Автор |
Съобщение |
vgeorgiev
Ранг: Новодошъл
Регистриран на: Сря Фев 06, 2013 9:25 am Мнения: 197
|
филтриране на захранването (ксенон)
Здравейте,
Предложете схема за филтър на захранването за устройство монтирано в автомобил с ксенон. Устройството има 16х02 матричен дисплей. При пускане на фаровете на екрана се появяват маймуни. Някой имал ли е подобрен проблем и как го е решил ?
|
Пон Яну 20, 2014 9:33 pm |
|
|
Наско
Ранг: Популярен
Регистриран на: Нед Апр 26, 2009 1:24 pm Мнения: 398
|
Re: филтриране на захранването (ксенон)
Сменяй (ксенон) кои знае какво още става което не го виждаш
|
Пон Яну 20, 2014 11:22 pm |
|
|
sparkybg
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Авг 23, 2005 11:02 am Мнения: 3070 Местоположение: София
|
Re: филтриране на захранването (ксенон)
Филтъра се състои от дросел и кондензатор след него. Колкото по-големи като стойност, толкова по-добре.
Само че не е сигурно че смущенията влизат в устройството през захранването. Може самото устройство да е кекаво направено. Ако филтъра не помогне, опитай да го набуташ в метална замасена кутия.
Смяната на ксенона (управлението му всъщност) също не е гаранция че проблема ще се реши.
|
Пон Яну 20, 2014 11:43 pm |
|
|
papi92
Ранг: Минаващ
Регистриран на: Пон Сеп 11, 2006 10:15 am Мнения: 19
|
Re: филтриране на захранването (ксенон)
Имах китайски ксенон на старата ми кола. Като се кача в асансьор с нея и асансьора засяда. Също и радиото ми започваше да шуми като ги пусна (с активна антена е). Свързах корпусите на двете баласти към минуса на акумулатора и антената се оправи, но засядането в асансьора остана. Като вляза със загасени фарове асансьора работи, като ги светна и няма тръгване, направих няколко теста Както каза колегата по-горе възможно е смущенията да не са само в захранването.
|
Пон Юли 20, 2015 4:08 pm |
|
|
HSB
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Юли 26, 2006 11:15 am Мнения: 1244 Местоположение: Phoenix AZ
|
Re: филтриране на захранването (ксенон)
Това с асансьора кърти мивки Горе долу и аз ще ти кажа също - мащаи го тоя ксенон щото утре да не изпласка нещо друго по важно от дисплея. Еле пак ако е постара колата -там ЕЦу тата не са правени да издържат на такива удари от ксенони и т.н
|
Вто Юли 21, 2015 4:30 am |
|
|
sparkybg
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Авг 23, 2005 11:02 am Мнения: 3070 Местоположение: София
|
Re: филтриране на захранването (ксенон)
Че има ментерливи ксенони - има. В случая въпросния дисплей със сигурност е едното ментерливо нещо. Ама и че въпросния асансьор нещо не е баш - със сигурност. Не че изключвам ксеноните от сметката, напротив - има ужасни образци на пазара. Но карам от години с ксенони и освен съвсем лек шум през радиото, когато слушам радио, друг проблем няма. Същия проблем го има и с половината китайски LED крушки. Та, ако много си тачиш ксенона - опитай да смениш баластите като за начало, и не купувай от най-евтините.
|
Вто Юли 21, 2015 3:19 pm |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10574 Местоположение: София
|
Re: филтриране на захранването (ксенон)
Проблемът е концептуален и е неизлечим. При оригиналните ксенониуми, всичко между баласта и крушката е екранирано. Кабелякът също е доста къс. При китайджаните е обратно - екраните са останали в завода, а жицята стигнат за още 5 или 6 китайски кеснониума...
|
Вто Юли 21, 2015 3:30 pm |
|
|
bateAz
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 3:11 pm Мнения: 3742 Местоположение: София
|
Re: филтриране на захранването (ксенон)
Малко встрани от темата - може ли някой да ме открехне какво точно има в управлението на тези лампби, че толкова пищят?
|
Вто Юли 21, 2015 3:39 pm |
|
|
sparkybg
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Авг 23, 2005 11:02 am Мнения: 3070 Местоположение: София
|
Re: филтриране на захранването (ксенон)
80V AC на 400 херца, ако помня добре, е режима на самите ламби. Клати се от H мост, пак ако помня добре. За да сгреят бързо в началото мощността е примерно двойна. Пищи квото пищи във всеки инвертор, общо взето. Някои са и с дребно MCU вътре, други са съвсем аналогови. Паленето е на няколко десетки киловолта, за да могат да палят и топли, за което си има автотраф обикновено, който се насища от консумацията като запали и го играе жица. ...ама не пищят всичките. На моите в момента единия пищи, другия не мъцва. Вътре има изпълнения от ТНТМ до пълно SMD с планарни трафове. Често изпълнението обаче няма общо с пърформънса. Имал съм случаи на изгорели както неугледно направени, така и на глед перфектни. Има и много "еквилибристики", като например платка, правена за планарни трафове да е изрязана и да са набутани нормални.
|
Вто Юли 21, 2015 3:47 pm |
|
|