Отговори на тема  [ 19 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Ел. моторче за клапа "топло-студено" Вектра А 
Автор Съобщение
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Пет Мар 13, 2015 12:05 pm
Мнения: 6
Мнение Re: Ел. моторче за клапа "топло-студено" Вектра А
Като се постави плъзгача в крайно ляво положение, моторчето не спира. Спира малко преди това. След продължение на плъзгача на ляво, се обръща посоката на въртене на моторчето. Когато се тръгне към дясно т.е. към "топло", някъде малко след средата на диапазона моторчето спира. Ако се продължи на дясно, се обръща посоката на въртене.


Вто Апр 28, 2015 12:08 pm
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Пет Мар 13, 2015 12:05 pm
Мнения: 6
Мнение Re: Ел. моторче за клапа "топло-студено" Вектра А
Има едно "механично" решение: заковава се едно телче от ляво на диапазона, там където моторчето спира - на около 0.5 мм преди левия край. Заковава се едно телче, там където моторчето спира, когато се тръгна на дясно по посока "топло"- на около 1,5 см преди десния край. Но има един въпрос - дали пак няма да се измести диапазона с времето? И самото това решение е "дърварско"!


Вто Апр 28, 2015 12:16 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Дек 19, 2005 11:21 am
Мнения: 1025
Мнение Re: Ел. моторче за клапа "топло-студено" Вектра А
По снимките на платката схемата изглежда сравнително проста и ремонто пригодна - два операционни усилвателя и пасиви. От симптомите които описваш, според мен електрониката работи.

Проблемът звучи като износен потенциометър или нещо разместено механично. Свържи един омметър и бавно върти потенциометъра от единия до другия край и гледай за резки промени - скокове или падове в показанията. Би трябвало да няма такива, а стойността плавно да се изменя от минималната към максималната или обратно.


Вто Апр 28, 2015 12:46 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 11:02 am
Мнения: 8873
Местоположение: Разград
Мнение Re: Ел. моторче за клапа "топло-студено" Вектра А
Тази "електроника" е масово разпространена във всякакви подобни мърдащи се джаджи по колите. Напрактика двата операционни го играят директно драйвер на моторчето, тъй като са с 1А изходи. Самоите ОУ работят като компаратори като има един потенциометър за задаване на положението - другия потенциометър е обратната връзка на моторчето. Та както и колегата @radolin каза - щом движи в двете посоки - повредата гарантирано е в един от двата потенциометъра.


Вто Апр 28, 2015 2:37 pm
Профил ICQ
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 19 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни