Отговори на тема  [ 20 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Следене на разход на гориво 
Автор Съобщение
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Чет Юни 14, 2012 11:48 am
Мнения: 29
Мнение Следене на разход на гориво
Здравейте!
Трябва да хвана, по някакъв начин (CAN или сензор), разхода на автомобила. Основните насоки които имам е по някакви стандартни PID-ве по J1979, чрез информация от MAF сензорa, но се указа, че има голями отклонения след тестове направени друг тип устройства следящи въпросния разход. Другия проблем е, че нискобюджетните автомобили не разполагат с MAF сензор, което усложнява много задача с много сметки от други параметри, грешка става голяма.
Интересувам се за всякакъв тип автомобили, проиритетни са типа "служебни" т.е. Дачия, Пежо, Рено, Опел и т.н..

Много бих бил благодарен, ако някои даде някакви мнения по въпроса или насоки.

Благодаря предварително!


Пет Дек 18, 2015 12:00 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Дек 19, 2005 11:21 am
Мнения: 1025
Мнение Re: Следене на разход на гориво
Не разбирам за какво ти е да мериш въздуха. Аз поне подобни системи за бензионови двигатели дето съм виждал мерят единствено времето на отваряне на дюзите. От там знаеш дюзата колко гориво пуска за единица време и пресмяташ. Предполага се, че налягането на горивото е постоянно.


Пет Дек 18, 2015 2:55 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am
Мнения: 10573
Местоположение: София
Мнение Re: Следене на разход на гориво
radolin написа:
...Предполага се, че налягането на горивото е постоянно.

Не е постоянно, а се променя в зависимост от налягането/вакуума в смукателния колектор. Това е за класическите "инжекциони" де. Не съм се интересувал как е при системите с директно впръскване.


Пет Дек 18, 2015 3:07 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 8:39 pm
Мнения: 1954
Мнение Re: Следене на разход на гориво
Тогава за чий Х е регулаторът на бензина, който държи налягането в рейката постоянно ?
Трябва да се знае какъв е дебитът на дюзите и оттам се смята.

_________________
Определянето стойността на дадена величина се нарича ИЗМЕРВАНЕ!


Пет Дек 18, 2015 3:13 pm
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Чет Юни 14, 2012 11:48 am
Мнения: 29
Мнение Re: Следене на разход на гориво
Да, съгласен съм с този метод на следене на времето на инжектора и налягането. По каквъв начин да хвана това време, всмисъл чисто хардуерно от датчик ли? по CAN ли? Кое по масово? Всички ли модели автомобили разполат с датчик на инжектора?


Последна промяна v.n.angelov на Пет Дек 18, 2015 3:26 pm, променена общо 1 път



Пет Дек 18, 2015 3:23 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 24, 2005 10:41 pm
Мнения: 1025
Местоположение: Pz
Мнение Re: Следене на разход на гориво
syscop написа:
Тогава за чий Х е регулаторът на бензина, който държи налягането в рейката постоянно ?


Както е написал itso.t, регулаторът на бензина регулира налягането в зависимост от натоварването на двигателя. Например, на моята баба яга нормално налягането е 2,7bar, при ускорение на двигателя става 3,3 (стойностите са около...). При новите дизели с common-rail налягането e 300...400bar, а при натоварване отива над 1000.


Пет Дек 18, 2015 3:26 pm
Профил ICQ
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am
Мнения: 10573
Местоположение: София
Мнение Re: Следене на разход на гориво
syscop написа:
Тогава за чий Х е регулаторът на бензина, който държи налягането в рейката постоянно ?
Трябва да се знае какъв е дебитът на дюзите и оттам се смята.

Да, това му е работата - да поддържа налягането постоянно, НО като функция от налягането/разреждането в смукателния колектор.

Редакция:
В по-наточените екута за управление на двигателя, има възможност да се прави корекция на количеството гориво и в зависимост от температурата му и от захранващото напрежение на инжекторите. Може още някоя да има, но не се сещам в момента.
Не коментирам аванс, количество въздух и т.н. тъй като нямат отношение към темата.


Пет Дек 18, 2015 3:30 pm
Профил
Ранг: Новодошъл
Ранг: Новодошъл

Регистриран на: Вто Юни 19, 2012 2:53 pm
Мнения: 118
Мнение Re: Следене на разход на гориво
кратък отговор, зависи.
за бензин, и средно статистическа кола, налягането е константно или поне теоритично е така. ЕКУ на колата разчита на това, за да сметне количеството гориво което се впръсква в зависмост от натоварване и покаазанията на сондата. с някакво приближение ако анеп колко 'cc' са ти дюзите и колко време седят отворени може да си смтнеш колко гориво отива за 1 време. ако вимаш и инфирмация за скоростта, може да си сметнеш моментния разход...
за нафтата пак е така с приближение


Пет Дек 18, 2015 9:33 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am
Мнения: 10573
Местоположение: София
Мнение Re: Следене на разход на гориво
Последен опит: https://www.google.bg/search?q=fuel+pre ... BQoQ_AUIBQ

Риторичен въпрос: къде се свързва накрайникът означен с "to intake mainfold" и ако е там където аз си мисля, за какво ли служи?
Ясно че автомобилите се правят от идиоти, обичащи да ги кичат с ненужни неща, ама знае ли човек... :D


Съб Дек 19, 2015 12:32 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 8:39 pm
Мнения: 1954
Мнение Re: Следене на разход на гориво
От описанието на първата картинка

Цитат:
Manifold referenced fuel pressure regulator advantages:

1) Maintains a constant pressure across the outlet of the fuel injector.

_________________
Определянето стойността на дадена величина се нарича ИЗМЕРВАНЕ!


Съб Дек 19, 2015 2:37 am
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Вто Фев 03, 2015 8:37 pm
Мнения: 93
Мнение Re: Следене на разход на гориво
Регулатора на налягане в горивната рейка поддържа налягането почти постоянно.
Вярно, самия вакум, който командва регулатора има колебания в преходните процеси, примерно рязко отваряне на дроселната клапа. Но горивото е по-инертно от въздуха, и налягането в рейката е почти непроменено.


Съб Дек 19, 2015 9:39 am
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Нед Юни 03, 2012 9:28 pm
Мнения: 85
Мнение Re: Следене на разход на гориво
Не става ли с по един дебитомер в горивопроводите. Примерно да се мери за единица време колко гориво е дошло от резервоара и колко се е върнало. И по разликата да се съди за разхода.


Съб Дек 19, 2015 2:58 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am
Мнения: 7878
Местоположение: София
Мнение Re: Следене на разход на гориво
Gogo написа:
syscop написа:
Тогава за чий Х е регулаторът на бензина, който държи налягането в рейката постоянно ?


Както е написал itso.t, регулаторът на бензина регулира налягането в зависимост от натоварването на двигателя. Например, на моята баба яга нормално налягането е 2,7bar, при ускорение на двигателя става 3,3 (стойностите са около...). При новите дизели с common-rail налягането e 300...400bar, а при натоварване отива над 1000.


Хм, би трябвало да го сваля, освен ако не си с принудително пълнене.


Вто Дек 22, 2015 9:28 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am
Мнения: 7878
Местоположение: София
Мнение Re: Следене на разход на гориво
dyaneff написа:
Регулатора на налягане в горивната рейка поддържа налягането почти постоянно.
Вярно, самия вакум, който командва регулатора има колебания в преходните процеси, примерно рязко отваряне на дроселната клапа. Но горивото е по-инертно от въздуха, и налягането в рейката е почти непроменено.


Глупости пишете тука, регулатора променя налягането в рейката за да поддържа дебита през дюзата постоянен. Щото той, както знаем, е функция на налягането пред и зад дюзата.


Вто Дек 22, 2015 9:39 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am
Мнения: 7878
Местоположение: София
Мнение Re: Следене на разход на гориво
v.n.angelov написа:
Да, съгласен съм с този метод на следене на времето на инжектора и налягането. По каквъв начин да хвана това време, всмисъл чисто хардуерно от датчик ли? по CAN ли? Кое по масово? Всички ли модели автомобили разполат с датчик на инжектора?


Трябва ти да мериш времето, през което инжектора е отворен, + статистика. Не те съветвам да се закачаш директно на дюзата, щото там сигнала е супер мизерен, пълен с шумове и осцилации заради идуктивността. По-добре отвори ЕКУ-то и се закачи на гейта дето клати дюзата, ще ти е безкрайно по-лесно. После пълниш резервоара до горе и почваш да събираш статистиката, тоест събираш абсолютно всички времена. Караш докато не изпразниш резервоара. Накрая делиш литрите на времето и получаваш коефициент, който е пряко разход за единица време на отворена дюза.


Вто Дек 22, 2015 9:57 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 20 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни