Отговори на тема  [ 22 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Регулиране на 12те волта от акумулатора 
Автор Съобщение
Ранг: Почетен член
Ранг: Почетен член

Регистриран на: Съб Ное 29, 2014 9:11 am
Мнения: 744
Мнение Re: Регулиране на 12те волта от акумулатора
Еми аз имам едно модулче с pic16 което в захранването няма нищо интересно "специално" а си ряботи безгрижно вече 3-4 години .


Съб Фев 27, 2016 4:36 pm
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Пон Ное 10, 2014 11:36 pm
Мнения: 42
Мнение Re: Регулиране на 12те волта от акумулатора
аа... еми супер значи. Ще го сложа така, пък каквото му отреди съдбата.
Мерси!


Съб Фев 27, 2016 4:47 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Вто Фев 07, 2012 10:22 pm
Мнения: 3074
Мнение Re: Регулиране на 12те волта от акумулатора
Цитат:
Ама все пак ми е интересно това моето защо не работи... ако някой има идеи, ще съм благодарен да сподели.
Ето схемите до момента:

https://drive.google.com/file/d/0B3v4I6 ... sp=sharing

Транзисторът ти STN951 има усилване по ток 100..250 . Ти му подаваш базов ток през резистор 6к8 - п-малко от 2мА. Изходният ток в колектора ще ти е 200..300мА. При по-нискоомен товар транзисторът вече не е наситен, преминава в линеен режим, върху него има по-голямо напрежение,почва да се загрява повече.


Съб Фев 27, 2016 6:02 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Сря Юли 26, 2006 11:15 am
Мнения: 1244
Местоположение: Phoenix AZ
Мнение Re: Регулиране на 12те волта от акумулатора
ltomov написа:
Абсолютния максимум е към 16в, долна граница е към 9, ако не се лъжа.

Принципно си вади 12те волта, обаче като закача консуматор, дето тегли около 400мА и напрежението пада на 3.6в, съответно джаджата се рестартира, напрежението се връща обратно и пак така.
Моите скромни познания ме навяват на мисълта, че не може да поддържа много ампери, ама не разбирам защо... Платката съм я направил с колкото се може по-дебели и къси писти... от горната схема съм сменил транзисторите с е този https://store.comet.bg/CatalogueFarnell/Product/530181/ ужким трябва да може да издържи 400те мА, ама може и аз да не му чета параметрите правилно...

Също и диода смених с такъв, който да вдигне лимита до 16в (https://store.comet.bg/Catalogue/Product/27607/), ама ме съмнява той да е проблема...


Значи нещата се поизясниха....
В колите ОЕМ обикновено дават номиналния волтаж на работа - тоя дето е унлимитед във времето.
да речем че повечто наистина са 9 до 16.
В съвременита коли не мога да се сетя производител дето да няма един дебел ценер диод на генератора демек мах волтажа е някаде около 18 - една камара ОЕМ ни карат да тестваме устроиството на 18В да работи в продължение на 1 час без да му има нещо .

следващите пикове в колата са и до 200 в ама те са много малки като време така че ако сложиш LC филтър в 99% всичко е ОК .
Има 2 теста - Load Dump тоя е 200-300мсекунди и волтажа е 40 В в повечето случаи
и
Jump Start - тва емулира некои дето дава ток на колата и в мнозинството от случаите е специфицирано 24в за 3-4 секунди.

Обаче при тия тестове ОЕМ не искат устроиството да работи а да оживее след теста - демек да не се повреди.
Та сега след като имаш някаква представа на какви изсквания требе да отговаря електроника за кола - мисля ще ти е по лесно.


Чет Мар 03, 2016 10:29 pm
Профил
Ранг: Новодошъл
Ранг: Новодошъл

Регистриран на: Вто Юни 19, 2012 2:53 pm
Мнения: 118
Мнение Re: Регулиране на 12те волта от акумулатора
а какво е това мистериозно устройство? което има такива изисквания, за да работи? /и е повод на темата/


Пет Мар 04, 2016 2:09 pm
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Пон Ное 10, 2014 11:36 pm
Мнения: 42
Мнение Re: Регулиране на 12те волта от акумулатора
По някаква причина не ми пращаше мейли за отговорите, чак сега ги видях...

stefan63 написа:
Транзисторът ти STN951 има усилване по ток 100..250 . Ти му подаваш базов ток през резистор 6к8 - п-малко от 2мА. Изходният ток в колектора ще ти е 200..300мА.


Срамно звучи, ама чак сега разбрах че имало такова нещо като gain на транзисторите :) Аз си мислих, че колкото ампера ще са в емитера, толкова ще са и на колектора... Да, това вече обяснява нещата :)
Извинявам се за малоумието, ама по принцип съм софтуерист, електрониката я уча от ютубата...

@HSB: мерси за полезното инфо!

@dexterJr: седнах да си правя една мултимедия за колата - за музика, камери, интернети, всичките му там глупости... и вече година и нещо го боря :) софтуера е ок, ама електрониките и пластмасите ме поозориха доста :) Но позаприличва вече, може да пусна видео като влезне в колата.


Нед Мар 27, 2016 7:34 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 20, 2009 10:54 pm
Мнения: 11338
Местоположение: "Занзибар"
Мнение Re: Регулиране на 12те волта от акумулатора
Чак пък да си разбрал :)
Човекот е казал, че като пуснеш ток през база-емитер около 2мА и при посоченото усилване нЕма начин през емитер-колектор да протече повече от 200-500 мА.
Но въпросният коефициент на усилване силно зависи от напрежението колектор-емитер, от температурата и фазата на Сатурн спрямо Венера, така че ако гониш напрежения колектор-емитер близо до волт при големи токове - просто го пиши 10 и рядко ще сбъркаш.
Аз никога не съм разчитал на повече от 50 в ключов режим, пък ако ще да ми обещават минимум 300.
То в даташита си има едни графики, де...


Нед Апр 17, 2016 8:16 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 22 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни