Автор |
Съобщение |
gicho
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Мар 13, 2006 12:59 pm Мнения: 3855 Местоположение: Габрово
|
Акъл за търсене на загуба на вакуум
Онзи ден бях отворил капака на дзверо и като и приръчкам от празен ход рязко се случва нещо странно - в първия момент оборотите се мъчат да паднат и се чува едно изсъскване нейде отгоре на мотора. Брех, зачудих се и се сетих че последния път газаджията се маеше оти и на бензин имам някакви чудовищни тримове от 18-19. Викам си - тая смуче нещо непремерено. Почнах да гледам пущината и да се мъча да чуя откъде - ама понеже чувам доста моно отпреди няколко години и нищо не локализирах - съска змията ама не знам откъде. Четох по нетЯ и викат - голЕм трим заедно с "ленивост" и високи обороти на празех ход значи vacuum leak. Огледам деЙБИтомерът и гледам голямо черно вътре - позачистих да светне. Понаместих кутията на филтъра, поизвадих тук-там и пак нагласих и викам ще пробвам, ама leak не съм намерил, едва ли ще има ефект. Да, ама не - почна да се напъва все едно е първа младост, никаква замисленост, не чувам и да смуче отнякъде. Нещо взеха отдалеко да бягат бабичките по зебрите и такситата взеха да ми дават предимство където нямам, ама това друга тема.
Та към въпросът - как се търси vacuum leak? Най-хитрото в нета е някакъв димогенератор дето вдига 1-2 атмосфери и като забучи в смукателя то само си изпушва през дупките. На чист празен ход нямаше шум, смукането идва като натисна дросела - мисля си че би трябвало нейде по пътя след деИБИтомера и дросела - ако е по-напред няма да прави трим, ако е по-назад ще се чува постоянно. Чета че на по-късните години на тоя мАтор са има TSB да сменят гарнитурата между пластмасовия всмукателен и главата, че оригиналната била много тънка. Та другите неща на които попаднах са пръскане с нещо и следене на оборотите и тримовете - като се запуши дупката се сменя режима и се усещало. Можело с вода, може и с летлив спрей (за чистене на карбуратори). Ако беше да надува можеше да се гледа със сапунената вода откъде бълбука, ама като смуче навътре сигурно нищо няма да видя. Най- ми иде да я дам някъде да я правят, но много вероятно е да ми я върнат като "нищо и няма" и само да си загубя времето. Не мисля че само дебитомерът може да е помогнал толкова много, може би съм го притворил като съм ръчкал. Имате ли идеи?
|
Вто Апр 26, 2016 9:07 pm |
|
|
dyaneff
Ранг: Минаващ
Регистриран на: Вто Фев 03, 2015 8:37 pm Мнения: 93
|
Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум
Първо трябва да закачиш един вакуумметър за да си сигурен, че наистина има проблем. На работещ двигател се използва леснозапалим спрей. За какъв автомобил става въпрос?
|
Вто Апр 26, 2016 9:21 pm |
|
|
gicho
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Мар 13, 2006 12:59 pm Мнения: 3855 Местоположение: Габрово
|
Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум
Бензинов, тойота, 1zz-fe. За вакума мога да сложа осцилоскопа на изходите на сензора на газовата, или на сензора на МАП-а на бензиновия. Аз съм почти убеден заради съскането - нямало го е никога, а при старателно опитване успях да я загася даже с рязко подаване от празен ход (това на неутрал, на място). След като поразбутах изчезна напълно и колата се промени неузнаваемо, преди доста години си я спомням да е била толкова приятно нервна (изключвам ефекта да е само от чистенето на MAF-а). Искам да съм подготвен с всички възможни средства че ако успея да го провокирам да се обади пак да го хвана на момента. За летлив спрей четох че и с нормална запалка ставало? Другото е тоя спрей за почистване на карбуратори, или има някакви за лесен старт (етер?). Не знам примерно с пулверизиран спирт, но той едва ли ще има различен ефект от вода (в смисъл няма да спомогне горенето както тия летливите и само ще сработи да запуши дупката). Кофтито е че не стигат и ръцете - понеже на празен ход го няма се налага да форсирам и там ми е заета едната ръка, и с една не е лесно да наклоня здраво гърлото след MAF-а. А и както казват, първата работа при такива проблеми (и други) е да си спомниш кой, кога и какво ти е пипал по колата че да се насочиш бързо какъв золум са направили. Правя връзка с едни мастери дето покрай другото ми сменяха въздушния филтър, та ще гледам какво може да са "оправили" в бързането. Което успях да откача и запуша около вакуумите го пробвах - няма ефект и съскането си оставаше. Има байпас на дроселовата клапа в тялото и за регулиране на празния ход - там не можах да пробвам но е лят алумин и ме съмнява.
|
Вто Апр 26, 2016 11:17 pm |
|
|
sparkybg
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Авг 23, 2005 11:02 am Мнения: 3070 Местоположение: София
|
Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум
Запуши с ръка входящия въздух, най-добре веднага след филтъра. Би трябвало да започне да съска и на празен ход. Със сигурност ако има смучене е между дросела и филтъра.
|
Сря Апр 27, 2016 12:01 am |
|
|
gicho
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Мар 13, 2006 12:59 pm Мнения: 3855 Местоположение: Габрово
|
Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум
Да, така звучи по-лесно за проба и да местене ако има нужда да се изкълчи нанякъде за да се отвори. Благодаря за идеята.
|
Сря Апр 27, 2016 12:48 am |
|
|
goose
Ранг: Популярен
Регистриран на: Сря Окт 03, 2007 2:39 pm Мнения: 311
|
Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум
Горе ти го казаха - старт пилот спрей Пръскаш по пътищата (без входа на въздушния филтър) без да пипаш нищо с ръка и дебнеш промяна на оборотите. Не бързай много с пръскането - лага е около секунда, така че пръскаш на дадено място, изчакваш 1-2 секунди и продължаваш по дължината.
_________________ In God we trust. All others must submit an X.509 Certificate
|
Сря Апр 27, 2016 6:33 am |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10610 Местоположение: София
|
Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум
Реверсираш двигателя. През ауспуха подаваш сапунена вода. Гледаш откъде се появят балончета...
|
Сря Апр 27, 2016 9:34 am |
|
|
stefan63
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Фев 07, 2012 10:22 pm Мнения: 3074
|
Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум
от всичките техники , описани в темата - само техниката на Ицо разбрах
|
Сря Апр 27, 2016 6:04 pm |
|
|
timt
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Ное 27, 2012 8:27 pm Мнения: 2008
|
Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум
Идеята е за патент
|
Сря Апр 27, 2016 9:29 pm |
|
|
Реконструктор
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am Мнения: 7885 Местоположение: София
|
Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум
Не, просто се мокрят със сапунена вода всички съединения по смукателния тракт. И се гледа къде излизат мехурчета. Само ако имаш турбо, разбира се.
|
Сря Май 04, 2016 4:26 pm |
|
|
sparkybg
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Авг 23, 2005 11:02 am Мнения: 3070 Местоположение: София
|
Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум
То и турбото на празен ход, а често и при форсиране на място (тоест ненатоварен двигател) трудно ще ти помогне.
|
Сря Май 04, 2016 6:01 pm |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10610 Местоположение: София
|
Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум
Турбините с лагери, вършат съвсем прилична работа и за подобни цели...
|
Чет Май 05, 2016 9:58 am |
|
|
sparkybg
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Авг 23, 2005 11:02 am Мнения: 3070 Местоположение: София
|
Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум
И какво по-точно им е специфичноо на турбините с лагери? Надуват и на празен ход и при ненатоварен мотор? То при ненатоварен мотор няма газове, дето да ги завъртят толкова че да вдигнат налягане.
|
Чет Май 05, 2016 10:09 am |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10610 Местоположение: София
|
Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум
Може би трябва да уточним понятията - всичко над атмосферното налягане, е налягане. Под него е вакуум. Колко е, е все тая.
|
Чет Май 05, 2016 10:19 am |
|
|
sparkybg
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Авг 23, 2005 11:02 am Мнения: 3070 Местоположение: София
|
Re: Акъл за търсене на загуба на вакуум
Ми не е все тая, защото редица течове, особено по гумени (а често и по пластмасови) тръборляци и уплътнения, се случват от едно налягане нагоре.
|
Чет Май 05, 2016 10:27 am |
|
|