай много с пръскането - лага е около секунда, така че пръскаш на дадено място, изчакваш 1-2 секунди и продължаваш по дължината.

Автор:  itso.t [ Сря Апр 27, 2016 9:34 am ]
Заглавие:  Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум

Реверсираш двигателя. През ауспуха подаваш сапунена вода. Гледаш откъде се появят балончета... :D

Автор:  stefan63 [ Сря Апр 27, 2016 6:04 pm ]
Заглавие:  Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум

от всичките техники , описани в темата - само техниката на Ицо разбрах :(

Автор:  timt [ Сря Апр 27, 2016 9:29 pm ]
Заглавие:  Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум

Идеята е за патент :D

Автор:  Реконструктор [ Сря Май 04, 2016 4:26 pm ]
Заглавие:  Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум

itso.t написа:
Реверсираш двигателя. През ауспуха подаваш сапунена вода. Гледаш откъде се появят балончета... :D


Не, просто се мокрят със сапунена вода всички съединения по смукателния тракт. :) И се гледа къде излизат мехурчета.
Само ако имаш турбо, разбира се. ;)

Автор:  sparkybg [ Сря Май 04, 2016 6:01 pm ]
Заглавие:  Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум

Реконструктор написа:
itso.t написа:
Реверсираш двигателя. През ауспуха подаваш сапунена вода. Гледаш откъде се появят балончета... :D


Не, просто се мокрят със сапунена вода всички съединения по смукателния тракт. :) И се гледа къде излизат мехурчета.
Само ако имаш турбо, разбира се. ;)


То и турбото на празен ход, а често и при форсиране на място (тоест ненатоварен двигател) трудно ще ти помогне.

Автор:  itso.t [ Чет Май 05, 2016 9:58 am ]
Заглавие:  Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум

Турбините с лагери, вършат съвсем прилична работа и за подобни цели...

Автор:  sparkybg [ Чет Май 05, 2016 10:09 am ]
Заглавие:  Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум

itso.t написа:
Турбините с лагери, вършат съвсем прилична работа и за подобни цели...


И какво по-точно им е специфичноо на турбините с лагери? Надуват и на празен ход и при ненатоварен мотор? То при ненатоварен мотор няма газове, дето да ги завъртят толкова че да вдигнат налягане.

Автор:  itso.t [ Чет Май 05, 2016 10:19 am ]
Заглавие:  Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум

Може би трябва да уточним понятията - всичко над атмосферното налягане, е налягане. Под него е вакуум. Колко е, е все тая.

Автор:  sparkybg [ Чет Май 05, 2016 10:27 am ]
Заглавие:  Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум

itso.t написа:
Колко е, е все тая.


Ми не е все тая, защото редица течове, особено по гумени (а често и по пластмасови) тръборляци и уплътнения, се случват от едно налягане нагоре.

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 1 час [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/