Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Привет колеги. Решиш да си ремапна оригиналния софтуер на ECU sagem s2000 на мотора. Процесора е SAC-C167CR в комбинация със паралелната прословута памет AM29F200BB, като за целта вкарах ECU в BOOT MODE режим чрез PULL UP резистори и изчитане със KTAG 7.2 . Дотук добре. Провах се да го отворя във програмата ECM Titanium и чудо успях да намеря драйвер, който да разпознае някакви карти
Но за мое учудване стойностите който са във следните карти като имена Spark Advance at middle Thrrottle и Spark Advance EXT , както и Injection at part of throttle са някакви странни ?!
Та за тази цел си позволих срещу 90 евро да пратя оригиналния софтуер на швейцарска компания за чип тунинг да ми пиипнат ама както си трябва по швейцарски
. Е резултатът не закъсня получих повече ускорение и мощност, като на моя Citroen Xsara 1.4I 75hp/ 120nm му дават 86hp /136nm въртящ момент. Дотук добре. Колата се усеща по пъргава и жива и тук идва момента на истината да видя какво са пиипнали по софтуера на моята бегачка
. Сравнявам със прословутата програма WinOLS двата файла, като гледам адресите на картите спрямо ECM Titanium и виждам какво са направили - променена беше само едната карта Spark Advance at middle Thrrottle
. Реших със hex editor да сравня двата бинарни файла и установих че са пиипнати още две карти. Веднага във WinOLS отварям и чудо пак странни стойности във таблиците 2D ,
Дайте акъл какви са тия стойности и как ECU работи интерполира тяхните числа, като аз знам че би трябвало сенсора за измерване на оборотите на коляновия вал Crankshaft position sensor да е на 90 градуса позициониран спрямо ГМТ
. Трябва да се има в предвид че инжекцията май се води D - Jetronic, като нямам дебитомер а имам датчик за разреждането на налягането в смукателните колектори и имам педал на газта свързан със жилото към дроселова клапа и потенциометър за нейното положение. Дайте акъл по знаещите
, как ECU може да измерва градусите преди ГМТ - във usec ?
Ето стойностите на картите:
https://ibb.co/d5x6Mh3https://ibb.co/FXR0QfDhttps://ibb.co/NKbrr74https://ibb.co/q58nzf3 - Тук може си да се пипнат стойностите в ниските нива 1, 7 и 14% ? Дали ще се получат детонации ?
https://ibb.co/qyLYFqChttps://ibb.co/rpn1QW5https://ibb.co/HDq0yMw Колеги въпроса ми е следния - можете ли да познаете какво по точно са тия стойности и дали мога да пиипна още малко, понеже се вижда, че когато педала на газта е натиснат спрямо 1, 7 и 14% както съм го кръстил в таблицата не е пипан ъгъла на предварението
Дали ще възникнат детонации ? Смятам че чрез 1-2 да увелича макс стойностите няма да се полявят проблеми ?!
Дайте някакви идей ,аз тръгнах със reverce engineering чрез IDA Pro , като отворих софтуера на процесора но все пак това са 256кб, нямам толкова опит във reverce engineering. Някой знае ли как по подробно работи и интерполира ECU. Иначе бинарния файл без проблем го конвертирах от 16бит към 32бит със HEX editor и го импортнах в режим debug във keil uvision 5 c166. Там без проблем мога да дебъгвам на асемблер. Друга ми е идеята да намеря къде са му на това ECU диагностичните кодове за грешки DTC UDS и къде прави проверката за втората ламда сонда .
Ето девелъпър страницата на Keil , като си дават Example Code и Real-Time OS - RTX166 Tiny за Infineon C167-LM.
http://www.keil.com/dd/chip/2913.htm