Микроконтролери и електроника http://mcu-bg.com/mcu_site/ |
|
Акъл за търсене на загуба на вакуум http://mcu-bg.com/mcu_site/viewtopic.php?f=11&t=14530 |
Страница 1 от 2 |
Автор: | gicho [ Вто Апр 26, 2016 9:07 pm ] |
Заглавие: | Акъл за търсене на загуба на вакуум |
Онзи ден бях отворил капака на дзверо и като и приръчкам от празен ход рязко се случва нещо странно - в първия момент оборотите се мъчат да паднат и се чува едно изсъскване нейде отгоре на мотора. Брех, зачудих се и се сетих че последния път газаджията се маеше оти и на бензин имам някакви чудовищни тримове от 18-19. Викам си - тая смуче нещо непремерено. Почнах да гледам пущината и да се мъча да чуя откъде - ама понеже чувам доста моно отпреди няколко години и нищо не локализирах - съска змията ама не знам откъде. Четох по нетЯ и викат - голЕм трим заедно с "ленивост" и високи обороти на празех ход значи vacuum leak. Огледам деЙБИтомерът и гледам голямо черно вътре - позачистих да светне. Понаместих кутията на филтъра, поизвадих тук-там и пак нагласих и викам ще пробвам, ама leak не съм намерил, едва ли ще има ефект. Да, ама не - почна да се напъва все едно е първа младост, никаква замисленост, не чувам и да смуче отнякъде. Нещо взеха отдалеко да бягат бабичките по зебрите и такситата взеха да ми дават предимство където нямам, ама това друга тема. Та към въпросът - как се търси vacuum leak? Най-хитрото в нета е някакъв димогенератор дето вдига 1-2 атмосфери и като забучи в смукателя то само си изпушва през дупките. На чист празен ход нямаше шум, смукането идва като натисна дросела - мисля си че би трябвало нейде по пътя след деИБИтомера и дросела - ако е по-напред няма да прави трим, ако е по-назад ще се чува постоянно. Чета че на по-късните години на тоя мАтор са има TSB да сменят гарнитурата между пластмасовия всмукателен и главата, че оригиналната била много тънка. Та другите неща на които попаднах са пръскане с нещо и следене на оборотите и тримовете - като се запуши дупката се сменя режима и се усещало. Можело с вода, може и с летлив спрей (за чистене на карбуратори). Ако беше да надува можеше да се гледа със сапунената вода откъде бълбука, ама като смуче навътре сигурно нищо няма да видя. Най- ми иде да я дам някъде да я правят, но много вероятно е да ми я върнат като "нищо и няма" и само да си загубя времето. Не мисля че само дебитомерът може да е помогнал толкова много, може би съм го притворил като съм ръчкал. Имате ли идеи? |
Автор: | dyaneff [ Вто Апр 26, 2016 9:21 pm ] |
Заглавие: | Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум |
Първо трябва да закачиш един вакуумметър за да си сигурен, че наистина има проблем. На работещ двигател се използва леснозапалим спрей. За какъв автомобил става въпрос? |
Автор: | gicho [ Вто Апр 26, 2016 11:17 pm ] |
Заглавие: | Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум |
Бензинов, тойота, 1zz-fe. За вакума мога да сложа осцилоскопа на изходите на сензора на газовата, или на сензора на МАП-а на бензиновия. Аз съм почти убеден заради съскането - нямало го е никога, а при старателно опитване успях да я загася даже с рязко подаване от празен ход (това на неутрал, на място). След като поразбутах изчезна напълно и колата се промени неузнаваемо, преди доста години си я спомням да е била толкова приятно нервна (изключвам ефекта да е само от чистенето на MAF-а). Искам да съм подготвен с всички възможни средства че ако успея да го провокирам да се обади пак да го хвана на момента. За летлив спрей четох че и с нормална запалка ставало? Другото е тоя спрей за почистване на карбуратори, или има някакви за лесен старт (етер?). Не знам примерно с пулверизиран спирт, но той едва ли ще има различен ефект от вода (в смисъл няма да спомогне горенето както тия летливите и само ще сработи да запуши дупката). Кофтито е че не стигат и ръцете - понеже на празен ход го няма се налага да форсирам и там ми е заета едната ръка, и с една не е лесно да наклоня здраво гърлото след MAF-а. А и както казват, първата работа при такива проблеми (и други) е да си спомниш кой, кога и какво ти е пипал по колата че да се насочиш бързо какъв золум са направили. Правя връзка с едни мастери дето покрай другото ми сменяха въздушния филтър, та ще гледам какво може да са "оправили" в бързането. Което успях да откача и запуша около вакуумите го пробвах - няма ефект и съскането си оставаше. Има байпас на дроселовата клапа в тялото и за регулиране на празния ход - там не можах да пробвам но е лят алумин и ме съмнява. |
Автор: | sparkybg [ Сря Апр 27, 2016 12:01 am ] |
Заглавие: | Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум |
Запуши с ръка входящия въздух, най-добре веднага след филтъра. Би трябвало да започне да съска и на празен ход. Със сигурност ако има смучене е между дросела и филтъра. |
Автор: | gicho [ Сря Апр 27, 2016 12:48 am ] |
Заглавие: | Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум |
Да, така звучи по-лесно за проба и да местене ако има нужда да се изкълчи нанякъде за да се отвори. Благодаря за идеята. |
Автор: | goose [ Сря Апр 27, 2016 6:33 am ] |
Заглавие: | Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум |
Горе ти го казаха - старт пилот спрей Пръскаш по пътищата (без входа на въздушния филтър) без да пипаш нищо с ръка и дебнеш промяна на оборотите. Не бързай много с пръскането - лага е около секунда, така че пръскаш на дадено място, изчакваш 1-2 секунди и продължаваш по дължината. |
Автор: | itso.t [ Сря Апр 27, 2016 9:34 am ] |
Заглавие: | Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум |
Реверсираш двигателя. През ауспуха подаваш сапунена вода. Гледаш откъде се появят балончета... |
Автор: | stefan63 [ Сря Апр 27, 2016 6:04 pm ] |
Заглавие: | Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум |
от всичките техники , описани в темата - само техниката на Ицо разбрах |
Автор: | timt [ Сря Апр 27, 2016 9:29 pm ] |
Заглавие: | Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум |
Идеята е за патент |
Автор: | Реконструктор [ Сря Май 04, 2016 4:26 pm ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум | |||||||||
Не, просто се мокрят със сапунена вода всички съединения по смукателния тракт. И се гледа къде излизат мехурчета. Само ако имаш турбо, разбира се. |
Автор: | sparkybg [ Сря Май 04, 2016 6:01 pm ] | ||||||||||||||||||
Заглавие: | Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум | ||||||||||||||||||
То и турбото на празен ход, а често и при форсиране на място (тоест ненатоварен двигател) трудно ще ти помогне. |
Автор: | itso.t [ Чет Май 05, 2016 9:58 am ] |
Заглавие: | Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум |
Турбините с лагери, вършат съвсем прилична работа и за подобни цели... |
Автор: | sparkybg [ Чет Май 05, 2016 10:09 am ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум | |||||||||
И какво по-точно им е специфичноо на турбините с лагери? Надуват и на празен ход и при ненатоварен мотор? То при ненатоварен мотор няма газове, дето да ги завъртят толкова че да вдигнат налягане. |
Автор: | itso.t [ Чет Май 05, 2016 10:19 am ] |
Заглавие: | Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум |
Може би трябва да уточним понятията - всичко над атмосферното налягане, е налягане. Под него е вакуум. Колко е, е все тая. |
Автор: | sparkybg [ Чет Май 05, 2016 10:27 am ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум | |||||||||
Ми не е все тая, защото редица течове, особено по гумени (а често и по пластмасови) тръборляци и уплътнения, се случват от едно налягане нагоре. |
Страница 1 от 2 | Часовете са според зоната UTC + 1 час [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |