Виж темите без отговор | Виж активните теми
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 2:54 pm
Ел. моторче за клапа "топло-студено" Вектра А
Автор |
Съобщение |
llyubomirov
Ранг: Минаващ
Регистриран на: Пет Мар 13, 2015 12:05 pm Мнения: 6
|
Re: Ел. моторче за клапа "топло-студено" Вектра А
Като се постави плъзгача в крайно ляво положение, моторчето не спира. Спира малко преди това. След продължение на плъзгача на ляво, се обръща посоката на въртене на моторчето. Когато се тръгне към дясно т.е. към "топло", някъде малко след средата на диапазона моторчето спира. Ако се продължи на дясно, се обръща посоката на въртене.
|
Вто Апр 28, 2015 12:08 pm |
|
|
llyubomirov
Ранг: Минаващ
Регистриран на: Пет Мар 13, 2015 12:05 pm Мнения: 6
|
Re: Ел. моторче за клапа "топло-студено" Вектра А
Има едно "механично" решение: заковава се едно телче от ляво на диапазона, там където моторчето спира - на около 0.5 мм преди левия край. Заковава се едно телче, там където моторчето спира, когато се тръгна на дясно по посока "топло"- на около 1,5 см преди десния край. Но има един въпрос - дали пак няма да се измести диапазона с времето? И самото това решение е "дърварско"!
|
Вто Апр 28, 2015 12:16 pm |
|
|
radolin
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Дек 19, 2005 11:21 am Мнения: 1025
|
Re: Ел. моторче за клапа "топло-студено" Вектра А
По снимките на платката схемата изглежда сравнително проста и ремонто пригодна - два операционни усилвателя и пасиви. От симптомите които описваш, според мен електрониката работи.
Проблемът звучи като износен потенциометър или нещо разместено механично. Свържи един омметър и бавно върти потенциометъра от единия до другия край и гледай за резки промени - скокове или падове в показанията. Би трябвало да няма такива, а стойността плавно да се изменя от минималната към максималната или обратно.
|
Вто Апр 28, 2015 12:46 pm |
|
|
Cekins
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 11:02 am Мнения: 8873 Местоположение: Разград
|
Re: Ел. моторче за клапа "топло-студено" Вектра А
Тази "електроника" е масово разпространена във всякакви подобни мърдащи се джаджи по колите. Напрактика двата операционни го играят директно драйвер на моторчето, тъй като са с 1А изходи. Самоите ОУ работят като компаратори като има един потенциометър за задаване на положението - другия потенциометър е обратната връзка на моторчето. Та както и колегата @radolin каза - щом движи в двете посоки - повредата гарантирано е в един от двата потенциометъра.
|
Вто Апр 28, 2015 2:37 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|